Gönderen Konu: Corollada fren güvenliği  (Okunma sayısı 1701 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Corollada fren güvenliği
« : Mayıs 13, 2017, 19:51:33 »
Arkadaşlar e12 kasa corollalarda fren çift merkezli mi? Yani ön tekerin oradan fren hortumu patlasa arka frenler tutar mi? Ya da frenlerin tamamen tutmaması neden olur?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Toyota Club Türkiye

Corollada fren güvenliği
« : Mayıs 13, 2017, 19:51:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corollada fren güvenliği
« Yanıtla #1 : Mayıs 13, 2017, 20:55:11 »
Frenlerin tamamen tutmaması durumunu daha açmak gerekir.
Bahsi geçen aracın fren sistemi çift devreliydi diye hatırlıyorum ama daha net bilgiyi arkadaşlar verir Mahmut.

Fren pedalına bastığınız halde fren pedalı sert miydi, dibe kadar gitti mi?
Pedala ilk basışta tuttu, sonrafan mı tutmadı?
Rampa iniş ve araç yüklü müydü?
Fren hidrolik seviyesi ne düzeyde?
Balata et kalınlıkları kontrol edildi mi?
Cevaplarınıza göre başka sorular da sorulması gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Corollada fren güvenliği
« Yanıtla #2 : Mayıs 13, 2017, 21:27:07 »
Frenlerin tamamen tutmaması durumunu daha açmak gerekir.
Bahsi geçen aracın fren sistemi çift devreliydi diye hatırlıyorum ama daha net bilgiyi arkadaşlar verir Mahmut.

Fren pedalına bastığınız halde fren pedalı sert miydi, dibe kadar gitti mi?
Pedala ilk basışta tuttu, sonrafan mı tutmadı?
Rampa iniş ve araç yüklü müydü?
Fren hidrolik seviyesi ne düzeyde?
Balata et kalınlıkları kontrol edildi mi?
Cevaplarınıza göre başka sorular da sorulması gerekiyor.

bu günkü tur minibüsü kazasından sonra huylandım. Atıyorum ön fren hortumu patladı veya ön tekerlere giden fren tesisatında problem oldu. Arka tekerlerin frenleri tutar mi?

Fren pedalina bastığımızda fren merkezinde ön ve arka tekerler için ayrı hidrolik hazneleri var mi?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corollada fren güvenliği
« Yanıtla #3 : Mayıs 14, 2017, 11:56:19 »
bu günkü tur minibüsü kazasından sonra huylandım. Atıyorum ön fren hortumu patladı veya ön tekerlere giden fren tesisatında problem oldu. Arka tekerlerin frenleri tutar mi?

Fren pedalina bastığımızda fren merkezinde ön ve arka tekerler için ayrı hidrolik hazneleri var mi?
Bu konuda en iyisi demiryolu araçlarının fren sistemi tasarımı. Otomobillere göre mekanik fren sistemi tam tersi çalışır.

Sadece arka frenlerin tutması çok sağlıklı olmaz, aracı savurur. Arka frenler durdurma değil, stabilizasyon ya da duran aracın sabitlenmesi görevlerini görür.

Arada fren hortumları kontrol edilmeli, her yola çıkışta ve dik inişler öncesi fren pedalı yine kontrol edilmeli (bu ikinci tavsiyemin etkisine örnekler vardır).
Yokuş aşağı inişlerde problem genelde kalitesiz balata kullanımından olur. Aşırı yük binen ve ısınan kalite seviyesi düşük balatalarda kemikleşme görülebilir. Bu da sürtünmeyi azaltır. Ayrıca sistemin aşırı ısınmasına sebep verecek frenleme frekansı, şekli, hız, yük de önemlidir.

Çok dikkat edilmese de, dik yokuşları düşük vites ile inmek doğru olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Corollada fren güvenliği
« Yanıtla #4 : Mayıs 14, 2017, 12:14:08 »
ben prensip olarak frenlere hiç güvenmem,eskiden kullandığımız sistemde çıktığın vitesle ineceksin derlerdi,onu her zaman uygularım,aracın yüküne ,yol şartlarına,hava şartlarına göre,yokuş aşağı inmeye başladığımda,şöyle bir kafayı kaldırıp iniş mesafesine baktıktan ve eğim oranını da tabeladan okuduktan sonra ,ayağımı gazdan çekip,ivmelenmeye göre vitesi düzenleyip öyle inerim,% 10 meyilli yolda yokuş aşağı gazlayanları görünce hayret ediyorum,frenleri çok sıkıştırırsan hidrolik ısısı yükselir,hortumlar patlar,yazıldığı gibi disk,balata durumu nedir? hidrolik sıvısı öngörülen km de yenisi ile değişti mi?trafik kazası başlığında çalıştay öneriliyordu,bizler o başlıkta fikirlerimizi yazalım,mutlaka faydası olur.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Corollada fren güvenliği
« Yanıtla #5 : Mayıs 14, 2017, 22:29:23 »
Toyota için konuşmak gerekir ise 1976 yılından bu yana "çapraz fren sistemi" olarak belirtilen fren sistemi kullanılmaktadır, yani misal sol ön fren hortumu patladığında sağ ön fren ve sol arka fren birlikte çalışarak aracı stabil bir şekilde durdurabilir, fren sistemi havası alınırken yada fen hidrolik değişimi yapılırken sağ arkadan başlanarak çapraz tekerlerden işlem yapılmasının sebebi de budur.

Günümüzde ise BAS "Brake Asist System" sahibi araçlarda ABS kontrol ünitesinden her tekere ayrı fren hidrolik hattı ulaşmaktadır, ayrıca herhangi bir tekerde fren basıncı kaybı (hortum patlaması gibi) yaşanır ise, sistem aracın bulunduğu şartlara göre frenleme gerçekleştirilmesini sağlar.

Daha komplike sistemlerde mevcuttur, Land Cruiser gibi araçlarda her tekere ayrı ayrı çok hassas fren basınç motorları basınç iletir, ayrıca herhangi bir elektronik yada mekanik sorun halinde klasik basınç dağılım sistemi ile fren sistemi çalışmasını devam ettirir, kaliperlerden birinde yada birden fazlasında basınç kaybı algılandığında sistem vites düşürerek aynı anda kalan basıncı da sonuna kadar kullanarak aracı yavaşlatır ve durdurur.

Dipnot: "Bakım" denilen şey motor yağı ve filtre değiştirmekten ibaret değildir, her periyodik bakımda fren kaliperleri, fren hortumları ve sistem geneli kontrol edilmelidir. Üreticiler her ne kadar sorun çıkması halinde can güvenliği için tedbirler alsa dahi en büyük tedbir aracınızın bakımlarının düzenli ve düzgün yapılmasıdır.