Selamun aleyküm. Herkese merhaba arkadaşlar.
Hafta sonu biraz vakit ayırarak, aracımın gösterge panelinin aydınlatmasını kontrol edeyim istedim. Malum ya; AE 101 ler gösterge aydınlatması konusunda biraz zayıf. Yaptığım işlerin bazı yerlerini de, belki birilerinin işine yarar, faydalı olur düşüncesiyle fotoğrafladım. (Bu ikinci sökme takma işlemi)
Besmele ile başlamayı unutmayın
1- Gösterge paneli çerçeve sökümü:
Eğilerek gösterge panelinin üst tarafına, alttan bakınca görülebilen iki vidayı söküp, gösterge çerçevesini alt kısmından nazikçe kendinize çekin. Burada klipsler var. Zorlanmadan geliyor. Mümkünse tornavidanız mıknatıslı olsun. Vidalar, sizi çok zorlayacak yerlere düşebilir.
2- Panel sökümü:
Çıtayı çekerek aldıktan sonra, fotoğrafta görülen panelin dört köşesindeki vidaları da sökün. Bu altı vida siyah renk. Birbiriyle aynı. Kaybolmayacak bir yere (örneğin küllüğe) koyun.
Artık panel yerinden ayrılmaya hazır.
3. Tamamen ayırma:
Paneli kendinize doğru hafifçe çekin. Sağ arka tarafından bakınca, üç adet elektrik bağlantı soketi göreceksiniz.
Yerine takarken karıştırmamak için, hangi soketi nereden çıkardığınıza dikkat ederek sökün. Mümkünse sökmeden fotoğraflayın.
4-
Tebrikler..Panel artık elinizde.
Şimdi kendinize sakin bir çalışma yeri seçin. (Araba içinde olmaz, masa tavsiye ederim.)
5- Panel camını (cam değil plastik aslında) sökme:
Elinizdeki panelin üst köşelerinde, sökmeniz gereken iki tane daha vida var. Önceki söktüğünüz altı vidadan farklı olarak metalik bir renge ve farklı diş aralığına sahipler. Bunları da ayrı bir yere koyun. Diğerleri ile karışmaz ama dalgınlıkla diğer vidanın yerine takmaya çalışmamış olursunuz.
Vidaları söktükten sonra, gösterge camını panele tutturan plastik tırnaklarından bastırarak ayırın. Günlük km sıfırlama çubuğunu kırmamaya ve bu çubuğun etrafını saran toz engelleyici lastik parçayı kaybetmemeye dikkat edin.
Bir kez daha tebrikler...
Artık göstergeler ile aranızda bir engel kalmadı.
Burada yeri gelmişken; gösterge camınızın rahatsız edici çiziklerle dolu olabileceğinden hareketle, bu (derin olmayan) çizikleri gidermek için, farlara uygulanan basit pasta işlemi de yapabileceğinizi hatırlatmak isterim. Yalnız aşırı güç uygulamayın. Unutmayın; çizik cam, çatlak ya da kırık camdan daha iyidir
6- Temizlik ve bakım:
Bu aşamada öncelikle kadranda ve göstergelerdeki tozu giderin. Yumuşak bir fırça bu işte oldukça başarılı olacaktır.
Kadran cerçevesini de dikkatlice çıkarıp temizleyin. Aşındırıcı, sert temizleme yapmayın. Çizilme riskini gözardı etmeyin.
Panelin arkasını çevirip, ampulleri kontrol edin. Çoğu kararmış ya da tamamen işlevsiz hale gelmiş olabilir. Hepsini yenileriyle değiştirmenizi tavsiye ederim.
Siyah plastik kısımdan tutup sola doğru çevirerek yerinden çıkartın. Sonra ampulu elinizle çekerek plastik kısımdan ayırın. Standart ampullerin yerine ledli ampulleri kullanabilirsiniz. Her ikisi de fotoğrafta var. Büyük dipli olanlar göstergenin kadranını aydınlatma için. Küçük olanlarsa arıza, uyarı vs. için.
DİKKAT:
**Ledli aydınlatmalar dimmerlenmeye uygun değildir. Dolayısıyla direksiyonun sol tarafında bulunan gösterge paneli aydınlatma reostası ile kadran aydınlatmasını artırıp azaltma imkanınız olmayacak.
**Led ampuller + - uçları doğru takıldığında çalışır. İlk denemenizde yanmazsa + - uçlarını değiştirip tekrar takın.
Bu kadar temizlik yeter diyenler, buraya kadar yaptığı işlemleri tersine yaparak işlemi sonlandırabilir.
Ama biraz daha ilerlemek ve daha içinize sinen bir temizlik istiyorsanız, buyrun, devam edelim.
Panelin arka yüzünde yeşil devrenin üzerinde, gösterge saatlerini kadrana tutturan küçük vidalar var. Bunları sökerken, paneli yüzüstü sert bir zemine koymadan, göstergelerin ibrelerine zarar vermemeye özen gösterin. Hararet, yakıt, hız göstergesi ve devir saatini kadrandan ayırın, bunların vidalarını ayrı ayrı yerlere koyun.
Göstergeleri elinize alarak fırça yardımıyla dikkatlice temizleyin. İbrelere nazik davranın.
DİKKAT: Yakıt göstergesi söküldüğünde, ibresi sıfıra dönmez. Kullanım sırasında yakıtla ilgili sürpriz yaşamamak için, söktüğünüz andaki konumunu muhafaza edin.
Vidaları söktükten sonra, devrelerin bulunduğu yeşil plastiği de zorlamadan yerinden çıkarın. Burada devrelere zarar vermemeye azamî ihtimam gösterin. Hafif bir temizlik de bu devre üzerinde yapabilirsiniz. Korozyon, oksitlenme vs. var mı kontrol edin.
Artık gösterge panelinin iskeleti elimizde. Bu plastik parçayı su ve deterjanla yıkayabilirsiniz. Ampullerin içine oturduğu yuvaları toz ve kirden arındırın. Ben bu kısımda; boyanın yansıtma özelliğinden faydalanmak ve göstergelere gelecek ışık miktarını arttırabilmek için parlak metalik sprey boya kullandım. Bir iki kat yeterli.
İyice kuruduktan sonra sırası ile; yeşil devre plastiğini, göstergeleri, gösterge çerçevesini, yerlerine yerleştirin.
Paneli araçtaki yerine yerleştirmeden soket bağlantılarını yapın ve farları açıp yanmayan led varsa söküp yarım tur çevirip tekrar takın.
Hepsinin düzgün çalışmakta olduğundan eminseniz, paneli yerine vidalayın. Son olarak panel çerçevesini yerleştirip vidalayın.
Söküm işleminden önce orada olmayan, ama montaj bittiğinde nereye ait olduğundan emin olmadığınız parça yada malzeme olup olmadığını kontrol edin. Elinizde bu tarife uyan bir nesne kalmışsa fazla üzülmeyin. Ustanın iyisi parça arttırır.
Akşam saatlerinde ya da yeterince karanlık bir yerde ışıl ışıl olmuş panelinize hayranlıkla bakabilirsiniz.
Ellerinize sağlık efendim.
Güle güle kullanın.