Gönderen Konu: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.  (Okunma sayısı 1767 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2000 Corolla 1.4 vvt-i (LPG)
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Sn. forum kullanıcıları merhaba,

1 buçuk aydır yaşadığımız sorun ile ilgili bilgi sahibi olabilecek arkadaslara danışmak istiyorum.

Araç 2000 model 1.4 16V vvt-i corolladir (atiker lpg)

hava 0 derecelerde iken 7-8 saat kullanmadigimizda, hava gunesli 6-7 ve yukarısı derecede iken 10 saat civarı calistirmadigimizda sorun yaşıyoruz . Hava ne kadar soguk ve motor ne kadar soguk kaldıysa sorunun geçmesi o kadar uzuyor.

Sorun şu ki marşa bastigimizda araç olması gerektiği gibi çalışıyor ve olması gerektiği gibi kendisi gaz vererek çalışıyor. Hemen ardından otomatik jikle ile motor sıcaklığı arttıkça devrini yüksekten normale doğru düşürmesi gerekirken motor devri denge sizce düşüyor gaz vermedigimiz taktirde stop ediyor

Aracı yarım saat kullandık diyelim bi saat stop ettik sonra yine calistiralim hiç bir sorun olmuyor motor sicakken zaten sorun olmuyor, lpg ile ilgili kontrolleri ustasına gösterdik gaz ayarı kaçağı hatası bulunamadı, ustalar da deneme yanilmayla sorunu anlamaya calisiyor ama hep güvendiğim usta  buna bişey bulamadı,

araç 30 derece sıcaklığa geldiginde zaten gaza geçme faslı başlıyor o anda 2000 devire yakin jikle gazi arttırıyor o andan itibaren her şey tamamen düzelmiş oluyor ,

Motor henüz sogukken gaz pedalı ile destek verip stop etmemesini sagladigimizda 1-2 dk sonra kendisi stop etmemesi için devri 1000 in altına inmemesi için zorluyor ve hafif hafif artık arttigini görebiliyorum bu arada jiklede sorun olmadığını söylediler kontrol eden ustalar.

Araç da (o saatlerce calistirmadiktan sonra yaşanan bu sorunu) ilk calistirmada sanki nefes alamiyormus gibi sanki tekleyecekmis gibi ve titresimli çalışıyor az ısınınca hatta isinmadan 3-5 dk stop ettirmeden calistirinca kendine geliyor hiç bi sorunu kalmıyor.

Örnek evden sanayiye gidiyorsun bakıyorsun yok öyle bir sorun her şey normal.

Tabi bu nedenle sanayide bıraktığımız da oldu aracı. Her neyse bu konuda bilgisi önerisi yardımcı olmak isteyen olursa şimdiden Allah razı olsun

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #1 : Şubat 10, 2017, 01:13:08 »
Benzinde 1 2 hafta gibi bir süre kullanmayı denediniz mi? Sorun LPG ayağından değilse subapları an olma ihtimali yüksek.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2000 Corolla 1.4 vvt-i (LPG)
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #2 : Şubat 10, 2017, 01:15:40 »
Subaplari an olma ihtimali ne demek onu anlayamadim. Bi hafta kadar benzin ağırlıkta kullandik benzin deposunu bitirip farklı yerden benzin alarak kullandık malesef değişiklik olmadı

Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2017, 02:00:00
Bir de Eskişehir için öneride bulunacaginiz toyota ustası var midir ? Erhan usta ya gidiyoruz güvenerek ve memnunuz genel olarak ancak bu soruna bir çözüm bulamadık. Toyota servisi biraz tuzlu olabilir diye düşünüyorum ayrıca bazı kötü yorumlar okudum toyota sarar ile ilgili ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Çok çok acil !!! Ekspertiz raporu öneri ?
« Yanıtla #3 : Şubat 10, 2017, 02:43:40 »
Araç soğukta yaptığına göre bana subaplardan gibi geliyor. Araç subap ayarı isteyebilir, subap boşluklarını ölçütürün. Subap ayarı olmaz diyenlere inanmayın, yapan usta bulun,
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #4 : Şubat 10, 2017, 09:10:45 »
VVT-i motorların bu rolanti ile ilgilili bir konusu vardı. OSC diye bir ifade kullunmışlardı galiba, onola ilgili bir küçük parça bu sorunu ortadan kaldırmıştı. Konulara bakmak gerekli. Ben de bakıp bulabilirsem paylaşırım. Umarım böyle basit bir iştir. Bir de klasik Boğaz Kelebeği temizliği geldi aklıma...

Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2017, 09:26:22
Buldum, Başlığı biraz inceleyin isterseniz.;

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=73648.0

  Buradaki başlıkta 'OCV' demiş arkadaş. Bir harf tutturmuşum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #5 : Şubat 10, 2017, 10:34:39 »
Yazdığınız sorun bana da sibop arızası gibi geldi fakat araç ısındıktan sonra rölantideki durumu nasıl oda önemli rölantide gezme dalgalan ma gaz tepkisinde azalma gibi şeyler var mı araçta .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2000 Corolla 1.4 vvt-i (LPG)
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #6 : Şubat 10, 2017, 19:59:37 »
İsindiginda dediğim gibi hiç bir sorun yok bazen çok düşük devirde bir defa tekliyor gibi yapıyor anlık sonra devam ediyor , rolantisi de sabit sadece 50 devir lik hareket farkı var diyebiliriz 550-600 gibi mesela gezebiliyor o da ağır ağır . Bu arada bugün fark ettim ki şehir içi dışı karışık 30 kuruş yakmış 2,99 dan almıştım litresini 292 km de yapılan hesaplama ile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #7 : Şubat 10, 2017, 22:56:31 »
Şu konuyu iyice inceleyin http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=70083.0 sorunuz burdakine benziyor mu?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '05
  • 21 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #8 : Şubat 10, 2017, 23:11:02 »
Benim 2000 model 1,6 wwt-i aracımda da benzer bir sorun vardı. Sadece soğuk havalarda dediğiniz gibi motor ısınıncaya kadar olurdu. Rolantide çalışırdı fakat gaz yemezdi ya da zar zor toplardı. Carbon clean dedikleri enjektörleri temizleyen uygulamayla çözülmüştü. Belli bir süre de devirli bir şekilde benzinde binmem gerekmişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2000 Corolla 1.4 vvt-i (LPG)
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #9 : Şubat 10, 2017, 23:40:30 »
Benziyor ben de o sensorden suphelenmeyr basladim o konuyu okuduğumda, hava ve yakıt sensorunu incelemistik birini temizledik diğerini de degistirmistik temizlenmedigi için, uzerinden uzun zaman geçmediği için kısa zamanda yeniden bozulduğunu sanmıyorum geriye 2 ihtimal kalıyor biri o konuda belirtilen pahalı sensor diğeri de subap ..

Bir de su an olmadığı için yazmamistim ama parçaları birlestirince su an yazma gereği duydum hava -15 leri geçtiği anlarda sabah ise giderken ilk calistirmadan sonra harekete geçtikten sonra tıkır tıkır sabit ritimde sesler duyuyordum devir arttığında artıyor gibi hissettiğim ve çok değil biraz devir arttığında ritim de hafif hizlanip ses çok hafif incelerek yok oluyordu, ki bunu o zamanlar arada bir yapıyordu , bi şey mi surtuyordu diye düşündüm direksiyon kutusundan mi geliyor yoksa dedim ama bi kaç hafta geçtikten sonra bu ortadan kalkmıştı su an o sorun yok ya da benim duyamayacagim kadar az ki duymuyorum.

Tüm bunlardan önce belki 2-3 ay önce aracı ustaya götürüp sağa dönüşte ses geliyor diye kontrol ettirdim aks kafaları değişmesi gerektiginden değiştirildi. Şanzıman yağı doğal olarak bosaltilip tekrar geri kondu. O gün aracı lifte kaldırınca fark ettik ki aracin altı biraz yağ olmuş. Baktık yağ filtresi iyi sikilmamis mi öyle bir şey var. Usta zorlayarak sıktı takip edelim yine yağ olursa bakarız dedik. O günün akşamı araç yağ akitmis eve giderken yarı yolda araba hirliyor gibi tuhaf çalıştığını fark ettim. Yağ lambası yanmadi. Eve geldiğimde baktım ki yağı yola bosaltmis yağı bitmiş çubuğun dibindeydi, aracı tekrar çalıştırmadik ertesi gün orada filtreden dolayı oradan aktığını tespit edip duzelttik su an o sorun da yok.

Bu olayların birbiriyle bağlantısı olabileceğini ve sonucunda subap ya da diğer ciddi sorunlara yol açtığını düşünmeye basliyorum.

Su an ilk mesajımda bahsettiğim sorun dışında bir şey yok.

Şimdi diyorum ki lpg yi hiç kullanmasam bir süre sadece benzin ile ve son yorum daki arkadaşın dediği katkıyı kullansam duzelme ihtimali ne acaba,

Ya da hiç şansı yoksa yetkili serviste arıza tespiti mi istesem.. istesem bunların sebebini bulurken bahsettiğimiz o sensoru ve en önemlisi subapların sağlığını tespit edecek kontrolleri düzgün bi şekilde yaparlar mi , bunlar için tespit ücreti dışında ücret alırlar mi .. bilemedim.

Su an her ne kadar bu sorun beni rahatsız etse de bu şekilde ihtiyaç olduğunda kullanabiliyoruz arabayı. 2-3 dk boyunca stop etmemesi için hafif gaz verdiğimiz ya da hemen hareket etmemiz yeterli oluyor. Sorunun ilerlemeyecegini bilsem yaza bırakırım bu sorunlarla ilgilenmeyi diyorum çünkü bu sıralar ne zaman ne mali durum pek müsait değil gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #10 : Şubat 10, 2017, 23:55:33 »
Ferhat Bey yukarıdaki adresdeki sorunla 1 ylı aşkın uğraştık,sensördü-kelebekti vs. Yetkili servise gittim servis rolanti sensörü araızalı dedi bana bir başka özel

servis beyin dedi vb. Yetkili servise veya iyi bir özel servise aracı bi gösterin ama forumdaki arkadaşların tavsiyelerini yerine getirdikten sonra gidin

bence.Subap filan değilse şu konuyada bi bakın,benim çözüm burdaki gibi oldu. http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=77184.0
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2000 Corolla 1.4 vvt-i (LPG)
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #11 : Şubat 11, 2017, 01:08:30 »
Tamamdir çok teşekkür ederim size ve diğer arkadaşlara, müsait oldukça sırayla tüm yazılanları deneyeceğim ve kontrol edeceğim , yine sonuçları yazabilirim sizin cozumden umitlendim açıkçası inşallah olumlu sonuç alırım. Sağlıcakla kalın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #12 : Şubat 11, 2017, 01:19:01 »
Tamamdir çok teşekkür ederim size ve diğer arkadaşlara, müsait oldukça sırayla tüm yazılanları deneyeceğim ve kontrol edeceğim , yine sonuçları yazabilirim sizin cozumden umitlendim açıkçası inşallah olumlu sonuç alırım. Sağlıcakla kalın

Nasıl bulduğumda burada,işinize yarayabilir . http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=77016.0

Birde ateşleme bobinlerini kontrol ettiniz mi?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2000 Corolla 1.4 vvt-i (LPG)
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: Kışın ortaya çıkan tam tespit edilemeyen bir sorun hk.
« Yanıtla #13 : Şubat 12, 2017, 00:21:06 »
Ateşleme bobinlerini kışa girerken kontrol ettirmistik biri arizaliydi bosch ile değiştirdik kontrolde anladık ki diğer 3 ü daha önce taiwan mali ile değiştirilmiş yani dayanıksız olabilirler, ayrıca yetkili serviste orjinal buji 10 liraydı gittik orda geçen ay bujileri de değiştirdik bi de bobinleri kontrol de edersiniz falan dedik hakikaten baktilarsa bi sorun yoktu ben şimdi fırsat bulunca o hortumlari fln kontrol edeceğim adamakıllı