Gönderen Konu: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?  (Okunma sayısı 44949 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür edildi
Merhabalar,
Ben birkaç hafta önce 2016 Corolla Multidrive S aldım ve almadan önce diğer otomatikleri incelediğimde ısınmaması için trafik ışıklarında boşa almak,  dur kalk trafiğinde manuele alıp az vites geçişi yaparak ısınmasını engellemek gibi tavsiyeler vardı?
Multidrive S için de kullanımda dikkat etmem gerekenler var mıdır?
Daha önce jazz kullandığımda hiç vitesle ilgili birşey düsünmezdim ama sonrasında citroen C3 kullanınca İstanbul trafiğinde ısınmasın diye herşeye dikkat eder oldum. Toyotada durum nasıldır?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 86 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #1 : Aralık 04, 2016, 18:13:10 »
Jazzda muhtemelen cvt kullanmissinizdir, corollada ki de aynen jazzdaki gibi cvt şanzıman  ve aynen jazzdaki gibi hicbir şey düşünmenize gerek yok. Yoğun dur kalk tafikte manuel kullanılması tavsiye edilen sanzimanlar yarı otomatik olanlar. Ben cvt de uzun süre ışıkta bekleyeceksem ayağım sürekli frende durmasin diye boşa alıyorum, yoksa boşa almanın bir gereği yok aslında.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #2 : Aralık 04, 2016, 19:17:46 »
Merhabalar,
Ben birkaç hafta önce 2016 Corolla Multidrive S aldım ve almadan önce diğer otomatikleri incelediğimde ısınmaması için trafik ışıklarında boşa almak,  dur kalk trafiğinde manuele alıp az vites geçişi yaparak ısınmasını engellemek gibi tavsiyeler vardı?
Multidrive S için de kullanımda dikkat etmem gerekenler var mıdır?
Daha önce jazz kullandığımda hiç vitesle ilgili birşey düsünmezdim ama sonrasında citroen C3 kullanınca İstanbul trafiğinde ısınmasın diye herşeye dikkat eder oldum. Toyotada durum nasıldır?
Cvt sanzumamlarda bu durmlari unutabilirsiniz agrasif kalkislardan kacinmanizi tavsiye ederim cvt sanzuman gercekten cok konforlu bir sanzumandir keyfini cikartin aracinizda start stop. Da varsa degmeyin keyfine

LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #3 : Aralık 05, 2016, 18:28:00 »
Merhabalar,
Bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim. Araçta start-stop yok ama c3 ile kıyaslanamayacak sanziman konforunda. Şimdilik yakıt haricinde gayet memnunum yakıtım da belli sure sonra düşmesini umuyorum.
Tekrar teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '10
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #4 : Aralık 05, 2016, 19:56:35 »
Merhabalar,
Bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim. Araçta start-stop yok ama c3 ile kıyaslanamayacak sanziman konforunda. Şimdilik yakıt haricinde gayet memnunum yakıtım da belli sure sonra düşmesini umuyorum.
Tekrar teşekkürler

Öncelikle hayırlı olsun.
Arkadaşlar söylemiş zaten, cvt şanzıman olduğu için sorunsuz binersiniz.

Yakıt konusuna gelince, cvt şanzıman manuelden biraz daha az yakar.
Siz arabaya alıştıkça harcadığınız yakıtda zamanla düşecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #5 : Aralık 05, 2016, 20:34:28 »
Anahtarsiz calistirma varsa aracinizda, uzun trafik beklemelerinde tek tusla calistir durdur yapabilirsiniz. Kontak anahtarindan daha kolay.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #6 : Aralık 05, 2016, 20:36:15 »
Sert virajlardaki dönüşlerde giriş esnasında manuele alıp vites küçültmek; çıkışlarda vites yükseltmek. Böylelikle daha fazla tork mukavemetinden faydalanmak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #7 : Aralık 05, 2016, 21:13:37 »
Toyotada aracı hareket ettirirken vitese atın sonra unutun. Ben yaklaşık 6 yıldır otomatik kullanıyorum. Hiç bir sıkıntı veya ısınma yaşamadım. Yaşanacağını da sanmıyorum. Aracınıza alıştıkça bakımlarını da zamanında yaptırmanız kaydıyla yakıtınızın da emsallerine göre oldukça düşük olduğunu göreceksiniz.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #8 : Aralık 07, 2016, 09:06:06 »
Hocam agresif kalkışlardan niçin kaçınmalı. Ne gibi zararı olur acaba cvt şanzımana.
Cvt sanzumamlarda bu durmlari unutabilirsiniz agrasif kalkislardan kacinmanizi tavsiye ederim cvt sanzuman gercekten cok konforlu bir sanzumandir keyfini cikartin aracinizda start stop. Da varsa degmeyin keyfine

LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


2015 Corolla Advance 1.6 MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '16
  • 18 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #9 : Kasım 28, 2017, 17:03:02 »
araba haraket ederken boşa (N) almayın, manuele almayın gibi uyarılar var. doğrumudur bilmem. ancak ışıkta beklerken D den N ye alınca araç gerçekten silkinip rahatlıyor.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 28, 2017, 17:04:44
Anahtarsiz calistirma varsa aracinizda, uzun trafik beklemelerinde tek tusla calistir durdur yapabilirsiniz. Kontak anahtarindan daha kolay.




maalesef öyle rahat olmuyor, benim araba stop ettim P moduna almayınca çalışmıyor doğal olarak trafik ışığında saniye yoksa ışık yanar yanmaz siz çalıştırıp P modundan D moduna geçene kadar arkadan korna hakaretin bini bir para...
2016 Corolla Advance multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 86 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #10 : Kasım 28, 2017, 19:07:34 »
Cvt kullanıcısı olarak 60 saniye veya üzeri bir ışıkta beklemem gerekiyorsa şunu yapıyorum. Vitesi boş (N) konumuna alıp stop tuşuna basıyorum, ayağım frende oluyor. Işığın yeşile dönmesine 10 sn. kala start tuşuna basıyorum çalışıyor, D konumuna alıp devam ediyorum. Bu şekilde bir sıkıntı yaşamadım. Eğer D konumundayken stop ederseniz tekrar çalıştırmak için P konumuna almanız gerekir.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '16
  • 18 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #11 : Kasım 28, 2017, 22:14:55 »
Cvt kullanıcısı olarak 60 saniye veya üzeri bir ışıkta beklemem gerekiyorsa şunu yapıyorum. Vitesi boş (N) konumuna alıp stop tuşuna basıyorum, ayağım frende oluyor. Işığın yeşile dönmesine 10 sn. kala start tuşuna basıyorum çalışıyor, D konumuna alıp devam ediyorum. Bu şekilde bir sıkıntı yaşamadım. Eğer D konumundayken stop ederseniz tekrar çalıştırmak için P konumuna almanız gerekir.
ayak frende durmasa da tekrar  N konumunda iken çalışıyor mu
2016 Corolla Advance multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #12 : Kasım 28, 2017, 22:19:36 »
Bildiğim kadarıyla, Kısa duruşlarda N ye aldığınızda tork konvektöründe ki yağ hazneye iniyor. D ye attığınızda ise tork elde etmek için yağ basıncı oluşması biraz zaman(beş on saniye olabilir net bilmiyorum) alıyor. D ye alıp birden gaza yüklenirseniz yeterli tork oluşmadığından uzun vadede şanzımana zarar verir.

Bununla birlikte sıkışık trafikte araç 1-2 arasında gidip gelmesin diye manuele alırım. Manuelde devir düştüğünde kendi otomatik vites küçültüyor.

Birde rampa inişlerinde araç hızlanmasın ve sürekli frenleme yapmayım diye manuele alıp vites yükselmesine engel olurum.

Birde normal oto atikler gibi rampada durduğunuzda tork aracı tutmaya yetmiyor araç geri kaçıyor. Bu nedenle aracın kayması muhtemel dik yokuşlarda yokuş kalkış desteğiyle kalmak gerekiyor. Kayışlı sistem olduğu için ters yöne dönüş yaparken birden aksi mukavemek uygulamak kayışa zarar verecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 86 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #13 : Kasım 28, 2017, 22:20:05 »
Aracı çalıştırmadan önce frene basmak gerekir, onun dışında boşta beklerken basmak şart değil tabi ki.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #14 : Ekim 22, 2021, 08:36:39 »
merhabalar, park etmek istediğimde doğru vites kullanımı için bilgilerinizi rica edeceğim. aracı aldığım arkadaş şöyle tarif etti 'durduktan sonra ayak frende vitesi N ye al 1,2 sn. bekle. el frenini çek. ayağı frenden al. vitesi P ye alıp aracı stop et.'

el kitabında ise, Vites kolu D konumundayken, fren pedalına basarak aracı tamamen durdurunuz. Park frenini(el freni) çalıştırınız ve vites kolunu P konumuna getiriniz. Motoru durdurmak için kontağı kapatınız. Yavaşça fren pedalını bırakınız.

doğrusu el kitabıdır değil mi?
2007 AURİS 1.6 MANUEL, 2013 AURİS 1.4 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 OTOMATİK, 2012 AURİS 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA OTOMATİK.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #15 : Ekim 22, 2021, 09:59:50 »
merhabalar, park etmek istediğimde doğru vites kullanımı için bilgilerinizi rica edeceğim. aracı aldığım arkadaş şöyle tarif etti 'durduktan sonra ayak frende vitesi N ye al 1,2 sn. bekle. el frenini çek. ayağı frenden al. vitesi P ye alıp aracı stop et.'

el kitabında ise, Vites kolu D konumundayken, fren pedalına basarak aracı tamamen durdurunuz. Park frenini(el freni) çalıştırınız ve vites kolunu P konumuna getiriniz. Motoru durdurmak için kontağı kapatınız. Yavaşça fren pedalını bırakınız.

doğrusu el kitabıdır değil mi?
Doğrusu arkadaşınızın anlattığı şekilde,aracı el frenine oturtuktan sonra vitesi P konumuna almak daha sağlıklı,yük şanzımanada değil el freninde olmalı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Multidrive S kullanımında dikkat edilmesi gerekenler neler?
« Yanıtla #16 : Ekim 22, 2021, 12:19:28 »
merhabalar, park etmek istediğimde doğru vites kullanımı için bilgilerinizi rica edeceğim. aracı aldığım arkadaş şöyle tarif etti 'durduktan sonra ayak frende vitesi N ye al 1,2 sn. bekle. el frenini çek. ayağı frenden al. vitesi P ye alıp aracı stop et.'

Yazdıklarınızda küçük bir düzeltme yapayım. Eksik yazdığınız bir noktayı ekliyeyim. Belki burayı okuyup eksik uygulama yapan olmasın diye.
N'den sonra El frenini çektik, sonra ayağı frenden kaldırıp ''sonra tekrak frene basarak'' vitesi P'ye al ve stop et. Servisin dediğide bu şekilde.
O