Gönderen Konu: Konjektör arızası  (Okunma sayısı 4646 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Konjektör arızası
« : Şubat 23, 2017, 20:07:51 »
Herkese merhaba.  Bugün başımdan geçen bir arızayı sizlerle paylaşmak istiyorum.  Bugün aracımla yolda giderken birden akü ışığı, P/S ışığı ve Abs ışıkları yandı. Direksiyon birden taş gibi oldu. Hemen kenara çekip aracı stop edip tekrar çalıştırdım herşey normale döndü derken 1-2 km gitmeden aynı arızayı verdi. Neyse akşam üzeri trafik ışıklarında ABS lambası yandı. Bende aracı stop edip tekrar çalıştırayım dedim ama bir daha arabam çalışmadı. Araba marş basmıyor. Hemen bir elektrikçi çağırdık aküyü ölçü 10 volt veriyordu. Akün şarj olmuyor dedi. Şarj dinamosunun konjektörü arızalanmış ve yenisi ile değiştirildi. Böyle bir arıza ile karşılaşırsanız aracı stop etmeden direkt oto elektrikçiye gidin. Değişen parça aşağıda.  Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.

https://www.aloparca.com/yedek-parca/BOSCH/Konjektor/F00M145873/7132

Toyota Club Türkiye

Konjektör arızası
« : Şubat 23, 2017, 20:07:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • DENİZLER GELECEĞİMİZDİR...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '11
  • 61 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Konjektör arızası
« Yanıtla #1 : Şubat 23, 2017, 20:45:32 »
Herkese merhaba.  Bugün başımdan geçen bir arızayı sizlerle paylaşmak istiyorum.  Bugün aracımla yolda giderken birden akü ışığı, P/S ışığı ve Abs ışıkları yandı. Direksiyon birden taş gibi oldu. Hemen kenara çekip aracı stop edip tekrar çalıştırdım herşey normale döndü derken 1-2 km gitmeden aynı arızayı verdi. Neyse akşam üzeri trafik ışıklarında ABS lambası yandı. Bende aracı stop edip tekrar çalıştırayım dedim ama bir daha arabam çalışmadı. Araba marş basmıyor. Hemen bir elektrikçi çağırdık aküyü ölçü 10 volt veriyordu. Akün şarj olmuyor dedi. Şarj dinamosunun konjektörü arızalanmış ve yenisi ile değiştirildi. Böyle bir arıza ile karşılaşırsanız aracı stop etmeden direkt oto elektrikçiye gidin. Değişen parça aşağıda.  Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.

Gercekten güzel bir paylaşım olmuş. Basimiza gelen birçok seyi paylasiyoruz hata yada ariza araken. Çözüm bulduktan sonra da paylasmak güzel bisey. Tesekkurler Engin abi
//////--ALO 158--\\\\\\
/////SAHİL GÜVENLİK\\\\\\
 //////KOMUTANLIĞI\\\\\\
                                       DENİZLER GELECEĞİMİZDİR...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Çok çok acil !!! Ekspertiz raporu öneri ?
« Yanıtla #2 : Şubat 23, 2017, 21:17:12 »
Teşekkür ederiz paylaşım için. Bu arada bir dipnot vermek gerekirse, bizim arabaların aküsü bitince ps ışığı yanıp sönmeye başlıyor. En son hatırladığım kadarıyla konjektör fiyatı 140 lira civarında idi Bosch markalıların, siz kaça aldınız ?
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Çok çok acil !!! Ekspertiz raporu öneri ?
« Yanıtla #3 : Şubat 23, 2017, 21:41:00 »
Teşekkür ederiz paylaşım için. Bu arada bir dipnot vermek gerekirse, bizim arabaların aküsü bitince ps ışığı yanıp sönmeye başlıyor. En son hatırladığım kadarıyla konjektör fiyatı 140 lira civarında idi Bosch markalıların, siz kaça aldınız ?

Bosch konjektör fiyatı 180 ₺ + 30 ₺ de işçilik verdim.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 23, 2017, 22:03:46

Gercekten güzel bir paylaşım olmuş. Basimiza gelen birçok seyi paylasiyoruz hata yada ariza araken. Çözüm bulduktan sonra da paylasmak güzel bisey. Tesekkurler Engin abi

Rica ederim. Bilgi paylaştıkça çoğalır. Bu ve buna benzer arızalar çoğumuzun  başına gelmediği için her an karşımıza çıkacakmış gibi önlem almak da fayda var. Sonuç da bu arabalarında elektrik ve mekanik aksamlarının belli bir ömrü var. Sonuç da kul yapısı.  Mesela geçen hafta ayrı bir konu olarak açmıştım hararet sorunu olarak.  3 sene boyunca kullandığım araba bir kere hararet ısısı birden kırmızıya dayanınca ertesi günü gidip devirdaim ve termostatını değiştirdim.  😁

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2003 otomatik corolla hatchback
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 133000
  • Model Yılı: '03
  • 16 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Konjektör arızası
« Yanıtla #4 : Şubat 24, 2017, 10:15:31 »
emeğinize sağlık çok güzel ve bilgi verici bir paylaşım olmuş gerçekten  :alkis: :alkis: :alkis: :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Konjektör arızası
« Yanıtla #5 : Mart 07, 2017, 23:13:49 »
Benimde E12 de başıma geldi bir kaç kişinin daha aynı sorun başına gelmişti konjektör arızası