Gönderen Konu: 2005 1.4 Corolla Direksiyon Sertleşmesi  (Okunma sayısı 2766 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '05
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
2005 1.4 Corolla Direksiyon Sertleşmesi
« : Mayıs 23, 2017, 14:35:56 »
Merhaba arkadaşlar,

Birkaç gün önce yaklaşık olarak 150 km yol yaptıktan sonra aracımı park etmek için evin önünde durdum. Tam manevra yapacakken direksiyon birden bire aşırı sertleşme yaptı. Sanki hidrolik sistemi devre dışı kaldı. Zar zor sağa sola çevirerek aracımı park ettim. Sonra stop edip tekrar çalıştırdığımda direksiyonun düzeldiğini, normal bir şekilde çalıştığını gördüm. Birkaç gündür de kullanıyorum böyle bir şeyler karşılaşmadım. Neden yapmış olabilir acaba ?

Aracı yaklaşık 6 ay önce alırken ustaya baktırdım direksiyon kutusunda biraz boşluk var demişti. Onunla alakalı bir sorun mudur.  Bu şekilde kullanmaya devam edersem, yolculuk halindeyken böyle bir sertleşme olabilir mi ?


Toyota Club Türkiye

2005 1.4 Corolla Direksiyon Sertleşmesi
« : Mayıs 23, 2017, 14:35:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 1.4 Corolla Direksiyon Sertleşmesi
« Yanıtla #1 : Mayıs 23, 2017, 15:41:10 »
Sizin araç direksiyonu elektrik destekli akü ömrünü doldurmuş muhtemelen.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '05
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 1.4 Corolla Direksiyon Sertleşmesi
« Yanıtla #2 : Mayıs 23, 2017, 15:47:53 »
Sizin araç direksiyonu elektrik destekli akü ömrünü doldurmuş muhtemelen.

Akü değişeli 2 ay oldu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 1.4 Corolla Direksiyon Sertleşmesi
« Yanıtla #3 : Mayıs 23, 2017, 17:28:12 »
yolculuk halinde sertleştiğini duydum,yavaş yavaş ustaya kadar gidildiğini hatırlıyorum,aracınızın yapısına göre,elektrikli ve hidrolik sistemin yetkili serviste kontrolu yapıldıktan ve tam teşhis konulduktan sonra uygun şartlarda onarımı gerekecek,şehirlerarası yolda risk yaratabilir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 1.4 Corolla Direksiyon Sertleşmesi
« Yanıtla #4 : Mayıs 24, 2017, 14:14:51 »
Merhaba arkadaşlar,

Birkaç gün önce yaklaşık olarak 150 km yol yaptıktan sonra aracımı park etmek için evin önünde durdum. Tam manevra yapacakken direksiyon birden bire aşırı sertleşme yaptı. Sanki hidrolik sistemi devre dışı kaldı. Zar zor sağa sola çevirerek aracımı park ettim. Sonra stop edip tekrar çalıştırdığımda direksiyonun düzeldiğini, normal bir şekilde çalıştığını gördüm. Birkaç gündür de kullanıyorum böyle bir şeyler karşılaşmadım. Neden yapmış olabilir acaba ?

Aracı yaklaşık 6 ay önce alırken ustaya baktırdım direksiyon kutusunda biraz boşluk var demişti. Onunla alakalı bir sorun mudur.  Bu şekilde kullanmaya devam edersem, yolculuk halindeyken böyle bir sertleşme olabilir mi ?

Kardeşim bundan bir kaç ay evvel benimde aynı sorun başıma geldi. konu bu incele istersen: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78060.0
Şarj dinamosunun konjektörü bozulmuş. akün şarj olmuyor. en kısa zamanda bir elektrikçiye gidip değiştir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 1.4 Corolla Direksiyon Sertleşmesi
« Yanıtla #5 : Mayıs 24, 2017, 21:06:00 »
eğer konu şarj dinamosunun konjektörü ile ilgili ise uzun yolda sorun yaşamamak için demek ki belirli aralıklarla alternatörün şarj derecesini ölçtürmeli,yeterli üretimi yoksa tedbir almalı,aküyü bitirse,direksiyon sertleşse kritik durumlar olabilir.
Tokay Ceritoğlu