Gönderen Konu: Avrasya Tüneli bomboş  (Okunma sayısı 15752 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #80 : Ocak 31, 2018, 22:28:43 »
Bugün de yıllık enflasyonun yaklaşık iki katı kadar zam gelmiş geçiş ücretine:

https://www.ntv.com.tr/ekonomi/son-dakika-haberi-avrasya-tuneli-gecis-ucretine-zam,7Ld2OMnhskWwtshgQpibAA
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Toyota Club Türkiye

Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #80 : Ocak 31, 2018, 22:28:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #81 : Ocak 31, 2018, 22:34:59 »
Gecek enflasyon oranını öğrenmiş olduk :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '17
  • 68 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #82 : Ocak 31, 2018, 23:38:46 »
Ya bu köprülerin tünellerin parasını istanbullulardan , kamyonculardan ve ticari yolcu taşıyanlardan alsınlar. anadolu insanının ne işi olur tünelle köprüyle. Zaten bir kere 200o di galiba kaçak köprü geçiş geldi mahkeme ve istanbula gidip itiraz etmeyeyim diye ödedim kurtuldum gitmediğim geçiş ücretini. Sefasını istanbul sürüyor. ;)  ;)  ;)
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Üç günlük seyisler ve 40 Yıllık işi karıştırıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #83 : Şubat 01, 2018, 17:24:03 »
Haberler arka arkaya geliyor,

Bu sefer de ücretten alınan KDV %18 den %8'e indirilmiş:

https://www.ntv.com.tr/ekonomi/son-dakika-haberi-avrasya-tuneli-zammina-duzenleme,3r98QO7Cb0qjhlr5rl520Q
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #84 : Şubat 01, 2018, 18:21:29 »
ilk açıklama 01 ocak tarihindeki usd değerine göre yapılacak deniyordu.4 usd x 3.75=15 tl x % 18 kdv =17.7 eder,yine yüksek yine yüksek..bu durumda dolar değil,piyasa enflasyonu mu dikkate alınıyor?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #85 : Şubat 01, 2018, 19:52:02 »
 Zamlarda İki ileri bir geri... Maliye mehteran eşliğinde zam yapiyor :rofl:

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #86 : Şubat 01, 2018, 22:18:05 »
benzeri fiyatlandırma mtv de oldu,geri  alındı,aslında kdv gibi vergilerde örneğin sağlık,eğitim ve kültür işlerinde kdv % 1 olmalı,konsorsiumlar eliyle yapılan otoyol ,köprü,tünel vb ulaşımda dolar üzerinden fiyatlama borç bitinceye kadar olsa bile kdv oranı 18 değil 8 olmuş bu hiç değişmemeli,çünkü mtv yi biz hangi nedenle ödüyoruz? göcek tünelinde örneğin nakit geçiş oluyor hgs,ogs geçerli değil.diğer hizmet ve mal alımlarında standart oran olmalı ama mücevher den de vergi kdv alınmalı,aslında tüm kalemlerde yeniden,ticaret ve meslek odalarının da görüşü alınarak hiç değişmeyen oranlar saptanmalı,yoksa böyle verimsiz işlerle vakit kaybediyoruz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #87 : Şubat 02, 2018, 09:04:37 »
Haberler arka arkaya geliyor,

Bu sefer de ücretten alınan KDV %18 den %8'e indirilmiş:

https://www.ntv.com.tr/ekonomi/son-dakika-haberi-avrasya-tuneli-zammina-duzenleme,3r98QO7Cb0qjhlr5rl520Q

Vergi devlete gidiyor,
Kullanılmayan yolun parasınıda devlet ödüyor.
Kullanımı cazip kılmak için garip bir uygulama.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #88 : Şubat 02, 2018, 09:46:20 »
İşin daha da garibi her bir köprü tünel ve otoyolun KDV oranı farklı. Örneğin, 1. ve 2. köprüden %18,  körfez ve 3. köprüden %8 KDV alınıyormuş.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #89 : Şubat 02, 2018, 09:48:41 »
Bugün Tüneli kullanmayacağım ama yine de para ödeyeceğim.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #90 : Şubat 02, 2018, 12:48:04 »
Halbuki şu tüneli tek yön 10 tl yapsalardı hem kimse fiyattan şikayet etmezdi hem ihtiyacı olan kullanır ve geçiş artardı, hem de sürekli köprülerden geçenler yine aylık  maliyet sebebiyle burayı kullanmaz, köprülere göre daha sakin olurdu.

Öte yandan 3. Köprü ve otobanı ucuz olması gerekirken bindiriyorlar.

Hele osman gazi köprüsü. En azından körfezi dolanmakla çıkacak benzin masrafı kadar köprü ücreti yapsalardı en azından millet dolansam aynı yakacaktım deyip köprüyü kullanırdı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #91 : Şubat 02, 2018, 13:46:51 »
Köprü ve tünel geçiş ücretleri konusunda uçan, kaçan, "yıl sonu gelsin o zaman görün kârı" diyen kıymetli ekonomi uzmanı arkadaşlarımı göremiyorum son zamlarla ilgili yorumlarda. Son yapılan hamle yine milletin sırtına yük hamlesi. Her konuyu çok bilen bir arkadaşımız köprünün maliyetini 7,6 milyar dolar demiş. Asıl problemi ortaya koymuş ama farkına varamıyor. Problem 1/3 fiyatına yapılabilecek bir köprüyü 7,6 milyar dolara yandaş müteahhitlere yaptırmak. Müteahhitlerin kullandığı kredilerin güvencesi devlet. Bir de bunun üzerine geçecek araç garantisi verilince yandaşlar için ballı börek oluyor. Anlaşma gereği ücretlere zam yapılınca millet ayağa kalkıyor. Ne yapılıyor? Firmanın alacağı paradan kısmak yerine devletin yani dolaylı olarak biz halkın yararına kullanılması gereken vergiden düşüyorlar. Yani yine firmayı kollanıyor, milletin sırtına biniliyor. Tabi ki firmaya bir şey yapılamaz çünkü firma el üstünde, cesareti olan firmanın alacağı paradan kısar. Firma uluslararası tahkim mahkemesine gidip Türkiye'yi mahkemeye verip parayı çatır çatır alır. Şehir hastanelerindeki hasta garantisinden söz bile etmiyorum.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #92 : Şubat 02, 2018, 14:50:25 »
Seyit bey hasta garantisinden de ben bahsedeyim...
Halk sağlığı diye bir uzmanlık var. İnsanlar hastalanmasın diye koruyucu hekimlik yaparlar ve işyeri sağlığı üzerine de çalışırlar. Bu da sağlık bakanlıklarının en temel görevidir (dünyada). Hastalik tedavi etmek marifet değil  marifet İnsanlarin hastalanmasını önlemektir. Hastaneye hasta garantisi tam da bu anlayışla çelişiyor. Demek ki halk sağlığı sorunları belli ve hasta sayımız artacak....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #93 : Şubat 02, 2018, 15:00:55 »
Seyit bey hasta garantisinden de ben bahsedeyim...
Halk sağlığı diye bir uzmanlık var. İnsanlar hastalanmasın diye koruyucu hekimlik yaparlar ve işyeri sağlığı üzerine de çalışırlar. Bu da sağlık bakanlıklarının en temel görevidir (dünyada). Hastalik tedavi etmek marifet değil  marifet İnsanlarin hastalanmasını önlemektir. Hastaneye hasta garantisi tam da bu anlayışla çelişiyor. Demek ki halk sağlığı sorunları belli ve hasta sayımız artacak....

Bu mudur? Aynen budur.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #94 : Şubat 02, 2018, 15:59:26 »
Seyit bey hasta garantisinden de ben bahsedeyim...
Halk sağlığı diye bir uzmanlık var. İnsanlar hastalanmasın diye koruyucu hekimlik yaparlar ve işyeri sağlığı üzerine de çalışırlar. Bu da sağlık bakanlıklarının en temel görevidir (dünyada). Hastalik tedavi etmek marifet değil  marifet İnsanlarin hastalanmasını önlemektir. Hastaneye hasta garantisi tam da bu anlayışla çelişiyor. Demek ki halk sağlığı sorunları belli ve hasta sayımız artacak....

GDO'lara ve şeker pancarı yerine mısır şurubuna izin verilmesi zaten bunun göstergesiydi.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #95 : Şubat 02, 2018, 16:10:46 »
Halbuki şu tüneli tek yön 10 tl yapsalardı hem kimse fiyattan şikayet etmezdi hem ihtiyacı olan kullanır ve geçiş artardı, hem de sürekli köprülerden geçenler yine aylık  maliyet sebebiyle burayı kullanmaz, köprülere göre daha sakin olurdu.

Öte yandan 3. Köprü ve otobanı ucuz olması gerekirken bindiriyorlar.

Hele osman gazi köprüsü. En azından körfezi dolanmakla çıkacak benzin masrafı kadar köprü ücreti yapsalardı en azından millet dolansam aynı yakacaktım deyip köprüyü kullanırdı.

Mutlu Avrasya tüneli konusunu kullanmadığım için yorum yapmıyorum lakin Osmangazi köprüsüyle ilgili söylediğine sadece maddi olarak bakman yanlış olmuş.

İstanbul’dan çıkan biri
Feribotla 30-45 dk
Körfezi dolaşırsan 90 dakika
Köprüyle geçersen 5 dakika.

Sen istiyorsun ki 90 dakika gideceğim yolu 5 dk da gideyim aynı paraya gideyim  :)
Kalitenin bir bedeli olur.
35 $ fazlaydı 25$ oldu. Yarın öbür gün 20$ olur tadından yenmez.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 02, 2018, 16:16:41
Avrasya tüneli ile ilgili;
1 yılda 1,2 milyar ₺ tasarruf edilmiş.

https://www.ntv.com.tr/ekonomi/avrasya-tuneli-ekonomiye-1-2-milyar-tl-katki-sagladi,_7ORXNawiUa8DGEHeqfQqg
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #96 : Şubat 02, 2018, 18:06:02 »
Mutlu Avrasya tüneli konusunu kullanmadığım için yorum yapmıyorum lakin Osmangazi köprüsüyle ilgili söylediğine sadece maddi olarak bakman yanlış olmuş.

İstanbul’dan çıkan biri
Feribotla 30-45 dk
Körfezi dolaşırsan 90 dakika
Köprüyle geçersen 5 dakika.

Sen istiyorsun ki 90 dakika gideceğim yolu 5 dk da gideyim aynı paraya gideyim  :)
Kalitenin bir bedeli olur.
35 $ fazlaydı 25$ oldu. Yarın öbür gün 20$ olur tadından yenmez.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 02, 2018, 16:16:41
Avrasya tüneli ile ilgili;
1 yılda 1,2 milyar ₺ tasarruf edilmiş.

https://www.ntv.com.tr/ekonomi/avrasya-tuneli-ekonomiye-1-2-milyar-tl-katki-sagladi,_7ORXNawiUa8DGEHeqfQqg

Maliyet ile ilgili dediklerine katılıyorum. Fakat burada vatandaşı düşünseler hem geçiş sayısı artacak, bu da yakıt tüketiminin azalması, dolayısıyla cari açığı azaltacak. Yapmışsın köprüyü güzel de, teşvik et. Tamam düşük fiyata olmasın feribot ile başabaş bir fiyat olsun, millet de mağdur olmasın. Boşuna yakıt yakılmasın. Yakıta gidecek parayı da köprüden alabileceklerken olabileceğin daha az bir miktarını alıyorsun...
İnşallah dediğin gibi fiyatlar düşer, düşmese de enflasyondan daha az zam yapılır da en azından belirli bir süre sonra makul sayılır.

Keşke 5-10 tane daha avrasya tüneli olsa da daha çok tasarruf edilse.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #97 : Şubat 02, 2018, 18:25:48 »
Duygularımızı katıyoruz bu işlere bence.
Gönlüm ister ki bedava olsun.

Düşünürken objektif olarak düşünelim.
Hem vatandaş olarak hem köprüyü yapan şirket olarak hem devlet olarak.

Deniz üzerinde giden deniz aracıyla köprü fiyatı karşılaştırmak objektif olmaz.

Bu şuna benzer; çiftçiye mazot 5 ₺, yatı olana 2₺  :argh:

Köprü konusunda da söylemiştim, tünel konusunda da.
İlk yıllarda rakamların tutmaması normal çünkü bu işi objektif araştıran bir insan önce verilen taahhütün günlük değil yıllık olduğunu görür, rakamlarında 2-4 yıl sonraki geçecek araç sayısı olduğunu görür.

Milyar dolarlık bu yatırımları yapan firmalar 24 yıllık bir işteki bu süreye yapım dahil, biçtiği yılın taahhüt araç sayısını kabul etmez dolayısıyla proje çıkmaza girer.

Daha düz şekilde anlatacak olursak;
Devlet 2017 yılında köprüden günlük/ort. 40 bin araç geçmeyeceğini bildiği halde bunu kabul etmiştir.
Bu rakam 2020 ve sonrasındaki 1-2 yılda tutacaktır.
Burada ihaleyi alan şirkete 10 bin araç taahhüt talebi herhalde siz alsaydınız bu ihaleyi kabul etmezdiniz onlarda para kazanmak uğruna 40 bin rakamı teyit edildi.
Devlet bunu niye kabul etti ?
Devlet her tür kazançta zaten bu projeyle.
Bütün körfezi dolaşan bir aracın kaza riski minimum,
Yakıt gideri yok,
Trafikte geçirdiği zaman kaybı yok,
90 dakika boyunca dolanacağı körfezin havasını kirletme yok,
Trafikte oluşacak yoğunluk nedeniyle dur-kalk nedeniyle binlerce aracın artan yakıt gideri yok,
Bla. Bla. Bla.

Milli servet bu işten her türlü kazançta.
Bknz. Avrasya tüneline 123 milyon tl fazla ödedik evet.
Seneye belki bir daha ödeyeceğiz.
5 yıl daha ödeyelim bu parayı.

Sadece 1 senedeki tasarruf 1,2 milyar tl olmuş.
Hadi bu rakam siyasi abartı diyelim.
Varsın olsun tasarruf 500 milyon tl.
Yine kar yine kar.


Mutlu sözüm sana değil kardeşim genel olarak bir yorum yaptım yanlış anlaşılmasın  :)
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #98 : Şubat 02, 2018, 19:36:02 »
Mustafa bey çok güzel aciklamissiniz köprüler ve tüneller aklıma yatti. Şu hastane doluluk garantilerine size zahmet bir açıklama yapin da onu da kavrayayim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '13
  • 114 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: Avrasya Tüneli bomboş
« Yanıtla #99 : Şubat 02, 2018, 23:05:37 »
http://www.karar.com/ekonomi-haberleri/tunelden-gecmedik-cunku-738923

Kaçak geçişin yüzde 40 ının şirkete kalmasının yandaşı zengin etmekten başka izahını bilen varsa açıklasın lütfen.
196.000 de yenilendik.
195 binde geldin 201 binde gittin. 1996 corolla GLİ
2013 Hyundai İ20 kusura bakma sana ısınamadım.
2013 Fluence 1.5 dci EDC hoşgeldin.