0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Abi ben anlıyorum dediklerinizi ama demek istediğim farklı bir şey, burda güven hissine vurgu yapmak istedim ben. Şunu demek istiyorum böyle bir kazada airbag açılmaz ise ben güvensiz hissederim. Demek istediğim bu, ona göre yorum yaptım. Sağ tarafa bakıldığında da kapının altından değil üstünden darbe olduğu için açmamış muhtemelen ama açmalıydı bence. Sonuçta güven hissi de önemli diye düşünüyorum.
Çok geçmiş olsun, yorumların hepsini okudum. Tamam ön hava yastığını açmadı araç diyelim, sağ arka taraftan tampon baya ezilmiş bu sensörler onu da mı hissetmedi? O halde sensörler eksik kalıyor kanaatindeyim. Bu kazada açılmayacak nerde açılacak bu perde hava yastıkları? Orda oturan birisi olsa cam kırıklarından etkilenecekti diye düşünüyorum ki sizi de emniyet kemeri korumuş tekrar ne kadar gerekli olduğunu hatırlatalım. Toyota'yı güvenlik hissiyatı yüksek diye tercih sıramızda yukarılara koyarken bunları görmek korkutucu gerçekten. Bunda ihmal varsa haberlere de çıkması gerektiğini düşünüyorum. Şu kazada airbag açan BMW ye bakınız, yorum sizlerin.. Bana daha güvenilir geldi.
Bana hitap edip de alıntı yapamayan arkadaş. Linki düzgün ekleyeydin keşke. Ayrıca burda mukavemet, Fizik, statik nedir bilmeyen herkes yorum yapınca tabiki de öyle söylerim. O araç da bir direğe çarpmış. Hızı yüksek değildir büyük ihtimalle. Direğe 30 ile de çarpsın öyle olur çünkü. 30 ile de AİRBAG açılmazsa sana birşey olmaz haliyle. Dediğim gibi açsan niye açtı derler, açmasa niye açmadı derler. İnsanımızın özelliği bu sanırım. AİRBAG açmaması nedeniyle ölümlü veya ağır yaralanmalı kaza göstersinler bu AİRBAG açmamasının altındaki sebepleri bilmeden sorun olduğunu iddia edenler. Teknik bilgisi olmayan arkadaşlar marka fanatiği olduğumu düşünmesin. toyota kullanmıyorum çünkü. Corolla hakkındaki yermelerimi de önceki konulardan görebilirsiniz. Ayrıca donanımsız aracı alırken ne kadar az donanım o kadar çok sorunsuzluk diyorsunuz. Vardır Toyota nın bir bildiği diyorsunuz. E kazadan sağ kurtulunca niye AİRBAG açmadı bu sorun diye düşünüyorsunuz? Toyota nın bir bildiği olamaz mı?
Alıntı yapmayı biliyorum rahat olun sayin, ultra fizik bilgisi olan arkadaşım.Lafım sadece size değildi.Mobilden girdiğim için link düzgün eklenmemiş olabilir.Ha konuya gelince burda otomobillerin bu tür durumlarda güvenliğin daha da nasıl geliştirilmesi gerektiğini konuşuyoruz, eksiklikleri konuşuyoruz.Böyle bir kaza da nasıl olur da hava yastığı açılmaz onu konuşuyoruz, öğrenmeye çalışıyoruz zaten forumun kurulma amaci bu eksik olmayin engin bilgilerinizden faydalandik yepyeni argumanlar kazandik otomobile dair bilgi hazinemiz genisledi varolun.Ayrıca perte çıkan bir aracin sahibi kalkipta neden hava yastığı açıldı demez o saatten sonra.ilginç bir yaklaşım
Benim E140 Corolla bundan çok daha az hasarlı bir kazada bile anında hava yastıkları açılmıştı. Sensör konusunda herkes aracın yan ve önlerine değinmiş. Yanlış biliyorsam düzeltin ama aracın arka kısmında da sensör var diye biliyorum. Olmadı farz edelim. Resimde görebildiğim kadarıyla aracın sağ kapıları direklere kadar gitmiş. Sağ ön çamurlukta keza aynı şekilde. Sensörlere darbe gelmedi deyip bu işten çıkmak bana pek mantıklı gelmedi. Ha tabi burada çarpma şiddeti de önemli bir diğer faktör. Ancak yine resimden görebildiğim kadarıyla aracın direkleri ve hatta tavanına kadar zarar veren bir hasar gerçekleşiyorsa çarpma şiddeti de oldukça büyük olmalı. Yok çarpma şiddeti az ama ona rağmen bu hasar meydana geldiyse bence hava yastıklarından daha vahim olanı aracın çarpma şiddeti az olmasına rağmen bu denli hasar alması. Çok geçmiş olsun Hasan Bey. Allah bir daha kaza bela vermesin.
Mutlu bey sizin teknik yorumlarınız çok aydınlatıcı ancak görüntü insana tuhaf geliyor. Yani bu böyle bir kazada hava yastıklarının açmaması insanı şaşırtıyor. Ben korktum şahşen