Gönderen Konu: İlk Marş Neden Geç Olabilir?  (Okunma sayısı 7104 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« : Şubat 17, 2009, 22:50:26 »
Merhaba arkadaşlar. Aracımın çalışmasında sıkıntı yok. Yani en soğuk havada da marş basıyor ama eğer uzun süre çalıştırmadıysam , yani uzun süreden kastım mesela bir gün ellemedim. ilk marş geç gerçekleşiyor. ama istop edip, 5 dakka sonra gelince marş hemen zırt diye basıyor.

ayrıca ilk marşta motor normal rölanti değerlerine geç çıkıyor. on on beş saniye içinde kendine geliyor. ama dediğim gibi çok uzun süre geçmedikçe eğer o gün çalıştırdıysam anında marş basıyor ve rölanti de tam değerinde.

geçenlerde bununla ilgili bir şey sanki okumuştum. ama hatırlayamadım. sanırım bir parça eskidiğinde böyle yapabiliyor. ben acaba aküyle mi ilgisi var diyorum.

Toyota Club Türkiye

İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« : Şubat 17, 2009, 22:50:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '07
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #1 : Şubat 18, 2009, 00:36:22 »
muhtemelen aküyle ilgisi vardır. eğer akü zayıfladıysa önümüzdeki günlerde sabahları basmamaya başlıyacaktır. bekleyelim görelim hamdi bey :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #2 : Şubat 18, 2009, 08:21:23 »
  Selam.
 Aracınız ne, tam bilmiyorum Hamdi bey. Bu yüzden ben bildiğim bir püf noktasını aktarayım.
 Aracı ilk çalıştırmadan önce, soğuk havalarda gaz pedalını 2 sefer sonuna kadar basıp bırakmak (otomatik jigleyi devreye sokar eğer aracınızda otomatik jigle varsa) ve ondan sonra hiç gaza basmadan aracı çalıştırmak lazım. Araç kısa bir süre durduğu yerde (20-30sn.) ısındıktan sonra düşük devirler kullanılarak yola çıkmak lazım. 1-2 dakika geçtikten sonra ise, gazı bir sefer pompalamak gerekir (otomatik jigleyi devreden çıkarır). Ayrıca aracı park ettikten sonra stop edeceğiniz zaman bir kez orta seviyelerde gaz pedalını pompaladıktan hemen sonra aracı stop etmek silindirlerde yeterli hava-yakıt karışımı bırakacağından, bir sonraki sefer motorun kolay çalışmasını sağlar. Tabi tüm bunları, akünüzün durumu iyi, bujiler ve filtreler iyi diye düşünerek söylüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #3 : Şubat 18, 2009, 08:57:48 »
Buna benzer bir sorun bende de oluyor hamdi bey, bir kaç gün arabaya binmezsem ilk çalıştırmada marş biraz zayıf ve tekleyerek basıyor. Ben aküden kaynaklandığını düşünüyorum, çünkü araba sıcakken çok daha güçlü çeviriyor marş dinamosu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #4 : Şubat 18, 2009, 15:22:42 »
  Selam.
 Aracınız ne, tam bilmiyorum Hamdi bey. Bu yüzden ben bildiğim bir püf noktasını aktarayım.
 Aracı ilk çalıştırmadan önce, soğuk havalarda gaz pedalını 2 sefer sonuna kadar basıp bırakmak (otomatik jigleyi devreye sokar eğer aracınızda otomatik jigle varsa) ve ondan sonra hiç gaza basmadan aracı çalıştırmak lazım. Araç kısa bir süre durduğu yerde (20-30sn.) ısındıktan sonra düşük devirler kullanılarak yola çıkmak lazım. 1-2 dakika geçtikten sonra ise, gazı bir sefer pompalamak gerekir (otomatik jigleyi devreden çıkarır). Ayrıca aracı park ettikten sonra stop edeceğiniz zaman bir kez orta seviyelerde gaz pedalını pompaladıktan hemen sonra aracı stop etmek silindirlerde yeterli hava-yakıt karışımı bırakacağından, bir sonraki sefer motorun kolay çalışmasını sağlar. Tabi tüm bunları, akünüzün durumu iyi, bujiler ve filtreler iyi diye düşünerek söylüyorum.

Evet bende Hakan beye katılıyorum, akünün durumu marş dinamosunun dönüş hızını v.b. etkiler elbette ama yeni ve tam şarjlı bir küde olsa ilk marşta çalışmayabilir ve tek sebebi akü deildir bence, hava-yakıt karışımının oluşma süresi, marşa basmadan önce yakıtın karbüratöre - enjektöre gelmiş olması, bujiler, filtre temizliği hatta avans ve subap ayarı da ilk marşta çalışmasında çok çok etkili, ve ilk marştan önce 10-15 sn. kadar beklenmesi gerektiğine ben de inanıyorum,

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #5 : Şubat 18, 2009, 16:56:22 »
Pekçok sebepten olabilir. En basitten başlayarak kontrol etmek mantıklı. Elektrik bağlantıları, elektrik kabloları, akü, bobinler bujiler, marş motoru.. Nadiren de olsa karbüratör veya yakıt pompası da olabilir (aracınızın modeline göre). Bi de şu var daha kaliteli bir yağ (soğuktan katılaşmayan ve-ama silindire de iyi yayılan) ilk-çalıştırma sırasında büyük yarar sağlar.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #6 : Şubat 18, 2009, 17:30:26 »
 Hamdi bey basit ama işe yarar bir çok akü performans testi var. Bunlardan birini denemenizi öneririm. Örneğin aracınız çalışırken farları açın, sonra farlar açıkken aracı stop edin. Eğer yanma şiddetinde düşüklük olursa bilin ki sorun aküden başka bir şey değildir.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #7 : Şubat 19, 2009, 21:48:39 »
eğer aracınız enjeksiyonlu ise hava akış sistemini kontrol eden kelebek ve sensörleride elden geçiriniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #8 : Şubat 20, 2009, 13:30:44 »
Eğer aracınızın elektrik aksamında kacak yoksa sorun %80 akü

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #9 : Şubat 22, 2009, 12:09:51 »
teşekkürler arkadaşlar yorumlar için. sanıyorum problem aküden. eski bir akü üzerindeki onun dışında bujilerde ve filtrelerde problem yok. buji kablosu da iyi demişti usta ateşlemeye baktırdığımda. büyük çoğunluğun hem fikir olduğu gibi sorun akü olsa gerek. zaten çok şükür çalışmamazlık etmiyor, sadece biraz geç basıyor marşı. aküyü ilk fırsatta değiştirmem lazım. değiştirince problem geçecek mi bakalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #10 : Şubat 22, 2009, 12:16:36 »
Hamdi bey basit ama işe yarar bir çok akü performans testi var. Bunlardan birini denemenizi öneririm. Örneğin aracınız çalışırken farları açın, sonra farlar açıkken aracı stop edin. Eğer yanma şiddetinde düşüklük olursa bilin ki sorun aküden başka bir şey değildir.

teşekkürler bunu da deniycem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #11 : Şubat 22, 2009, 13:06:00 »
Hamdi bey basit ama işe yarar bir çok akü performans testi var. Bunlardan birini denemenizi öneririm. Örneğin aracınız çalışırken farları açın, sonra farlar açıkken aracı stop edin. Eğer yanma şiddetinde düşüklük olursa bilin ki sorun aküden başka bir şey değildir.
Araç çalışırken alternatör 13.8 Volt üretiyor. Araçların aküsü 12V motoru stop edince illaki ışık şiddetinde düşüş olucaktır diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk Marş Neden Geç Olabilir?
« Yanıtla #12 : Şubat 22, 2009, 19:16:55 »
Araç çalışırken alternatör 13.8 Volt üretiyor. Araçların aküsü 12V motoru stop edince illaki ışık şiddetinde düşüş olucaktır diye düşünüyorum.

 Tam dolu bir akü de zaten 12V değil, 13,5V kadar bi besleme yapıyor. Dolayısıyla tam şarjlı bir akü de çok çok az derecede voltaj düşüklüğü olur bunu da sürücünün hissetmesi çok zordur.
 Benim Hamdi beye bu tavsiyeyi etmemde ki sebep hem en kolay hem de eğer gerçekten gözle görülecek kadar fazla derecede ışık şiddeti düşüyorsa arızayı çözmesindeki en kesin yol olmasıdır.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid