Gönderen Konu: Yarı otomatik - otomatik farkı  (Okunma sayısı 1319 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Yarı otomatik - otomatik farkı
« : Şubat 14, 2017, 00:22:34 »
Merhaba arkadaşlar ben 2013 model dizel yarı otomatik yeni aksa toyota almayı düşünüyüruım bundan önce otomatik toyotam vardı çok memnundum yarı otomatik biraz araştırdım yokuşlarda felan sorun çıkarıyormuş yokuş kalkış desteği bunun için mi yararlı acaba ? biraz yardım edebilir misiniz tam otomatikte ki gibi sadece d ye takıp gidemez miyim şehir içi şehir dışı ? bazı yerlerde yokuşlarda manuel gitmen iyi olur vs diye yazılar gördüm de

Toyota Club Türkiye

Yarı otomatik - otomatik farkı
« : Şubat 14, 2017, 00:22:34 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarı otomatik - otomatik farkı
« Yanıtla #1 : Şubat 14, 2017, 08:08:48 »
Bunlar ile ilgili çok sayıda bilgi sitemizde mevcut.
Kusaca; yarı otomatik ile tam otomatik kullanım açısından yakındır. D ile otomatik modda sürebilirsiniz. Fark; yarı otomatikte kuru (balata), tam otomatikte tork konvertörlü (hidrolik sıvı) bir kavrama vardır. Birbirine göre avantaj ve dezavantajları mevcuttur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Yarı otomatik - otomatik farkı
« Yanıtla #2 : Şubat 14, 2017, 09:07:25 »
Merhaba arkadaşlar ben 2013 model dizel yarı otomatik yeni aksa toyota almayı düşünüyüruım bundan önce otomatik toyotam vardı çok memnundum yarı otomatik biraz araştırdım yokuşlarda felan sorun çıkarıyormuş yokuş kalkış desteği bunun için mi yararlı acaba ? biraz yardım edebilir misiniz tam otomatikte ki gibi sadece d ye takıp gidemez miyim şehir içi şehir dışı ? bazı yerlerde yokuşlarda manuel gitmen iyi olur vs diye yazılar gördüm de

Teknik kısım hakkında çok bilgim yok ancak sorularınızı cevaplamaya çalışayım. Yarı otomatik viteste de tabi ki otomatik vites gibi D'ye alıp gidebilirsiniz. Manuel müdahale etme zorunluluğunuz yok.

Bahsettiğiniz mmt şanzımanı otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman gibi düşünebilirsiniz. Debriyaj işini sol ayağınız yerine aracın kendisi yapar. Gazdan ayağınızı çektiğinizde bir süre yarı kavrama vaziyetinde kalıyor. Dur kalk trafikte yarı kavrama çok sık yaşandığı için balata ısınması olabiliyor. Bunun önüne geçmek, ömrünü uzatmak için manuelde kullanın, araç durmadan önce ayağınızı gazdan çektiğinizde aracı boşa alın gibi tavsiyeler veriliyor.

Tam otomatik şanzıman gibi konforlu değildir, vites geçişlerini biraz daha hissedersiniz.. Ancak bununla birlikte yakıtı tam otomatiklere göre daha ekonomiktir.
2017 C-HR Hybrid Diamond