Gönderen Konu: motor suyu  (Okunma sayısı 1710 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 1100
  • Model Yılı: '14
motor suyu
« : Şubat 19, 2017, 17:07:56 »
arkadaşlar aracım 2014 d-4d corolla.Dün aracı yetkili serviste bakıma götürdüm.Aracın motor suyunda eksilme olduğunu söylediler. bende bir kaçak mı var iyice bir kontrol edin inceleyin dedim.onlarda incelediklerini herhangi bir kaçağın olmadığını , oluşan buharlaşmalar sebebiyle eksilebileceğini söylediler.

Aracın su kabına baktığımda minimum çizgininde altına düşmüş olduğunu gördüm.(LOW yazısının alt tarafına kadar inmiş).Bir sızıntıda görünmüyor.Sizce hiçbir sıkıntı olmamasına rağmen buharlaşmadan dolayı suyun bu kadar azalması normalmidir.
 Birde corollalarda motor suyu azaldığı zaman uyarı veren bir ikaz ışığı var mı? Teşekkürler

Toyota Club Türkiye

motor suyu
« : Şubat 19, 2017, 17:07:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: motor suyu
« Yanıtla #1 : Şubat 19, 2017, 19:10:26 »
Ozan bey,
Evet herhangi bir sızıntı olmadan da su eksilebilir. Bu da buharlaşma ile olur. Gelelim ikinci sorunuza; bildiğim kadarıyla Corolla araçlarımızda su eksilmesi halinde ikaz veren bir sistem yok. Ancak su eksildiği zaman hararet ikaz lambası normalden erken yanar. Yani aracın hararet göstergesi normalden erken yükselir.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: motor suyu
« Yanıtla #2 : Şubat 19, 2017, 21:50:09 »
D4-D'lerde su kabı basınçlı ve devirdaimlidir.

Kapağı yeterince sıkı kapatılmamışsa, buharlaşma yoluyla su kaybı oluşur.

Kapak sıkı kapalıysa, buharlaşma vardır ama buhar kapaktan kaçamayacağı için kayıp oluşmaz.

Diğer motor sistemlerinde motor su kabı açık sistem ve devirdaimsizdir dolayısiyle içindeki su soğuk kalır, radyatörden tahliye olan buharlı sıcak su, bu soğuk su kabı içinde soğuyarak yoğunlaşır ve kayıp yaşanmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 1100
  • Model Yılı: '14
Ynt: motor suyu
« Yanıtla #3 : Şubat 22, 2017, 20:07:09 »
Çok teşekür ederim.Bügün tekrar kontrol ettim ve seviyenin biraz daha yükseldiğini(LOW kelimesinin üst tarafına çIkmış dı).Seviyenin önce düşüp sonra yükselmesi nasıl oluyor acaba. Teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: motor suyu
« Yanıtla #4 : Şubat 22, 2017, 21:10:46 »
Motor sıcakken bakmışsınızdır.

Motor soğukken Suyu Max çizgisine kadar ilave ediniz. Kapağını sıkıca kapatın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)