Gönderen Konu: Toyota Prius  (Okunma sayısı 2139 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Toyota Prius
« : Şubat 16, 2009, 13:37:21 »

















Prius’un karoseri sınıfının en düşük sürtünme katsayısı elde edilmek için tasarlanmış. Prius küçük müdahalelerle kendi kendine park edebiliyor. Aracın kokpiti uçak gibi. Kontrollerin bulunduğu ana ekranda, elektrik ve benzinli motorun anlık tüketimi görünüyor. Prius yılın sonunda satışa çıkacak.

 

Toyota’nın dünyanın en çok satan hibrid otomobili unvanına sahip Prius modeli bu yıl Türkiye’de de satışa sunuluyor. Benzin ve elektriğin aynı anda kullanıldığı Prius sanki İstanbul için üretilmiş. Metrobüs inşaatı nedeniyle son 1.5 yıldır trafik sıkışıklığında yakıt tüketimi artan sürücüler bu haberi okuduğunda şaşırabilir. Çünkü Prius dur-kalk trafikte neredeyse hiç yakıt tüketmiyor.

30 araçtan biri

Toyotasa’nın sadece 30 adet getirdiği ve ünlülere kullandırdığı araçlardan birini test ettik. Anahtarsız çalışabilen ve bir metre yanına yaklaşıldığında kapıları otomatik olarak açılan Prius’un kokpiti filmlerdeki geleceğin otomobillerini hatırlatıyor. Dijital bir hız göstergesi ve LCD ekranın bulunduğu araç bir düğmeyle çalışıyor. Ancak çalıştığına inanamıyorsunuz. Çünkü aracın çalıştığını sadece dijital ekrandaki ‘ready’ (hazır) yazısından anlıyorsunuz. Elektrikle çalışan araç, kokpitteki joystick vites ‘D’ konumuna alındığında sadece elektrikle sessizce yol almaya başlıyor.

Toplam 143 beygir

Bu teknolojiyi, orta sınıftaki Prius’un kaputunun altındaki iki farklı motor sağlıyor. Bunlardan biri 1.5 litre 76 beygirlik benzinli bir motor. Diğeri ise 67 beygir güç üreten elektrik motoru. Bu iki motor birleştiğinde Prius’un gücü 2.5 litrelik benzinli bir otomobile denk geliyor. Aracın torku da şaşırtıcı düzeyde yüksek. 478 Nm’lik tork, V8 motorlu 4x4’lerle aynı.

Bir depoyla 1000 km

Prius’un çalışma prensibi trafik sıkışıklığında daha az yakıt tüketmeye dayanıyor. İlk kalkışta elektrikle ilerleyen otomobil dur-kalk trafikte tekerleklerindeki dinamoya benzeyen teknolojiyle kendi kendini şarj ediyor. Kalkıştan sonra gaza biraz fazla yüklenince benzinli motor devreye girerek performansı artırıyor. Araçtaki ekran üzerinden elektrik ve benzin tüketimi anlık olarak gözlenebiliyor. Araç düz yolda ilerlerken benzinli motora eşlik eden elektrik motoru hem kendini şarj ediyor hem de tekerleklere aktardığı güçle tüketimi düşürüyor. Yavaşlarken ve frenlerken de elektrik motorunu şarj ediyor. Sonuç; 100 kilometrede ortalama 4.3 litre yakıt tüketimi. Yani 40 litrelik depoya sahip araç şehir içinde 1000 kilometreden fazla yol katediyor. Bu rakam benzinli bir otomobilin iki katına denk gelirken B sınıfındaki dizel otomobillerden bile daha iyi.

Her şey ekranda

Aracın neredeyse tüm kontrolleri LCD ekranda toplanmış. Enerji monitörü, yakıt tüketimi, klima kontrolleri, radyo/CD çalar, navigasyon, bluetooth ayarları ve yol bilgisayarıyla ilgili tüm veriler dokunmatik ekranda bulunuyor.

Diğer binek Toyota modellerinde olan tüm donanım unsurlarının bulunduğu Prius’un en önemli özelliklerinden biri de park asistanı.

Geri görüş kamerası var

Geri vitese geçildiğinde geri görüş kamerası LCD ekrana görüntüyü aktarıyor. Dokunmatik ekran üzerinde aracın dikey ya da paralel park etmesi için küçük elle müdahaleler gerekiyor. Uygun pozisyon bulunduğunda araç, direksiyona müdahale ederek park alanına giriyor. Sürücüye sadece gaz ve freni kontrol etmek kalıyor. 408 litrelik bagaj hacmi de Prius’un kalabalık aileler için de kullanışlı olduğunu gösteriyor. Toyotasa, Prius’u bu yılın sonunda getirecek. Ancak Prius, kullandığımız araçtan daha gelişmiş olan dördüncü jenerasyon olacak. Yeni araçta klima, tavandaki güneş panelinden güç alacak

Her Prius 1 ton daha az kirlilik

Prius yakıt ve çevrecilik özellikleriyle dünyanın en çok satan hibrid otomobili oluyor. Geçtiğimiz yıl hibrid teknolojisinin 10. yılını kutlayan Toyota, bugün dünyada 1.7 milyonun üzerinde hibrid araç satışıyla lider durumda. 1997-2007 yılları arasında 1 milyona yakın Toyota Prius satıldı. 10 yıldır satılan Toyota Prius ile dünyaya 1 milyon 426 bin ton daha az karbondioksit (CO2) salınımı sağlanmış oldu.

Bir Toyota Prius her yıl 1 ton daha az karbondioksit (CO2) salınımı gerçekleştiriyor. Prius benzinli standart bir otomobile göre de yüzde 43 oranında daha az CO2 salıyor.



Toyota Club Türkiye

Toyota Prius
« : Şubat 16, 2009, 13:37:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #1 : Şubat 16, 2009, 16:08:52 »
... Prius’un karoseri sınıfının en düşük sürtünme katsayısı elde edilmek için tasarlanmış.
...

İyi yapmışlar da, ön camlar ile tavan tamamen bütünleşmiş, araç çok basık duruyor. Onun dışında gayet güzel bence.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #2 : Şubat 16, 2009, 16:21:08 »
Konsol harika gözüküyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #3 : Şubat 16, 2009, 16:25:03 »
  Güzel paylaşım, teşekkürler.
 Bu hali daha çekici geldi bana. Ama Hakkı'nın da söylediği gibi, içten çok basık durabilir ve bu biraz klostrofobik bir hava yaratabilir. Ama yol versiyonuna kadar yine oldukça değişir bu tasarım bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #4 : Şubat 16, 2009, 16:27:54 »
Ünlülere kullandırdıysa Toyotasa, herhalde sadece o kesimin alabileceği kadar yüksek bir fiyatla satacak bunu...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #5 : Şubat 16, 2009, 22:26:52 »
  Güzel paylaşım, teşekkürler.
 Bu hali daha çekici geldi bana. Ama Hakkı'nın da söylediği gibi, içten çok basık durabilir ve bu biraz klostrofobik bir hava yaratabilir. Ama yol versiyonuna kadar yine oldukça değişir bu tasarım bence.
rica ederim görevimiz bilgi paylaşımı... basıklıgı sanırım crysler 300 crd lerden biraz düşük yazın uzunca bir süre  kullandım pek bogmuyordu...

Ünlülere kullandırdıysa Toyotasa, herhalde sadece o kesimin alabileceği kadar yüksek bir fiyatla satacak bunu...

hatırladıım kadarı ile 50 bin tl olması lazım pekde pahalı değil...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #6 : Şubat 17, 2009, 07:57:40 »
  Ahmet, kullandığın son resimde olanı idi sanırım, yoksa ben mi yanılıyorum? Onun ön kaput o kadar yukarı çıkmıyor ve ''A'' sütunu eğimi, ikinci resimdekine nazaran biraz daha az gibi. Ama ikinci resimdekinin tasarımı hoş ve akıcı bence, rengide güzel.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #7 : Şubat 17, 2009, 12:04:27 »
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #8 : Şubat 17, 2009, 12:16:35 »
"Bir de vergi indirimi olsa da aldığına değse de, şu dünyanın içine etmeyi bir nebze azaltabilsek... Başşşbakanım size söylüyorum!! Teşvik, teşvik!"  yazarın üslubuna hayran kaldım, çok içten çok samimi, sohbet havasında olmuş, okunabilirliği fazlasıyla arttırmış
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #9 : Şubat 17, 2009, 12:24:36 »
paylaşım için teşekkürler.
tasarım harika olmuş ama dış görünüş daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum.
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #10 : Şubat 17, 2009, 12:33:42 »
  Ahmet, kullandığın son resimde olanı idi sanırım, yoksa ben mi yanılıyorum? Onun ön kaput o kadar yukarı çıkmıyor ve ''A'' sütunu eğimi, ikinci resimdekine nazaran biraz daha az gibi. Ama ikinci resimdekinin tasarımı hoş ve akıcı bence, rengide güzel.

abi dediğin gibi ikinci resimdeki baktıkca kendine cekiyor insanı :( birde bunu üstüne benim mavi ve türevlerine karşi olan zaafım eklenince güzelce bir iç eçkiyorum dogrusu :D

"Bir de vergi indirimi olsa da aldığına değse de, şu dünyanın içine etmeyi bir nebze azaltabilsek... Başşşbakanım size söylüyorum!! Teşvik, teşvik!"  yazarın üslubuna hayran kaldım, çok içten çok samimi, sohbet havasında olmuş, okunabilirliği fazlasıyla arttırmış

Türkayım coşmuşsun yine haklısın valla bi gelişse su farklı yakıtlar kullanımı biraz daha yaygınlaşsa... sonra yok küresel ısınma yok sera gazı... hangimiz gerekli özeni gösteriyoruz ki...

paylaşım için teşekkürler.
tasarım harika olmuş ama dış görünüş daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum.

rica ederim bekir... bence 2 nolu foto her ama her acıdan benim olmalı :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #11 : Şubat 17, 2009, 12:36:43 »
Paylaşım için Teşekkürler Ahmet can bey, gerçekten şık bir araç özellikle kokpit kısmını çok beğendim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Prius
« Yanıtla #12 : Şubat 17, 2009, 13:07:09 »
Paylaşım için Teşekkürler Ahmet can bey, gerçekten şık bir araç özellikle kokpit kısmını çok beğendim.
rica ederim bizde onu konusyoduk valla harika araç... bide satışlarda lider konumda...