Gönderen Konu: 6 aydır süren mücadelem  (Okunma sayısı 7399 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
6 aydır süren mücadelem
« : Mart 16, 2017, 14:53:00 »
Merhaba arkadaşlar

Başımdan geçen olayı ve talihsizliklerimi paylaşmak için bu konuyu açtım.

Sabır ile yazdıklarımı okursanız ve yorumlarınızı bırakırsanız memnun olurum.

 !!! Toyota Auris 1.33 Benzin + LPG aracımı Nisan 2016 tarihinde satın aldım.

 !!! 5 yıllık ehliyetim olup Auris ikinci aracım.

 !!! Bayram sonrası kasko yapalım diyen arkadaşım aklına uydum ve kaskosuz sadece trafik sigortası varken ilk kazamı (11/09/2016) Kurban Bayramı arifesinde yaptım.

Kaza videosu
http://www.dosyaupload.com/1FmM

Kaza resimleri



Polis tutanağında kavşağa girerken hızımı azaltmadığım için %25 kusur bana verildi.

Karşı tarafın sigorta şirketi NEOVA SİGORTA'dır.

İlk önce aracımı pert etmek istediler. Ben kabul etmeyince EKİN OTOMOTİV diye anlaşmalı bir servise yönlendirdiler.

Aracım bu firma tarafından yapılmadı, sürekli oyaladılar ve 29 Ocak 2017 tarihinde aracımı bana resimlerde görüldüğü gibi getirdiler teslim etmek istediler.



Durumu NEOVA'ya bildirdim ve aracımı 30 Ocak 2017 tarihinde başka bir anlaşmalı servise çektiler.

Burada aracım yeniden toplandı ve 1 Mart 2017 tarihinde aracımı yapılmış şekilde teslim aldım.

İlk gün motor arıza ışığı yandı ve P0014 hatası verdi. Aracımı şu an Toyota Yetkili Servisine çektim ve aracım baştan aşağı inceleniyor.

Servisin ilk tesbiti Motor Triger Zincir kapağı kaynak yapılmış oldu.

Yaşadığım bu sıkıntılardan dolayı NEOVA'yı mahkemeye vermek istiyorum.

 !!! İlk sorum bu olacak sigorta şirketi bu parçada onarım yapma hakkı var mıdır?


 !!! İkinci sorum sizce mantıklı mı davranıyorum mahkemeye vererek.


Toyota Club Türkiye

6 aydır süren mücadelem
« : Mart 16, 2017, 14:53:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #1 : Mart 16, 2017, 15:17:23 »
Çok geçmiş olsun... Çok can sıkıcı anlattıklarınız... Da niye pert etmediniz aracı? Ben böyle bir kaza yapsam pert olsun diye herşeyi yapardım... Düzeltme: Kaskosuzmuş aracınız. Bu durumdaki pert olayı hakkında bilgim yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #2 : Mart 16, 2017, 15:30:18 »
Bence ilk bir avukat ile konusun ve bilirkisi raporu tutturun.
Ayrica TüvTürk'e de sorabilirsiniz. Eger araciniz muayeneden gecemeyecek durumda olabilir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #3 : Mart 16, 2017, 15:53:16 »
Araç sorunsuz muayeneden geçti.

Neden pert ettirmedim çünkü aracım ben 37.000 tl'ye aldım. 2010 model ve 71.000 km de daha.

Sigorta şirketi bana 29.000 tl teklif etti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #4 : Mart 16, 2017, 15:55:36 »
Geçmiş olsun,
P0014 ile bu kaynak ın ne alakası var çözemedim.
Servis kapak degiştiginde sorunun çözülecegine garanti veriyor mu?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #5 : Mart 16, 2017, 15:56:41 »
Bunlar ya çok akıllı ya da beni çok salak görüyorlar.

Neova'ya bu parça neden kaynak yapıldı diyorum cevaba bakar mısınız.

Ahmet bey;
Aracınız için *** otomotiv ile saha denetimcimiz görüşmüş olup belirtmiş olduğunuz arızanın hasar ile ilgisi olmadığını hatta size yardımcı olmak için kapağı sizin bilginiz dahilinde onarım yaptıklarını belirtmişlerdir.Ayrıca aracın eksiksiz ve sorunsuz olarak size teslim edildiğine dair tarafınızdan servise yazı verilmiştir. Bahsetmiş olduğunuz arızanın hasar ile ilgisi olduğunu iddia ediyorsanız size telefonda belirtmiş olduğumuz gibi arıza için yetkili servis size teknik yazısını versin değerlendirmeye sunalım.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #6 : Mart 16, 2017, 16:06:51 »
öncelikle geçmiş olsun.Vee anlamadığım arabanızı neden pert etmediniz.Önden kazalı ve ve satarken sıkıntı yaşayacağınız bir arabayı neden toplatmaya çalıştınız kaldı ki toplayamamışlar bile.Bir çok kişi bu tip durumlarda perte çıkarmak için uğraşırken siz çıkmaması için uğraşmışınız açıkcası.Mahkemeye verseniz o kapak olayını nasıl ispatlarsınız bilmiyorum kaldıki servis bir sorun yoktu vs diyecek belkide ve uzun yıllar mahkeme sürecek.Anladığım kadarı ile sizi uzun ve zor süreç bekliyor
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #7 : Mart 16, 2017, 16:24:22 »
Geçmiş olsun.. Konuya hakim bir avukata danışarak bilgi almakta fayda var..

Anladığım kadarıyla aracı 6 ay kaskosuz kullanmış, bu riski göze almışsınız.. Hatanın %25'i size yazıldığı için sanırım önerilen rakam 29.000 TL'de kalmış.. Pazarlık ettiniz mi bilmiyorum ancak ben olsam bu haldeki bir araç için 31-32'ye tamam olurdum. Moralinizi bozmak gibi olmasın ama hele bu halde toplayacaklarını öngörsem kesin kabul ederdim..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • #Umrumdışı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '16
  • 7 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #8 : Mart 16, 2017, 16:30:15 »
Derhal bir avukat ile görüşüp durumu mahkemeye sevk edin. Bazı belirsiz davaların süresi de olabilir sizi oyalayıp süreyi geçirebilirler.
Skoda Octavia 1.6TDI Style 2017
Toyota Corolla 1.33 Life 2016
Ford Fiesta 2006 1.4 TDCI Ghia

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #9 : Mart 16, 2017, 17:19:00 »
 Geçmiş olsun.
 Gerekli mesajlar verilmiş zaten. Zaman geçirmemek, detaylara dikkat etmek, yılmamak, sabırlı olmak gerek.
Gerektiği takdirde bilirkişi kapağın içten mi, dıştan mı zarar gördüğünü de tespit edecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 179 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #10 : Mart 16, 2017, 23:09:35 »
Bunlar ya çok akıllı ya da beni çok salak görüyorlar.

Neova'ya bu parça neden kaynak yapıldı diyorum cevaba bakar mısınız.

Ahmet bey;
Aracınız için *** otomotiv ile saha denetimcimiz görüşmüş olup belirtmiş olduğunuz arızanın hasar ile ilgisi olmadığını hatta size yardımcı olmak için kapağı sizin bilginiz dahilinde onarım yaptıklarını belirtmişlerdir.Ayrıca aracın eksiksiz ve sorunsuz olarak size teslim edildiğine dair tarafınızdan servise yazı verilmiştir. Bahsetmiş olduğunuz arızanın hasar ile ilgisi olduğunu iddia ediyorsanız size telefonda belirtmiş olduğumuz gibi arıza için yetkili servis size teknik yazısını versin değerlendirmeye sunalım.


Ahmet bey geçmiş olsun. Mevlam beterlerinden korusun diyorum...

Ben işin bu kısmını anlayamadım.
- size yardımcı olmak için kapağı sizin bilginiz dahilinde onarım yaptıklarını belirtmişlerdir.
Size gerçekten haber verdiler mi bu konuda ?
Araç tamir edildikten sonra kimse ye güvenmeyip tam bir ekpersize mi sokup öyle mi imzalayacaktınız ki aracı eksizsiz ve tam teslim aldığınıza dair evrağı? Nasıl bilebilirsiniz ki kapağa kaynak yapıldığını ve bu yüzden bir kaç hafta ya ay sonra hata vereceğini? Tüketici hakem heyetinede danışınız bence.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #11 : Mart 17, 2017, 01:23:20 »
İş Tüketici heyetini aşıyor Pertlik durum var Asli Hukuka girer. Neovanın kapakla ilgili işlem yapıldığını kabul etmesi güzel birşey ancak. Siz Servisten hariç bu arabayı tıplayacaklarına inanabildinizde Nasıl anlaşmalı Bir kasko işi yapan Dükkana arabayı emanet ettiniz.
Yapılan işlemleri onaylayıp imza atmışssınız bunları kabul ediyorum demek. Ümidinizi kırmak istemem de çok birşey olacağına inanmıyorum. Extra Avukat paraaıda bilirkişi parası kaybettiğinizde siz ödersiniz...
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #12 : Mart 18, 2017, 15:06:57 »
Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim.

Araçta şu an sadece motor ikaz ışığı yanıyor bir usta vvt-i valfinden geliyor galiba dedi.

Pazartesi günü Dumankaya Toyota'da bir kontrol yaptıracağım.

Kazayı yaptığım da motorun resmini çekmiştim. Kırmızı ile işaretlediğim bölge darbe almış ve bu bölgede çatlak oluştuğunu rapor etmem gerekiyor.


Birde giderilemeyen p0014 hatası neden kaynaklandığını tespit ettirmem gerekiyor.

Alınan motor ikaz hatası (p0014) ve kaynak yapılan parça ile alakalı detaylı bir rapor alacağım.

Sigorta şirketi ile en son bu şekilde karar kıldık.

Ahmet bey;
Belirtmiş olduğunuz parçanın veya arızanın kaza ile ilgisi olduğuna dair yazınızı servisten onaylatıp alın bize gönderin değerlendirmeye sunalım. Sadece sizin veya bizim görüşümüz ile karar veremeyiz. Sizden iddia ettiğiniz gibi gerekli yazıyı bekliyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #13 : Mart 18, 2017, 21:27:19 »
büyük geçmiş olsun,böyle sorun yaratan kişi ve kurumlarla muhatap olunacağına,kaç paraysa kasko yaptırmak ve aracı resmi servise çektirmek en uygunu,maalesef herkes kendini akıllı sanıyor,karşı tarafa tüm sorumluluğu yüklemek için gayret içinde,umalım resmi servis sizin işinize yarayacak bir rapor versin ve hukuki işlerinize faydası olsun..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #14 : Mart 19, 2017, 06:59:16 »
aman kardes ne yapiyorsun gebze dumankayaya sakin gitme garanti kapsaminda bi is yaptirmak istersen hic ama hic ilgilenen yok isi hep yokusa suruyorlar olmadik bahaneler uretiyorlar sirf garanti kapsamina giren parcayi degistirmemek icin.
20 km fazla yol git goztepede natas var adam gibi servis ilgi alaka 10 numara.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #15 : Mart 20, 2017, 15:12:15 »
Çok geçmiş olsun Allah yardımcın olsun .Naçizane o haldeki bir aracı tamir ettirmek yerine kasko şirketi ile anlaşmaya çalışıp  3-4 lira zarar ile kafa rahat kurtulmayı tercih ederdim 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #16 : Haziran 02, 2017, 22:41:49 »
Arkadaşlar konuyu sigorta tahkim komisyonuna taşıdım.

En son bugün bilirkişi atandi. Bilirkişinin gelmesini bekliyorum.

Bu arada karşı sigorta firması imzami ve adımı kullanarak sahte evrak düzenlediğini de tespit ettim.
 
Dilekçem: https://i.hizliresim.com/r2LMja.jpg

Sahte imzalı evrak: https://i.hizliresim.com/8dnZgW.jpg

Gerçek imzam:

Not: İnternet ortamında bu imza alınıp kullanılabileceği düşünülerek link kaldırılmıştır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 179 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #17 : Haziran 02, 2017, 22:50:44 »
Arkadaşlar konuyu sigorta tahkim komisyonuna taşıdım.

En son bugün bilirkişi atandi. Bilirkişinin gelmesini bekliyorum.

Bu arada karşı sigorta firması imzami ve adımı kullanarak sahte evrak düzenlediğini de tespit ettim.
 
Dilekçem: https://i.hizliresim.com/r2LMja.jpg

Sahte imzalı evrak: https://i.hizliresim.com/8dnZgW.jpg

Gerçek imzam: https://i.hizliresim.com/gWl8AZ.png

Evrakta sahtecilik tek var bu elinizi guclendirecektir. Sabırlar Ahmet bey.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #18 : Haziran 03, 2017, 22:28:14 »
Arkadaşlar konuyu sigorta tahkim komisyonuna taşıdım.

En son bugün bilirkişi atandi. Bilirkişinin gelmesini bekliyorum.

Bu arada karşı sigorta firması imzami ve adımı kullanarak sahte evrak düzenlediğini de tespit ettim.
 
Dilekçem: https://i.hizliresim.com/r2LMja.jpg

Sahte imzalı evrak: https://i.hizliresim.com/8dnZgW.jpg

Gerçek imzam: https://i.hizliresim.com/gWl8AZ.png
Sigorta şirketi değil, bunu aracı yaptırdığınız anlaşmalı tamirhane düzenlemiş olmalı.
Zira bu belge karşlılığında Neova'dan paralarını alacaklar, akılları sıra dosya muallakta kaldığı/kapanmadığı için işi hızlandırmak istiyorlar.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • herkes ektiğini biçer..
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 6 aydır süren mücadelem
« Yanıtla #19 : Haziran 09, 2017, 16:45:12 »
Neden perte ayirmadin ki?