Gönderen Konu: Triger sökülüp takıldı araba değişti.  (Okunma sayısı 8070 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 250000
  • Model Yılı: '97
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Triger sökülüp takıldı araba değişti.
« : Mayıs 26, 2017, 22:08:13 »
 Tüm forum üyelerine merhaba.
Carina e 2.0 gli aracımın yağ pompasının oringi değişti.  Tabi bu arada triger sökülüp takıldı.
Usta trigeri takarken azami dikkat etti. Lakin motoru çalıştırdığımızda eskisinden birazcık daha gürültülü çalışıyordu. Ustaya sordum hiç bir sorun yok dedi.  Biz de çıkardık aracı kullanmaya başladık.  Bir de ne göreyim araçta ciddi bir tork artışı olmuş. 2000 - 3500 devir bandında bütün viteslerde bizi koltuğa yaslamaya başladı. Çevremdekiler ne yaptın turbo mu taktın dediler. Fakat max hızı birazcık düştü.  Eskiden ... iken şimdi ... civarı. Lakin bütün bunların yanında rölantide titreme meydana geldi. Eskiden bu kadar net hissedilmiyordu.
Şimdi şaşkınız. Acaba triger yanlış mı takıldı da böyle oldu yoksa zaten yanlış takılmıştı da şimdi mi doğru takıldı. Çünkü bu değişiklikten sonra güç bakımından memnunuz, motor sağlığı açısından endişeliyiz.
Görüşlerinizi bekliyorum.

Düzenleme: Trafik kuralları!.

Toyota Club Türkiye

Triger sökülüp takıldı araba değişti.
« : Mayıs 26, 2017, 22:08:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger sökülüp takıldı araba değişti.
« Yanıtla #1 : Mayıs 26, 2017, 22:47:15 »
Sente ayarı İlk aklıma geldi paylaşmak istedim.
İyi akşamlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 250000
  • Model Yılı: '97
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger sökülüp takıldı araba değişti.
« Yanıtla #2 : Mayıs 27, 2017, 09:32:34 »
Evet ben de Sentenin 1 diş atladığını tahmin ediyorum. Ama işte bunun motora zararı ne kadar olur. Bu şekilde kullanmak neye mal olur. Yada iyi mi oldu tam kestiremiyorum. Onun için böyle bir durum yaşayan varsa tavsiyelerini bekliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger sökülüp takıldı araba değişti.
« Yanıtla #3 : Mayıs 27, 2017, 10:23:33 »
Kontrol edilip, fabrika ayarlarına göre düzenlenmesinde orta ve uzun vadede fayda var (bazı durumlarda kısa vadede de). Daha önce de ayarsızlık olabilir, yeni durumda da.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger sökülüp takıldı araba değişti.
« Yanıtla #4 : Mayıs 27, 2017, 11:20:34 »
İşinin ehli bir ustaya gösterin sente 1 diş atlarsa motor zamanlaması değişir,durduğu yerde gaz yer fakat yüke girince balata bitmiş gibi bağırır.  Sarsıntı yapar(sarsıntının başka nedenide olabilir). Ben karbüratörü temizletirken usta çekişinden memnun değilsen triygeri bir diş atlatayım dedi gerek yok dedim.  Şimdi sente yerine gelmişte olabilir yinede kontrol ettirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger sökülüp takıldı araba değişti.
« Yanıtla #5 : Mayıs 27, 2017, 11:39:19 »
Aracınızda trige rile alakalı bir durum olmuş bu bariz söylemlerinizden de anlaşılıyor .Bu durum aracın sentesi eskiden yerinde değildir şimdi yerine gelmiştir aracın çekişi ondan dolayı artmıştır bu artı bir durum fakat .Fakat sente kaymasından kaynaklı bir durum ise son hız düşmesi rölantide titreme gibi durumlar var diyorsunuz bu da ayrı bir durum bence riske atmayıp kontrol ettirmenizde fayda var gibi geldi bana . Birde sizin araçlarınız da ateşleme distiribütör üzerinden yapılıyor diye biliyorum eğer onun ayarı bozuk ise buda rölantide titremeye alt devirlerde canlı olan aracın üst devirlerde cansız olmasına sebeptir . Onunda ayarına baktırmanızda fayda var
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger sökülüp takıldı araba değişti.
« Yanıtla #6 : Mayıs 27, 2017, 11:43:13 »
Sente ayarının doğru olmasına azami ihtimam gösterilmesi gerekli, Hakan abinin de bahsettiği gibi orta-uzun vadede zararını görürsünüz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 250000
  • Model Yılı: '97
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger sökülüp takıldı araba değişti.
« Yanıtla #7 : Mayıs 27, 2017, 14:30:49 »
Konuya ilgi gösteren tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Trafim kuralları uyarısı da anlaşılmıştır. Sıkıntı yok boş yolda denemeydi zaten.  :)
Tavsiyelere göre en kısa zamanda gideceğim servise.
Lakin meseleyi biraz daha derinden kavramak maksadıyla soruyorum.
Sente atlamasının, distribütörün çalışmasına tam olarak nasıl bir etkisi var ki bu titreme sorunu meydana geldi.  Yani rolantide titreyen araç yüksek devirde aşırı gürültü yapmaz mı.
İkinci bir soru da şu ki, bu titreme kompresyon la alakalı olamaz mı. Yani sübap kapanma zamanının değişmesi neticesinde basınç,  basınç sebebiyle de titreme olmuş mudur?