0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar merhaba, Geçen yaz Bulgaristandan 2004 model 192 beygir VVTL-I bir Celica aldım. Yıllardır hayalimdi ve gerçek oldu sonunda. Araç şu an Eskişehirde, 2 yıl kadar burda kullanacağım. Alır almaz 100 km sonra ağzına tükürdüm denemek lazımdı tabi, devir kesici iptalmiş 9 bin devire birkaç kez çıkınca motordan sesler gelmeye başladı, meğer krank milinde boşluk varmış ve şerefsizler jilet ile doldurmuşlar o boşluğu, ben de yüksek devirlere çıkınca ufalamış onu. Her neyse ben arabayı getirmeden orda yaptırdım. Bir motor daha satın aldık aynısından, iki motordan bir motor yaptılar, blok değişti krank değişti vs. vs. Ordaki ustalar çok güzel yapmışlar ellerine sağlık, fakat 5 30 yağ koymuşlar ve sık sık yağ ilave etmek zorunda kalıyordum. Ben de ilk iki vites mutlaka 8200 devir görmeden vites atmadığım için, hep yüksek devirli kullandığım için sonunda yağsız kaldı ve şimdi de yataklar değişiyor. Türkiyede bulduk parçalarını sorun değil, bi kısmı yurt dışından geldi. Yalnız şimdi şöyle bir problemim var, hangi yağı kullansam. Motor ustası dedi 10 40 kullan, kalın olması lazım, bu motora 5 30 uygun değil, çok çabuk yakar onu. Castrol bayiine uğraşımştım, ordaki satıcı da dedi ki, bu araçlar için 10 60 kullanman gerekiyor, yüksek performanslı araçlar için bu yağı kullanmalısı. 5 30 10 40 gibi yağlar olmaz dedi. Bu konu hakkında bilgisi olan lütfen yardımcı olsun, araba bugün yarın çıkacak ustadan. Bu kez doğru yağ kullanayım ki tekrar başıma iş almayayım
mobil1 10w60 kullanabilirsin filtreyi servisten al.
aracınız benimde hayalim Allah kaza bela vermesin aldığınızdan beri toplam ne kadar masraf yaptınız belirtirmisiniz sadece meraktan soruyorum