Gönderen Konu: Geleceğin Otomobil Üretim Normları  (Okunma sayısı 1586 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« : Şubat 20, 2009, 09:04:45 »
  Selam.
 Bildiiniz gibi bazı başlıklar altında bu konu yüzeysel olarak ele alınıyor, fikirler ortaya konuyor.
 Burada konunun biraz daha derinlemesine incelenmesinin uygun olacağını düşündüm.
 Mesela günümüz koşullarında Avrupa Birliği içinde Euro çevre normları mevcut ve bunlar egzoz gazlarındaki zararlı maddelerin oranlarını belirliyor. Yıllara görede bu normlar tadil ediliyor. Mesela Euro4 Euro 3 den oldukça daha detaylı ve kısıtlanmış salınımlara izin veriyor ve Euro5 de Euro42ün daha sınırlandırılmışı olacak. Tabi ABD. nin de kendi içinde ve çok katı kuralları mevcut. Diğer ülkelerin mevzuatlarını bilmiyorum, eminim bilgisi olan arkadşalar vardır. Peki sadece çevreye duyarlılık yeterli oluyormu sizce?
 Bildiğiniz gibi birde Euro Ncap testleri mevcut ve bunlarda bazı kıstaslar göze alınarak derecelendiriliyor. Peki bunlar zorunlu olarak bir Norm olamazmı araç satışına izin verilmesi için? Yani  parası olana daha çok güvenli araç, daha çok güvenlik teknolojisi (Esp, Tc, vs.) parası az olana daha az şans. Bunda bir tuhaflık yok mu? Ayrıca şase güvenliğide var tabi. Halbuki bir aracın fazla sağlam, sert olması, diğer araç ve yolcuları için tehlike oluşturmuyor mu? Yine örtüşme olayına gelirsek, aynı yolları paylaştığımız kamyon, otobüs, kamyonet ve hatta arazi aracı ile standart bir binek otomobilin (ne kadar Euro Ncap sonuçları iyi olsada) karşılıklı çarpışması, bu bahsi geçen otomobilin Euro Ncap testlerindeki sonuçlarında kullandıklarını nasıl aktif olarak işlerlik kazandırabilecek, bir arazi aracı ile bir otomobilin çarpışmaları tam örtüşmeli olmuyor ki. Belirli bir seviye farkı oluyor ve arazi aracının en sağlam, sert aksamı, otomobilin en zayıf olan ve yolcu kabini diye tabir edilen yaşam alanına denk gelebiliyor ve bu sonuçları değerlendiren, bir standart oluşturulmasına katkı sağlayan ciddi bir araştırma ve doğal olarak muvzuatlarla getirilen bir kısıtlama da yok. Ama olması gerekir. Bu yüzden ilerleme, birbiri ile kaza anında gücenlik açısından uyum sağlayabilen bir ortak tabanlı teknoloji kullanan araçlar yönünde gerçekleşmeli bence, sizce? Bazı ülkelerin kimi bölgelerinde, kamyonların kullandığı alternatif yollar mevcut. Bunlar dahada geliştirilebilir.
 Sonuç olarak bu güvenlik teknolojisi tabanını araştırmalarla sağlayacak, geliştirecek ve bunu otomobil üreticileri ile paylaşıp, onları denetleyecek, otomobil firmalarından alınan vergilerle fonlanacak ama tamamen bağımsız bilimsel denetleme, geliştirme kuruluşlarının olması gerekir. Trafiği paylaşan herkesin geleceği için.
 Teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« : Şubat 20, 2009, 09:04:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« Yanıtla #1 : Şubat 20, 2009, 09:41:46 »
Hakan, egsoz salınımı ve araç güvenliği ile ilgili görüşlerine sonuna kadar katılıyorum. Fakat bu konuda kısa ve orta vadede pek fazla bir gelişme beklemiyorum. Maalesef, otomotiv sektörü çok güçlü lobilere sahip. Özellikle zorlu rekabet koşullarında pazarlama stratejileri gereği her üretici kendi aracını farklılaştırmaya çalışırken, bu tür kısıtlayıcı tedbirlerin gönüllü olarak uygulanmasını veya otoriteler tarafından uygulattırılmasını çok fazla beklememek lazım.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« Yanıtla #2 : Şubat 20, 2009, 09:51:44 »
  Bu zaten belli çalışmalar sonunda ve uzun vadede ortaya çıkabilecek ve otomobilde medeniyetleşmeyi sağlayacak bir uygulama olur. Euro çevre normlarıda, halk baskısı ve benzeri çalışmalar sonucu ortaya çıkmış bir uygulama. Tabi siyaset siyaset ya da partiler, kişiler için değil, halk için yapılırsa. Tabi bu, bugünden yarına gerçkeleşebilecek birşey değil ama biryerden başlamak lazım.
 Bu düzenlemeler konusunda yol almak için, öncelikle sesi duyurmak lazım. En azından doğru yolda üzerimize düşeni, sonuna kadar yapmalıyız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris d-4d elegant....
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« Yanıtla #3 : Nisan 10, 2009, 21:19:02 »
yeniden düzenlenen Euro ncup testlerinin baz model araçlardaki güvenliği arttıracağı kanısındayım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« Yanıtla #4 : Nisan 10, 2009, 23:48:33 »
Benim aracın motoru Euro 0.01 (Bkz.arkadan çıkan duman)
Yaya güvenliği 0 yıldız (Bkz.ön çelik vinç tamponu)
Araba ile çarpışma 5 yıldız (Direk üstünden geçer)
Duvar veya kamyonla çarpışma 0 yıldız (Biraz önceki vinç tamponu ağzıma girer muhtemelen)
Şöförün çevreciliği 5 yıldız (Doğa sevgisi ve kamyonet kasasından ötürü kamplarda zoraki çöpleri taşıma görevi)
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« Yanıtla #5 : Nisan 11, 2009, 00:00:34 »
Benim aracın motoru Euro 0.01 (Bkz.arkadan çıkan duman)

Umut hocam, biraz torpil geçmişsin. Bence EURO -1 falan olması lazım :D :D

Yaya güvenliği 0 yıldız (Bkz.ön çelik vinç tamponu)

Bu sefer de biraz kıt not vermişsin. Senin aracı görüp de, yola atlayan zaten ötenazi hakkını kullanmıştır bana göre. Caydırıcılığı dolayısıyla bir kaç yıldız verebiliriz :D

Şöförün çevreciliği 5 yıldız (Doğa sevgisi ve kamyonet kasasından ötürü kamplarda zoraki çöpleri taşıma görevi)

Biraz reklam kokuyor Umut hocam, Mastercard reklamı gibi :) EURO normlarının satın alamayacağı şeyler de var diyorsun yani :D
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris d-4d elegant....
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« Yanıtla #6 : Nisan 13, 2009, 15:53:31 »
umut abi senin araba euro ncup falan dinlemez:D:D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« Yanıtla #7 : Nisan 13, 2009, 16:06:22 »
Arkadaşlar bence otomobil standartları bir gün beyez eşya gibi olacak yani kullan bozulunca at ;)
buna da ilk olarak nano ile başlayacağız ;)
ucuza al işini gör garantisi bitince sorunları çoğalınca at yenisini al :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris d-4d elegant....
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« Yanıtla #8 : Nisan 13, 2009, 16:15:36 »
Aydın abi o zamanda hurdalıklar ağzına kadar dolar:D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« Yanıtla #9 : Nisan 13, 2009, 16:24:30 »
Elektronik o hale geldi zaten, mekaniğin de gelmesi yakındır :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Geleceğin Otomobil Üretim Normları
« Yanıtla #10 : Nisan 13, 2009, 16:41:31 »
  Hatta iki aracı birleştirebileceğiz uzun yola çıkarken.