...P "Park" konumunda ise gene tekerleklere güç aktarılmaz fakat mekanik olarak aracın tekerleklerini kilitlemeye sağlar...
Honda Civic' te 15-20 km/s hızla ilerlerken direkt P konumuna almak gibi bir deneme yapmıştım. Zorlanma gib bir şey hissetmedim ama gene de sert bir biçimde çat çat çat diye bir ses gelmişti. Sanırım kilit mekanizmasından geliyordu ses.
duraklamalar uzun olunca parka almak mantıklı tamam. ama sıkışık trafikte manuel araba gibi ikide bir n ye almak da zor iş...
Bence dur-kalklarla ilerleyen trafikte vitesi N konumuna almamalı zira N' ye alındığında tork konvertörü boşta kalıyor ve aracı ilerletmek gerektiğinde D' ye alıp gaza da sert bastığınızda araç sarsılarak öne atılıyor ve bu pek de hoş bir şey olmasa gerek. Kırmızı ışıkta beklerken falan tamam da dur-kalklarla ilerlenen durumlarda kullanılmamalı diye düşünüyorum.
...araç titremeyecek şekilde sıcakken ayarlattım. havalar yine soğuk olduğunda sanırım 1300 gibi falan başlayacaktır motor...
Sıcakken tamam. Soğukta marşa bastığınızda zengin karışımla çalışan motorda rölanti, ilk anlarda zaten yüksek olacaktır.