Gönderen Konu: Toyota Yaris GRMN (Yaris Hot Hatch)  (Okunma sayısı 1881 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Toyota Yaris GRMN (Yaris Hot Hatch)
« : Mart 07, 2017, 16:39:28 »
Toyota Daha Önce Söz Ettiği Hot Hatch Aracını Tanıttı! Yaris GRMN

Yaris GRMN Toyota'nın "Masters of the Nürburgring" ekibi tarafından tasarlandı. Bahsettiğimiz "Nürburgring'in Ustaları" bildiğiniz üzre Gazoo Racing ekibi. Yaris GRMN isim seçimi açısından pek başarılı görülmese de, WRC'de yarışan kardeşinin temelinde geliştirildiği için oldukça başarılı bir model olacağa benziyor en azından yurt dışında. Çünkü Yaris GRNM'ye beklendiği gibi 1.6 Litre Turbo motor değil 1.8 Litre Turboşarjlı 205HP motor güç veriyor. Araç 6 ileri manuel şanzımanla ön tekerleklere gücünü iletiyor. Yaris GRNM modelinde Sachs shocks süspansiyon sistemi ve beefy anti-roll bar kullanılmış. Ön süspansiyon kuleleri arasındaki davlumbazın altında bir yapısal çubuk da dahil olmak üzere ek destek konulmuş. Tutunma gücünü arttırmaya yardımcı olacak bir Torsen tarzı sınırlı kaydırmalı diferansiyel eklenmiş. 17-inç BBS  dört pistonlu havalandırmalı kaliper fren diskleri, fren gücünü arttırmak için kullanılmış.





Toyota Club Türkiye

Toyota Yaris GRMN (Yaris Hot Hatch)
« : Mart 07, 2017, 16:39:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Yaris GRMN (Yaris Hot Hatch)
« Yanıtla #1 : Eylül 13, 2017, 00:33:49 »
Toyota, bize Yaris GRMN'yi 2017 Cenevre Otomobil Fuarı'nda göstermiş olsa da şimdiye kadar bu üç kapılı hatchback aracın ne kadar hızlı olduğunu bilmiyorduk. Veriler artık elimizde. 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 230 km/s.

Bu süre, Ford Fiesta ST'nin 6.7 saniyelik hızlanma süresinden iyi. Bunun nedenlerinden birisi şüphesiz Yaris'in 1.135 kg'da kalan ağırlığı. Diğer bir yardımcı da kompresör besleme yardımıyla 212 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen 1.8 litre hacimli motor. Japon üretici, 2ZR-FE kodlu bu motoru İngiltere'de üretiyor ve kompresör beslemeyle birlikte kendisini Yaris'in kaputu altına sıkıştırmanın zor olduğunu belirtiyor. Bu ünite aynı zamanda yakıt sisteminin parçalarını V6 motor ailesiyle paylaşıyor.
6 ileri vitesli manuel şanzıman gücü, Torsen limitli kaydırmalı diferansiyele aktarıyor. Araç önden çekişli. Daha önce de belirtildiği gibi Yaris GRMN, WRC yarış aracını örnek alan bir otomobil. Üretimi sırasında da Gazoo Racing'in katkıları olmuş. En büyük faydaysa şüphesiz Nürburgring'de atılan sayısız tur.
Bu Yaris, sadece güçlendirmenin ötesine geçmiş. Ön ve arka süspansiyon kulelerine gergi uygulanırken yükseklik 24 mm düşürülmüş. Ayrıca amortisörler ve viraj çubukları da yeni. Ön aksta 274 mm çaplı fren diskleri 4 pistonlu kaliperlerle eşleştirilirken 17 inç çaplı BBS jantlar hem güzel görünüyor hem de hafifleme sağlıyor. Bridgestone Potenza RE050 lastikler de standart olarak sunuluyor.

Otomobilin diğer geliştirmeleri arasında yeni bir egzoz sistemi ve GT86'dan alınmış direksiyon simidi de bulunuyor. Ayrıca difüzör ve spoiler de modele dinamik bir görünüm katıyor.
Önceden de belirttiğimiz üzere Toyota Yaris GRMN sadece 400 adetlik sınırlı üretime sahip olacak ve bu araçların tamamı üç kapılı olacak. Bununla birlikte casus fotoğraflara bakacak olursak beş kapılı versiyonun da gelmesi mümkün.
Toyota'nın bu modeli Fransa'da üretilecek ve üretim sırasında hatta en yetenekli işçiler görev yapacak. Avrupa pazarında modelin fiyatı, vergiler hariç 29.900 Euro seviyesinden başlıyor.
Toyota'nın Nürburgring'de test ederek geliştirdiği otomobilin resmi tur zamanıysa açıklanmadı. Bakalım ilerleyen dönemlerde bu süre resmiyete dökülecek mi?
Kaynak: https://tr.motor1.com/news/180060/toyota-yaris-grmn-ford-fiesta-stden-hizli/