Gönderen Konu: 96 GLİ Otomatik şanzımanda yağ rengi  (Okunma sayısı 2358 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
96 GLİ Otomatik şanzımanda yağ rengi
« : Kasım 11, 2016, 12:18:30 »
Selamun aleyküm.
Forumda otomatik şanzıman yağının değişim periyodu konusu yeterince tahlil edilmiş. En azından -bazı sözde ustaların hâlâ iddia ettiği gibi- ''değişime gerek yok'' modundan, 'kaç bin kmde değiştirilmeli'' seviyesine gelinmiş.

Aracımın (corolla 96 GLİ otomatik) benden önceki sahibinin, şanzıman yağını hiç değiştirmediğini tahmin ediyorum. Başka bir başlıkta da mevzu olmuştu. İlk zamanlar D konumunda 3. viteste kalıp,  4. vitese geçmediği oluyordu. Sonradan bu arıza kayboldu. Otomatik şanzımacı usta aramaya başlamıştım yavaş yavaş ama, tamir, bakım vs hiçbir şey yapılmadan arıza kayboldu. O sıralarda şanzıman yağını değiştirmiştim. Ona bağlı olarak arızanın geçtiğini düşünüyorum.

Sonra yağın yeniden değişmesinin daha iyi olacağı kanaati oluşunca yağı iki kez daha değiştirdim. Yani özetle 15 bin km de 3. yağ değişimi oldu. İlkinin markası bilinen bir marka değildi. Ama 2. ve 3. değişimlerde mobil atf 320 kullanıldı ve tıpadan değil, karter sökülerek değişim yapıldı.

3. değişim daha dün yapıldı. Çıkan 4 litre yağ yine koyu kahverengi/siyaha yakın bir renkte idi. Bu kadar kısa sürede yağın bu kadar renk değiştirmesi sizce normal mi? Ters giden bir şeyler mi var?
Yorumlarda yağın rengini fazla bozmadığı, dolayısıyla rengine bakılarak değişime karar verilmesinin yanlış olacağı söylenirken, 1 yıl içinde 3. değişimde bile koyu renk yağ çıkması neyle açıklanabilir?
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Toyota Club Türkiye

96 GLİ Otomatik şanzımanda yağ rengi
« : Kasım 11, 2016, 12:18:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 GLİ Otomatik şanzımanda yağ rengi
« Yanıtla #1 : Kasım 11, 2016, 12:49:46 »
Siz o yöntemle sadece %50 sini değiştirebiliyorsunuz. Yani düz mantıkla 3. değişimde ancak %80 civarını değiştirebilmişsiniz. Radyatörden dönen hortum çıkarılarak tamamının değişimi mümkün. Siz yeteri kadar değişmişsiniz bence, 20-25bin km. sonra karar verirsiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 GLİ Otomatik şanzımanda yağ rengi
« Yanıtla #2 : Kasım 15, 2016, 12:18:10 »
Selamun aleyküm.
Forumda otomatik şanzıman yağının değişim periyodu konusu yeterince tahlil edilmiş. En azından -bazı sözde ustaların hâlâ iddia ettiği gibi- ''değişime gerek yok'' modundan, 'kaç bin kmde değiştirilmeli'' seviyesine gelinmiş.

Aracımın (corolla 96 GLİ otomatik) benden önceki sahibinin, şanzıman yağını hiç değiştirmediğini tahmin ediyorum. Başka bir başlıkta da mevzu olmuştu. İlk zamanlar D konumunda 3. viteste kalıp,  4. vitese geçmediği oluyordu. Sonradan bu arıza kayboldu. Otomatik şanzımacı usta aramaya başlamıştım yavaş yavaş ama, tamir, bakım vs hiçbir şey yapılmadan arıza kayboldu. O sıralarda şanzıman yağını değiştirmiştim. Ona bağlı olarak arızanın geçtiğini düşünüyorum.

Sonra yağın yeniden değişmesinin daha iyi olacağı kanaati oluşunca yağı iki kez daha değiştirdim. Yani özetle 15 bin km de 3. yağ değişimi oldu. İlkinin markası bilinen bir marka değildi. Ama 2. ve 3. değişimlerde mobil atf 320 kullanıldı ve tıpadan değil, karter sökülerek değişim yapıldı.

3. değişim daha dün yapıldı. Çıkan 4 litre yağ yine koyu kahverengi/siyaha yakın bir renkte idi. Bu kadar kısa sürede yağın bu kadar renk değiştirmesi sizce normal mi? Ters giden bir şeyler mi var?
Yorumlarda yağın rengini fazla bozmadığı, dolayısıyla rengine bakılarak değişime karar verilmesinin yanlış olacağı söylenirken, 1 yıl içinde 3. değişimde bile koyu renk yağ çıkması neyle açıklanabilir?

 Yağın tamamını değiştirememiş olmak birinci sebep. İkinci sebepte benim düşünceme göre; uzun sürelerdir eski yağ dolaşan kılcal bölgeler dahil yeni yağ gezinmesiyle bir nevi yıkanmış oldu. Ondan ötürü çabuk kararma vardır.  Zaten kullanımda pek sıkıntı kalmadığını/olmadığını belirtmişsiniz. Üzülüp sıkıntı yapacak bir durum olduğunu düşünmüyorum.