0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bende özellikle Toyotalarda hararet göstergesinin sabit kalması gerektiğini biliyordum. Ama götürdüğüm usta Toyota özel servisi ve işinde iyi biri, o düşebilir deyip, forumdaki arkadaşlarda bu konuyu destekleyince kanaatim değişti.
Memleketiniz neresi Hakan Bey? Bizm araçta sizinki gibi - derecelerde dediğiniz durum oluyor,biraz devirli kullanınca sıkıntı yok. Allah o ibreyi yükselttirmesin Hakan Bey, çünkü toyotalara hararet yaptırılmaması çok çok önemli imiş.
1- Değişen termostat derecesi orjinali ile aynı mı?2- Dışarda eksi dereceler varsa ibrenin biraz düşmesi normaldir.
Memleket Çorum,malum biraz soğuk, bu sıralar -10 civarlarında hava sıcaklığı sabahları. İnşallah yükselttirmermez ibreyi. Mesaj Birleştirildi: Aralık 21, 2016, 13:18:58 1-Termostat orjinal 82'lik zaten aldığım yer orjinal parça kullanıyor. 2. Dediğim gibi -10 C 'lerde sıcaklık, bir iki kademe düşüyo sonra düzde veya yokuş yukarı eski seviyesine geliyor.
Bu gün gittiğim ustaya bir Megane 2 geldi. Motoru çalıştırır çalıştırmaz fan devreye giriyormuş ve motor ısısı yükselmiyormuş. Usta termostatı değil de dış ortam ısısını ölçen sensörün arızalı olduğunu ve genelde bu nedenle bu arızayı yaptığını söyledi. Toyotalarda hemen radyatörün önünde sensöz var onu değiştirmeyi deneyin.
Alternativ mi gittiğin özel servis.Benim problemi çözemediler ama Direk sorun beyin deyip işin içinden çıkıyorlar
O parçanın sıcaklığı ölçmekten başka görevide mi varmış? ECU ya bilgi gönderiyor o zaman.
Hakan bey, belirttiğiniz durum, termostat arızasını akla getiriyor ilk olarak. Ben de kalorifer geç ısınıyor ve yeterince iyi ısıtmıyor şikayetiyle sanayiye gittiğimde önce ''İnişlerde hararet düşüyor mu?'' diye sordular. Siz termostatın değiştiğini ifade etmişsiniz. Yenisinin de bozuk olma ya da montaj sırasında arızalanması ihtimali var mı? Arkadaşların ifade ettikleri gibi sensörden kaynaklı bir arıza da olabilir. Benim aracım 96 corolla GLİ (otm). Şimdiye kadar hiç bu şekilde bir ısı düşmesi fark etmedim. Ya da dikkatimi çekecek bir düşüş olmadı.Ustaların söylediğine göre; termostat açık ya da kapalı konumda iken arızaya yapabiliyormuş. Açık konumda iken arızalanması, soğutma suyunun geç ısınmasına, hararetin normalden uzun zamanda olması gereken seviyeye gelmesine neden olurken, kapalı konumdayken arızalanması, hararetin hızla yükselmesiyle conta yakma v.b. mühim arızalara sebep olabiliyormuş. NOT: Alternatifte iki usta var. İsimlerini bilmem. Biri servisten ayrılma, diğeri galiba dükkan sahibi. 2015 yılında, Avensisin ön konsolundaki bardak tutucuyu değiştirmek için telefonla soru sorduğumda, beni Çoruma çağırmıştı dükkan sahibi olanı. Bardaklığın değişmesi için konsolun komple sökülmesi gerektiğini ve uzun bir işlem olduğunu söylemişti. Asıl mevzuyu ise; İstanbul'daki parçacıyı aradığımda, ''konsoldaki maun çıtanın basit bir hamleyle söküldükten sonra, bardaklığı tutan iki cıvata sökme işlemiyle kolayca halledebileceğimi'' alaycı bir tavırla söylediğinde anlamıştım. (Parçacının dediği gibi de çok kolay değiştirmiştim)O nedenle alternatif' e hep mesafeliyim.Ayrıca, ustaları doktorlara benzetecek olursak; askerliğini sıhhiye olarak yapan ve askerden sonra köyde umum sağlık hizmetleri yürüten tipler de var, iyi üniversitelerde okuyup, çok iyi hastanelerde çok iyi hekimlerin yanında uygulama yaparak mesleğini en iyi şekilde yapanlar da.Şifacı geçinen üfürükçü tayfasından bahsetmiyorum bile..Allah hep iyilerle karşılaştırsın...