Selam.
Bildiiniz gibi bazı başlıklar altında bu konu yüzeysel olarak ele alınıyor, fikirler ortaya konuyor.
Burada konunun biraz daha derinlemesine incelenmesinin uygun olacağını düşündüm.
Mesela günümüz koşullarında Avrupa Birliği içinde Euro çevre normları mevcut ve bunlar egzoz gazlarındaki zararlı maddelerin oranlarını belirliyor. Yıllara görede bu normlar tadil ediliyor. Mesela Euro4 Euro 3 den oldukça daha detaylı ve kısıtlanmış salınımlara izin veriyor ve Euro5 de Euro42ün daha sınırlandırılmışı olacak. Tabi ABD. nin de kendi içinde ve çok katı kuralları mevcut. Diğer ülkelerin mevzuatlarını bilmiyorum, eminim bilgisi olan arkadşalar vardır. Peki sadece çevreye duyarlılık yeterli oluyormu sizce?
Bildiğiniz gibi birde Euro Ncap testleri mevcut ve bunlarda bazı kıstaslar göze alınarak derecelendiriliyor. Peki bunlar zorunlu olarak bir Norm olamazmı araç satışına izin verilmesi için? Yani parası olana daha çok güvenli araç, daha çok güvenlik teknolojisi (Esp, Tc, vs.) parası az olana daha az şans. Bunda bir tuhaflık yok mu? Ayrıca şase güvenliğide var tabi. Halbuki bir aracın fazla sağlam, sert olması, diğer araç ve yolcuları için tehlike oluşturmuyor mu? Yine örtüşme olayına gelirsek, aynı yolları paylaştığımız kamyon, otobüs, kamyonet ve hatta arazi aracı ile standart bir binek otomobilin (ne kadar Euro Ncap sonuçları iyi olsada) karşılıklı çarpışması, bu bahsi geçen otomobilin Euro Ncap testlerindeki sonuçlarında kullandıklarını nasıl aktif olarak işlerlik kazandırabilecek, bir arazi aracı ile bir otomobilin çarpışmaları tam örtüşmeli olmuyor ki. Belirli bir seviye farkı oluyor ve arazi aracının en sağlam, sert aksamı, otomobilin en zayıf olan ve yolcu kabini diye tabir edilen yaşam alanına denk gelebiliyor ve bu sonuçları değerlendiren, bir standart oluşturulmasına katkı sağlayan ciddi bir araştırma ve doğal olarak muvzuatlarla getirilen bir kısıtlama da yok. Ama olması gerekir. Bu yüzden ilerleme, birbiri ile kaza anında gücenlik açısından uyum sağlayabilen bir ortak tabanlı teknoloji kullanan araçlar yönünde gerçekleşmeli bence, sizce? Bazı ülkelerin kimi bölgelerinde, kamyonların kullandığı alternatif yollar mevcut. Bunlar dahada geliştirilebilir.
Sonuç olarak bu güvenlik teknolojisi tabanını araştırmalarla sağlayacak, geliştirecek ve bunu otomobil üreticileri ile paylaşıp, onları denetleyecek, otomobil firmalarından alınan vergilerle fonlanacak ama tamamen bağımsız bilimsel denetleme, geliştirme kuruluşlarının olması gerekir. Trafiği paylaşan herkesin geleceği için.
Teşekkürler.