Gönderen Konu: Gazlı Amartisör Deneyimi...  (Okunma sayısı 988 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • aile için efsane
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Gazlı Amartisör Deneyimi...
« : Şubat 05, 2009, 20:38:01 »
Arkadaşlar aracımın amartisörleri gazlı monreo ile değiştirip arka helezonlara nal (takoz) taktırmak istiyorum daha önce bu işlemi yapan arkadaşlar varsa araçlarındaki olumlu ve olumsuz değişimleri paylaşırsanız sevinirim.
Bu arada bu değişikliğin sebebi  aracıma biraz fazla yükleme yapıyorum , aracımın arkasının biraz çökük kalıyor , eskisi gibi dinç durmuyor.
EFSANELER HİÇBİR ZAMAN ÖLMEZ...

Toyota Club Türkiye

Gazlı Amartisör Deneyimi...
« : Şubat 05, 2009, 20:38:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazlı Amartisör Deneyimi...
« Yanıtla #1 : Şubat 06, 2009, 09:09:08 »
Benim deneyimim yok, ama sonuçları bilmek isterim. Ben de aynı amortisörlerden düşünüyorum çünkü :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazlı Amartisör Deneyimi...
« Yanıtla #2 : Şubat 06, 2009, 09:31:52 »
Benim ön amortisörler gazlı monreo. gayet memnunum, hiçbir şikayet yok. yalnız teknik açıdan ne denebilir, nasıl denenir bilmiyorum ?
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazlı Amartisör Deneyimi...
« Yanıtla #3 : Şubat 06, 2009, 16:43:59 »
  Selam.
 Gazlı amortisör, aynı özellikteki yağlı olana göre daha çabuk tepki verir ve ikinci salınımda daha çabuk sertleşir ancak ömrü bildiğim kadarı ile yağlı olana göre daha kısadır. Takoz kullananaları ya da helezon kesenleri duyuyorum ancak bu işin sağlıklı yolu değil. Bence en iyi yol, amaca uygun ve amortisörlerle uyumlu helezon kullanmaktır. Ayrıca aracı yükseltmek (çok küçük oranlarda da olsa) sürüş güvenliğini düşürecektir.
 Ben amortisörde kalite, performans, denge olarak önceliği orjinal olanlara verirdim, sonra bahsedilen tarzdaki üretimlere, sonra ise uzakdoğu ürünlerine. Tabi bu benim görüşüm. Ayrıca amortisörün de depoda saklama şekli ve üretim tarihide önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • aile için efsane
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Gazlı Amartisör Deneyimi...
« Yanıtla #4 : Şubat 06, 2009, 20:39:57 »
Arkadaşlar yaptığım diğer araştırmalarla brlikte burada bana verdiğiniz değerli bilgiler ışığında araç ve benim için en güvenli metod amartisörleri orjinaliyle değiştirip helezonları yeni yada hemen hemen aynı tansiyona sahip helezonlarla değiştirmek.
Gazlı amartisörle fazla yüklü olduğumda sorun çıkartabilir. Ama sportif kullanım için ideal.
Takozlarada montaj sonrası istediğim yüksekliği verebilir belki ama helezonların tansiyon değişikliği yol tutuşumu olumsuz etkileyebilir.
Sonuç: Araç ne kadar orjinal olursa şu anda benim için o kadar iyidir...

İlginize teşekkür ederim...
EFSANELER HİÇBİR ZAMAN ÖLMEZ...