Arkadaşlar aracımı yeni aldım tanımaya çalışıyorum .
Aracımla 100 e çıktığımda devrin 3000 de olduğunu görüyorum .
Eski aracım Dacia idi onda dahi 120 de 3000 deviri görüyordu .
Sizin araçlarda da mı böyle yoksa benim araçta sıkıntı mı var ?
Sizinki gibi ,sıkıntı oyk.
Benzinliyse sıkıntı çok lpg varsa sıkıntı yok
Benimde 3000 devirde 100 benzinli
1.6 motora sahip 5 ileri şanzımanlı birçok marka model araç 3000 devirde 100 km hızla gider . Farklı bir şanzıman aralığına sahip araçlar hariç .Aracınız gayet normal .120 den sonrada aşırı bağırmaya başlar niye bağırıyor bu kadar demeyin o da normal
dacia dizeldir. bu benzinli fark orada
Merhabalar benim araç 2007 1.4 d4d hb 100 km hız daki devir yaklaşık 2200 devir bendeki mi yanlış sizdekimi dogru
Merhabalar benim araç 2007 1.4 d4d hb 100 km hız daki devir yaklaşık 2200 devir bendeki mi yanlış sizdekimi dogru
1.6 benzinli 3000devir 100km iken 1.4d dizelde 3000devr 120km sorun yok...
Erhan dizeller zaten en fazla 4 bin devir civarı çevirebildiği için 220 devirde 100 km de olması gayet norma eğer 3000 devirde 100 deseydi maksimum 140 falan ancak yapardı .Benzinli araçlarda 6-7bin devir civarı çevirdiği için 3000 devirde 100 km hıza ulaşması gayet normal 1,8 motorlu araçlar bu 120 km olur 2000 motorda 130-140 km olur
Benim araç 2007 1.4 d4d 3000 devirde 130 yapıyor
Bu tork meselesinden kaynaklanıyor galiba birde yakıt tasarrufu saglamasida bu yüzden sanirim
tamamen şamzıman aralığıyla alakalı. hondalar da aynı. arkadaşta 1.6 benzinli bora var. 3000 devirde 115 yapıyor.
bizim corollalar kafa ütülüyor uzun yolda
Corolla 90-100 gidersen gayet sesiz bir araç amma 120-140 aralığında gideyim dersen resmen " kükremiş ses gibiyim bendime sığmam taşarım" diyor böğürüyor . Acayip bir motor rölantide titrer - 3000 devirden sonra böğürür - basar çok yakar basmazsan sağırlaşır valla a101 kasada 4a-fe motoru güçlendirip koysalar süper olurmuştu hem alt devirlerde bütün torkunu verdiği için dizel gibi gücü hissederdik hem de rölantide titremez - 3000 devirden sonra böğürmezdi - ae101 kasalar kadranı zorlayan hızlara sahipken bizim arabalar düz yol olacak hafif eğim olacak rüzgar olmayacak mümkünse büyük araç olmayacak .Bu şartların hepsi yerinde ise arabanında o gün ki ruh hali yerinde ise kadrana 25-30 kala ya kadar gidiyor .

ama direksiyonu mümkünse 2 kişi tutsun yan rüzgarlar baya bir gezdiriyor yolda
4afe motor da kullandım ben 2000 corollada. o arabada motor kucağımdaymış gibiydi 110 120 de
Farklı şanzımana sahip araçlarda dişli oranları değiştiğinden herhangi bir vitesteki sürat farklı olur. Aynı aracın benzinlisi ile dizelinde de bu fark gözlemlenir.
5 vitesli düz şanzımanda 5. viteste 100km/h süratte Toyota 1.6 benzinli araçlarda 3000d/dk olurken, peugeot 306'da 3200 d/dk, ford escotta 2600 d/dk gibi farklı değerler olur. Kardeşimin otomatik 2.0 vectrasında ise 4. viteste 3000 devirde 140 km/h süratle gidiyor.
aynen öle nefret edilesi bi sorunu var bu araçların. benimde araç benzinli .2 haftada bir yarım depo gidiyor şehir içi.
sanırım toyotaların motorları hızdan ziyade ekonomi için üretilmiş, arkadaşta 1,6 motor 125 beygirlik corolla vardı, biz onu 1,6 motor 100 beygirlik astra g ile hem yokuşta hem düzde hem uzun yolda hem kısa yolda tokatlıyorduk, bizdeki astra 180 e kadar çok fazla bağırmazken, ondaki corolla 120 den sonra bas bas bağırıyordu 140-150 de motor patlayacak diye korkuyordu o derece yada belki motor sağır alışmıştır bilemiyorum
1.6 atmosferik ve 5 ileri vitesli araçların sesi,yakıtı ve bağırması hep aynı,2017 megan,astra sahipleride hergün benzer soruları yöneltiyorlar forumlarda,bu demektir 100 km yi aşma,ekonomik kullanmış olursun.yan rüzgar sorunundan ben de çok rahatsızım,hele tır sollarken.