0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Toyota artık hybrid motora geçiyor. Toyota bayisinde satış danışmanının söylediğine göre Corollada 1.4 dizel motoru kaldırıp yerine hybrid motor getirecekmiş.
Teknik özellikleri bulamadım. Link bilen arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.
hıbrıt araba satıyorlar benzınden yapacagımız tasarufu arabayı satarken pesın alıyorlar. fıyatlara bak bu nedır yaa aurıs dolu paket dıye sattıkları arabanın fıyatı olmus 160bın tl yuhhh
Tork ne acaba?
160 bin TL , normal benzinli 1.8 Litre olsaydı geçerliydi, ancak Hybrid olduğu için teşvikle 128bin TL. Bence yine de yüksek fiyatlar ancak sebepleri defalarca tartışıldı yazmaya gerek yok artık. Kombine Tork çıkışını bilmiyorum ancak benzinli motor 142nm, elektrikli motor 207nm tork üretiyor.
pekı sız gerek yok dıyorsanız tartısmayalım
Abi haklı arkadaş tartışmanın lüzumu yok. Yazılarımızı okuyan devlet büyüğü mü var sanki. 1.33 motorlu bomboş corolla 65-70 bin olmuş, Yaris hibrit olmuş 90 bin tl, bırak da auris hibrit 100 bin tl olsun normal.
Kımseylen tartıstıgım yok sadece kendı fıkrımı soyledım. burası bı forum herkes fıkrını saygı sevgı cercevesınde beyan eder daha once yazılmıs konusulmus ben gormedım gorsem bıle susalım mı?
merhabalar,bayram tatili için toyota motor europa brüksel de üretim planlama mühendisi olarak çalışan kızımın yanına gittik. yılda 1 defa ücretsiz araba tahsis ediyorlar. kendisi de benim de denemem için auris hibrid 1.8 e-cvt almış. 4 gün kullandım. merak eden arkadaşlar için deneyimlerimi paylaşmak istedim. tabiki halen bende bulunan corolla dizel mmt ile mukayese ederek ifade etmeye çalışayım.araba tam dolu ve 13.000 km de idi. deri koltuk navigasyon, park asistanı dahil her donanım var idi. bunda otomatik camlar her kapıda var idi. mevcut kasa ile hiç farkı yok. araba çok sessiz. çok otomatik kullandım ancak bu kadar motorlar arası ve vites geçişlerini sessiz yapan bir araç kullanmadım. izolasyon güzel idi. bilgi ekranı mükemmel. her durumu ekranda gerek dikey gerekse yatay giderek her türlü veriye ulaşabiliyorsunuz. araba bazen pilde bazen hem pilde hem benzinde, özellikle yokuş yukarı giderken devrede oluyor. yokuş aşağı inerken ve fren yaparken tamamen pilde performasta ise tamamen benzinde gidiyor. geçişler hiç anlaşılmıyor.arabada vites grubunda d-p-n-b vardı. b de ve d de ileri gidebiliyorsunuz. neden b var anlayamadım.navigasyon mükemmel. radyo ve bilgi ekranları geçişleri çok güzel yapmışlar.direksiyon çok hafif ve duyarlı. led farlar. cruise kontrol tabiki var. ama ekonomik yol almaya destek olmuyor gibi.en büyük farklılık arabada stepne yok bunun yerine lastik tamir kiti ve kompresör koymuşlar ve böylece arabayı hafifletmişler.brüksel den ahın-almanya ya kadar gittik ve döndük. yaklaşık 690 km yol yaptık. gelelim performansa. 1.4 dizel hem performans hemde yakıt olarak çok daha güzel ve tatminkar. yakıt hiç de dedikleri gibi değil. milletler arası otoban da nadir de olsa bazen 4.5 lt/100km gördüm genelde 4.8 lt/100 km sarfiyatı gördüm. şehir içinde yakıt 6-7 hatta bazen 8 lt leri buluyor. brükselde trafikde sadece otoban çıkışlarında biraz yoğun diğer yerlerde normal akışta. bu nedene de bağlı olarak olduğunu düşünmüyorum ama şehir içinde pillerde çok hızlı tükeniyor. bazen motor da ani yüksek devirde çalışıp hızla pilleri şarj edebiliyor. son bir şey araba çok hantal. evet gaza bastığınızda hemen cevap veriyor o zamanda yakıt çok harcıyor. ekte birkaç resim gönderiyorum. resimlerde vites topuzuna dikkatinizi çekerim. umarım bir fikir verebilmişimdir. bu arada brüksel de yanlış hatırlamıyorsam fiyatı da 27.000 € civarında idi.bunların yanı sıra toyota avrupa merkezi önünde prius hibrid plug in gördüm. şehir şebekesi ile şarj ediyorlardı. teknoloji dolu bir araba idi. bilgi ekranı oldukça büyük idi. tavan camı solar enerji, pil, benzin motor, şehir şebekesi ile 2 saatte şarj olanağı. yakıt ise 1lt/100 km benzin. yorum sizlerin.selam ve saygılar