Sorular olması gereken, güzel ancak tek cevaplı değiller.
Viraj G sınırı belli şartlara göre belirlenir, Yol yüzeyi, geometrik durumu, lastik ısısı, aracın yükü ve dağılımı herşeyi değiştirir.
Diğer şartlar aynı iken, aracın ağırlığı artarsa fren mesafesi uzar. Diğer şartlar ağırlığa göre değişirse ve ağırlık arttıkça (aracın yerden yüksekliği vb) yol tutuş belli noktaya kadar belli oranda artar, sonra azalır.
Yeni aracın amortisör performansı ile 150 bin km deki aynı değildir, bu da yol tutuş ve fren performansı ile ters orantılıdır.
Peki kaliperlet aracın gidiş istikametine göre ve fren diskinin 360 derece olduğu düşünüldüğünde önde mi olursa daha etkili frenleme olur, arkada olursa mı?