Arkadaşlar 2010 Corolla 1.4 D4-D MMT 90 beygir aracım var. Yazılımla 120 beygir yapacağını iddaa eden Ankara emek mahallesinde bir chiptuning dükkanı var . Bu işlemi yapacak olan kişi Toyota dan lisanslı yazılım geliyor bize dedi.... Bu mümkün mü ? Mümkünse araca bir zararı olur mu ? Tavsiye edermisiniz ?
Lisanslı yazılım kısmını sallamış açıkçası.
Şaşmazlar Quattro Garage'ı da bir ziyaret edin derim.
Beygir olarak mumkun,
Zarar kesin.
Lisans ise kocaman bir yalan.
Beygir olarak mumkun,
Zarar kesin.
Lisans ise kocaman bir yalan.
Tavsiye etmiyorsun bu tarz eylemleri dimi abi...
Tavsiye etmiyorsun bu tarz eylemleri dimi abi...
Kesinlikle tavsiye ediyorum.
Ama sonuçlarina katlanmak şart ile.
Şaşmazda 2CR var orayı ve MG remaps varsa orayı tavsiye ederim
araca bir zararı olmasa toyota 120hp yapar bu araçları lisans olayı kesinlikle yalan sırf böyle insanları kandırdıkları için bile yaptırcaksanız orayı tercih etmemelisiniz bence
Sonra da ben dizel araç alinmaz deyince laf işitiyorum. Gelde 2. El dizel araç al.!
1milyon ömürlü motora chiple zarar verip ömrünü 700-800 bin km.ye düşürerek daha fazla güç ve araçtan daha fazla zevk alınabilecek niye yapılmasın? Mevzubahis işlemler aşırı hard yazılımlar değil ki, soft yapılarak araca çok az zarar vererek gücünü artırmak da mümkün. 300-400 bin km.ye gelince zaten motor yağ yakmaya başlayıp rektefiye isteyecektir.
Önemli olan düzgün kullanılmış olsun. Motor soğukken gazlanmasın, kapatılırken bir süre beklenilsin, yağ değişimi zamanında yapılsın, yağ yakıyorsa zamanında kalınlaştırılsın. Böyle bakılırsa zaten uzun süre bir çok kullanıcısnda sıkıntı yaşatmayacaktır.
Toyota lisanslı yazılım zaten aracınızda mevcut olandır.

Ecu modifiye vb durumlarda en dikkat edilecek noktalardan birisi yakıt kalitesidir, çünkü motorun tölere değerleri düşer.
Sorun aracın aşırı besleme, dizel vs olmasında değil. Hep derim, araçtan önce sahibine bakmak gerekir.
Orijinal, lisanslı yazılım arkadaşların da belirttiği gibi üzerindeki yazılımdır. Yazılım ile motordaki bazı parametreleri değiştirerek ekstra güç almak mümkün tabi. fakat stok tabir ettiğimiz fabrikanın uygun gördüğü motorun da vereceği bir verim var ve bu verim motorun ömrü ile doğru orantılı. Verdiğiniz oranda güç artışı %30 a denk geliyor, olabilir de ama bana çok inandırıcı gelmedi. İşin doğrusunu yapmak istiyorsanız aracın motorunu yazılım ile kandırmak yerine motoru forged yaparsanız daha sağlam sonuçlar alırsınız. Tekrar hatırlatayım motorun ömrü yine de kısalacak ve beklenmedik arızalara da kapıyı açmış olacaksınız.
Ben olsam ne yapardım, güç yetmiyorsa satıp daha güçlüsünü alırdım. Macera aramazdım.
Hakan bey " araçtan önce sahibine bakmak lazım " sözünüzden ne kastettiğinizi anlamadım

Tayfun bey aracımın gücünün yetmeyeceği tarzda kullanmıyorum . yani o konuda bir sıkıntım yok sadece öğrenmek istediğim böyle birşey yapılırsa sıkıntı olur mu ? sorusuna cevap aramak
Avantajları olduğu gibi dezavantajları da var programa göre bu oranlar değişir.
Titiz ve bilen bir insanın aracı ile vurdumduymazınkini karşılaştırmak gibi düşünün
bende bi ara düşündüm sonrasında vazgeçtim neden illaki turbo ömrü ve enjektörlerin ömrü kısalacak,egr tıkanmaya ve yağ bakım aralığı düşecek.90-120 olacak haliyle torkta artacak ama yanaşırmıyım yanaşmam.zaten bu zamana kadar çok araba yürüttüm illaki bi yerlerinden bi şey çıktı gerek yok diyorum o yüzden bu işleri bırakıp aile moduna döndüm
bir motorun optimal beygi gücü ve torku o motora özgü olarak tasarlanmıştır.aşırı yüklenme ve modifikasyonlar motorun ömründen yer ve 600.000 km gidecek motor 50.000 km de biter.örnek yarış arabları. 1.6 litre turbo beslemeli ama 300 hp 450 nm tork üreir.gel gelelim 10.000 km bile gidemez....yeni motor takılır...
600bin gidecek aracın 50binde bitmesi çok saçma. 90beygirlik aracı 200 beygir yapmıyorlar zaten.
90 beygiri 115 beygir yapıyorlar. d4d ile 550bin km yapıp daha motor yenilememiş taksici arkadaşım var. 550bin yapacağına 450 bin yapar en fazla. Sonuçta her zaman 5bin devirde kullanılmıyor araç