Öncelikle herkese merhaba, aracım 2006 1.6 vvt-i lpgli 129.000km de. Aracı alalı henüz 1 ay oldu, aldığım zaman detaylı ekspertizini yaptırdım. Ancak, herhangi bir sorun dile getirmediler. Aldığım zaman yağ değişimi için ustaya gittiğimde aracın motorunda çok az yağ kaldığını gördük. sonrasında Elf 10w 40 yağ ile değişimini yaptık. bugün 1000km geçtiği için yağı kontrol etmek istedim. baktığımda yağ neredeyse yarı seviyeye kadar düşmüş. tabii ki endişelenerek ustaya gittim. motoru ve çevresini kontrol ettiğinde herhangi bir kaçak olmadığını gördü, gaz verirken egzosa baktığında da herhangi bir mavi duman göremedi. Bana aracın motorunun açılarak gerekli işlemlerin yapılması gerektiğini söyledi. başka ustalarla görüştüğümde;
1. usta motor yağını değiştirerek bor katkısı koyulmasının bir süreliğine çözüm olabileceğini söyledi.
2. usta 129.000 kmde bir toyotanın yağ yakmasının çok zor olduğunu ondan dolayı castrol ve mobil 1 yağlarını sırasıyla deneyerek sorunun çözülüp çözülmediğinin kontrol edilmesi gerektiğini, sonrasında çözülmezse bahsedilen işlemlerin yapılması gerektiğini söyledi. ayrıca bor katkısını kesinlikle kullanma kadehleri tıkarsın daha büyük soruna yol açabilir dedi.
3. usta ise o kadar fazla yağ eksiltmesinin yağ markası değiştirerek çözülmeyeceğini bir süre sadece benzinde kullanarak yağdaki azalmayı gözlemlemem gerektiğini söyledi.
Dolayısıyla bu kadar çok görüşün sonrasında inanılmaz bir şekilde kafam karıştı. Aynı sorunu yaşayan veya konuyla ilgili bilgi sahibi olan bir kişi var mı ? yardımcı olursanız çok sevinirim. bu arada istanbul büyükçekmece tarafındayım.
Öncelikle herkese merhaba, aracım 2006 1.6 vvt-i lpgli 129.000km de. Aracı alalı henüz 1 ay oldu, aldığım zaman detaylı ekspertizini yaptırdım. Ancak, herhangi bir sorun dile getirmediler. Aldığım zaman yağ değişimi için ustaya gittiğimde aracın motorunda çok az yağ kaldığını gördük. sonrasında Elf 10w 40 yağ ile değişimini yaptık. bugün 1000km geçtiği için yağı kontrol etmek istedim. baktığımda yağ neredeyse yarı seviyeye kadar düşmüş. tabii ki endişelenerek ustaya gittim. motoru ve çevresini kontrol ettiğinde herhangi bir kaçak olmadığını gördü, gaz verirken egzosa baktığında da herhangi bir mavi duman göremedi. Bana aracın motorunun açılarak gerekli işlemlerin yapılması gerektiğini söyledi. başka ustalarla görüştüğümde;
1. usta motor yağını değiştirerek bor katkısı koyulmasının bir süreliğine çözüm olabileceğini söyledi.
2. usta 129.000 kmde bir toyotanın yağ yakmasının çok zor olduğunu ondan dolayı castrol ve mobil 1 yağlarını sırasıyla deneyerek sorunun çözülüp çözülmediğinin kontrol edilmesi gerektiğini, sonrasında çözülmezse bahsedilen işlemlerin yapılması gerektiğini söyledi. ayrıca bor katkısını kesinlikle kullanma kadehleri tıkarsın daha büyük soruna yol açabilir dedi.
3. usta ise o kadar fazla yağ eksiltmesinin yağ markası değiştirerek çözülmeyeceğini bir süre sadece benzinde kullanarak yağdaki azalmayı gözlemlemem gerektiğini söyledi.
Dolayısıyla bu kadar çok görüşün sonrasında inanılmaz bir şekilde kafam karıştı. Aynı sorunu yaşayan veya konuyla ilgili bilgi sahibi olan bir kişi var mı ? yardımcı olursanız çok sevinirim. bu arada istanbul büyükçekmece tarafındayım.
Mobil 1 10w-60 tam sentetik yağ bence sorununuzu çözebilir. Benim 1000 km de yağ lambası yakıyordu. Yağ ekletirken bir de onu deneyeyim dedim, yeni değiştirdim henüz 1 hafta olmadı ancak 700 km civarı yol yaptım eksilme Yok gibi. Tavsiye ederim. Tabi ustalarımıza sormak lazım daha iyi bilirler. :-)
10/40 yağı 1000 km de o kadar eksiltmesi normal değil .Yağ markası modeli değişimlerinde ufak eksilmeler olur ama bu denlisi hiç normal değil .Eğer yakıyor ise mavi duman gibi durumlar olur diyeceğim oda yok diyorsunuz km niz de hayli düşük 129 bin Toyota için çok sayılmaz .Ustanızın söylediği ğibi bor hiç katmayın yağ kanallarını tıkayarak sorunu artırabilirsiniz . Arabada yağ kaçağı olmadığına emin miyiz filtre dibinden üst kapak contasından karter tapası karter contaları iyice kontrol edildi mi .
Aracın lpg ayarı aşırı fakir ise bundan kaynaklı yağ eksiltmesi yapabilir. Aracın lpg siğortasını söküp 1 depo benzinde kullanın yakıt ayarları kendine gelsin . Hemde yağ eksiltmeyi gözlemleyin
Birde yağ eksilten yakan araçlar için Mobil 10/60 yağ var oda ciddi anlamda eksiltmeyi azaltıyor diye çok kişiden duydum onu da deneyebilirsiniz .
Mobil 1 10w-60 tam sentetik yağ bence sorununuzu çözebilir. Benim 1000 km de yağ lambası yakıyordu. Yağ ekletirken bir de onu deneyeyim dedim, yeni değiştirdim henüz 1 hafta olmadı ancak 700 km civarı yol yaptım eksilme Yok gibi. Tavsiye ederim. Tabi ustalarımıza sormak lazım daha iyi bilirler. :-)
cevabınız için teşekkür ederim. tavsiyenizi dikkate alacağım.
Mesaj Birleştirildi: 17 May, 2017 16:01
10/40 yağı 1000 km de o kadar eksiltmesi normal değil .Yağ markası modeli değişimlerinde ufak eksilmeler olur ama bu denlisi hiç normal değil .Eğer yakıyor ise mavi duman gibi durumlar olur diyeceğim oda yok diyorsunuz km niz de hayli düşük 129 bin Toyota için çok sayılmaz .Ustanızın söylediği ğibi bor hiç katmayın yağ kanallarını tıkayarak sorunu artırabilirsiniz . Arabada yağ kaçağı olmadığına emin miyiz filtre dibinden üst kapak contasından karter tapası karter contaları iyice kontrol edildi mi .
Aracın lpg ayarı aşırı fakir ise bundan kaynaklı yağ eksiltmesi yapabilir. Aracın lpg siğortasını söküp 1 depo benzinde kullanın yakıt ayarları kendine gelsin . Hemde yağ eksiltmeyi gözlemleyin
Birde yağ eksilten yakan araçlar için Mobil 10/60 yağ var oda ciddi anlamda eksiltmeyi azaltıyor diye çok kişiden duydum onu da deneyebilirsiniz .
ustam araco kontrol ederken eğildi bi altına baktı sonra elinde ışıkla motorun çevresine baktı. sızdırma yok araç temiz dedi. sabah ilk çalıştırmada duman atıp atmadığına da bakmak lazım dedi. yarın sabah onu da kontrol edeceğim. dediğiniz gibi mobil 1 10 60 yağ alıp bir depo benzinde kullanmak sanki bana da mantıklı geliyor. ilginiz için çok teşekkür ederim.
Mehmet bey aracınızın km si ile oynanmış olmasın bir araştırın bence, benim aracım 90 binde km de ne kadar yağ koyarsam aynı miktarda alıyorum herhangi bir eksilme yok.
Mehmet bey aracınızın km si ile oynanmış olmasın bir araştırın bence, benim aracım 90 binde km de ne kadar yağ koyarsam aynı miktarda alıyorum herhangi bir eksilme yok.
Muayene verilerinde bir anormallik yok.. Kime sorduysam bu kmde yağ yakmaması lazım diyorlar ama bilemedim.. Olmadı lifte kaldırtıp iyice baktırayım..
2. ustayı dinleyin ve kaliteli bir markanın tam sentetik -Mobil1 5W50 gibi- kullanın ve durumu takip edin.
Avensis 415.000 km'de 10w 60 mobil 1 tam sentetik yağ kullanıyorum. 200.000 km'de motor yapılan Corolla 233.000 km'de yanılmıyorsam Castrol 5w 30 kullanıyorum. Yağ eksiltme ikisinde de yok. Bence arkadaşlarımız doğru söylemişler. 10w 60 gibi bir yağ koyup izlemek lazım. Ama bu km'de hiç normal bir durum değil. Yağ segmanı filan kırılmış olsa hissedersiniz. Ayrıca egzostdan yağ atma olup olmadığını da kontrol etmelisiniz.
bu sabah çalıştırırken video çektim sizce bu çıkan ilk duman yaktığını gösterir mi..
Aracı mutlak life kaldırıp detaylıca iyi bir ustaya gösterin . Üst külbütör kapak contası da kaçağa sebep olabilir . egzozdan atmıyorsa , bir yerden kaçak yoksa yağ nerde .Yağı yenilemeden değiştirmeden ilk önce kaçak tespitini detaylıca yaptırın kaçak varsa giderip ondan sonra takip edin . Kaçak yoksa Mobil 10/60 koyup artı benzinde kullanıp takip edin
Önce hayırlı, sonra geçmiş olsun.
Yağ katkısından uzak durun.
Yağ markasından ziyade sınıfları (karşıladığı normlar) önemli. Elf, Mobil vs daha bir çok markanın farklı sınıflarda yağları vardır. Aracınıza uygun sınıfı önce bulun, markayı kendinize göre seçersiniz.
Motor soğutma sıvısı hiç kontrol edildi mi?
Yukarıda bahsedildiği gibi, bir süre sadece orijinal yakıtı (benzin) ile ve yağ seviyesini sürekli gözlemleyerek kullanın, km den emin olun.
Karterden, tapa contasına kadar kontrol edin.
Tabi bunlar egzozdan mavi duman gelmediği durumlar için.
Önce hayırlı, sonra geçmiş olsun.
Yağ katkısından uzak durun.
Yağ markasından ziyade sınıfları (karşıladığı normlar) önemli. Elf, Mobil vs daha bir çok markanın farklı sınıflarda yağları vardır. Aracınıza uygun sınıfı önce bulun, markayı kendinize göre seçersiniz.
Motor soğutma sıvısı hiç kontrol edildi mi?
Yukarıda bahsedildiği gibi, bir süre sadece orijinal yakıtı (benzin) ile ve yağ seviyesini sürekli gözlemleyerek kullanın, km den emin olun.
Karterden, tapa contasına kadar kontrol edin.
Tabi bunlar egzozdan mavi duman gelmediği durumlar için.
Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerden ötürü..
bu videoyu sabah çektim.. Mavi duman dediğiniz bu mu? Sabah ilk çalıştırmam esnasında çektim bu videoyu..
Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerden ötürü.. bu videoyu sabah çektim.. Mavi duman dediğiniz bu mu? Sabah ilk çalıştırmam esnasında çektim bu videoyu..
Biz teşekkür ederiz, bu bilgileri buradaki herkes verdi, her zaman da verilir değerli arkadaşlar tarafından.
Umarım en uygun, sağlıklı şekilde çözülür probleminiz de.
Videoyu şu an göremiyorum.
mavi duman gördüm,km ile oynanmış ve silinmiş olduğunu düşünüyorum,kesinlikle bor vs katkı maddesi koymayın motora ,uygun yağ ile deneyin önerdikleri gibi,sorun lpg sisteminde mi yoksa benzin sisteminde mi ayrı ayrı kullanıp deneyin daha sonra pahalı işlemleri yaparsınız.kolay gelsin.
Merhaba Mehmet Akif Bey, kanımca araç yağ yakıyor. Mutlaka bir 10w60 mobil 1 tam sentetik deneyin. Kesinlikle katkı kullanmayın. Motoru fazla sıkıştırmayın. Eğer yine yağ eksiltirse ciddi bir bakım sizi bekliyor gibi görünüyor. Hayırlısı.
Arkadaşlarında dediği gibi 10/60 yağ konulacak araç 1 depo benzinde kullanılarak gözlemlenecek .
Arkadaşlarında dediği gibi 10/60 yağ konulacak araç 1 depo benzinde kullanılarak gözlemlenecek .
Cuma gunu yagı degistirmeden once liqui moly engine flush kullanarak motoru temizledim sonrasinda mobil1 5w50 yag koydum 1 depo da benzin aldım simdi takip etmeye basladım insallah cozum olur. Araç sanki biraz daha rahatladı ama cozulur mu bilmem
Cuma gunu yagı degistirmeden once liqui moly engine flush kullanarak motoru temizledim sonrasinda mobil1 5w50 yag koydum 1 depo da benzin aldım simdi takip etmeye basladım insallah cozum olur. Araç sanki biraz daha rahatladı ama cozulur mu bilmem 
Merhaba Mehmet Akif Bey, gereğini yapmışsınız, umarım yağ yakması düşer. Ama kendinizi de üzmeyin sonuçta hepimizin araçları eskiyor, eninde sonunda bir şekilde arıza da yapıyor. Benim düşünceme göre kişinin sıkıntının farkında olması ve gereğini yapması önemlidir. Kazasız sürüşler dilerim.
Merhaba Mehmet Akif Bey, gereğini yapmışsınız, umarım yağ yakması düşer. Ama kendinizi de üzmeyin sonuçta hepimizin araçları eskiyor, eninde sonunda bir şekilde arıza da yapıyor. Benim düşünceme göre kişinin sıkıntının farkında olması ve gereğini yapması önemlidir. Kazasız sürüşler dilerim.
Tesekkur ederim, dediginiz gibi yapacak bisey yok.. Durumla ilgili gelismeleri yine yazarım ben.
Şimdilik haberler iyi 250km olmasına rağmen yağ seviyesinde çok şükür bir değişim olmadı.. 😊
Mesaj Birleştirildi: 25 May, 2017 22:04
Merhaba Mehmet Akif Bey, gereğini yapmışsınız, umarım yağ yakması düşer. Ama kendinizi de üzmeyin sonuçta hepimizin araçları eskiyor, eninde sonunda bir şekilde arıza da yapıyor. Benim düşünceme göre kişinin sıkıntının farkında olması ve gereğini yapması önemlidir. Kazasız sürüşler dilerim.
Şimdilik haberler iyi 250km olmasına rağmen yağ seviyesinde çok şükür bir değişim olmadı.. 😊