Gönderen Konu: Aktüatör Hakkında Bir Kaç Soru?  (Okunma sayısı 6162 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 2 kere teşekkür edildi
Aktüatör Hakkında Bir Kaç Soru?
« : Nisan 18, 2017, 10:50:45 »
Merhabalar;

2009 1.4 D4D Corolla Comfort MM sahibiyim. 166 bin km orijinal debriyaj hiç sıkıntı yaşamadan kullandım. Sanırım artık debriyaj seti değişme vaktim geldi; vites aralarında kaçırma hissetmeye başladım. Şöyle ki tempolu vites değişimlerinde yeni vites de kavrama esnasında çok az kaçırma yaparak alıyor.

Bir kaç yetkili bir adet de özel servisten fiyat aldım. Aktüatör değişimi de önerdiler. debriyaj seti değişimi yetkili servis fiyatı uygun ancak aktüatör de iki farklı çözüm sunuluyor. Bulunduğum şehirde ki yetkili servis sadece komple değişim yapabileceklerini söyledi bu durumda da fiyat oldukça yükseliyor. Başka bir yetkili serviste ise kömür değişimi ve aktüatör motoru revize edilerek takılıyormuş oldukça uygun fiyat söylediler. Ancak bulunduğum şehire oldukça uzak ve işten 2 gün kadar izin almam gerekecek.

Gelelim esas soruma benim aklıma şöyle bir çözüm geldi. İşinin ehli çok iyi bir oto elektrikçi tanıyorum. Aktüatör motoru da sökülmesi oldukça kolay bir konumda akünün altından kolayca erişiliyor daha önce bakım olsun diye temizlettiğim için biliyorum. Şimdi ben elektrikçi ile aktüatör motorunu söküp revize edip montajını yapsam sonra da aracı bulunduğum şehirdeki servise vererek debriyaj seti değişimi istesem bu sayede hem ekonomik hemde kendi şehrimde çözüm bulmuş olurum diye düşünüyorum.

Kömür değişimi kaynaklı sorun yaşar mıyım? Forumda okumuş olduğum konularda voltaj değişimi sebebiyle kalibrasyon gerekeceği falan yazıyordu, aktüatör değişimi sonrası aracı çekici ile serviste debriyaj seti değişimine göndersem, kalibrasyon zaten set değişimi sonrasında yapılacak mecburen böyle çözüm olur mu? Yani Ruslar evde aktüatör değişimi falan yapıyor videolar paylaşıyorlar mm debriyaj seti değişen bile var evde  :lol:

Kısaca aktüatörü bilen biri ile revize ederek takıp serviste debriyaj set değişimi yapmayı planlıyorum. Bulunduğum şehirde otomatik, yarı otomatik hatta şanzıman dan anlayan bile yok. :rofl: Burada yazılanlara göre hareket edeceğim. Beklemedeyim. İyi günler dilerim.
Beşinci Mevsim

Toyota Club Türkiye

Aktüatör Hakkında Bir Kaç Soru?
« : Nisan 18, 2017, 10:50:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Aktüatör Hakkında Bir Kaç Soru?
« Yanıtla #1 : Nisan 24, 2017, 12:38:26 »
Bilgisi olan kimse yok sanırım. Yada başka sebepler mi var ?
Beşinci Mevsim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Aktüatör Hakkında Bir Kaç Soru?
« Yanıtla #2 : Nisan 26, 2017, 21:29:17 »
olmaz kömür olmuyor.olmuyor...yenisi...alınacak.var yenisi 400 tl...istanbulda.debriyaj baskı balata orjinalde var...500 tl

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Aktüatör Hakkında Bir Kaç Soru?
« Yanıtla #3 : Nisan 27, 2017, 11:51:14 »
Ben gözümü kararttım deneyeceğim sonuçta bir elektrik motoru gözde büyütmeye gerek yok. Çıkarıp temizleyeceğim kömürlerini yenileyeceğim. Hatta baktım sıkıntı yok aktüatörü komple çıkarıp temizleyip yağlayıp takacağım. Youtube de on kadar video var. İnşaatçıyım ama elimden gelir korkmuyorum. Hatta buraya da bir konu açıp anlatacağım nasıl yapılır. İnsanımız bilinçlenir elinden gelen yapar elinden gelmeyen yaptırır böylece forum da amacına ulaşmış olur. Şimdiden yazıyorum hatta  :D akünün altında ulaşmak için akü ve aküyü taşıyan tablayı sökerek işe başlayacağım bir de resim ekledim. İyi günler halen yorumları bekliyorum.
Beşinci Mevsim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Aktüatör Hakkında Bir Kaç Soru?
« Yanıtla #4 : Nisan 27, 2017, 20:44:06 »
temizlik ok.ama kömür değişimi olmuyor kömürü özel.yapırdık kaç kere 3 ayda bitiyor.kömür üreticileri bu kömürün içindeki bileşim özel 4 - 5 sene gidiyor.orjinali olmadna olmaz diyor.normal kömür değil...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Aktüatör Hakkında Bir Kaç Soru?
« Yanıtla #5 : Nisan 28, 2017, 08:43:59 »
Deneyeceğim uyarınız için sağ olun demek ki kömürleri atmamam gerekiyor  :D. Bu sayede olurda erkenden biterse bende eskilerini takarım orijinal alana kadar. Konu hakkında kimsenin bilgisi olmaması da sanırım benim şansım.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 28, 2017, 14:09:44
Takip eden varsa konuyu kömürleri buldum. Bu hafta sonu şehir dışına gezi planımız olduğu için haftaya erteledim sökme işini. Kendin yap bölümüne açtığım konunun linkini de buraya ekleyeceğim.
Beşinci Mevsim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Aktüatör Hakkında Bir Kaç Soru?
« Yanıtla #6 : Mayıs 13, 2017, 23:46:28 »
Evet takip eden varsa yaptıklarımı anlatayım. Bahsetmiş olduğum ehil oto elektrikçiye yaşadıklarımı anlattım sıkıntı olursa benim sorumluluğumda olduğunu söyledim. Ustam çok anlayışlı dinlemesini bilen biri. Malumunuz sanayide böyle birini bulmak bayağı zor. Kafasındakini uygulayan insanlarla dolu.

 Aktüatör söküldüğü zaman araçlarımız kalibrasyon istiyorlar usta ile bu konuda detaylı konuştuktan sonra sadece elektrik motorunu sökmeye karar verdik ki kalibrasyon için gerekli cihaz Sivas da sadece serviste var. Aküyü ve altında ki taşıyıcıyı sökerek işe başladık araç kuyuda olduğundan hem alttan hemde üstten müdahale etmemiz  kolay oldu. Motoru yerinden çıkardık, kömürler %25 civarı aşınmıştı. Ustam değişime gerek olmadığını takacağımız kömürlerin bunun kadar sağlam olmayacağını belirtti. Motoru temizleyerek yerine tekrar montajlarken parça düşürdüğümüzü fark ettik parçanın görevi elektrik motorunun uç kısmında ki rulmanı yerine bastırmakmış. Bir nevi yay gibi bir şey. Aktüatör sökülmediği için yay üzerinde iken montajı zor oldu çok az gres sürerek yayın yerinde sabit kalmasını sağladık ve montajı tamamladık. Aracı çalıştırdım test ettim herhangi bir sıkıntı olmadı. Korkulacak bir şey olmadığını kendime ıspat etmiş oldum. Fark gördün mü sorusuna da cevap vereyim  :rofl: hiç bir şey olmadı. Balatayı değişmem gerek  :D

  Aldığım dersler:
                                - Aktüatör öcü değildir. Sökülebilir.
                                - Japon bu araç çalışıyorsa kurcalama gerek yok.  :rofl:
                                - Serviste 2400 TL dışarıda 400 TL olan parça bu sanırım balatadan hemen önce söküp temizleyip yağlayıp takmam gerekecek yani konunun devamı
                                   gelir....
                                - Ben bu işi yaparım aga  :lol:
Beşinci Mevsim