Gönderen Konu: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs  (Okunma sayısı 3169 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« : Aralık 07, 2016, 23:17:14 »
Aselsan ile Temsa’dan Türkiye’nin ilk %100 yerli elektrikli otobüsü: Temsa Avenue EV


Yenilenebilir enerji ve elektrikli araçlar konusunda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de birtakım çalışmalar yürütülüyor. Bu odakta daha önce İzmir Büyükşehir Belediyesi başta olmak üzere çeşitli yerlerde toplu taşıma hizmeti amacıyla elektrikli otobüslerin hizmete girmeye başladığına tanık olmuştuk ancak bu kez lansmanı yapılan gelişme biraz daha heyecan verici.
 
 Aselsan ile Temsa, ortak bir çalışma yürüterek Türkiye’nin ilk %100 elektrikli otobüsünü tanıttı. Daha önce Türk iştiraki şirketlerin bu noktadaki çalışmalarını sizlerle paylaşmıştık ancak o şirketler genellikle yurtdışında faaliyet gösteren Türk girişimcilerin modelleriydi. Bu ise ülkemiz sınırları içinde geliştirilmiş ve üretimi de Türkiye’de gerçekleştirilecek bir çalışma oluşuyla öne çıkıyor.   Temsa Avenue EV Temsa’nın Avenue serisi toplu taşıma araçlarının elektrikli bir versiyonu olan olan Avenue EV, %100 elektrikli olarak görev yapıyor. Çalışmaları tamamlanan ve çok yakında üretim süreci başlayacak olan aracın sahip olduğu teknolojik birçok önemli detayda Türk mühendislerinin imzası var.

Motoru Aselsan Geliştirdi
 66 ülkeye 10 binden fazla araç ihracatı yapan Temsa, üretim noktasında hem teknik alt yapıya hem de bilgi birikimine sahip. Elektrikli çözümler konusunda destek ise şirkete Aselsan tarafından sağlandı. Avenue EV modelinin elektrik motorunu Aselsan özel olarak geliştirmiş.   Hızlı şarj özelliği sayesinde 8 dakikada şarj olabilen otobüs, tek şarj ile 50-70km yol gidebiliyor. Bu sayede araç, güzergâh boyunca kurulacak duraklarda da hızlıca şarj olarak, kesintisiz bir şekilde şehir içi ulaşımda hizmet sunabilecek. İnternet erişimi, verimli ısıtma ve soğutma sistemleri gibi özelliklerle donatılan modelin, kışın ısıtma yazın ise soğutma nedeni ile nasıl bir menzil kaybı yaşayacağından ise bahsedilmemiş ancak anlaşılan o ki bu ilk modelde menzil uzunluğundan ziyade kısa aralıklarla hızlı şarj edilerek aracın uzun süreli kullanımına olanak tanınmaya çalışılmış.
 
Tesla Kadar Pili Var
Aracın sahip olduğu batarya kapasitesi 75kWh. Yani böylesi dev cüsseli bir otobüs için son derece küçük. Daha açıklayıcı olması adına Tesla Model S'in ortalama modelleri ile neredeyse aynı güçte diyebiliriz. Bu batarya 250kW / 340 beygir gücünde bir motoru besliyor. Tork ise 2700nM.
  Otobüsün elektrikli çekiş sistemini oluşturan çok fazlı motor, araç kontrol bilgisayarı, yüksek güç dağıtım birimi, DC/DC çevirici birimleri gibi birçok önemli teknoloji, %100 yerli olarak Aselsan tarafından geliştirilmiş. Bu teknolojiler, ilerleyen dönemde geliştirilecek yeni elektrikli araçlarda da milli bir birikim olarak kullanılabilir olacakmış. Yani Temsa’ya özel olarak kalmayacak. 



52 ayakta 1 tekerlekli sandalyede toplam maksimum 53 yolcu kapasitesine sahip olan Temsa Avenue EV ve gelecekteki elektrikli modeller için Bilim ve Teknoloji Bakanlığı bir dizi çalışma yürütme planları da yapıyor. Buna göre ilerleyen dönemde belediyeleri elektrikli araç kullanımına teşvik edecek veya birtakım zorunluluklar getirecek planlamalar da yapılabilir.
 






Kaynak: Donanımhaber

Toyota Club Türkiye

Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« : Aralık 07, 2016, 23:17:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #1 : Aralık 07, 2016, 23:58:34 »
Son 6 - 7 yıldır Çinde kullanılan sistem çok verimli, temiz ve hızlı.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 35
  • Model Yılı: '15
  • 4 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #2 : Aralık 08, 2016, 00:34:04 »
İnşallah devamı gelir böyle haberlerin. En azından bu ülke için eleştirmekten ileri gidemeyen insanlara inat  başarmaya çalışan  insanlar var.
-KARABÜK ÜNİVERSİTELİ TRABZONSPORLULAR-
-CEVAP YAZARKEN ALINTI YAPINIZ-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #3 : Aralık 08, 2016, 01:38:11 »
Herşey iyi hoş da şu Türkiyede ki otobüs üreticileri (İsuzu, Otokar, TemSA, Güleryüz, Akia (müşterim olur), Bmc gibi) koca otobüsü yazıp çizip üretiyorlar ama adam gibi far tasarlayamıyorlar >:( Hepsi kısa, uzun ve park lambalarını birer yuvarlak lamba kullanıyorlar
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #4 : Aralık 08, 2016, 06:43:43 »
Far için 2-3 firma var üretim yapan. Tasarımı oldukça pahalı ve zahmetli olduğundan standart yine 2-3 model yapmışlar ve lisanssız OEM olarak satın alınabilecek bir tek bu modeller var. Diğer üretimini yaptıkları farlar hep marka lisanslı. Biz de hatta elektrikli arabamıza aynı bu otobüsteki far ve stoplardan kullanacaktır. Farba üretimi olmaları lazım. Sıfırdan far tasarımı için 1-2 milyon $ fiyat vermişlerdi bize.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #5 : Aralık 08, 2016, 08:25:39 »
insallah sorunsuz bi sekilde seri uretime gecer yollarda bolcana goruruz bu otobusleri. ilerleyen zamanlarda bu teknolojiyi ilerletip yerli otomobilde de kullanabilirsek cok iyi olur. su patent olayina da devletimiz destek vermeli sahip cikip arkasinda durmali. cinliler reklam olsun diye her arabanin kopyasini yapiyor hatta seri urettikleri cogu otomobil bir cok firmanin kopyasi denilebilir ama kimse gik diyemiyor is turkiyeye geldimi sorun sikinti cikartiyor namussuzlar.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür etti
  • 103 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #6 : Aralık 08, 2016, 08:34:38 »
çok güzel bir otobüs hayırlı olur inşallah ancak toplu taşıma araçlarına rağbet artar umudu hala zayıf.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #7 : Aralık 08, 2016, 09:18:58 »
Far için 2-3 firma var üretim yapan. Tasarımı oldukça pahalı ve zahmetli olduğundan standart yine 2-3 model yapmışlar ve lisanssız OEM olarak satın alınabilecek bir tek bu modeller var. Diğer üretimini yaptıkları farlar hep marka lisanslı. Biz de hatta elektrikli arabamıza aynı bu otobüsteki far ve stoplardan kullanacaktır. Farba üretimi olmaları lazım. Sıfırdan far tasarımı için 1-2 milyon $ fiyat vermişlerdi bize.
Yeni far üretmenin maliyeti 1-2 milyon doları buluyor muymuş yav? :wacko: :wacko:
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #8 : Aralık 08, 2016, 14:31:49 »
Güzel paylaşım olmuş.
Unutmamak gerekir, bu ürünler eleştirilerin sonucu oluşan üretimlerdir. Yapılmış, yapılmaya devam eden ve yapılacak her faydalı şey takdir edilmeli, gelişimleri için de faydalı şekilde konuşulmalıdır, örneğin Kaizen.

Otobüs hakkında daha teknik bilgi iyi olur. Sanırım Dc sürücüler Aselsan üretimi, muhtemelen motor da. Karoser Temsa'nın. Bu arada manevra lokomotifi E1000 de unutulmamalı. Keza hem üretim, hem tasarım ile Aegea (Ege) da çok önemli, Alper'in bahsettiği gibi tasarımı üzerine almış bir üretim. Umarım daha da gelişirler, hele Bozkurt, Karakurt gibi lokolar düşünülürse.

Batarya grubu Liion mu acaba, öyle ise menşei umarım yerli olur zaman içinde, ya da daha verimlileri geliştirilir. Sanırım Vestel grubu bu işe girişecek, burada bizler uzun zamandır söylüyoruz, katmadeğeri yüksek aksamlara yatırım yapılmalı.
Çoğu insan Nasa 'yı Uzay teknolojileri kurumu zanneder, oysa onların kimi araştırmaları, bir çok sektöre teknolojik kapılar açmıştır.

Otobüse dönersek, kısa hatlarda iş görür, suni sesli yapılmalı tabi. Ayrıca şehir merkezi ses ve hava kirliliği açısından çok faydalı. Batarya grubu ise önemli maliyet, ömrü de düşünüldüğünde (liion ise).
Rejeneratif frenleme olması zaten en doğrusu olmuş, özellikle şanzıman, içten yanmalı motor ağırlık ve hacimlerinin olmamasının avantajı varken.
İlk başlarda, gerçek sürüş şartlarında kimi problemler ile karşılaşılabilir (özellikle trafik, sıcak ve soğukta), bunlar yıldırmamalı kimseyi, olumlu eleştiriler ile gelişecektir.


+ Güneş panelli eklenebilir yüzey alanı düşünüldüğünde, özellikle araçlar şarj esnasında, batarya tam dolum sonrası bu sayede şebekeye de geri besleme yapabilir.
+ Otomobillerde emniyet kemeri takmak zorunlu iken ayakta bunca yolcu alan toplu taşıma araçları ayrı bir konu.
+ Gelişmenin en önemlisi, insanlar yine toplu taşımaya binmenin adabına, başkalarının hakkına, sıraya, nezakete uymalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #9 : Aralık 08, 2016, 15:38:49 »
Otobüsü üretebiliyoruzda Otomobil nerede kaldı arkadaş ?
Şaşırmamak elde değil.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #10 : Aralık 08, 2016, 15:58:13 »
Otobüsü üretebiliyoruzda Otomobil nerede kaldı arkadaş ?
Şaşırmamak elde değil.

Elektrikli Otomobil için en baştan açıklanan yol haritasında Lansman tarihi 2018 olarak verilmişti zaten.2019 gibi de seri üretimden bahsetti ilgili bakan. Gerçi 1 yıl içinde nasıl fabrika kurulup üretilecek orası ayrı bir muamma (Hali hazırda üretim yapan bir firma ile düşük fazda üretim anlaşması yapılmazsa)

Netice itibarı ile daha çok var yerli otomobili özelliklerinin açıklanmasına ve kendisini yollarda görmemize.Otomotiv işi olay iş değil.

Düzeltme: Birde haberde hata olduğu söyleniyor. Koltuk kapasitesi olarak asıl verilerin:  88 kişilik olduğu  (35 oturan, 52 Ayakta, 1 tekerlekli sandalye bölgesi ) 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #11 : Aralık 08, 2016, 16:20:42 »
Otobüsü üretebiliyoruzda Otomobil nerede kaldı arkadaş ?
Şaşırmamak elde değil.
Dobló, Fiorino, Egea, Tren, Tramvay, Otobüs, Traktör, Kamyon, Ford Cargo Kamyon Motoru, Helikopter, Tank, İHA vb. şeylerin hepsini yapabiliyoruz ama her ne hikmetse otomobil üretemiyoruz bir türlü!!!

Not1: Dobló ve Fiorino tamamıyla Tofaş AR-GE'si tarafından ve fikri mülkiyet hakları Tofaş'ta kalmak şartıyla Türkiye mühendisleri tarafından tasarlanmış ve satışa sunulmuştur. Fiorino üreterek Mini Kargo diye hafif ticari araç sektöründe yeni bir segmentin oluşumuna öncülük etmiştir

Not2: Ford Truck Türkiye ise kamyon sınıfında Cargo ismiyle bir araç piyasaya çıkardı yıllar önce. Cargo kamyonların bütün AR-GE süreci, aracın şasi'sinden motoruna kadar bütün herşeyi Türkiye mühendisleri ve sanayi kuruluşları tarafından yapılmaktadır. Hani motor üretemiyoruz diyenler var ya!!! Onlara verilecek cevap Ford Cargo modelidir. %💯 Türkiye malıdır.

Not3: Dünya deniz tarihinde ilk arabalı feribotu Osmanlı zamanında İstanbul belediyesi ulaşım bölümü sorumlusu tarafından projesi çizilmiş ve bizzat kendi gözetiminde o zamanlar gemi üretiminde bir numara olan İngilizlere yaptırılmıştır. Yıllar önce okuduğum Türkler ve İnovasyon adlı kitapta okumuştum. Konu ile ilgili bir haber buldum. Link'ini paylaşıyorum.

http://blog.milliyet.com.tr/dunyanin-yapamadigini-osmanli-yapti--ilk-arabali-vapur/Blog/?BlogNo=414345

Biz bunları yapabiliyorken kendimize ait bir otomobil markamız hala olmaması hem üzücü hem de düşündürücü
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #12 : Aralık 08, 2016, 16:57:42 »
Merak ettiğim için soruyorum;
zaten biz İstanbul da metrobüs için Hollanda dan elektrikli almıştık ta,ancak verdiği güç yokuşlarda (malum istanbul) araç dolu olduğunda verimli olmadığı için trafikten çekilmemişmiydi?yanlış mı hatırlıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #13 : Aralık 08, 2016, 17:33:58 »
Merak ettiğim için soruyorum;
zaten biz İstanbul da metrobüs için Hollanda dan elektrikli almıştık ta,ancak verdiği güç yokuşlarda (malum istanbul) araç dolu olduğunda verimli olmadığı için trafikten çekilmemişmiydi?yanlış mı hatırlıyorum
İşin ticari tarafı ayrı konu ama zamanında teknik açıdan haşırneşir olmuştum o araçlar ile. Bazı aksamları kalitelidir, yalnız AW standartına Türkiye'de pek özen gösterilmediği için rampalarda motoru yetersiz kalmıştı (içten yanmalı). Güzergah düşünüldüğünde, hat kapasitesi iyi planlanmadığı için çok sorun yaşandı. Aslında eğimi çok olmayan, yolcu sayısı kontrol altında olan yerler için konforlulardı Phileaslar. O hat çok daha geniş ölçekte ve uzun vadeli planlanmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #14 : Aralık 08, 2016, 18:40:43 »
Keza hem üretim, hem tasarım ile Aegea (Ege) da çok önemli, Alper'in bahsettiği gibi tasarımı üzerine almış bir üretim. Umarım daha da gelişirler,

Fiat Aegea mı? Tipo mu?

https://www.fiat.com/tipo/tipo-sedan
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #15 : Aralık 08, 2016, 20:27:12 »
Fiat Aegea mı? Tipo mu?
https://www.fiat.com/tipo/tipo-sedan
Türkiye pazarında Egea dış pazarda Tipo diye geçiyor adı.
Madem adı dış pazarda Tipo diye geçiyor sürtünme kat sayısı da 0,26 mı acaba?
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #16 : Aralık 08, 2016, 20:31:34 »
Aynen Özcan'ın belirttiği gibi, Aegea, trim tasarımları Bursa, bir tanesi çok değerli bir arkadaşımız tarafından olmak üzere. İtalya bu işin piri diye düşünüldüğünde Türk tasarımı adına iyi bir adım.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Temsa Ve Aselsan'dan Yerli Elektrikli Otobüs
« Yanıtla #17 : Aralık 08, 2016, 20:42:11 »
Aynen Özcan'ın belirttiği gibi, Aegea, trim tasarımları Bursa, bir tanesi çok değerli bir arkadaşımız tarafından olmak üzere. İtalya bu işin piri diye düşünüldüğünde Türk tasarımı adına iyi bir adım.
Katılıyorum sana Hakan abi.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR