contadaki yanma ile pistona az bir oranda su verme işlemi varsa araç haraket halinde (sıcak motorda) piston sıcaklığı bu suyu buharlaştıracak ve egzostan atacaktır. sabah çalışmada piston kafasındaki hücrede biriken su ilk çalışmada sorun oluşturabilir. otobüslerde (genelde) her silindir kapağı contası bağımsızdır. bizim başımıza gelmişti böyle bir durum. hangi gözde olduğunu bulmaz zor oluyor bu sebeple. kalorifer soğuk üfler vs...
arkadaşların da dediği gibi bence direk contaya yönlen
toyotalarda su eksiltme sorunu genelde devirdaimden yapar buda dışardan görülmez. aracı lifte kaldırıp devirdaim hava deliğinde kacak yada sızıntı varmı kontrol edilmesi gerekiyor. devirdaimdeki kacak genelde arac stop edildikten birkac dakka sonra başlar motor bloğunun üzerine akar. ilk başlarda fazla kacırmadığı icin yere damlamaz motor bloğunda kurur. azar azar kacırdığı icin farkedilemeye bilir. radyatör kapağının yuvasıda hararet yapan araclarda basınctan dolayı bozulur. başlıca sebep devirdaimdir kontrolünü ancak serviste yapılırsa tespit edilir dışardan bakmayla görülmeye bilir. sizin bu şikayetiniz encok karşılaştımız sorunlardan biridir........ cok nadirde olsa termostat kapağındanda olabilir. termostat kapağında kacak varsa şanzımanın üzerine sızıntı yapar. devirdaim arka hortumuda olabilir onuda dışardan göremeye bilirsiniz. motor su tapalarıdan biride delinmiş olabilir.........
Fevzi bey, aramıza hoş geldiniz. Detaylı anlatım içinde teşekkürler. Sizi Tanışma bölümünde tanıyabilirmiyiz?