0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Cvt'nin rahatlığı ve konforu varken manuel düşünmezdim. Auris cvt var, direksiyon arkasi kulakciklar bence çok gerekli değiller, ergonomik de değiller, direksiyon tutuş pozisyonumda biraz aşağıda kalıyorlar. Ben bazen yokuş aşağı inislerde motor freni yapma haricinde neredeyse hic kullanmiyorum. Cvt sanziman cok akilli bence, yokus asagi inislerde fren kullaninca (motor ideal sicakliga geldiyse) kendi otomatik motor freni yapiyor. Hizlanmak icin gaza bastiginizda motor devrini gaza basma oraniniza gore ayarliyor. Biraz basarsaniz 3000de sabitliyor, daha da basarsaniz 4000 civarinda, sonuna kadar basarsaniz da 6000 civarinda hizlanmaya devam ediyor. Agresif hizlandiktan sonra ayaginizi gazdan cektiniz diyelim, yine hizlanma ihtiyaci olabilir diye motor devrini yuksekte tutuyor, ancak siz tekrar gaz pedalina bu defa hafifce basinca sabit hizda devam edecek sekilde devri 1500-2000 civarina indiriyor. Tum bunlari şundan dolayi yazdim, şanzıman benim kullanim şartlarımda neredeyse mudahaleye gerek birakmiyor. Vites kolundan manuel tarafa almaya daha hic ihtiyac duymadim, kulakciklar olmasa da olurmuş.
Bir de yorumlarda okuyorum genelde CVT, otomatikler içinde en sorunsuzlarından biridir diye