Gönderen Konu: 2013 SONRASI COROLLA MULTİ MODE DİZEL KULLANAN ARAÇ SAHİPLERİNİN DİKKATİNE  (Okunma sayısı 2280 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Öncelikle herkese merhaba
Bende 2014 model mutli mode dizel corolla var araçtan çok memnunum fakat geçenlerde fark ettiğim bir durum söz konusu oldu .
gerçi belkide daha önce vardı da ben de yeni fark etmiş olabilirim.

şimdi sorun şu:Araç vites E yada 1 konumunda iken ayak fren pedalında basılı durumda olduğunda  milim milim ayağınızı frenden çekerken bir noktada kavrama başlıyor buraya kadar her şey normal .Fakat sorun mu bilmiyorum ama ben ayağımı milim milim çekerken bir noktada kavrama yapmaya başlıyor ve o kavrama yaptığı ilk noktada farlar yanıyorken böyle saniyelik bir voltaj düşmesi gibi bir durum oluşuyor tekrar frene basınca kavrama duruyor ve voltaj eski haline geliyor.Ama bu durum mili saniye gibi yada yarım saniye gibi anlık hani evde yüksek watt çeken bir cihazı prize takıp çalıştırdığınızda voltaj hafif cansızlaşır ya aynen öyle bir durum

Demem o ki bu olay çok kısa sürelerde oluyor ayağınızı frenden çekip tekrar basma hızınıza bağlı bunu hızlı yaparsanız fark etme ihtimaliniz bile yok ama ben biraz takıntılıyım dikkatimi çekti
Acaba sizin araçlarda da böyle bir durum var mı? belkide bütün araçlar böyle merakım sadece benim aracımda mı böyle bir durum var
herkese teşekkürler...
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Bu gayet normal çünkü kavrama devreye girmeye başlayınca debriyaja kumanda eden elektrik devresi yüke girip akım çekiyor bayada yüksek akım.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 37000
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
benim eski astra j dede direksiyonu çevirdiğimde farlar etkileniyor du  . bu normal  .

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Toyota Corolla D4D M/M 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Bu gayet normal çünkü kavrama devreye girmeye başlayınca debriyaja kumanda eden elektrik devresi yüke girip akım çekiyor bayada yüksek akım.
daha önce sanki olmuyordu yada ben dikkat etmiyordum
geçenlerde servise gittim akunun ömrü tam fakat şarj ömrü diye bir ömrü daha varmış onun değeri%65 e düşmüş yetkililer şarj ettirirseniz iyi olur demişti o günden sonra kafama taktım galiba artık sürekli farların minimal derecede sanki göz kırpma yaptığını hissediyorum aynı durum hız göstergelerinin olduğu panelde bilgi ekranı var onun ekranında da oluyor ama yine tabi minimal yani bunu dışardan birinin farketmesi belkide çok zor sizde de mi m/m vites dizel araç var
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 86500
  • Model Yılı: '16
  • 9 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
eski arabam olan fiorino araçta camları açıp kapatınca farlarda hafif bir gelip gitme olayı oluyordu. hatta bu yüzden aküyü bile 60 amper ile değiştirdim. (orjinali 52 veya 50 amperdi) ona rağmen aynı olay devam ediyordu.
Hançer gibi bir dile fakat pamuk gibi yüreğe sahip ol.
Ölüm var arkadaş, ölüm. Şu köşkün sahibi de ölecek, şu horoz da…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Şimdiki aküler ömrünün sonuna kadar ölçümlerde pek büyük değişiklik göstermiyorlar. Yani akünün ömrünün azaldığını ölçü aletleriyle anlamak zorlaştı. Artık aküler son nefeslerini verinceye kadar neredeyse tam performansla çalışıyorlar. Akünün ömrünün bittiğini yolda akü bozulup kalınca anlıyorsunuz ancak. Özellikle kaliteli akülerde böyle. Ben olsam bu tür ufak tefek şeyleri dert edip yeni akü almaya bakardım diyeceğim ama ben de iki defa akü tamamen ölüp de yolda kalınca akü değiştirdim.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
daha önce sanki olmuyordu yada ben dikkat etmiyordum
geçenlerde servise gittim akunun ömrü tam fakat şarj ömrü diye bir ömrü daha varmış onun değeri%65 e düşmüş yetkililer şarj ettirirseniz iyi olur demişti o günden sonra kafama taktım galiba artık sürekli farların minimal derecede sanki göz kırpma yaptığını hissediyorum aynı durum hız göstergelerinin olduğu panelde bilgi ekranı var onun ekranında da oluyor ama yine tabi minimal yani bunu dışardan birinin farketmesi belkide çok zor sizde de mi m/m vites dizel araç var
Sinancığım bende m/m araba yok ama benim esas mesleğim elektronik teknisyenliği, akün yeni olsa eski olsa mutlaka farlarda oynama olur yeni aküde eskiye nazaran daha az göz kırpma olur. farları açıp kornaya bassan bile göz kırpması olur kaldıki debriyaj daha fazla akım çeker.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Sinan bey, Atilla Bey'in bahsettiği husus çok doğru. Artık yeni arabaların hemen hemen bütün donanımları elektronik. Dolayısı ile hepsi elektrik kullanıyor. Fren tertibatı elektrikli, fren lambaları elektrikli, camlar, silecekler ve her şey elektrikli. Birisi aktif iken diğer bir ekipmanı çalıştırınca o da ilave elektrik çekiyor ve doğal olarak aracın dinamosundan çekilen elektrik gücü artıyor ve siz de bu artışı farlarda göz kırpma olarak fark ediyorsunuz.
Akü olayına gelince akünüz tamamen elden çıkıp kullanım dışı kalıncaya kadar kolay kolay fark edemezsiniz. Zaten akünün ömrü dolunca tak diye gidiyor. Siz pek de kafanıza takmadan zevkle kullanın.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
açtığım konuyu dikkate alıp bana cevap veren abilerim ve arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum yani hepinizinde dediği gibi bakalım artık akü tık diye ne zaman yolda bırakırsa o zaman değişim.
peki bu akü ölçüm değeri dümen mi yani :) %65 ömrü kaldığı ile alakalı olarak çok da gerekli bir değer değil galiba ...
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım