Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 11, 2025, 03:05:52
Emniyet kemeri hayat kurtarır!
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Corolla
»
E120 (2002-2007)
»
Konu:
Patlak Amortisör
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Gönderen
Konu: Patlak Amortisör (Okunma sayısı 1749 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Kilometre: 130000
Model Yılı: '03
1 kere teşekkür etti
3 kere teşekkür edildi
Patlak Amortisör
«
:
Nisan 26, 2017, 10:42:52 »
Selamlar arkadaşlar.
İlk aracım olan toyota corolla terra 2003 modelini 4 ay önce aldım ve şoförlüğü bu aracıma ilerletmeye çalışıyorum.
bir ay önce kasisten hızlı geçtim ve aracımın altı az birşey yere değdi, akabinde de araç sanki bana sallanıyor gibi geldi,
hatta az ileride aracı durdurdum altına felan baktım hiçbir şey yoktu.
bir kaç kişiye sordum birşey olmaz dediler, psikolojik tir dediler.
içim rahat etmedi ve geçen gün rot balans cıya götürdüm.
usta aracı salladı, tekerleri zorladı, kriko ile kaldırıp amortisörlere el yordamıyla baktı ve patlak dedi. (ön sol olması lazım)
2 amortisör ve 2 z rot değişecek dedi.
markasınında KYB olmasına özen göster dedi,
ne kadar acil değiştirmem gerekiyor felan dedim.
hiç bir aciliyeti yok dedi,
20 gün sonra şehir dışı yapacağım dedim.
araç her yere gider dedi, sadece konforun düşer dedi,
Araçı yeni aldım ve geçicide olsa maddi açıdan sınırlıyım.
acemi olduğumdan zaten temkinli ve hızlı sürmüyorum.
sadece düşük hızlarda ve çukurlu yollarda eskisi gibi olmayan şekilde araç az daha fazla sallanıyor.
değiştirmeden idare edebilirmiyim, fiyat bilgisi olan, yada kütahya da usta tavsiye edebilecek olan arkadaşlar varmıdır.
bir acemi olarak ustalara sormak istedim. yorum yapan ve zerre fikrini paylaşan herkese teşekkürlerimi sunuyorum.
(Kütahyadayım ve günde işe giderken toplam 10 km günlük yok yapıyorum, bu yaz iki sefer 5 saatlik yola gidip gelmeyi de planlıyorumdum)
Mesaj Birleştirildi: Nisan 26, 2017, 10:43:42
forumda ilk paylaşımım hata yaptı isem peşinen özür dilerim, malum her ortamın kendine özgü kuralları vardır
Mesaj Birleştirildi: Nisan 26, 2017, 10:57:27
konuyu sehven 2007-2013 grubunda açmışım, aracım 2003
Kayıtlı
Toyota Club Türkiye
Patlak Amortisör
«
:
Nisan 26, 2017, 10:42:52 »
(Gizli Üye)
Moderatör
Scientia Dux Vitae Certissimus
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: ---
Kilometre: 38000
Model Yılı: '21
2116 kere teşekkür etti
3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Patlak Amortisör
«
Yanıtla #1 :
Nisan 26, 2017, 12:20:13 »
Aciliyeti yoktur ama güvenlik zaafiyeti de oluşturabilir. Daha fazla salınacağı için yol tutuşu düşer. Fakat yüksek hızda sürmediğinizden sıkıntı çekeceğinizi zannetmem.
Fiyat konusunda Ufuk Sönmez'den bilgi alabilirsiniz. Monroe, KYB öneriliyor.
Kayıtlı
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Matematik öğretmeni
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: 0+
Kilometre: 245000
Model Yılı: '09
20 kere teşekkür etti
50 kere teşekkür edildi
Ynt: Patlak Amortisör
«
Yanıtla #2 :
Nisan 26, 2017, 12:25:10 »
Öncelikle hayırlı olsun ve de geçmiş olsun.
Süspansiyon sisteminin öncelikli amacı kabin içi konfordan ziyade aracın yolla iletişiminin sağlıklı olmasını sağlamaktır. Hiç dediğiniz gibi kullanmadım ama biri patlak, diğeri sağlam olan amortisörle ilerlemek yüksek hızlarda dengesizliklere sebep olabilir. Özellikle viraj dönüşlerinde dikkatli olmak gerekir. Gereğinden fazla sıkışan amortisör savrulmalara yol açabilir.
Aracı normal şartlarda sakin kullanıyor olabilirsin ama aracı her an yüksek performansla kullanmak zorunda kalabilirsin. Acil işin olur, birini hastaneye götürmen gerekir vs.
Bu hususları da göz önünde bulundurduğumuzda değişim yapmak mantıklı olandır diye düşünüyorum.
Kayıtlı
2009 BMW 320D PREMIUM
2009 Corolla d4d Elegant mmt 2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0, 1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: 0+
Kilometre: 149000
Model Yılı: '09
341 kere teşekkür etti
233 kere teşekkür edildi
Ynt: Patlak Amortisör
«
Yanıtla #3 :
Nisan 26, 2017, 14:25:40 »
İsmail bey,
Arıza arızadır. Her durumda arızalı araç kullanmak risk almak demektir. Siz sakin de kullansanız zaman gelir araç sollamanız gerekir hızlanmak ihtiyacı hissedersniz. Bu durumda sıkıntı yaşama riskiniz var. Mustafa beyin hatırlatmaları gayet yerinde hatırlatmalar. Bence kendinizi maddi olarak zorlayın ve arızayı giderip yola çıkın. Maddi sıkıntı yaşayın ama hayati sıkıntı yaşamayın.
Kayıtlı
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Kilometre: 130000
Model Yılı: '03
1 kere teşekkür etti
3 kere teşekkür edildi
Ynt: Patlak Amortisör
«
Yanıtla #4 :
Nisan 26, 2017, 21:44:15 »
Arkadaşlar değerli görüşlerinizden dolayı teşekkür ediyorum, inş en kısa zamanda yaptiracagim
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Kilometre: 130000
Model Yılı: '03
1 kere teşekkür etti
3 kere teşekkür edildi
Ynt: Patlak Amortisör
«
Yanıtla #5 :
Nisan 30, 2017, 22:38:42 »
Konuyu sonradan araştıranlar için kaynak oluşturması açısından paylaşıyorum, ilk şehirler arası yolculuğumuz yaptım, 160 km, ortalama 90-100 ile gittim, uzun yolda amortisör olayını hiç hissetmedik, genede güvenlik şakaya gelmez
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Kilometre: 140000
Model Yılı: '06
836 kere teşekkür etti
836 kere teşekkür edildi
Ynt: Patlak Amortisör
«
Yanıtla #6 :
Mayıs 01, 2017, 00:43:47 »
Benim sağ amortisör 1 yıldır patlak, bir şey olmaz korkmayın.
Kayıtlı
1.6 VVT
-
i
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Patlak Amortisör
«
Yanıtla #7 :
Mayıs 01, 2017, 09:37:59 »
Aracınız hayırlı olsun, keyfini çıkarın.
Amortisör patlak kavramı ile, amortisör performansında düşüş farklı durumlardır. Amortisörünüz patlak ise bunu yolda çok net fatkedersiniz. Bir kasis ya da tümsek geçişi sonrası bitmeyen, uzayan salınımlar şeklinde. Zaten aracı yolda tutmak da zorlaşır. Amortisörde yağ kaçakları, deformasyon vb de gözlenmelidir.
Amoryisörlet, araç kullanım şekli, yük ve zamana bağlı olarak performanslarını yitirirler. Yeni ve araca uygun amırtisör %100 performansta ise yukarıda belirtilen etmenlere göre belli oranda performansını kaybeder. Bu oran belli limitleri geçince, en azından çift (karşılıklı) olarak değişmesi gerekir.
Amortisör performansını özel test cihazları ölçer. Bunun yanında; kaportaya dikkat ederek
, amortisör üstünden aşağı yönlü kuvvet uygulandığında aracın o yönü ilk sefer serbest salınmalı ve ardından kasılmalıdır.
Amortisör; yol tutuş ve konforun yanında, frenaj üzerinde de etkilidir.
Şayet gerekli ise, kaliteli parça tedariği konusunda Ufuk Bey ile irtibata geçmeniz (kayıtlı firmalar bölümümüz) faydalı olacaktır.
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Dinozor
Araç: Avensis
Kan Grubu: 0+
Kilometre: 56100
Model Yılı: '16
215 kere teşekkür etti
1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Patlak Amortisör
«
Yanıtla #8 :
Mayıs 01, 2017, 10:49:50 »
amortisörlerle beraber 2 adet z rot değişimi de önerildiği halde kimse bunu önemsememiş,yüksek hızlarda sağa sola dengesiz çekme ve yığılmalar olabilir,bu nedenle uzun yol uzun yoldur,şekli ve konumu farklıdır,bu nedenle riske girmeye değmez,bütçe zorlanmalı,hayata tutunmalı görüşündeyim.
Kayıtlı
Tokay Ceritoğlu
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Corolla
»
E120 (2002-2007)
»
Konu:
Patlak Amortisör