Gönderen Konu: rolanti sorunu  (Okunma sayısı 1992 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 13 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
rolanti sorunu
« : Mart 08, 2017, 15:28:12 »
merhaba arkadaşlar

benim şöyle bir sorunum var araba rolantide iken 600-650 devir fln görüyorum devir düşük olduğundan motor titreyerek çalışıyor. parkları açtığımda 700-750 devire fln yükseliyor.  bunu sebebi nedir sizce ?

Toyota Club Türkiye

rolanti sorunu
« : Mart 08, 2017, 15:28:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: rolanti sorunu
« Yanıtla #1 : Mart 08, 2017, 19:41:49 »
Kadir bey benimde rolanti ile ilgili sıkıntım vardı forumda aratınca rölanti ile alakalı olarak bir çok toyota kullanıcısının sıkıntı yaşadığını gördüm. Genel bir kanı oluşmuş bu araçlar bu şekilde diye. Kimisi yakıt tasarrufu yapması için aracın 600-650'devir bandında çalıştığını söylüyor. Benim sıkıntım rölantinin sallanması ve aracın titremesiydi. Maf sensörünü temizledim değişen birşey olmadı, boğaz kelebeğini temizledim rolanti dalgalanması bayağı bir azaldı, son olarak forumdan bir abimizin tavsiyesi üzerine akünün eksi kutup başını söküp on dakika bekleyip geri taktım. Rölantim şuanda çok daha stabil ancak hafif bir titreme yine var çok rahatsız edici değil. Sırada buji ve akü değişimi var. Ben sizin sıkıntınızın akü kaynaklı olabileceğini düşünüyorum. Sanki ışıkları açtığınızda araç aküden fazla akım çekiyor akü zayıflamışsa bunu karşılamayıp şarj dinamosu  aküyü şarj etsin diye araç devir yükseltiliyor gibi geldi bana. Tabi bu benim tahminim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 13 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: rolanti sorunu
« Yanıtla #2 : Mart 09, 2017, 15:38:02 »
Kadir bey benimde rolanti ile ilgili sıkıntım vardı forumda aratınca rölanti ile alakalı olarak bir çok toyota kullanıcısının sıkıntı yaşadığını gördüm. Genel bir kanı oluşmuş bu araçlar bu şekilde diye. Kimisi yakıt tasarrufu yapması için aracın 600-650'devir bandında çalıştığını söylüyor. Benim sıkıntım rölantinin sallanması ve aracın titremesiydi. Maf sensörünü temizledim değişen birşey olmadı, boğaz kelebeğini temizledim rolanti dalgalanması bayağı bir azaldı, son olarak forumdan bir abimizin tavsiyesi üzerine akünün eksi kutup başını söküp on dakika bekleyip geri taktım. Rölantim şuanda çok daha stabil ancak hafif bir titreme yine var çok rahatsız edici değil. Sırada buji ve akü değişimi var. Ben sizin sıkıntınızın akü kaynaklı olabileceğini düşünüyorum. Sanki ışıkları açtığınızda araç aküden fazla akım çekiyor akü zayıflamışsa bunu karşılamayıp şarj dinamosu  aküyü şarj etsin diye araç devir yükseltiliyor gibi geldi bana. Tabi bu benim tahminim...
motor ısındıktan sonra rolanti 600-650 devirlerde seyrederken yarım saat yolculuk yapıyorum devir 750-800 sabit kalıyor dediginiz gibi belkide akü zayıflamış olabilir.