0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
@Mustafa Aktaş (26096) bey, V kayışı gergisini kontrol ettirin.
Araca oldukça yabancıyım fakat, sizin varsayımınız üzerinden gidersek aracınızda manuel olarak difransiyelde ayırma var mı, ön ve arka aktarımları ? Varsa birde öyle deneseniz.Genelde vınlama (kendi aracımdan biliyorum) hız 100 km üzerine çıkınca oluyordu, ve ön teker rulmanı değişti.
Bu sesi transmisyon sıvısı değişimi ile çözenler çoğunlukta yabancı formlara göre.yıkama yöntemi ile değişim yapmak gerekiyormuş.
şanzıman yağında böyle yapan çok var. aynı gün içinde belki iki gün arayla komple yağı flush ederek dişlilerde veya şanzıman içerisinde eski yağ/çapak vs. kalmamacasına nihai temiz yağa ulaşmaya çalışıyorlar. ben hiç yapma ihtiyacı hissetmedim ama muhakkak faydası oluyordur fakat yağ değişiminin artık donanımsal sorun haline gelmiş olan vınlamayı keseceğini ben düşünmüyorum. (şayet kötü yağ yüzünden henüz yeni yeni işlemekte zorlanan bir parça yoksa) ama vınlama aşamasına gelmiş parçanın yağ değiştirince rahatlayacağı radde genelde çoktan geçmiş oluyor....bahsettiğiniz gibi çekiş aktarmasından ise; diferansiyel yağını yenilediğiniz takdirde vınıltı daha da çok artabilir. ayna mahruti dişlilerde diferansiyelde aşınma varsa da önüne geçemezsiniz. tek yol dişli değişimi. ki bence son derece gereksiz. uğuldasın daha iyi.. ya da siz veya eski sahibi yakın zamanda diferansiyel yağı veya şanzıman yağı değiştiyseniz; eski yağ kalındı ise ve yeni yağ ince konduysa mesela ses yapmaya başlamış olabilir. veya zamanında yanık yağ ile, eksik/yanlış yağ ile kullanıldı ise aşınmıştır ve vınlamaya başlamış olabilir. ayrıca kimisi der diferansiyel yağı değişmez. gerek yoktur. ustalar bile değiştirmek istemiyor bazen.. fakat aracın kataloğunda da yazar o yağın değişmesi gerektiği. 4 çeker araçta ön/arka diferansiyel yağ değişimi diye... ayrıca yeryüzünde kızartma yağından tut gres yağına dek, değişim istemeyen vizkositesini, skt'sini yitirmeyen yağ yoktur. diferansiyel yağ periyodunuz da gelmiş gözüküyor. uğultu artmasını bile göze alıp değiştirmeniz gerekir benim şahsi görüşüm.. kaldı ki ben değiştirdim hiçbir ses artışı olmadı. ama içim rahat.. sonuçta değiştirdim. bir de bunların hepsinin haricinde transfer yağı diye bir şey var katalogda. şanzıman yağı da değil bu ayrı bir şey. onu ben değiştirmek istedim ama kimse ne olduğunu bile bilmiyor hatta ustaları zorluyorum "abi öyle bir şey yok" sen şanzıman ile karıştıyorsun diyorlar. araştırırsanız öyle bir yağ da var. onu da sorabilirsiniz belki sizin ustalar bulur..ama siz yine de araç lifte çıkarsa bir porya bilyalarına baktırın, bir de gergi bilyaya baktırın derim. iki saniyede anlarlar zaten. hem kilometresi de gelmiş v kayış ve gergi bilyanın. tam doksan binde değişim istiyor. durum el veriyorsa bir girişte hem şanzıman hem diferansiyel hem v kayış setini komple yenileyin hepsinin zamanıdır. içiniz rahat etsin. yüksek ihtimal yağ değişince kesilmeyecektir, kesilse bile kısa süre sonra yine başlayacaktır fakat çok ciddi bir arızaya da yol açacağına inanmıyorum artış göstermediği takdirde.her 100 bin üstü araçta şanzıman/diferansiyel vınlaması bir yerde başlayacaktır artış gösterirse zaten sorunun kaynağı net olarak belli olur bir yerden sonra. beklemek gerekir.artış olmuyorsa kronik deyin geçin. kafanızı takmayın
ben usta değilim tabi sadece genel kültürümden, başıma gelenlerden, gördüklerimden konuştum, usta abilerimiz daha net cevap verecektir.ama servis çalışanı ağzıyla konuşmam gerekirse, "hocam bu vınlama hep oluyor bu araçlarda, önüne geçilemiyor, kronik bu, herhangi bir arıza gözlemleyemedik, zararı yok, kullanmaya devam edebilirsiniz"meali, "abi şimdi sabah sabah şanzımanı diferansiyeli indirtme bize, hem sana pahalıya patlar, hem bizi yorar, hem açsak bile tespit edememe ihtimalimiz var, hem parça bekleriz gelmez vs., hem çözsek bile yarın bir gün yine üflemeye başlar sonra seninle daha fazla papaz olmayalım, sen iyisi mi alış bu sese, müzik falan aç, zaten bu ses önemli bir sorunun habercisiyse ilerde ayyuka çıkar, o zaman nokta tespit yaparız, paranı harcamayı o zamana sakla, şimdilik senin yağını değiştirelim; ilerde zaten görüşürüz... "
şanzıman yağında böyle yapan çok var. aynı gün içinde belki iki gün arayla komple yağı flush ederek dişlilerde veya şanzıman içerisinde eski yağ/çapak vs. kalmamacasına nihai temiz yağa ulaşmaya çalışıyorlar. ben hiç yapma ihtiyacı hissetmedim ama muhakkak faydası oluyordur fakat yağ değişiminin artık donanımsal sorun haline gelmiş olan vınlamayı keseceğini ben düşünmüyorum. (şayet kötü yağ yüzünden henüz yeni yeni işlemekte zorlanan bir parça yoksa) ama vınlama aşamasına gelmiş parçanın yağ değiştirince rahatlayacağı radde genelde çoktan geçmiş oluyor....bahsettiğiniz gibi çekiş aktarmasından ise; diferansiyel yağını yenilediğiniz takdirde vınıltı daha da çok artabilir. ayna mahruti dişlilerde diferansiyelde aşınma varsa da önüne geçemezsiniz. tek yol dişli değişimi. ki bence son derece gereksiz. uğuldasın daha iyi.. ya da siz veya eski sahibi yakın zamanda diferansiyel yağı veya şanzıman yağı değiştiyseniz; eski yağ kalındı ise ve yeni yağ ince konduysa mesela ses yapmaya başlamış olabilir. veya zamanında yanık yağ ile, eksik/yanlış yağ ile kullanıldı ise aşınmıştır ve vınlamaya başlamış olabilir. ayrıca kimisi der diferansiyel yağı değişmez. gerek yoktur. ustalar bile değiştirmek istemiyor bazen.. fakat aracın kataloğunda da yazar o yağın değişmesi gerektiği. 4 çeker araçta ön/arka diferansiyel yağ değişimi diye... ayrıca yeryüzünde kızartma yağından tut gres yağına dek, değişim istemeyen vizkositesini, skt'sini yitirmeyen yağ yoktur. diferansiyel yağ periyodunuz da gelmiş gözüküyor. uğultu artmasını bile göze alıp değiştirmeniz gerekir benim şahsi görüşüm.. hele tozu toprağı bol yerde kullanıyorsanız veya sert kullanan birisiyseniz şanzıman ve diferansiyel yağlarını periyodundan bir tık önce bile değişmeniz mantıklı olacaktır... kaldı ki ben değiştirdim hiçbir ses artışı olmadı. ama içim rahat.. sonuçta değiştirdim. bir de bunların hepsinin haricinde transfer yağı diye bir şey var katalogda. şanzıman yağı da değil bu ayrı bir şey. onu ben değiştirmek istedim ama kimse ne olduğunu bile bilmiyor hatta ustaları zorluyorum "abi öyle bir şey yok" sen şanzıman ile karıştıyorsun diyorlar. araştırırsanız öyle bir yağ da var. onu da sorabilirsiniz belki sizin ustalar bulur..ama siz yine de araç lifte çıkarsa bir porya bilyalarına baktırın, bir de gergi bilyaya baktırın derim. iki saniyede anlarlar zaten. hem kilometresi de gelmiş v kayış ve gergi bilyanın. tam doksan binde değişim istiyor. durum el veriyorsa bir girişte hem şanzıman hem diferansiyel hem v kayış setini komple yenileyin hepsinin zamanıdır. içiniz rahat etsin. yüksek ihtimal yağ değişince kesilmeyecektir, kesilse bile kısa süre sonra yine başlayacaktır fakat çok ciddi bir arızaya da yol açacağına inanmıyorum artış göstermediği takdirde.her 100 bin üstü araçta şanzıman/diferansiyel vınlaması bir yerde başlayacaktır artış gösterirse zaten sorunun kaynağı net olarak belli olur bir yerden sonra. beklemek gerekir.artış olmuyorsa kronik deyin geçin. kafanızı takmayın