Gönderen Konu: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği  (Okunma sayısı 1821 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
  20 yıldır hibrit ( elektirkli) motor üreten ve yaklaşık 10 milyonluk satışıyla bu alan da lider olan toyota'yı gerçekten kutlamak gerekir. :alkis: dünya ve türkiye artık hibrit motora dönüyor. almanya 2025'e kadar dizel motorları yasaklama kararı aldı, volvo artık dizel motor üretmeyeceğini açıkladı. avrupa birliği ülkeleri araç vergilendirme sisteminde emisyonu baz alıyor. yakında türkiye'de de bu kriterler uygulanacak yani çevreyi çok kirleten dizel araçlardan çok, az kirleten araçlardan az vergi alınacak. zaten geçen yıl çıkarılan kanunla hibrit araçlı vergilerin vergisi yarı yarıya düşürüldü. bu kararın ardından hibrit araçların satışı bir yılda 4 kat artmış. ilk yerli aracımızın da hibt olacağı açıklandı zaten. anlaşılan bu saatten sonra fosilleşmiş,traktör sesli, çevre katili dizeller çok yakında çöplüğe gidecek. toyota'nın 20 yıldır ürettiği hibrit araçların ilk duyurusunu vw 2012 yılında yapmıştı. vw'in hibrit araçları 2019 yılında üretmesi bekleniyor. toyota bu anlamda gerçekten bir dünya markası olduğunu bir kez daha kanıtladı. :tamam: gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmak adına her bilinçli tüketicinin hibrit araçları yöneleceği aşikardır.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #1 : Temmuz 03, 2017, 16:51:03 »
Saldığı zararlı partiküller ve NOx (azot oksitleri) nedeniyle Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından çevreye ve insan sağlığına zarar verdiği raporlarla ortaya konan dizel otomobiller, sigaradan daha zararlı olarak gösterilmeye başlandı. Bir çok ülke özellikle ABD’deki skandal sonrası dizel motorlu araçlar konusunda radikal önlemler almaya başlarken, firmalar da dizel motor geliştirmekten hızla vazgeçiyor.

AVRUPA’da ve ülkemizde yıllardır ağırlıklı olarak tercih edilen dizel motorlarla ilgili son dönemde yaşanan gelişmeler, birçok ülkeyi dizel motorlu araçlar konusunda çok radikal önlemler almaya sevk etmiş görünüyor. Bugün Avrupa ülkelerinde geçerli olan emisyon standartları araçların Avrupa sınırları içerisinde satılıp satılamamasını belirlerken, hem dizel hem de benzinli araçlarda emisyona göre sınırlamalar getiriyor. Ancak şu bir gerçek CO2 (karbondioksit) emisyon salınımına baz edilen vergilendirme sistemleri bugüne kadar birçok Avrupa ülkesinde CO2 salınımı daha düşük olan dizel modellerin satışını artırdı. Çünkü dizel motorların CO2 açısından benzinli motorlara göre ilk bakışta avantajlı göründüğü düşünüldü. Ancak diğer zararlı partiküller ve NOx (Azot Oksitleri) nedeniyle aslında dizel motorların çevreye ve insan sağlığına çok daha fazla zarar verdiği WHO (Dünya Sağlık Örgütü ) raporları ile belgelendi. WHO dünya üzerindeki kanser hastalığından dolayı ölümlerin en önemli sebebinin hava kirliliği olduğunu bilimsel olarak gösterdi. Aslında bu bir bakıma NOx salınımının sigaradan daha zararlı olduğu sonucu da ortaya çıkmış oldu.

AVRUPA’DA YENİ TEST
Yaşanılan Volkswagen skandalında Amerika’nın dizel motorlu araçlar için daha sıkı NOx standardı uyguladığını gördük ve öğrendik. Tüm dünyada büyük ses getiren bu skandal nedeniyle, NOx konusu diğer ülkelerin de hızlıca gündemine girdi. Öyle ki; Avrupa Birliği, bugüne kadar yapılan, sadece laboratuvar şartlarında elde edilen değerlere göre homologasyon (aracın ithal edilme/satılma izni) yerine, önümüzdeki yıldan itibaren araçların gerçek sürüş şartlarında test edilerek değerlendirilmesine karar verdi. (RDE, 2017 Eylül ayından itibaren yeni tip onaylarında zorunlu olacak) Bu kararın ardında, skandala sebep olan üreticinin yaptığı gibi hileli yazılım kullanmasalar bile, diğer dizel motorlu araç üreticilerinin zorlaşan emisyon sınırları içinde kalmak için araçların emisyonunu laboratuvar test şartlarına göre yasal sınırlar içinde yapılan ayarlamalar ile optimize etmesi yatmakta.

Ülkelerin dizel stratejileri

FRANSA: Avrupa’da en yüksek oranda dizel araç satılan ülke Fransa olmasına rağmen, Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo, 2020 yılından itibaren dizel araçların şehre girişini yasaklamayı planladığını açıkladı.
İNGİLTERE: Londra’nın yeni seçilen belediye başkanı Sadiq Khan, göreve gelir gelmez, Londra’da yılda yaklaşık 10 bin kişinin hayatını kaybetmesine yol açan ulaşım kaynaklı (NOx ve Partiküller) hava kirliliğine karşı aksiyon planlarını açıkladı.
HİNDİSTAN: Yeni Delhi’ye dizel araç giriş yasaklandı,
ÇİN: Hibrit ve elektrikli araçlar tüm vergililerden muaf tutulmaya başlandı.
İRAN: Petrol üreticisi olan bu ülke bile yüzde 90 olan ithalat vergisini 2015 Mayıs ayında hibrit araçlar için sıfıra düşürdü.
HOLLANDA: 2025 senesinden itibaren ülkede konvansiyonel motorlu (dizel veya benzinli) araçların satılmasını yasakladı.
NORVEÇ: Hollanda’ya benzer bir kararı parlamentosundan geçirdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #2 : Temmuz 03, 2017, 17:53:01 »
İlk yerli aracımız hybrit olamaz, çünkü zaten benzinli idi. Ayrıca tasarımından, üretimine yerli idi. Bazı orijinal geliştirmeler de içeriyordu.

Hybrid, hatta dizel hybrid motorlar uzun yıllardır üretilmektedir. Hatta burada bir çok insan, bilerek ya da bilmeyerek onlardan yararlanmıştır.

Atmosferi kirletmeye sadece NoX ile bakmak yanıltıcı olur, sadece dizel ile benzinli arası CO2 değerlerine bakmanın yanıltıcı olacağı gibi.
Altını çizerek yazıyorum, dikkat edilirse yaklaşım şehir merkezine yönelik. Bunun nedeni, partiküllerin atmosfere direk dağılmayıp, aşağı çökmesi ve insanların kimi emisyonlara direk maruz kalması. Diğer yandan dünya sadece şehir merkezlerinden oluşmuyor ve verimsiz benzinli, dizel vb her makine ile atmosferi daha da yaşlandırıyoruz.

Ses konusunda; rölantide, commpn rail olsa dahi benzinlilerden daha gürültülüler, diğer yandan bugün bir çok dizel, araç içinde, otoyol hızlarında benzinli emsallerinden daha sessizler. Bunun sebebi hem yalıtım farklılıkları, hem de motor devir farklılıkları.

İster benzinli hybrid, ister başka türde motora sahip araç olsun, bunlar ve yedek parçaları nihai tüketiciye dizel ya da dizel hybrid ile ulaşıyor.

Hava araçlarının atmosfere etkileri de genelde gözden kaçan bir konudur.

Zararlı emisyon açısından en avantajlı olan elektrikli araçlar (bisiklet hariç) olmasının yanında, o elektriğin elde edilmesinden, akü materyalinin bertarafına kadar derin bir konudur.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #3 : Temmuz 04, 2017, 09:01:22 »
Saldığı zararlı partiküller ve NOx (azot oksitleri) nedeniyle Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından çevreye ve insan sağlığına zarar verdiği raporlarla ortaya konan dizel otomobiller, sigaradan daha zararlı olarak gösterilmeye başlandı. Bir çok ülke özellikle ABD’deki skandal sonrası dizel motorlu araçlar konusunda radikal önlemler almaya başlarken, firmalar da dizel motor geliştirmekten hızla vazgeçiyor.

AVRUPA’da ve ülkemizde yıllardır ağırlıklı olarak tercih edilen dizel motorlarla ilgili son dönemde yaşanan gelişmeler, birçok ülkeyi dizel motorlu araçlar konusunda çok radikal önlemler almaya sevk etmiş görünüyor. Bugün Avrupa ülkelerinde geçerli olan emisyon standartları araçların Avrupa sınırları içerisinde satılıp satılamamasını belirlerken, hem dizel hem de benzinli araçlarda emisyona göre sınırlamalar getiriyor. Ancak şu bir gerçek CO2 (karbondioksit) emisyon salınımına baz edilen vergilendirme sistemleri bugüne kadar birçok Avrupa ülkesinde CO2 salınımı daha düşük olan dizel modellerin satışını artırdı. Çünkü dizel motorların CO2 açısından benzinli motorlara göre ilk bakışta avantajlı göründüğü düşünüldü. Ancak diğer zararlı partiküller ve NOx (Azot Oksitleri) nedeniyle aslında dizel motorların çevreye ve insan sağlığına çok daha fazla zarar verdiği WHO (Dünya Sağlık Örgütü ) raporları ile belgelendi. WHO dünya üzerindeki kanser hastalığından dolayı ölümlerin en önemli sebebinin hava kirliliği olduğunu bilimsel olarak gösterdi. Aslında bu bir bakıma NOx salınımının sigaradan daha zararlı olduğu sonucu da ortaya çıkmış oldu.

AVRUPA’DA YENİ TEST
Yaşanılan Volkswagen skandalında Amerika’nın dizel motorlu araçlar için daha sıkı NOx standardı uyguladığını gördük ve öğrendik. Tüm dünyada büyük ses getiren bu skandal nedeniyle, NOx konusu diğer ülkelerin de hızlıca gündemine girdi. Öyle ki; Avrupa Birliği, bugüne kadar yapılan, sadece laboratuvar şartlarında elde edilen değerlere göre homologasyon (aracın ithal edilme/satılma izni) yerine, önümüzdeki yıldan itibaren araçların gerçek sürüş şartlarında test edilerek değerlendirilmesine karar verdi. (RDE, 2017 Eylül ayından itibaren yeni tip onaylarında zorunlu olacak) Bu kararın ardında, skandala sebep olan üreticinin yaptığı gibi hileli yazılım kullanmasalar bile, diğer dizel motorlu araç üreticilerinin zorlaşan emisyon sınırları içinde kalmak için araçların emisyonunu laboratuvar test şartlarına göre yasal sınırlar içinde yapılan ayarlamalar ile optimize etmesi yatmakta.

Ülkelerin dizel stratejileri

FRANSA: Avrupa’da en yüksek oranda dizel araç satılan ülke Fransa olmasına rağmen, Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo, 2020 yılından itibaren dizel araçların şehre girişini yasaklamayı planladığını açıkladı.
İNGİLTERE: Londra’nın yeni seçilen belediye başkanı Sadiq Khan, göreve gelir gelmez, Londra’da yılda yaklaşık 10 bin kişinin hayatını kaybetmesine yol açan ulaşım kaynaklı (NOx ve Partiküller) hava kirliliğine karşı aksiyon planlarını açıkladı.
HİNDİSTAN: Yeni Delhi’ye dizel araç giriş yasaklandı,
ÇİN: Hibrit ve elektrikli araçlar tüm vergililerden muaf tutulmaya başlandı.
İRAN: Petrol üreticisi olan bu ülke bile yüzde 90 olan ithalat vergisini 2015 Mayıs ayında hibrit araçlar için sıfıra düşürdü.
HOLLANDA: 2025 senesinden itibaren ülkede konvansiyonel motorlu (dizel veya benzinli) araçların satılmasını yasakladı.
NORVEÇ: Hollanda’ya benzer bir kararı parlamentosundan geçirdi.
dünya, avrupa ve türkiye'deki son gelişmeler ışığında bakacak olursak 5 yıla kalmaz dizel araçlar çok değer kaybettirecek, hibrit araçlar çok değer kazanacak. bu anlamda bence toyota rakiplerine göre çok akıllıca hareket ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '17
  • 68 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #4 : Temmuz 04, 2017, 11:21:19 »
Bizim memlekette değer kaybetmez şehirlerde değer kaybetse ilçelerde köylerde yine satılır en az 10-15 sene var bizde değer kaybetmesine. ;)
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Üç günlük seyisler ve 40 Yıllık işi karıştırıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #5 : Temmuz 04, 2017, 16:37:28 »
Dünyanın hibrit otomobile döndüğünü kim neye dayanarak iddia ediyor?

Benim bildiğim hemen hemen tüm üreticilerin ki buna Toyotada dahil hibrit değil elektrikli araçlar üzerinde yoğunlaştığı.

Hibrit otomobil benim açımdan tamamen reklam mucizesi.Hibritin bir kısmı olan elektrik kısmının çok iş görmediği yeterli olmadığı bir sistem.İşin çoğunu hatta çok büyük kısmını yine içten yanmalı motor hal ediyor.

Daha pahalı -Elektirik kısmının kapasitesinin yerlerde süründüğü ara bir sistem sadece.Hatta BMW bu yüzden hibritlerden vaz geçip EV araç üretimine geçti.

Hibriti dünyada Toyota ittiriyor,Wankel'i Mazda ...Eğer gelecek hibritte olsaydı Toyota EV araç kısımına hiç yatırım yapmazdı.Onlar bile bu ara çözümün çok uzun gitmeyeceğinin farkındalar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota\'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #6 : Temmuz 04, 2017, 17:00:43 »
  20 yıldır hibrit ( elektirkli) motor üreten ve yaklaşık 10 milyonluk satışıyla bu alan da lider olan toyota'yı gerçekten kutlamak gerekir. :alkis: dünya ve türkiye artık hibrit motora dönüyor. almanya 2025'e kadar dizel motorları yasaklama kararı aldı, volvo artık dizel motor üretmeyeceğini açıkladı. avrupa birliği ülkeleri araç vergilendirme sisteminde emisyonu baz alıyor. yakında türkiye'de de bu kriterler uygulanacak yani çevreyi çok kirleten dizel araçlardan çok, az kirleten araçlardan az vergi alınacak. zaten geçen yıl çıkarılan kanunla hibrit araçlı vergilerin vergisi yarı yarıya düşürüldü. bu kararın ardından hibrit araçların satışı bir yılda 4 kat artmış. ilk yerli aracımızın da hibt olacağı açıklandı zaten. anlaşılan bu saatten sonra fosilleşmiş,traktör sesli, çevre katili dizeller çok yakında çöplüğe gidecek. toyota'nın 20 yıldır ürettiği hibrit araçların ilk duyurusunu vw 2012 yılında yapmıştı. vw'in hibrit araçları 2019 yılında üretmesi bekleniyor. toyota bu anlamda gerçekten bir dünya markası olduğunu bir kez daha kanıtladı. :tamam: gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmak adına her bilinçli tüketicinin hibrit araçları yöneleceği aşikardır.
dünyanın hibrite döndüğünü anlamak için kahin olmaya gerek yok.  dünyadaki ve türkiye'deki yukarıda açıklanan gidişattan belli oluyor zaten.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 04, 2017, 17:03:29
Saldığı zararlı partiküller ve NOx (azot oksitleri) nedeniyle Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından çevreye ve insan sağlığına zarar verdiği raporlarla ortaya konan dizel otomobiller, sigaradan daha zararlı olarak gösterilmeye başlandı. Bir çok ülke özellikle ABD’deki skandal sonrası dizel motorlu araçlar konusunda radikal önlemler almaya başlarken, firmalar da dizel motor geliştirmekten hızla vazgeçiyor.

AVRUPA’da ve ülkemizde yıllardır ağırlıklı olarak tercih edilen dizel motorlarla ilgili son dönemde yaşanan gelişmeler, birçok ülkeyi dizel motorlu araçlar konusunda çok radikal önlemler almaya sevk etmiş görünüyor. Bugün Avrupa ülkelerinde geçerli olan emisyon standartları araçların Avrupa sınırları içerisinde satılıp satılamamasını belirlerken, hem dizel hem de benzinli araçlarda emisyona göre sınırlamalar getiriyor. Ancak şu bir gerçek CO2 (karbondioksit) emisyon salınımına baz edilen vergilendirme sistemleri bugüne kadar birçok Avrupa ülkesinde CO2 salınımı daha düşük olan dizel modellerin satışını artırdı. Çünkü dizel motorların CO2 açısından benzinli motorlara göre ilk bakışta avantajlı göründüğü düşünüldü. Ancak diğer zararlı partiküller ve NOx (Azot Oksitleri) nedeniyle aslında dizel motorların çevreye ve insan sağlığına çok daha fazla zarar verdiği WHO (Dünya Sağlık Örgütü ) raporları ile belgelendi. WHO dünya üzerindeki kanser hastalığından dolayı ölümlerin en önemli sebebinin hava kirliliği olduğunu bilimsel olarak gösterdi. Aslında bu bir bakıma NOx salınımının sigaradan daha zararlı olduğu sonucu da ortaya çıkmış oldu.

AVRUPA’DA YENİ TEST
Yaşanılan Volkswagen skandalında Amerika’nın dizel motorlu araçlar için daha sıkı NOx standardı uyguladığını gördük ve öğrendik. Tüm dünyada büyük ses getiren bu skandal nedeniyle, NOx konusu diğer ülkelerin de hızlıca gündemine girdi. Öyle ki; Avrupa Birliği, bugüne kadar yapılan, sadece laboratuvar şartlarında elde edilen değerlere göre homologasyon (aracın ithal edilme/satılma izni) yerine, önümüzdeki yıldan itibaren araçların gerçek sürüş şartlarında test edilerek değerlendirilmesine karar verdi. (RDE, 2017 Eylül ayından itibaren yeni tip onaylarında zorunlu olacak) Bu kararın ardında, skandala sebep olan üreticinin yaptığı gibi hileli yazılım kullanmasalar bile, diğer dizel motorlu araç üreticilerinin zorlaşan emisyon sınırları içinde kalmak için araçların emisyonunu laboratuvar test şartlarına göre yasal sınırlar içinde yapılan ayarlamalar ile optimize etmesi yatmakta.

Ülkelerin dizel stratejileri

FRANSA: Avrupa’da en yüksek oranda dizel araç satılan ülke Fransa olmasına rağmen, Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo, 2020 yılından itibaren dizel araçların şehre girişini yasaklamayı planladığını açıkladı.
İNGİLTERE: Londra’nın yeni seçilen belediye başkanı Sadiq Khan, göreve gelir gelmez, Londra’da yılda yaklaşık 10 bin kişinin hayatını kaybetmesine yol açan ulaşım kaynaklı (NOx ve Partiküller) hava kirliliğine karşı aksiyon planlarını açıkladı.
HİNDİSTAN: Yeni Delhi’ye dizel araç giriş yasaklandı,
ÇİN: Hibrit ve elektrikli araçlar tüm vergililerden muaf tutulmaya başlandı.
İRAN: Petrol üreticisi olan bu ülke bile yüzde 90 olan ithalat vergisini 2015 Mayıs ayında hibrit araçlar için sıfıra düşürdü.
HOLLANDA: 2025 senesinden itibaren ülkede konvansiyonel motorlu (dizel veya benzinli) araçların satılmasını yasakladı.
NORVEÇ: Hollanda’ya benzer bir kararı parlamentosundan geçirdi.
işte bir kanıtta özdem beyden. dünya ve avrupa hibrite dönüyor. bu arada toyota'nın çalışmaları sadece hibritle sınırlı değil hidrojen motor üzerinde de çalışıyor.https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiVg7m75e_UAhXJalAKHcoqAt8QFgglMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.toyota.com.tr%2Fworld-of-toyota%2Fconcept-cars%2Ffcv.json&usg=AFQjCNFRN0muT3-oL16JTVXQGjackXe_4w

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #7 : Temmuz 04, 2017, 17:04:51 »
dünyanın hibrite döndüğünü anlamak için kahin olmaya gerek yok.  dünyadaki ve türkiye'deki yukarıda açıklanan gidişattan belli oluyor zaten.

Hocam sektörü ne kadar takip ediyorsunuz bilmiyorum ama açıklamaların hepsi sizin dediğinizin aksini söylüyor.Tüm büyük üreticiler EV üretimi peşinde hatta Mercedes bunun için devasa pil fabrikası kuruyor.

Türkiye deyince Devlet sadece Toyotaya özel teşvik bile çıkardı  (kağıt üzerinde marka ismi yok ama kriter nedense sadece Priusa uyuyor) ona rağmen satış rakalmları yerlerde.Çünkü gereksiz pahalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota\'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #8 : Temmuz 04, 2017, 17:11:01 »
hükümetimiz sadece toyota'ya özgü kanun çıkarmadı. ilk yerli otomobilimiz de hibrit olacak. onun ön hazırlığı yapılıyor.  https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiNrpDK5u_UAhUJEVAKHUTWCPIQFggyMAA&url=http%3A%2F%2Fotomobil.mynet.com%2Fyeni-modeller%2Filk-yerli-hibrit-otomobil-bu-yil-yola-cikiyor-859&usg=AFQjCNFdwj4C2WS4WLKko7qjEW4sY8b5Ug

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 04, 2017, 17:15:29
yeterince bilinmemesine rağmen hibrit araçların satışı 1 yılda yaklaşık 4 kat artmış. http://www.ahaber.com.tr/otomobil/2017/07/03/turkiyede-hibrit-otomobil-satislari-rekor-seviyede-artti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #9 : Temmuz 04, 2017, 17:23:30 »
Yatırım karşılığı Toyota'ya kıyak geçildi.Eğer çıkan kanunu incelerseniz kanun kriteri sadece priusu kapsayacak biçimde düzenlenmişti.Anayasal olarak kişiye ve firmaya özgü kanun zaten çıkartamazsınız.Bunun etrafından dolanmak içinde öyle maddeler koyuyorlar ki tek ürüne işaret ediyor.Bu sistem ihalelerde de çok kullanılıyor.Adam bir şartname yazıyor ister istemez piyasadaki tek ürüne kalıyorsunuz.

Hibritin satışının artması ise geleceği onda olduğunu göstermez.Şu anda Türkiye'de elektirikli araç satışı yok doğru dürüst.Bir renault yapıyordu onunda pil kirası diye bir şaçmalığı mevcut idi.Sonra onlarda vaz geçtiler.

Türkiye piyasasına Bolt-Leaf-Model 3 gibi tam elektrikli araçlar girsinler o zaman daha net anlaşılacak hibrit mi tam elektrikli mi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #10 : Temmuz 04, 2017, 17:36:56 »
hocam toyota'ya kıyak geçildi tespitiniz çok komik olmuş :rofl:. bakan düzeyinde açıklama yapıldı. ilk yerli arabamızın hibrit ( elektirikli) olacağı hususunda.  yani sadece toyota için kanun çıkarılması çok abes olur. ayrıca hükumet durduk yere hibrit araçlardaki vergiyi yarı yarıya indirmez. kaldı ki şu an satılan hibrit bir aracın fiyatı dizel çoğu araçtan daha uygun. üstelik dizel kadar az yakıyor, çevreyi de dizel gibi kirletmiyor. vw bile emisyon skandalından sonra hibrit çalışmalrına hız verdi. geçen vw türkiye ceosu 2019 yılında hibrit araçlarla türkiye'ye giriş yapacaklarını açıkladı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #11 : Temmuz 04, 2017, 21:14:11 »
Farklı bakış açıları olabilir ancak ilk yerli araç konusunda yanlış bilgilendirmeden kaçınmak gerekir. Yerlilik oranına da girmeden ilk yerli otomobil "Devrim" dir.
Farklı yerlilik oranlarında başka yerli otomobiller de mevcuttur hali hazırda.
Yeni nesil yerli otomobil için de elektrikli ve sıvı yakıtlı olmak üzere motorlar geliştiriliyordu. İşin lisans tarafları da düşünüldüğünde en yakın çözüm elektrikli olacaktır.
Zaten. otomobili sıvı yakıtlı (tam ya da kısmi) yapıp, sonta ona yerli demek çok rasyonel olmaz. Çünkü o araç kuvvetle muhtemel ekonomik ömrü boyunca, kendi maliyetinden daha fazla meblağda ithal sıvı yakıt tüketecektir (kullanım km ye bağlı olarak).
Emsal güçler düşünüldüğünde dizel motorlar hala diğer sıvı yakıtlılardan ekonomiktir şehirler arası yolculuklarda daha belirgin olmak üzere.
Hybrit bazı kullanımlarda iyi bir teknolojidir, örneğin elektrifikasyonun olmadığı demiryolu hatları ya da gemi sektöründe. Otomobillerde ise hybrit ile rejeneratif frenlemeyi karıştırmamak lazım.
Bazı büyük şehirlerin merkezleri için tartışılan sadece dizel araçların merkezi kullanması değil, tüm araçların kullanımının engellenmesidir de.

Ayrıca küçük bir bilgi"
"RATP'nin gerçekleştirdiği hesaplamalara göre, 1 saatte 50 bin yolcu bir noktadan başka bir noktaya götürmek için kullanılacak araca göre; Metro 9m, otobüs 35m, otomobil 175m genişliğinde yola ihtiyaç duyar. Yine 1 kişi ve 1 kg'a eş değerde petrol ile; Metro 48km, otobüs 38km, otomobil 19km yol gidebiliyor."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #12 : Temmuz 05, 2017, 11:10:44 »
toyota'nın ürettiği hibrit ( elektirikli) araçlar 70 km'ye kadar elektirikle 70 km'den sonra benzinle çalışıyor. bu anlamda en çok yakıt tüketilen ve dur kalkın yapıldığı şehir içi için gerçekten bulunmaz nimet.  uzun yolda hız sabitleyicisi olan her araç az yakıyor zaten. 3.3 yakıt verisi aracın dizelden bile ekonomik olduğunu gösteriyor. en güzeli de toyota'nın elektirikli araçlarında şarz sorunu yok. araç sürüş esnasında kendiliğinden şarz oluyor. gelecek nesillere temiz bir dünya adına hibrit araçlar biçilmiş kaftandır. :alkis: toyota hibrit için ayrıntılı açıklamalar burada: https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjKgpXQ1_HUAhWJalAKHVsCCmIQFggzMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.toyota.com.tr%2Fhybrid-innovation%2Fwhat-is-hybrid.json&usg=AFQjCNFNieCng0lat1cVs0vlccMbEUyLXQ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #13 : Temmuz 05, 2017, 15:10:00 »
hocam toyota'ya kıyak geçildi tespitiniz çok komik olmuş :rofl:.

Ortada komik bir şey yok ki.?

Birincisi hiç bir bakan çıkıpta falanca firmaya kıyak geçtik diyemez.İkincisi yerli otomobilin konsepti seri üretim için daha kesinleşmedi.Bir kaç versiyon (tam elektrikli -bindirilebilir jeneratörlü vs.) deneniyor.Ortada bir şey yokken yasa çıktı.Üçüncüsü çıkan yasayı bir okuyun şartları bir inceleyin bakalım o dönemde kaç tane araca uyuyor kıyaslayın?ortada tahmin yada kafadan atma yok.direkt matematik üzerinden soruyorum niçin çıkan yasanın verileri sadece priusa uyuyor? Madem uzun vade (öyle ya yerli otomobi içinde çıkmış olması lazım) bir yada niçin alt ve üst kriter ve dünyadaki diğer Elektrikli araçlara uymuyor?

Toyota yatırım karşılığı bu teşviği istedi Hükümetten ve aldı.Buna yanlış  demiyorum zaten.Keşke büyük firmalarla masaya oturup anlaşılsa ve onlarda bu ülkeye yatırım yapsa.

Ama ortada ki net rakamları inkar edip  yok canım Toyota'ya kıyak falan geçilmedi demek matematiğe aykırı oluyor itirazım buna.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota\'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #14 : Temmuz 05, 2017, 16:39:23 »
Ortada komik bir şey yok ki.?

Birincisi hiç bir bakan çıkıpta falanca firmaya kıyak geçtik diyemez.İkincisi yerli otomobilin konsepti seri üretim için daha kesinleşmedi.Bir kaç versiyon (tam elektrikli -bindirilebilir jeneratörlü vs.) deneniyor.Ortada bir şey yokken yasa çıktı.Üçüncüsü çıkan yasayı bir okuyun şartları bir inceleyin bakalım o dönemde kaç tane araca uyuyor kıyaslayın?ortada tahmin yada kafadan atma yok.direkt matematik üzerinden soruyorum niçin çıkan yasanın verileri sadece priusa uyuyor? Madem uzun vade (öyle ya yerli otomobi içinde çıkmış olması lazım) bir yada niçin alt ve üst kriter ve dünyadaki diğer Elektrikli araçlara uymuyor?

Toyota yatırım karşılığı bu teşviği istedi Hükümetten ve aldı.Buna yanlış  demiyorum zaten.Keşke büyük firmalarla masaya oturup anlaşılsa ve onlarda bu ülkeye yatırım yapsa.  hocam toyota prius türkiye'de üretilmiyor.  şu an türkiye'de üretilen chr ve yanılmıyorsam yaris var. bu yüzden prius'a ayrıcalık tanınmış ifadesi gerçeği yansıtmıyor.  yatırım konusunda size aynen katılıyorum. türkiye'de üretilen firmalara gereken tüm kolaylık sağlanmalıdır.

Ama ortada ki net rakamları inkar edip  yok canım Toyota'ya kıyak falan geçilmedi demek matematiğe aykırı oluyor itirazım buna.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 05, 2017, 16:42:15
hocam prius'a ayrıcalık tanınması diye bir şey olamaz. çünkü prius türkiye'de üretilmiyor. yanılmıyorsam chr ve yaris türkiye'de üretiliyor. yatırım konusunda size katılıyorum. türkiye'de üretilen tüm firmalara gereken bütün kolaylıklar sağlanmalıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: dünyanın hibrite döndüğü ve toyota'nın hibrit gerçeği
« Yanıtla #15 : Temmuz 08, 2017, 08:57:13 »
2040'da Fransa şehir merkezlerine dizel ve benzinli araç girişini sonlandırmayı düşünüyormuş spn bilgilere göre. Detaylarına bakmak lazım. Şehir merkezlerinde sadece elektrikli araçlara izin verilecek buna göre. Bunu kaç sene önce burada dile getirmiştik, özellikle boş gezen taksiler vs düşünüldüğünde, dönüşümün onlardan başlamasının mantıklı olacağını da dile getirmiştik. Nitekim İstanbul B.B.'de bu yönde karar aldı ve elektrikli taksilere kısmi geçiş yapıldı.
Zaten yerli aracın da Türkiye şartları düşünüldüğünde elektrikli olmasının rasyonel olacağı burada vurgulanmıştı.
Bu arada 1000 lik bir manevra lokomotifinin (elektrikli) sürücü sistemleri yerli olarak geliştirilmişti MAM tarafından, yeterli mi, hayır ama  bir adım.