Gönderen Konu: Toyota’nın 2017 yılından itibaren sunacağı yeni nesil motor ve şanzımanlar  (Okunma sayısı 5725 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi

Toyota, global bazda sunacağı yeni nesil motor ve şanzıman varyasyonlarının tanıtımını gerçekleştirdi.

Toyota’nın global mimari platformunda (TNGA) sunacağı yeni nesil motor teknolojilerinin detayları belli oldu. Japon devinin önümüzdeki dönemde kullanıcılara sunacağı modellerde yer alacak olan motorlara baktığımızda sunulacak olan 9 motorun 17 farklı versiyonunun bulunduğunu görüyoruz. Toyota yeni nesil motor varyasyonlarıyla birlikte, yine global bazda sunacağı çift kavrama ve sürekli değişken yapıda olan CVT ile birlikte 4 şanzımanın toplamda 10 farklı versiyonunu sunacak. Toyota, önümüzdeki 5 yıl içerisinde içten yanmalı motorların yanı sıra toplamda 6 adet olan hibrit sistemlerin 10 farklı versiyonunu da pazara sunmayı planlıyor.


Toyota’nın yeni nesil TNGA platformunda kullanılacak olan motorların araç dinamiklerinde ve sürüş karakterinde gözle görülür değişimi sunması bekleniyor. Aracın total ağırlığıyla birlikte yeni nesil motorlar, çok daha tutumlu yapıda olacak. Yeni motorların genel yapısına baktığımızda değişken kontrol sistemlerinin ve yüksek hızda yanma olayının aktif olarak kullanıldığını görüyoruz. Yeni motorlarda yanma sırasında ortaya çıkan gücü tutma ve enerji kayıplarını elektronik ve mekanik sistemlerle maksimize şekilde kontrol altına alınılması amaçlanıyor. Toyota yeni nesil motorların bu teknolojilerle birlikte yüzde 10 daha güçlü, yüzde 20 daha tutumlu olduğunun da bilgisini veriyor. Toyota, 2.5 litrelik direkt enjeksiyon dört silindirli motorunda elde ettiği yüzde 40‘lık termal verimlilik değeriyle dünyanın en iyi termal verimlilik değerine sahip motorlarından biri olmayı amaçlıyor.

Toyota, verimlilik konusunda motorlarıyla birlikte şanzımanları üzerinde de geliştirmelerle ve iki yeni otomatik vites kutusuyla karşımıza çıkıyor. 8 ve 10 ileri olmak üzere değişkenlik gösteren “Direct shift” otomatik şanzımanlarda yeni geliştirilmiş ve kompakt yapıda tork konvertörü bulunuyor. Genişletilmiş yapıda olan bu şanzımanda kavrama aralığı daha uzun tutuluyor. Geleneksel altı ileri şanzımana göre enerji kaybını azaltmak ve verimliliği artırmak amacıyla viteslerin dişli yüzeyinde kullanılan yeni teknikle geçişler sırasında ortaya çıkan sürtünme katsayısının azaltıldığını görüyoruz. Toyota, yeni nesil şanzımanın geleneksele göre yüzde 50‘ye oranla güç kaybının azaltıldığının altını çiziyor.

Tüm bu sistemlere ek olarak Toyota, hibrit teknolojisine ve arka tekerlekten itiş altyapısına sahip modelleri için Multistage THS II sisteminin de gün yüzüne çıkardı. Eski nesil modellerde jeneratörle sağlanan sistem artık elektrikli motorla sağlanarak, elektrikli modda kat edilen maksimum menzile 60 km‘lik değer katarken sürüşte de ciddi iyileştirmeleri beraberinde getiriyor. Toyota 2017 yılından itibaren vermeye başlayacağı bu teknolojilerin özellikle elektrik kısmını önümüzdeki 5 yıl içerisinde yüzde 30 oranında artırmayı planlıyor.

Kaynaklar;
http://www.autoevolution.com/news/toyota-previews-new-25-liter-engine-8-and-10-speed-auto-ths-ii-hybrid-system-113478.html# - İngilizce
http://www.log.com.tr/toyotanin-2017-yilindan-itibaren-sunacagi-yeni-nesil-motor-ve-sanziman-teknolojileri/ - Türkçe
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
sanki şanzımanın içine elektrik motoru ilave etmişler.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Daha düşük tüketim, daha güçlü performans: Toyota’dan 1.5 litrelik yeni Yaris motoru

1.33 litrelik makinenin yerini alacak olan motor önemli teknolojileri barındırıyor.

Aralık ayının ilk haftası içerisinde global mimari platformu TNGA ile birlikte 2017 yılından itibaren sunacağı yeni nesil motor ve şanzıman teknolojilerinin tanıtımını gerçekleştiren Toyota, yaklaşık bir ayın ardından, mart ayında düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı‘na getirmeyi planladığı yeni Yaris ile karşımıza çıkmıştı. Ürün yelpazesinin en küçük üyesi üzerinde yeniliklerine devam eden Japon devi, Yaris’te halihazırda sunulun 1.33 litrelik motor yerine 1.5 litre hacimli ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency) benzinli motorun sunulacağını açıkladı. Ülkemizde de sunulan 1.33 litrelik motorun yerine gelecek olan 1.5 litrelik motor hacim olarak daha büyük olsa da tutumluluk, karbon salınımı ve performans anlamında yerini aldığı üniteden daha iyi değerleri beraberinde getiriyor.

Toyota’nın 1.5 litrelik yeni motoru markanın Polonya‘da yer alan üretim tesisinde bir araya getirildiğini ilk olarak belirtelim ve performans diyelim. 1.5 litrelik yeni ünitenin, yerini aldığı motordan 13 beygirlik farkla yaklaşık 112 beygir güce ve 11 Nmlik artışla 136 Nm (4.400 devir) torka sahip olduğunu görüyoruz. Yeni motorla birlikte Yaris’in 0’dan 100’e erişme seviyesi 0.7 saniye iyileşerek 11 saniyeye geriliyor. Yeni motorla birlikte Yaris’in az da olsa daha seri karaktere büründüğünü bu değerlere bakarak da görebiliyoruz.



Emisyon /Tutumluluk
Küresel bazda yaşanan hava kirliliğiyle birlikte emisyon oranları üzerinde de yoğun mesai harcayan üreticilerden olan Toyota, yeni motorun karbon salınımında Euro 6c standartlarına uygun olduğunun altını çizmeyi ihmal etmiyor. Motor teknolojilerinde son zamanlarda fazlasıyla önem kazanan termal verimlilik konusunda yüzde 38,5‘lik bir değere sahip olan yeni ünite, Prius ve Hyundai Ioniq Hybrid’in yüzde 40 olan değerlerine en yakın motor olarak dikkat çekiyor. 1.5 litrelik motorun verimlilik bakımından yerini aldığı motora göre yüzde 12 oranında daha tutumlu olduğunu da belirtmekte fayda var. Bu değerlerle, halihazırda 4.3 litre şehir dışı, 6.5 litre şehir içi ve 5.1 litre karma tüketim ortalamaları bulunan 1.33 litrelik motorun değerlerinden daha aşağıda değerlerle karşılaşacağımızı söyleyebiliriz.

Toyota’nın ilk su soğutmalı egzoz manifold teknolojisi
13.5:1‘lik sıkıştırma oranına sahip olan yeni motorda elde edilen termal verimlilikle birlikte yeni piston ve homojen yapıda olan yakıt/hava karışımlarının, tüm bu değerlerin elde edilmesinde büyük rol üstleniğini belirtmek gerekiyor. Yenilenen değişken sübap zamanlama sistemi (VVT) ve elektronik olarak kontrol edilen emme sübabı yüksek devirlerde de performansın sürekli olarak iletimini sağlıyor.

Toyota mühendislerinin özellikle belirli hız aralığında gidilen şehir dışı kullanımlarda elde edilen tüketim değerlerinde iyileştirme yapılması için yoğun mesai harcadığı ifade ediliyor. Bu süreçten hareketle egzoz manifolduna su soğutma sistemi ekleyen mühendisler ortaya çıkan gazın sıcaklığını sınırlayarak emisyon değerlerinde ve yakıt tüketiminde iyileştirme sağlayan bu sisteme yer veriliyor. Diğer ESTEC motorlarında olduğu gibi işleyiş sırasında yaşanan sürtünme kayıplarını minimuma indirme prensibi üzerine hareket eden 1.5 litrelik yeni motorlu Yarislerin asfalt üzerindeki performansıysa merakla bekleniyor.

http://www.log.com.tr/daha-dusuk-tuketim-daha-guclu-performans-toyotadan-1-5-litrelik-yeni-yaris-motoru/
http://blog.toyota.co.uk/new-1-5-litre-petrol-engine-for-toyota-yaris
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS