Gönderen Konu: HYBRİD 1.8 C-HR  (Okunma sayısı 7222 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
HYBRİD 1.8 C-HR
« : Nisan 29, 2017, 13:13:45 »
Arkadaşllar  hybrid kullanım  deneyim ve önerilerinizi  burada  toplayalım ...

Deneyim olarak  yokuş inişlerinde B  vites  şarj  olayını  ciddi  olarak  arttırmakta  kullanmak  lazım

Toyota Club Türkiye

HYBRİD 1.8 C-HR
« : Nisan 29, 2017, 13:13:45 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 84000
  • Kan Grubu: A+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #1 : Haziran 05, 2017, 13:35:50 »
Nerde bu hybrid kullanıcıları arkadaşlar?
Burayı keşfedemediler mi yoksa?

Deneyimlerini bekliyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 19000
  • Kan Grubu: 0+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #2 : Eylül 26, 2017, 11:26:34 »
Bu ara ben de Hybrid arac takibindeyim. Ozellikle hybrid ile dizel kiyaslamasini arastiriyorum. Ama kimseden ses cikmamis   :wacko:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2410 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #3 : Eylül 26, 2017, 12:18:26 »
Eğer uzun yol kullanımlarınız fazla ise Diesel motor seçmelisiniz.

Yıllık Şehir içi kullanım yoğunluğunuza göre ise Benzin veya Diesel seçebilirsiniz.  (0.km anlamında)

Eğer uygun fiyatlı 2. el Hybrid bulursanız, yoğunluklu olarak şehir içi kullanımlarınız için tercih edebilirsiniz.

B modunda yapılan şarj D modundan daha fazladır ve tam gerektiği kadardır. Daha fazla şarj Pil sağlığı için iyi değildir.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #4 : Eylül 26, 2017, 12:51:41 »
..........

B modunda yapılan şarj D modundan daha fazladır ve tam gerektiği kadardır. Daha fazla şarj Pil sağlığı için iyi değildir.

Burada bir yazım hatası mı oldu? B modunda benzin motoru 'motor freni' yaptığı için şarj azalıyor diye biliyorum. Yani D modunda yokuşu inerken 3 bakla pil doluyorsa B modunda belki 2 bakla pil dolacaktır. Çünkü B modunda motor freni için kullanılan boşa enerji D modunda elektrik enerjisi olarak depolanacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2410 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #5 : Eylül 26, 2017, 13:17:12 »
Burada bir yazım hatası mı oldu? B modunda benzin motoru 'motor freni' yaptığı için şarj azalıyor diye biliyorum. Yani D modunda yokuşu inerken 3 bakla pil doluyorsa B modunda belki 2 bakla pil dolacaktır. Çünkü B modunda motor freni için kullanılan boşa enerji D modunda elektrik enerjisi olarak depolanacaktır.

Hayır, yazım hatası yok. B modunda jeneratör daha fazla elektrik üretimi yapıyor bunu daha küçük CVT oranı ile sağlıyor. Eğer piller tam doluysa şarj yapıyor gibi görünsede aslında yapamıyor ve bu kez benzinli motorun kompresöründen faydalanarak aracı yavaşlatıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 19000
  • Kan Grubu: 0+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #6 : Eylül 26, 2017, 14:31:36 »
Benim anladigim kadariyla istanbul ya da ankara gibi  cok dur kalk yapilan trafikte arac kullaniliyorsa hbrid arac almak makul bir durum. Buna ek olarak ayni arac ile uzun yola cikildigi zaman yakiti normal bir benzinli arac yakitinda oluyor.
Dizel araca bakildigi zaman o da hibritli arac gibi benzinli aractan yuksek fiyattan satilmasina ragmen hem sehir ici hem sehir disi yakit oranlari daha dusuk oluyor.  normal bir sehir ici arac kullanimi arti ayda bir uzun yol kullanimi olacaksa dizel arac almak daha mantikli.

Tabi bu kiyaslamamda goz ardi ettigim konu karbon salinim orani  |-\

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #7 : Eylül 26, 2017, 15:27:16 »
Hayır, yazım hatası yok. B modunda jeneratör daha fazla elektrik üretimi yapıyor bunu daha küçük CVT oranı ile sağlıyor. Eğer piller tam doluysa şarj yapıyor gibi görünsede aslında yapamıyor ve bu kez benzinli motorun kompresöründen faydalanarak aracı yavaşlatıyor.

Bir kaç kere şöyle bir olaya şahit oldum;

- D ile yokuş inerken piller tam doluya yaklaştığında (10 bakla dolduğunda) benzin motoru kendiliğinden açılıyor ve motor freni kuvvetlenerek devam ediyor. Yani bu durumda pilleri daha fazla doldurmak için rejeneratif fren neredeyse devreden çıkıyor ve balata frenine ek olarak motor freni devreye giriyor.

- Aynı yokuşu B ile inersem Şarj İbresi daha az şarj gösteriyor anlık olarak. Dolayısıyla pil toplamda daha az dolmaz mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2410 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #8 : Eylül 26, 2017, 19:51:23 »
Bir kaç kere şöyle bir olaya şahit oldum;

- D ile yokuş inerken piller tam doluya yaklaştığında (10 bakla dolduğunda) benzin motoru kendiliğinden açılıyor ve motor freni kuvvetlenerek devam ediyor. Yani bu durumda pilleri daha fazla doldurmak için rejeneratif fren neredeyse devreden çıkıyor ve balata frenine ek olarak motor freni devreye giriyor.

Burada hemfikiriz

- Aynı yokuşu B ile inersem Şarj İbresi daha az şarj gösteriyor anlık olarak. Dolayısıyla pil toplamda daha az dolmaz mı?

Dediğim gibi, Piller doluysa, yokuşu D ile de inseniz B ile de inseniz, şarj yapmaz, yapamaz. Dolu bardağa daha fazla su koyamazsınız gibi.

Hangisinde daha fazla şarj yaptığını ancak piller boş iken karşılaştırmalısınız. Aynı yokuşta aynı süratle inerken gibi. İki şarj arasında, ibre olarak, düşük süratlerde 1mm civarında görsel fark olmaktadır. Daha yüksek süratlerde ise daha fazla fark. Bu arada B'nin anlamı Brake, yani extra kinetik elektrik motor freni.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #9 : Kasım 19, 2017, 01:04:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 27000
  • Kan Grubu: AB+
  • 116 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #10 : Ocak 02, 2018, 15:05:20 »
Daha önce forumdan birisi yurtdışında auris hybrid deneyimlerini paylaşmıştı. Tüketim açısından benzinden çok bir farkı olmadığını belirtmişti..

Chr hybrid'in dur- kalk diye tabir ettiğimiz yoğun trafikli bir yolda (ortalama 20-30 km hız) yakıt tüketimini merak ediyorum.  Deneyimleyen arkadaşlar paylaşırlarsa memnun olurum..
2017 C-HR Hybrid Diamond
2012 Auris Comfort Extra D-4D M/M (satıldı)
2010 Mercedes C180 (satıldı )
2008 Auris 1.6 Elegant M/M ( satıldı )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #11 : Mart 19, 2018, 00:57:15 »
Hybrid kullanımı eğer ekonomi yapmak için kullanacaksanız 3 lt/100km altına dahi düşürebilirsiniz. Hybrid araçlar pulse & glide tekniği ile kullanılır. Youtube'ta bu tekniğin nasıl olduğuna dair videolar var. Eğer Hybrid kullanmanın inceliklerine kendinizi alıştırırsanız ve trafikte birazda sabırlı olursanız karışıkta 3 lt/100km altına dahi düşürebilirsiniz.

Ben Tuzla, İzmit uzun yol ve 20 dklık şehir merkezi içerisinde kullanımda aşağıdaki değeri elte ettim



Mesaj Birleştirildi: Mart 19, 2018, 02:02:28
B mode

"Engine brake" dir, kullanma kılavuzunda da öyle geçer.  B mode'ta D ye göre daha fazla sarj olayı ise bazı durumlarda doğru ancak her durumda demek pek doğru değil.

Şöyle izah etmeye çalışayım;
Eğer aracınızla rampa aşağıya iniyor ancak siz "tatlı frenle" hızlanmasını tutabiliyorsanız, o tatlı fren size rejenere güç olarak depolanır. Ancak depolama dolduğunda siz hala rampa inmeye devam ediyorsanız artık o tatlı fren sizin normal hidrolik frenleriniz olur ve hidrolik basınç için aracın motoru çalışır "EV" mode'tan aracınız çıkar. bildiğimiz geleneksel balata freni yapar.

Eğer aracınızla rampa aşağı iniyor, ve bayağı bir açılı rampa, sizin aracınızın hızlanmasını tatlı frenle engelleyemiyor, frene orta dereceden daha yüksek derecelerde basmak zorunda kalıyorsunuz, işte o zaman "b" modu kullanacaksınız. engine brake ile destekli freninizi rejenere edilebilir kıvama getirmiş oluyor, ve aracınızın rampada hızlanmasını engellemiş oluyorsunuz.

Yani B mode uzun süreli rampa inişlerinde ya da çok dik rampa inişlerinde kullanılıyor.

Tüm bu da araçtaki "PSD" (Power Split Device) ile CVT arasındaki ilişki ile kontrol ediliyor.  PSD "B mode'ta frene basmadan motor freni ile beraber rejeneratif fren kombinasyonunu da uygular ancak bu sizin d mode'taki freninizle aynısındır.

Bu "B" modu ile ilgili kafa karışıklığı yurtdışı forum sitelerinde de var. çokça yazılıp çiziliyor.

En doğru kullanımı gerektiğinde "B" Mode'a almaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #12 : Ağustos 08, 2018, 18:41:07 »
Selam,

Yaklaşık 3000 km. kadar kullandıktan sonraki deneyimlerimi paylaşmak istedim.

2 kere uzun yola gittim. Birinde 100-120 km/h hızla kullandım, yakıt sarfiyatı 5 lt./100 km. civarında. İkincisinde 130-150 km/h hızla kullandım 6lt./100 km. civarında. Şehir içinde de 3-3,5 lt./100 km değerleri gördüm. (Hem yol bilgisayarı hem de kendi hesaplarıma göre ortalama değerlerdir.) Eğer sakin kullanıcıysanız 1.6 dizel bir araçtan daha ekonomik olduğunu söyleyebilirim.

Bir de aracın performansının iyi olmadığını söylüyorlar. Evet bu araç 122 hp (elektrik+benzin) olmasına rağmen aynı beygir gücündeki başka bir araç kadar atak değil. Yalnız bu araç performans için değil çevre kirliliğini ve yakıt tüketimini azaltmak için tasarlanmış. O yüzden bence ivmelenmesi de böyle bir araç için gayet yeterli.

Benzinli motor 1.8 olmasına rağmen normal turbo motorlar kadar yakmıyor. Bu motorda Atkinson döngüsü denilen sistem kullanılmış ve normal motorlarda benzin/hava yakarken benzin oranı fazla iken, bu motorda yakılan hava oranı fazla oluyor. Yalnız bunun bir dezavantajı motoru zorladığınızda yani gaza biraz fazla bastığınızda çok gürültülü çalışıyor. Fakat şehir içinde de bir o kadar sessiz. Trafikte hiç yakmadığınız için hiç sinirlenmiyorsunuz  :D

Bir diğer eksi yönü de yüksek hızlarda rüzgar sesini içeri alıyor. Fakat artıları ağır bastığı için ben tercih ettim ve çok da memnunum. Ayrıca bunda sonra hibrit araçların da çoğalacağını düşünüyorum..




Mesaj Birleştirildi: Ağustos 08, 2018, 18:47:18
Daha önce forumdan birisi yurtdışında auris hybrid deneyimlerini paylaşmıştı. Tüketim açısından benzinden çok bir farkı olmadığını belirtmişti..

Chr hybrid'in dur- kalk diye tabir ettiğimiz yoğun trafikli bir yolda (ortalama 20-30 km hız) yakıt tüketimini merak ediyorum.  Deneyimleyen arkadaşlar paylaşırlarsa memnun olurum..

Eğer çok gaza yüklenmezseniz 0 lt.  :)
Böyle durumlarda devamlı elektrikle gidiyor, sadece bataryanın bitmesine yakın benzin motoru takviye yapıyor. Yani trafikte en fazla yakacağı 1-2 lt.dir.

İkinci el almadan önce sıfır bakmıştım, bayideki arkadaş az yakmak isitiyorsan trafiğe gir demişti..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 98
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #13 : Ekim 17, 2018, 14:06:33 »
Ben bu hibritlerin tam olarak ne iş yaptığını çözemedim. Detaylı bir makale falan var mı okuyayım şöyle oturup  :-\

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 33000
  • Kan Grubu: ---
  • 105 kere teşekkür etti
  • 154 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #14 : Ekim 17, 2018, 18:46:03 »
yaklaşık 3 aydır kullanıyorum. çok özenli kullanmamama rağmen şehir içi 29-30 kuruş civarı yakıyor.  eminim ki özenli ve devirli kullanılırsa daha az

yakacaktır. 1.5 ton otomatik bir suv için bence iyi bir yakıt değeri. zaten günümüzde benzinli otomatik bir araç 70 kuruştan aşağı yakmıyor. lpg'de de 40-45

kuruştan aşağı yakmayacağını düşünüyorum. malzeme kalitesi, yol tutuş, donanım ve güvenlik hissi çok iyi. performansta kesinlikle vasat bir araç değil.

basarsanız hakkını veriyor. ( yakıtta da hakkını veriyor tabi :rofl:) kalkışlarda passat, audi gibi araçlara çok fark attığım oldu. arka camların dar olması

arkada oturanları bunaltabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 42300
  • Kan Grubu: B+
  • 140 kere teşekkür etti
  • 65 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #15 : Ekim 18, 2018, 00:47:49 »
Su meshur arka cam dizayni olmasa inanin hic soru isaretim kalmayacak ama kucuk cocugumuz oldugu icin malesef bizi bir adim geri atiyor :( Cocuk koltugu ile araci kullanan var mi ? Yorumlarini alabilir miyim?
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 255000
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #16 : Aralık 04, 2018, 20:17:20 »
Arkadaşlar Toyota C-HR Hybrid fiyatı yine yükselmiş. Attığım linkte yazan fiyatlar doğru mu? Siz ne düşünüyorsunuz bu fiyatlandırma hakkında merak ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 33000
  • Kan Grubu: ---
  • 105 kere teşekkür etti
  • 154 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #17 : Aralık 04, 2018, 20:32:14 »
Arkadaşlar Toyota C-HR Hybrid fiyatı yine yükselmiş. Attığım linkte yazan fiyatlar doğru mu? Siz ne düşünüyorsunuz bu fiyatlandırma hakkında merak ediyorum.

hakan bey, bilakis fiyatlar düştü. geçen ay 176 bin tl olan en dolu diamond paketin fiyatı bu ay 161 bin tl'ye düştü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • typex
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 24000
  • Kan Grubu: A+
  • 20 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #18 : Aralık 05, 2018, 09:04:27 »
arkadaşlar diamond pakette iki seçenek var yeni dediği ne acaba bir bilgisi olan varmı??
corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 33000
  • Kan Grubu: ---
  • 105 kere teşekkür etti
  • 154 kere teşekkür edildi
Ynt: HYBRİD 1.8 C-HR
« Yanıtla #19 : Aralık 05, 2018, 10:54:12 »
arkadaşlar diamond pakette iki seçenek var yeni dediği ne acaba bir bilgisi olan varmı??

yeni makyajlı diamond pakette safety sence güvenlik ve jbl müzik sistemi var bildiğim kadarıyla.

Etiketler: toyota c-hr hybrid