Gönderen Konu: Debriyaj yukar da kavraması ve değişmeli mi ? Bi bakarmısınız ?  (Okunma sayısı 7640 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 98 CoRoLLa 1.6 XEİ 115 HP
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '98
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Merhaba arkadaşlar

Aracım 98 corolla xei 1.6 motor lpg li şimdi sormak istediğim şu
vites değişimleri sırasında debriyaj yukarda kavrıyor, bu 98 corolla da normal mi?
arabanın gidişinde yakıtında sorun yok ok gibi maşallah
özellikle 1 viteste araba kalkarken hafif titreme ve bazen de gıyyyyy diye sürtme sesi gibi ses geliyor acaba ben mi alışamadım ?
lpg de iken yapıyor genel de, birde 1 viteste kalkarken yapıyor sadece, ama vites geçişleri çok iyi sorun yok.
diyorum ki belki bu arabalar böyledir ben alışamadım ondan dolayı tecrübeli arkadaşlara sormak istiyorum.
debriyaj zamanı geldi mi değişmeli mi?
debriyajın yukarda yada aşağıda kavraması ayarlanabilir mi bu modellerde.
O bir Efsane... 98 corolla xei 1.6 115 HP.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '11
  • 43 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Bende 98 model 1.3 corolla vardı ilk aldığımda debiryaj ortalarda kavrıyordu sonra balata yandı. Değiştirdikten sonra çok aşağıda kavramada başladı. Yani büyük ihitmal ayarlanıyordur.
Kaçırma yapmıyorsa ve vites değişimlerinde sorun yoksa bitmemiştir bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 98 CoRoLLa 1.6 XEİ 115 HP
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '98
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Banada öyle geliyor bitmemiştir diye ama o zaman 1 vites te titreme neden oluyor belki lpg ayarı kısık olabilirmi?
birde olduğum bölgede arkadaşlar var diyorlarli balatanın bitmesini anlarsın ama şöle boş ta ike tak 5.vitese sonra yavaş yavaş çek debrajdan ayağını ve gaz ver eğer stop ederse balata sağlam ama yok devam ederse balata ölü,
aga benim efsanede 5 takıp debrajdan hareket ettirmeye kalktınmı 20 - 30 cm ya gidiyor ya gitmiyor iyi bir silkeleme ve stop anında bende diyorum sağlam balata
ama işte sıcakken özellikle 1 viteste kalkışlarda o sesi  yapması rahatsız ediyor yani gıyyyyyyy diye bi sürtme sesi hani demiri birbirine sürtersin ya aynı ha bu arada kayışlarmı dedim ama değil kayış sesi dedi
anlamadım bilen varsa yardımcı olabilirmi ?
O bir Efsane... 98 corolla xei 1.6 115 HP.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '11
  • 43 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Banada öyle geliyor bitmemiştir diye ama o zaman 1 vites te titreme neden oluyor belki lpg ayarı kısık olabilirmi?
birde olduğum bölgede arkadaşlar var diyorlarli balatanın bitmesini anlarsın ama şöle boş ta ike tak 5.vitese sonra yavaş yavaş çek debrajdan ayağını ve gaz ver eğer stop ederse balata sağlam ama yok devam ederse balata ölü,
aga benim efsanede 5 takıp debrajdan hareket ettirmeye kalktınmı 20 - 30 cm ya gidiyor ya gitmiyor iyi bir silkeleme ve stop anında bende diyorum sağlam balata
ama işte sıcakken özellikle 1 viteste kalkışlarda o sesi  yapması rahatsız ediyor yani gıyyyyyyy diye bi sürtme sesi hani demiri birbirine sürtersin ya aynı ha bu arada kayışlarmı dedim ama değil kayış sesi dedi
anlamadım bilen varsa yardımcı olabilirmi ?
Debriyaj bilyalarından falan da olabilir bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Bahsedilen yöntemi kesinlikle denemeyin, balata bitmemişse bile bu şekilde biter.
Orta dereceli ve uzun bir rampada, en yüksek viteste, hız 50-60km/s ve devir düşük iken gaza yüklenin, devir artıyor ancak hız aynı oranda artmıyorsa debriyaj balatası kaçırıyordur. Kalkışta tütreme, başka problem yok ise (bujiler, buji kabloları, yakıt, filtreler vs) volan yüzeyindeki bozulmadan olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '09
  • 65 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Hocam o kalkıştaki gıııyyyy sesi debriyaj balatasından geliyor, debriyaj balatası kaçırıyor.  Aynı durum benim de başıma gelmişti forumda konu var. O ses zamanla sık tekrarlamaya ve can sıkmaya başlar özellikle aracı 1.viteste zorladığınızda . O eski el arabası gıcırtısı gibi çıkan gıcık sesten rahatsız olmuyorsanız  öyle çok acil değiştirilmesi gereken bir durumu yok(3-5 ay sonra değişse de olur).  Baskı balatanız beni değiştir diye sitem ediyor yani :D Eliniz bollaştığında debriyaj setini değiştirmeniz çok iyi olur :saygi:
''Bizi aldatan bizden değildir''
                                         Hz.Muhammed (sav)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 98 CoRoLLa 1.6 XEİ 115 HP
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '98
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Bahsedilen yöntemi kesinlikle denemeyin, balata bitmemişse bile bu şekilde biter.
Orta dereceli ve uzun bir rampada, en yüksek viteste, hız 50-60km/s ve devir düşük iken gaza yüklenin, devir artıyor ancak hız aynı oranda artmıyorsa debriyaj balatası kaçırıyordur. Kalkışta tütreme, başka problem yok ise (bujiler, buji kabloları, yakıt, filtreler vs) volan yüzeyindeki bozulmadan olabilir.

Hakan hocam istanbuldayım ve bazı nedenlerden dolayı halkalı tarafına gitmek sorunda kaldım orda tem kenarındaki arayoldan köprü altını geçince yukarı doğru bir yokuş var oraya 2. vitesle girdim ve 3 ü istedi, daha sonra 4 ister gibi oldu ama ben onun yerinde denemek için gaz pedalına yüklendim yokuş çıkıyorum bu arada araba bi kafa kaldırdı dahada hızlandı devir 3200 felam dedi ben 4 yaptım, yani yokuş yukarı çıkarken yada düz yolda giderken gaz pedalına dokunduğun zaman geri kalma yok araba maşallah atıyor kendini ileriye doğru hatta şunu sölim özellikle bu sesi lpg de yapıyor hele benzinde yokuş çıkarken banamısın demiyor tabiri çaizsse maşallah tırmalıyor kedi gibi orda da sorun yok

Hocam o kalkıştaki gıııyyyy sesi debriyaj balatasından geliyor, debriyaj balatası kaçırıyor.  Aynı durum benim de başıma gelmişti forumda konu var. O ses zamanla sık tekrarlamaya ve can sıkmaya başlar özellikle aracı 1.viteste zorladığınızda . O eski el arabası gıcırtısı gibi çıkan gıcık sesten rahatsız olmuyorsanız  öyle çok acil değiştirilmesi gereken bir durumu yok(3-5 ay sonra değişse de olur).  Baskı balatanız beni değiştir diye sitem ediyor yani :D Eliniz bollaştığında debriyaj setini değiştirmeniz çok iyi olur :saygi:

Muhammed hocam evet aynen kalkışta ve lpg de iken yapıyor genelde o sesi aynen el arabası gıcırtısı gibi bir ses yani diyorsunuz ki debriyaj seti değişmeli bende sanıyorum debriyaj yukarda kavrama yapıyor ben ayarlayamıyorum çünkü benzinde yapmıyor gazda yapıyor. debriyaj ayarı var ise bi ayar yaptırmak belki işe yarar diye düşünmüyorum.
O bir Efsane... 98 corolla xei 1.6 115 HP.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 259400
  • Model Yılı: '95
  • 72 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Benzinde yapmıyor gazda yapıyor demişsiniz, bence bu tespit yanlış çünkü gazın ses yapacak bir tarafı yok. Muhtemelen benzinde fazla kullanmıyorsunuz ve kullandığınız zamanlarda ses denkgelmemiş. Çözüme dair tecrübem yok arkadaşların yazdıkları mantıklı debriyaj olabilir, bunun yanında kayışlarda kontrol edilebilir.
Efsane '95 XEI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 98 CoRoLLa 1.6 XEİ 115 HP
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '98
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Benzinde yapmıyor gazda yapıyor demişsiniz, bence bu tespit yanlış çünkü gazın ses yapacak bir tarafı yok. Muhtemelen benzinde fazla kullanmıyorsunuz ve kullandığınız zamanlarda ses denkgelmemiş. Çözüme dair tecrübem yok arkadaşların yazdıkları mantıklı debriyaj olabilir, bunun yanında kayışlarda kontrol edilebilir.

eyvallah tamer bu arada aynı memleketliyiz bende afyonluyum yazdım özelden sana
tesbitim doğru benzinlide kullandım yokuş yukarı yada düz onda yapmıyor kalkışta titremiyor sallamıyor ötmüyor lpg de iken yapıyor sadece.
O bir Efsane... 98 corolla xei 1.6 115 HP.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 259400
  • Model Yılı: '95
  • 72 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
O halde debriyajın kabahati yok, belki gaz ayarı hatalıdır ve gaz yetmiyordur. Lpg parçaları kontrol edilir (enjektör regülatör vs.) ve güzel bir ayar yapılırsa sorun çözülebilir.
Emirdağ'dan selamlar  :)
Efsane '95 XEI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 98 CoRoLLa 1.6 XEİ 115 HP
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '98
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Aynen aklımdan gecen o burda istanbulda güzel bir usta bulup ayar ve bakım yaptırmayı düşünüyorum eminim ondan sonra düzelicek
Sorunu düzektince zaten burdan yazarım ama banada lpg gibi geliyor sanırım gaz yetmiyor
O bir Efsane... 98 corolla xei 1.6 115 HP.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Araç kalkışta silkelemesi ile baskı balata kaynaklı sallantı/vuruntu birbirinden çok farklı. Birinde araç bir şahlanıyor gibi kafa kaldırır fakat ayağını gazdan çekmişsin gibi yığılır, peşine aynen gene şahlanıp yığılır. Yani gidip gitmemeye kararsızca iki ileri bir geri yaparsa bu kalkışta uygun devir alamadığından. Fakat yarım debriyaj esnasında tam harekete geçerken motordan doğru araç sallanıp titriyor fakat aynı kararda da stop etmeyerek devam ediyorsa bu baskı balatadır.
Ses konusunda ise; Sizin duyduğunuz o ses de muhtemelen volandan gelen ses. 2,5 sene kadar önce benim araçta da bir kaç kez duydum. Zamanla yukarıda kavramaya başladı. Biraz düşürdüm ve öyle kullanıyorum. Zaman zaman zorluyor belli oldu iyice değişim istediği. Yukarıda yazan testler doğru cevabı vermeyeceği gibi üstüne sıkıntı verir, bunu da öğrendim zamanla. Bu sorun için doğru olan baskı balata değişimi yapılması. Ben de önümüzdeki günlerde yaptıracağım inşaAllah. Fakat aisin değil valeo almaya karar verdim. Aisin de sorunlu üretilen seri varmış denk gelmek istemem.

 *Bir gün orta karar dik bir yerde geri geri hareket ettim. Baskı balata zorlandı hafif boşa döndü ve koku geldi (2 sene önce). Hiçbir değişim yapmadım hala. Gelin arabayı 4 veya 5. viteste deneyin, balata sağlam dersiniz. Fakat vites geçişleri ve rampalar öyle demiyor. Yani sözün özü aracınızı tanıdıkça tam olarak demek istediklerimi anlayacaksınız.
 Çok yüksek devir çevirmeyip, fazla debriyaj kullanmaktan kaçınarak (yarım debriyaj vb.) belli bir süre/km (çok fazla değil tabi) daha sorunsuz kullanabilirsiniz.

Mesaj Birleştirildi: Mart 09, 2017, 15:03:21
İlave olarak;
 
    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=4888.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 98 CoRoLLa 1.6 XEİ 115 HP
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '98
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Araç kalkışta silkelemesi ile baskı balata kaynaklı sallantı/vuruntu birbirinden çok farklı. Birinde araç bir şahlanıyor gibi kafa kaldırır fakat ayağını gazdan çekmişsin gibi yığılır, peşine aynen gene şahlanıp yığılır. Yani gidip gitmemeye kararsızca iki ileri bir geri yaparsa bu kalkışta uygun devir alamadığından. Fakat yarım debriyaj esnasında tam harekete geçerken motordan doğru araç sallanıp titriyor fakat aynı kararda da stop etmeyerek devam ediyorsa bu baskı balatadır.
Ses konusunda ise; Sizin duyduğunuz o ses de muhtemelen volandan gelen ses. 2,5 sene kadar önce benim araçta da bir kaç kez duydum. Zamanla yukarıda kavramaya başladı. Biraz düşürdüm ve öyle kullanıyorum. Zaman zaman zorluyor belli oldu iyice değişim istediği. Yukarıda yazan testler doğru cevabı vermeyeceği gibi üstüne sıkıntı verir, bunu da öğrendim zamanla. Bu sorun için doğru olan baskı balata değişimi yapılması. Ben de önümüzdeki günlerde yaptıracağım inşaAllah. Fakat aisin değil valeo almaya karar verdim. Aisin de sorunlu üretilen seri varmış denk gelmek istemem.

 *Bir gün orta karar dik bir yerde geri geri hareket ettim. Baskı balata zorlandı hafif boşa döndü ve koku geldi (2 sene önce). Hiçbir değişim yapmadım hala. Gelin arabayı 4 veya 5. viteste deneyin, balata sağlam dersiniz. Fakat vites geçişleri ve rampalar öyle demiyor. Yani sözün özü aracınızı tanıdıkça tam olarak demek istediklerimi anlayacaksınız.
 Çok yüksek devir çevirmeyip, fazla debriyaj kullanmaktan kaçınarak (yarım debriyaj vb.) belli bir süre/km (çok fazla değil tabi) daha sorunsuz kullanabilirsiniz.

Mesaj Birleştirildi: Mart 09, 2017, 15:03:21
İlave olarak;
 
    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=4888.0

Mahmut aynı dediğin gibi yarım debriyaj zamanından kaldırma sırasına kadar titreme ve sallantı oluyor ama bu lpg oluyor benzinde de denedim ama ondan olmadı ben de anlamadım sadece 1. vitesde kalkarken yarım debrajdan ayağı kaldırırken oluyor sallantı ve titreme
ama öle şahlanıp sonra yığılma yok

Eğer ondan yani baskı balata değişecek ise senin söylediğine göre öyle peki bu baskı balatanın şuan ki güncel fiyatı nedir? yani bana kaça maal olur?
birde
Debriyaj seti ile baskı balata seti aynı şey mi ?

Baskı balata fiyatı ne kadar günümüz şartlarında ?
O bir Efsane... 98 corolla xei 1.6 115 HP.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Mahmut aynı dediğin gibi yarım debriyaj zamanından kaldırma sırasına kadar titreme ve sallantı oluyor ama bu lpg oluyor benzinde de denedim ama ondan olmadı ben de anlamadım sadece 1. vitesde kalkarken yarım debrajdan ayağı kaldırırken oluyor sallantı ve titreme
ama öle şahlanıp sonra yığılma yok

Eğer ondan yani baskı balata değişecek ise senin söylediğine göre öyle peki bu baskı balatanın şuan ki güncel fiyatı nedir? yani bana kaça maal olur?
birde
Debriyaj seti ile baskı balata seti aynı şey mi ?

Baskı balata fiyatı ne kadar günümüz şartlarında ?

  Baskı balata seti ile debriyaj seti tabiri piyasada aynı anlamı taşıyor gibi algılanıyor. Ama siz baskı balata yada debriyaj balata seti ifadesini kullanın. Çünkü debriyaj seti dersek; pedaldan tut üst ve alt merkezler dahil edip fiyat verenler çıkabilir. Kendi ağzımızla tuzağa düşmemeye çalışalım. Baskı balata seti 3 parçadan oluşur. Balata, kavrama ve bilya. Her değişimde bu üçü yenilenmesi gerekli. Bizim araçta bu işlemler yapılırken şanzıman yağı da yenileniyor. Çünkü içerisindeki yağ boşaltılıyor.
  Güncel fiyat olarak; 
        * Aisin set - 400~500 TL
        * Valeo set - 275~350 TL
        * Diğer markalar var kore, çin veya yerli (mapa) bunlar da 220-300 TL aralığında.
   #Yalnız işçilik ve gerekirse yeni yağ fiyatını takdir edersiniz ki ben bilemem.
 Ben kişisel olarak önceki mesajda yazdığım sebepten ötürü valeo tercihini kullanacağım.
 Sizin araçtaki LPG/Benzin işini kullanıp tecrübe etmedikçe; ne balataya ne de yakıt sistemine bir şeyler denmez. Çünkü yazılanlar debriyajı gösterse de benzinde olmuyor ifadesi kafa karıştırıyor. Siz olayı düzgün iş yapan LPG servisinde ayar-bakım yaptırarak ele alırsanız eğer bundan sonra balataya yönelmek doğru olacak. (Bu son yazdıklarım tamamen sizin yazdıklarınıza göre fikrimdir.) Aracın hastalığını en iyi bilen kullanıcısıdır. Nasıl doktora doğru rahatsızlığı anlatınca dogru tedavi görüyorsak araç da öyle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 98 CoRoLLa 1.6 XEİ 115 HP
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '98
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Evet aynen öle doğru hastalık doğru tedavi mahmut bak bugün izinli idim arabayla biraz gezdik ve yine o gıcırtı sesini ve tirremeyi yapıyor debriyaj yukarda kavrıyor ha birde lpg ye geçerken sallıyor rolanti düşüyor sonra normale dönüyor
Aga ben bunu benzinde denedim araç maşallah yokuş yukarı olsun düz yolda olsun 1 vitesde kalkışta yarım debraj yada tam yukarda ne titreme ne sallama hatta o kavrama esnasında gıyyyt diye gelen ses abi alakası yok ama lpgye geçince sanki araç başka bir şey oluyor 1 viteste sallama ve yokuş yukarı kalkışta gııyyt diye ses veriyor işler yoğundu bu hafta yine gidemedim sanaiye
Ha şunuda sölim yakıtı çok iyi maşallah gidişi canavar maşallah kavrama süper ama işte bu sorun var özellikle motor sıcakken ve ilk kalkışlarda anlamadım abi

Bak ben beylikdüzündeyim yakınım bu araçtan anlayan biri ile tanışıp sürmesini isterim yakın olan teşhis açısından eminim oda aynılarına şaşıracak inş bi aksilik olmassa beykent sanayi sitesine götürücem hem gaz ayarı için hemde bu sıkıntısı için
Durum bu beylikdüzüne yakın bu arabadan anlayan bi arkadaş ile bi tur atabiliriz

Hatta benim aklıma şu da geliyor sıralı sistem lpg var acaba bu lpg sisteminde bi sorun gaz yememe yada yeterli gaz alamama gibi olay var ve araba gitmek istiyor ama tam randımanlı gaz alamadığı için zorlanıyordamı bunu yapıyor olabilirmi? Tabiri caizde gazı kısıkmı acaba araçın buna sistemi takan adamla görüştüm bana çok uzak yerde abi 6-7 sene oldu diyo adam işte buda benim aklıma bu soruyu getiriyor yani araba gidicek ama sistem yeterli gazı vermeyince bu şekilde tepki gösteriyor zorlanıyor olabilirmi?
O bir Efsane... 98 corolla xei 1.6 115 HP.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 98 CoRoLLa 1.6 XEİ 115 HP
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '98
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar konu güncel sorun hala çözülmedi
O bir Efsane... 98 corolla xei 1.6 115 HP.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
En yakın lpg'ciye gidin lpg regülatörünü ve filtreyi kontrol etsinler sistem eski ise kabloyla bağlanıp kontrol etme şansı yok. Şanzıman sökülüp takılınca debriyaj kavraması değişiyor,nasıl ayarlanıyor bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 98 CoRoLLa 1.6 XEİ 115 HP
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '98
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
dün lpg bitti arabada almadım benzinde gezdim biraz ve yokuş yukarı deneme şansım oldu benzin de iken 1 viteste hafif yokuş yukarı kaldırmayı denedim ondada alttan vuruntu sesi geldi ben şok tekrar bi daha denedim o gıyyyt metal sesi yok benzinde ama kalkıştaki titreme ve alttan vuruntu sesi geldi ve sonra dedim
kendimce demekki sorun lpg de olmayabilir tamam lpg de çok yapıyor ama benzinde de yapıyor benzinde sadece gıyyt metal sesi yok
onun için karar verdim hele bi bitlerimiz kanlansın sanayi ye götürüp baktırıcam sanırım kavramdan yapıyor tahminen.
O bir Efsane... 98 corolla xei 1.6 115 HP.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Doğru LPG ve ayar bakımından sonra işe başlamanızı tekrar edeyim. Çünkü anlattığınıza göre LPG bakımı baskı balata işine nazaran, hem ucuz hem de olması gereken bir bakım/kontrol olması hasebiyle ilk sırada.
Şunu da belirteyim; bizim bu araçlar gerçekten seri ve güçlü. Ölüsü bile gider tabiri var ya hani o hesap. Belki doğru ayar ve bakım sonrası aracınız daha da serileşecek.

  ****Aklıma gelmişken; Buji kalitesini ve tırnak aralığını kontrol etmenizi hatırlatayım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '95
  • 12 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Balatan bitmiş metal pimler volan dişlisine çiziyor olabilir. Bence çok gezme ve aracın baskı balatasını kontrol ettir.
1995 Corolla XEI

Yapıyorsan! Bir iyilik yapıyorsan, iyi yap.