Gönderen Konu: C-HR CVT veya Manuel?  (Okunma sayısı 4998 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
C-HR CVT veya Manuel?
« : Haziran 24, 2017, 00:05:22 »
C-HR bakıyorum. CVT otomatik şanzıman ve manuel vites arasında kararsızım. 1.6 Auris CVT kullanıyorum. CVT gerçekten sorunsuz ve konforlu bir sürüş sağlıyor. Dip gaz yapmadığınız ve kontrollü davrandığınız sürece de motoru bağırtmıyor. Şehir içi kullanımda çok pratik ve hızlı. Ancak yüksek hızlarda ve rampalarda, yani yük altında sanki motorun gücünü tam olarak tekerleklere aktaramıyor hissi var. Gücü tam olarak kontrol edemiyorum hissi veriyor. Bu ne kadar sık derseniz, çok da değil aslında. CVT şanzıman C-HR'da da benzer çalışıyordur. Ancak kataloğu incelediğimde, eğer gözümden kaçmadıysa, benzinli Auris'lerde olduğu gibi direksiyon arkası kulakçıklar yok. Dolayısıyla gerektiğinde daha seri bir müdahale söz konusu değil. Manuel C-HR kullananlar bu konuda ne hissediyor?Muhtemelen manuel vitesli C-HR kullanan azdır, ancak her şekilde tecrübeleriniz ve düşünceleriniz önemli olabilir. İyi akşamlar.
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Toyota Club Türkiye

C-HR CVT veya Manuel?
« : Haziran 24, 2017, 00:05:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR CVT veya Manuel?
« Yanıtla #1 : Haziran 25, 2017, 12:46:23 »
Kendi sorumu kendim yanıtlayayım :D

Yabancı forumlarda ve inceleme yazılarında aynı donanım seviyelerinde manuel vites seçeneği tavsiye ediliyor. Manuel vitesin i-mt sistem ile daha yumuşak geçiş sağladığı, kullanımının rahat ve keyifli olduğu ve motor gücünü daha verimli kullanmaya olanak sağladığından bahsediliyor. Yakıt tüketimi bakımından da fark olmadığına değinilmiş. Birde direksiyon arkasında kulakçıkların olmaması CVT şanzımanlı araçlarda dezavantaj olarak bahsedilmiş. Tabii ki ülkemizde sistem biraz farklı çalışıyor. İhtiyaçlarımıza ve beklentilerimize göre değil de piyasaya göre araç almak zorunda kalıyoruz. Hemen ilk akla gelen soru, ben aracı satarsam iyi fiyatla kolay elde çıkarabilir miyim oluyor. Bu yüzden bireysel hoşnutluktan ziyade uzun ve orta vadeli maddi beklentilerimiz en belirleyici özellik oluyor. Toyota C-HR'ın %90-95'ini CVT şanzımanlı olarak çıkarıyormuş. Okuduklarım sonucunda daha kontrollü bir sürüş için manuel vitese daha yakınım, ancak ikinci eldeki avantajı içinde CVT'yi düşünmüyor değilim. En azından sorunsuz olarak uzun süre kullanılabiliyor, performanstan biraz kayıp karşılığında.

Bir de bu forumda C-HR için ayrı bir başlık olmaması ilginç. Toyota'ya özgü olmayan bir forumda bile yüzlerce sayfaya ulaşılmış.
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR CVT veya Manuel?
« Yanıtla #2 : Haziran 25, 2017, 13:33:53 »
Şahsen otomatike alışan biri Manuel rahat rahat kullanamaz işkence olarak gelir.
Bu nedenle otomatik konfor sağlayacakken, Manuel de performans sağlar. Cvt verimli olduğundan vites geçişi olmadığından yakıt tüketimi Manuel ler kadar azdır.
Bazı şanzımanlar kulakçık eklemeye olanak sağlıyor. Cvt de bu altyapı var mı kontrol edilmeli.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 85 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR CVT veya Manuel?
« Yanıtla #3 : Haziran 25, 2017, 13:54:44 »
Cvt'nin rahatlığı ve konforu varken manuel düşünmezdim.
Auris cvt var, direksiyon arkasi kulakciklar bence çok gerekli değiller, ergonomik de değiller, direksiyon tutuş pozisyonumda biraz aşağıda kalıyorlar. Ben bazen yokuş aşağı inislerde motor freni yapma haricinde neredeyse hic kullanmiyorum. Cvt sanziman cok akilli bence, yokus asagi inislerde fren kullaninca (motor ideal sicakliga geldiyse) kendi otomatik motor freni yapiyor. Hizlanmak icin gaza bastiginizda motor devrini gaza basma oraniniza gore ayarliyor. Biraz basarsaniz 3000de sabitliyor, daha da basarsaniz 4000 civarinda, sonuna kadar basarsaniz da 6000 civarinda hizlanmaya devam ediyor. Agresif hizlandiktan sonra ayaginizi gazdan cektiniz diyelim, yine hizlanma ihtiyaci olabilir diye motor devrini yuksekte tutuyor, ancak siz tekrar gaz pedalina bu defa hafifce basinca sabit hizda devam edecek sekilde devri 1500-2000 civarina indiriyor.
 
Tum bunlari şundan dolayi yazdim, şanzıman benim kullanim şartlarımda neredeyse mudahaleye gerek birakmiyor. Vites kolundan manuel tarafa almaya daha hic ihtiyac duymadim, kulakciklar olmasa da olurmuş.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR CVT veya Manuel?
« Yanıtla #4 : Haziran 25, 2017, 15:56:20 »
Chr için ayrı ve detaylı konularımız mevcut.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR CVT veya Manuel?
« Yanıtla #5 : Haziran 25, 2017, 20:24:43 »
Otomatik şanzımanın her türlüsü motorlu araçların her türlüsü için nimet :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR CVT veya Manuel?
« Yanıtla #6 : Haziran 26, 2017, 00:20:44 »
Alıntı
Cvt'nin rahatlığı ve konforu varken manuel düşünmezdim.
Auris cvt var, direksiyon arkasi kulakciklar bence çok gerekli değiller, ergonomik de değiller, direksiyon tutuş pozisyonumda biraz aşağıda kalıyorlar. Ben bazen yokuş aşağı inislerde motor freni yapma haricinde neredeyse hic kullanmiyorum. Cvt sanziman cok akilli bence, yokus asagi inislerde fren kullaninca (motor ideal sicakliga geldiyse) kendi otomatik motor freni yapiyor. Hizlanmak icin gaza bastiginizda motor devrini gaza basma oraniniza gore ayarliyor. Biraz basarsaniz 3000de sabitliyor, daha da basarsaniz 4000 civarinda, sonuna kadar basarsaniz da 6000 civarinda hizlanmaya devam ediyor. Agresif hizlandiktan sonra ayaginizi gazdan cektiniz diyelim, yine hizlanma ihtiyaci olabilir diye motor devrini yuksekte tutuyor, ancak siz tekrar gaz pedalina bu defa hafifce basinca sabit hizda devam edecek sekilde devri 1500-2000 civarina indiriyor.
 
Tum bunlari şundan dolayi yazdim, şanzıman benim kullanim şartlarımda neredeyse mudahaleye gerek birakmiyor. Vites kolundan manuel tarafa almaya daha hic ihtiyac duymadim, kulakciklar olmasa da olurmuş.

Düşüncelerinizi aktardığınız için teşekkürler. Zaten bende CVT şanzımanlı Auris kullanıyorum. Dediklerinize katılıyorum. Ancak Auris'deki CVT şanzıman düşük hızlarda ve normal yükle çok iyi çalışırken, yüksek hızlarda ve yük altında sanki tam kavramıyor veya "kaçırıyor" hissi veriyor. Manuel moda alsanız dahi kontrolü size tam olarak vermiyor.  7.kademeye aldığında da çoğu kez hız limitine ulaşıldığı ve devir de düşük kaldığı için çok cansız hissettiriyor.  Bu yüzden belki ekonomik sürüş sağlıyor gibi görünse de sürüş keyfini törpülüyor. Belki C-HR'da ayarlar farklı olabilir. Denemek lazım.
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR CVT veya Manuel?
« Yanıtla #7 : Haziran 26, 2017, 14:14:56 »
Benim aracım da şu anda CVT şanzumanlı ve çok hoşuma gidiyor. Daha önce eşime aldığım getz kullanmıştım 6 ay boyunca. Onun otomatiğine bayılmıştım. Bu arabamı da seviyorum şimdi. İnsan alışınca manuel iş değil diyor zamanla. Bir de yorumlarda okuyorum genelde CVT, otomatikler içinde en sorunsuzlarından biridir diye. Bu da çok hoşuma gidiyor.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR CVT veya Manuel?
« Yanıtla #8 : Haziran 27, 2017, 10:45:55 »
Alıntı
Bir de yorumlarda okuyorum genelde CVT, otomatikler içinde en sorunsuzlarından biridir diye

O kısmı doğru. Avrupa'lı markalarla üretim birlikteliği olmayan tüm Japonlar'da (Subaru, Toyota, Honda ve alt markaları) CVT şanzıman sorunsuz ve hatta keyifli. ::)
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 50
  • Model Yılı: '17
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: C-HR CVT veya Manuel?
« Yanıtla #9 : Aralık 02, 2017, 17:27:08 »
C-HR ye Corolla,Auris veya Yaris gibi ayrı bir bölüm açılsa daha iyi olmaz mı.