Gönderen Konu: 4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir  (Okunma sayısı 3609 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir
« : Şubat 07, 2009, 23:30:56 »
arkadaşlar ön sol tekerde sürekli hava basıncı azalıyordu. 16 psi basınca kadar iniyor dahada inmiyordu bende haftada bir hava basıyordum üşengeçlikten. sonra bugün fırsat buldum gittim lastik tamircisine. dedim böyle lastik iniyor çivi vardır dedi sökücez sonra aklıma geldi arka lastikler daha yeni önlerle arkalarıda bu arada deşiğelim dedim. neyse ön lastiği söktü baktı saat pimi gibi metal bir parça batmış çıkardı tamir etti ön lastiği. neyse ben jantların yerleri sabit kalsın lastikleri değişelim dedim öylede yaptık. lastikler sökülürken bide kontrol edelim dedi tamirci baktıkki 2 lastiğe daha çivi batmış ama tam işlemediği için lastiğe onların havaları inmemmiş. biraz daha yolda gitsem onlarda delinecek. yani bu kadarmı şans olur. allahtan bugüne kadar sallamışım ön lastik olayını yoksa 2 kere daha gelecekmişim tamirciye :)

birde bu arada hazır basınçlı hava bulmuşken motorada bir hava tutayım dedim orda kaputu açtık bi baktım çamur lekeleri var motor korumasının üstünde kedi ayak izleri :) kaputa baktım tüyler yapışmış bi sürü iyice bi hava tuttum temizlendi sildim bide güzelce ıslak bezle, kuruladım sonra. eve geldim aklıma bieşy takıldı. bi ara benim arabada direksiyon tam sağa çevirince önden hatır hutur ses geliyodu. bizim kedicik acaba oralara sıkıştıda kedi katilimi oldum dedim. şimdi ses falan gelmiyo uzun zamandırda açmamıştım kaputu . öldüyse allah rahmet eylesin

Toyota Club Türkiye

4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir
« : Şubat 07, 2009, 23:30:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir
« Yanıtla #1 : Şubat 08, 2009, 00:01:10 »
öncelikle geçmiş olsun diyeyim.Çivi, vide vs.. gibi şeylerden çok çeken biri olarak 2 lastiği kurban etmiştim aynı anda ama 3ü 1 arada olmamıştı hiç:) Kedi olayına gelecek olursak bende yavru bir kednin katili olacaktım ki sesleri duyup motor kaputunu açtım kedinin kaçışını anlatamam.Siz büyük ihtimal o kediciği parçalamışsınızdır. :)
Toyota Corolla 2007 1.6 comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir
« Yanıtla #2 : Şubat 09, 2009, 09:13:00 »
Benzeri benim de başıma geldi. Ön sol lastiğim sürekli hava kaçırmaya başlayınca tamirciye gitmiştim. Çiviyi çıkardı ve lastiği tamir etti. Sonra lastikleri kontrol ederken ön sağ lastiğe de çivi battığını tespit etti. Türkiye gibi konut inşaatlarının bol ve kontrolsüz yapıldığı bir ülkede lastiklerimize çok dikkat etmemiz gerekiyor.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir
« Yanıtla #3 : Şubat 09, 2009, 09:26:36 »
  O çivilerin değerini ve ne için kullanılması gerektiğini ve yaptığı işin sorumluluğu, sonuçlarını düşünemeyenler çok. Bunlar olmaması gereken durumlar ancak malesef oluyor, geçmiş olsun Mert.

 Not: Ben yazlıkta, yürüyerek her denize inerken çivi toplardım yoldan ve yaklaşık 250 adet topladım. Düz olanlarından ziyade yamuk olanları ve büyük başlı vidalar daha tahlikeli lastik için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir
« Yanıtla #4 : Şubat 09, 2009, 09:55:28 »
Eğer aynı gün yada kısa aralıkta olduysa suikast olasılığı olabilir :) yada inşaat alanında gezme olasılığı :)
Şakası bi taraf geçmiş olsun, iyiki lastikçi diğerlerinide zamanında farketmiş

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Altı Yere Yakın Olandan Korkacaksın
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir
« Yanıtla #5 : Şubat 09, 2009, 11:17:23 »
İnsaat sahası yakınında kullanıyorsanız ondan olabilir
1998 Toyota Corolla 1.3 XL Zeytin Gri
GaLaTaSaRaY
Nokia E71

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir
« Yanıtla #6 : Şubat 09, 2009, 12:26:47 »
Geçmiş olsun.
Motor sıcaklığında ısınmak isteyen bir kediyi de babam niyazi etmişti :) (kaza ile)
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir
« Yanıtla #7 : Şubat 09, 2009, 14:37:09 »
  Lastik yamasında, Mantar Yamayı tercih etmek lazım, lastik ömrü ve sağlığı için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir
« Yanıtla #8 : Şubat 09, 2009, 22:34:19 »
  Geçmiş olsun Mert bey.Lastik ustasının dikkati ile ucuz atlatmışsınız meseleyi

  Lastik yamasında, Mantar Yamayı tercih etmek lazım, lastik ömrü ve sağlığı için.
   Mantar ve yama.Nasıl ki bu yama HAkan abi.Ben bir fitil birde soğuk yamayı biliyorum.Aydınlat bizi Hakan abi.Bİlgilerinden mahrum bırakma abi.Passat'ı Kuşadası'nda lastikçiye götürdüm.Arkalar sürekli iniyor,önünde sibop kapağı açılmıyordu.Sibop kapakları metal olduğu için,dişlere ısınmayla birlikte kaynamış.Arkanın birinde küçük ayakkabi çivisi girmiş.Diğeri uzun uğraşlar sonucu bulduk.Jantın iç kısmında kılcal bir çatlak oluşmuş,ordan kaçırıyormuş.Neyseki en son yaşadığımız Lastik parçalanma vukuatından sonra ne kılcal çatlak kaldı nede kaynayan sibop kapağı...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 tekerin 3 üne çivi girme olasılığı nedir
« Yanıtla #9 : Şubat 10, 2009, 08:44:43 »
  Selam Özcan.
 diklerrotbalans.com web adresinden yaptığım bir alıntıyı sizlere aktarayım. Umarım faydalı olur.

 ''YARA TAMİRİ
Pratikte, tubeless otomobil lastiklerinin tamiri değişik malzemelerin kullanıldığı iki farklı yöntemle yapılır. Bunlar; herbiri için farklı tipte malzeme ve teçhizat kullanılan, yara tamirinde en uygun ve tavsiye edilen bir yöntem olan Mantar Yama ile lastiğin yara alan bölgesinin kuşingam adı verilen dolgu maddesiyle doldurulup pişirilmesi ve içeriye get konulması yöntemiyle yapılan Takviyeli Yara Tamiri’dir. Harici bir darbe sonucu yara almış/delinmiş lastiklerin incelenmesi, uygun alet ve ekipman ile tamirinin yapılması, sadece bu işlemi yapan kişinin sorumluluğundadır. Yara tamirinde aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir;
DİKKAT

ò Tamir işlemi; bu konuda eğitilmiş kişilerce yapılmalıdır.

ò Lastikteki delinme; tabanda belirtilen bölgede ise, mantar yama ile takviyesiz yara tamiri yapılabilir.

ò Lastik hız sembolü “H” (210 km/saat) ve altı ise, delik çapı azami 6 mm. ve de lastik daha önce tamir edilmemiş ise tamir edilebilir.

ò 240 km/saat ve üstü hız sembollü lastiklerin tamir edilmesi sakıncalıdır.

ò Liner tabakada çatlama ve kesilme, karkasta ayrılma ve yırtılma, topukta kesilme, kırılma ve aşırı deformasyon varsa tamir yapılmamalı ve lastik kesinlikle yenisi ile değiştirilmelidir.

ò Tamirde temizlik çok önemlidir. Yara tamir malzemesi, sadece temiz yüzeye yapışır. Yara bölgesinin içten dıştan konik bir zımpara taşı ile iyice temizlenmesi ve yara içindeki serbest kalan çelik kuşak tel uçlarının, elmas uçlu bir matkap ile alınması gerekir. Bu işlem iyi yapılmaz ise; ileride çelik kuşak uçları çalışma yaparak paslanabilir ve yara tamir malzemesine hasar vererek, lastiği hizmet dışı bırakabilir.

ò Tamir malzemesinin; kullanılacağı yerdeki kauçuk ile kesinlikle benzer özellikler taşıması gerekir. Eğer kullanılan malzeme kauçuk esaslı değilse esnemesi, gerilmesi ve lastik bünyesinde oluşan ısıya tepki özelliği farklı olacağından, ayrılma yapar.

ò Yara tamirinin yüksek sıcaklığa sahip ütülerle yapılması, lastikte istenmeyen sorunlar çıkarır. Ütünün temas ettiği alandaki kauçuk yeniden pişerek, orijinal özelliklerinden bir bölümünü yitirir. Kuşaklarda açılmalar ve lastik tabanında şekil bozuklukları oluşabilir.

ò Hasarlı lastik janttan çıkarılıp iç kısmı dikkatlice incelenmelidir. Çok kısa bir süre de olsa, havasız lastik üzerinde yürüme, karkastaki kordlara zarar verebilir. Liner’da (tubeless lastiklerde olan ve hava sızdırmazlığı sağlayan tabaka) çatlamalar olabilir.

ò Lastiğin yara almış bölgesinin; fitil yama ile tamir edilmesi, ileride sorun çıkarabileceğinden sakıncalıdır.

Fitil yama deliğe geçirilmeden önce matkap ucu gibi bir aletle delik bölgesi genişletilir.

Kuşaktaki çelik tellerin uçları alınmadığı için nemlenme sonucu paslanma yapabilir.

Fitil uygulanırken delik çevresinde bulunan nem veya toz, fitil ile birlikte deliğe girer ve ileride sorun çıkarabilir.

Fitil yama liner tabakaya yapışamadığı için; lastik içindeki hava ve nem kuşaklara geçerek paslanma, ayrılma veya tabanda şekil bozukluklarına yol açabilir.

Lastik janttan çıkarılmadığından dolayı lastiğin iç kısmındaki olası hasarlar incelenemez. Bu ihmal ileride ciddi yaralanma ve ölümle sonuçlanabilecek kazalara yol açabilir.

Bu nedenle lastik janttan çıkarılmadan yapılan yara tamiri sakıncalıdır.''