Gönderen Konu: multidrive s sarsinti  (Okunma sayısı 10323 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
multidrive s sarsinti
« : Kasım 07, 2016, 20:28:42 »
Merhaba,

Dsg den sonra oldukça rahat ve konforlu bir şanzıman bu cvt. Sorun şu ki "p,r,n,d" modları arasinda geçiş yaparken sarsinti  oluyor. Bu normal mi sizce? Tekrar edeyim sarsıntı sürüş esnasında vites geçişlerinde olmuyor. Sadece sözünü ettiğim mod değişiminde gerçekleşiyor. Hem de bir ayak frene sıkıca basılıyken. Bir fikriniz var mı?

Toyota Club Türkiye

multidrive s sarsinti
« : Kasım 07, 2016, 20:28:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #1 : Kasım 07, 2016, 21:10:55 »
Yol yakinken bir kontrol ettirin bu sanzuman tiplerinde sarsinti pek hayra alamet degil ileride cok yuksek masraflar cikartabilir

LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #2 : Kasım 07, 2016, 21:22:49 »
Sanzuman komple kutu sipariş15.000 tl nasil çok yuksek miktarlar cikabilir ki. Ortada herhangi bir sorun da yok zaten. Sabit haldeki bi aracin vitesi değiştirilince ne yapmasini bekliyorsunuz, tepkisiz mi kalsin. D te takarsaniz ileri R te takarsaniz geriye gitmek isteyecektir hangi sanzuman olursa olsun gayet normal bir tepki.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #3 : Kasım 07, 2016, 21:46:48 »
Arif bey hangi otomatik vites frene basili iken gitmek ister anlamiyorum.Sizin paraniz cok herhalde 15000 tl az geldigine gore pes dogrusu kontrol ettirmesi ne kaybettirir ustelik yetkili serviste kontrol ucresiz iken

LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #4 : Kasım 07, 2016, 23:36:02 »
Belki bu sorunla doğrudan yahut dolaylı olarak ilintili olabilecek periferik bir semptom olarak şunu da belirtmeliyim: örneğin p modundan d moduna alirken veya d modundan n moduna alırken geçici bir süreliğine vsc - trc ikaz düğmesi yanıp yanıp sönüyor araç düz ve kuru zeminde olmasına rağmen. Belki işin ehli birisi için bir ipucu olabilir bu ama ben anlayamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #5 : Kasım 08, 2016, 00:56:19 »
hocam mesela aracı yokuşta parkedip P moduna aldınız ayağınızı frenden çekince yük şanzımana bindiği için vitesi P'den çıkarırken sarsıntı olması normaldir.
ama sürekli her vites değişiminde sarsıntı yapıyorsa bi yerde sıkıntı var demektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #6 : Kasım 08, 2016, 07:52:49 »
Merhaba,

Dsg den sonra oldukça rahat ve konforlu bir şanzıman bu cvt. Sorun şu ki "p,r,n,d" modları arasinda geçiş yaparken sarsinti  oluyor. Bu normal mi sizce? Tekrar edeyim sarsıntı sürüş esnasında vites geçişlerinde olmuyor. Sadece sözünü ettiğim mod değişiminde gerçekleşiyor. Hem de bir ayak frene sıkıca basılıyken. Bir fikriniz var mı?

Vites kutusu CVT mi dişli sistemmi bilmiyorum ama kavrama büyük ihtimalle tork konvertörlüdür. Hissettiğiniz sarsıntının kaynağı budur ve abartılacak sarsıntı değildir, P'den D'ye geçerken, kısa süreliğine R'den geçildiğinden bu oluşur. Sorun yok.

Asıl sorunu şanzıman yağı çıkarır. Periyodunda yetkili servisinizde orjinali ile yenilenmesi gerekiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #7 : Kasım 08, 2016, 08:07:07 »
Sorun yok aynı şeyi benim araçta ve her cvt olan araçta var. dediğiniz gibi ayak frende olsa bile d den r ye ya da p den d ye alırken ufak bir sarsıntı oluyor. aslında buna sarsıntı bile denmez vites geçişi gibi bir şey. içiniz rahat olsun...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #8 : Kasım 08, 2016, 09:48:50 »
Belki bu sorunla doğrudan yahut dolaylı olarak ilintili olabilecek periferik bir semptom olarak şunu da belirtmeliyim: örneğin p modundan d moduna alirken veya d modundan n moduna alırken geçici bir süreliğine vsc - trc ikaz düğmesi yanıp yanıp sönüyor araç düz ve kuru zeminde olmasına rağmen. Belki işin ehli birisi için bir ipucu olabilir bu ama ben anlayamadım.

doktor gibi sorununuzu belirtmissiniz :)
  aracinizda lpg var mi ?
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #9 : Kasım 08, 2016, 11:56:57 »
Hocam, bildiğim kadarıyla bazı 2010 ve 2011 sonrasında tork konvörtörlü şanzıman kullanılmıyor. (Bu arada changement sözcüğünü şanzıman diye çeviren Türkçe dil ailesine teşekkür edelim.)

Hocam, lpg takılı değil. Yakıt ortalamam 13.8 - 14.1 lt.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #10 : Kasım 08, 2016, 12:19:22 »
Gülsüm hanım,
Aracınız CVT şanzımanlı muhtemelen,
Öyle olsa bile tork konvertörü mevcut.

Ancak TRC ve VSC ışıklarının yanması farklı bir sorun.
İncelenmesi gerekli.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #11 : Kasım 08, 2016, 15:19:43 »
O halde endişeye kapılmıyorum. Golf'ün DSG şanzımanında yaşadığımız sıkıntılardan sonra -ki Golf, VW grubunun daha bir titizlikle üzerine eğildiği araç serisidir- bunlar, devede kulak kalıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #12 : Kasım 08, 2016, 15:55:50 »
CVT ile ilgili sıkıntının çözümünü bulduğunuzda burada da  paylaşabilirseniz sevinirim.
O halde endişeye kapılmıyorum. Golf'ün DSG şanzımanında yaşadığımız sıkıntılardan sonra -ki Golf, VW grubunun daha bir titizlikle üzerine eğildiği araç serisidir- bunlar, devede kulak kalıyor.
DSG iyi güzel hoş bir şanzıman ancak mekanik bilginiz ve tecrübenizin olması gerek ki sıkıntısız kullanabilesiniz. Ha bir de çözüldü dedikleri ama ara ara yine hortlayan mekatronik arızası vardır ki tam piyangodur maalesef.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #13 : Kasım 08, 2016, 16:34:54 »
Golf'ün de Golf'ü var.

Bahsedilen şekilde geçişi hissetme bir çok farklı araçta mevcut. Püf noktası; yukarıda belirtildiği gibi fren ile tam duruşun sağlanıp, sonra vites değiştirilmesi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #14 : Kasım 08, 2016, 18:15:57 »
CVT ile ilgili sıkıntının çözümünü bulduğunuzda burada da  paylaşabilirseniz sevinirim.DSG iyi güzel hoş bir şanzıman ancak mekanik bilginiz ve tecrübenizin olması gerek ki sıkıntısız kullanabilesiniz. Ha bir de çözüldü dedikleri ama ara ara yine hortlayan mekatronik arızası vardır ki tam piyangodur maalesef.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
Ugur abi hakli. Bilgisiz kullanici elinde DSG sanzimanin ariza vermesi gayet normal.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #15 : Kasım 08, 2016, 18:40:23 »
Ugur abi hakli. Bilgisiz kullanici elinde DSG sanzimanin ariza vermesi gayet normal.
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sıkıntı şu ki herkes de bizler gibi meraklı değil mekaniğe ve nereden arıza çıkartabiliri irdeleyemiyor. Basayım gitsin basayım dursun düşüncesindekiler için DSG kesinlikle uygun bir şanzıman değil bence.

Not : Konuyu başka yerlere taşımaya başladık, hanımefendinin sorusu da güme gidecek.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #16 : Kasım 09, 2016, 08:09:01 »
Hocam, bildiğim kadarıyla bazı 2010 ve 2011 sonrasında tork konvörtörlü şanzıman kullanılmıyor. (Bu arada changement sözcüğünü şanzıman diye çeviren Türkçe dil ailesine teşekkür edelim.)

Hocam, lpg takılı değil. Yakıt ortalamam 13.8 - 14.1 lt.

araciniz ile yillik 15bin km ve ustu yapiyorsaniz sizin cok acil lpg taktirmaniz lazim. benzin fiyatlari cok yukseldi bu yakit ortalamasi insani arabadan sogutur.

trc ve vsc ikaz isiginin yanmasi sanziman ile bir alakasi olacagini sanmiyorum bence  servise kontrol ettirin. ariza tespitine ucret alinmiyor.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #17 : Kasım 10, 2016, 13:30:31 »
CVT ile ilgili sıkıntının çözümünü bulduğunuzda burada da  paylaşabilirseniz sevinirim.DSG iyi güzel hoş bir şanzıman ancak mekanik bilginiz ve tecrübenizin olması gerek ki sıkıntısız kullanabilesiniz. Ha bir de çözüldü dedikleri ama ara ara yine hortlayan mekatronik arızası vardır ki tam piyangodur maalesef.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.


Aracı Sandıkçı'ya götürdüm. Bir servis görevlisi ile birlikte test sürüşü yaptık yeni terminal yan yolunda. Herhangi bir sorun olmadığını söyledi. Toyota ve dolayısıyla CVT şanzımana aşina olmamaktan kaynaklı bir durum olduğunu söyledi. Durum bundan ibaret. VSC ışığına gelecek olursak enteresan bir şekilde artık yanmıyor. Henüz 3 yahut 4 gün önce değiştirmiş olduğum kış lastiklerinden mi kaynaklanıyordu bilmiyorum. Ancak ışık tamamen kesilmiş bulunmakta. Dolayısıyla herhangi bir sorun teşhisi konulmaksızın ayrıldık. Çok ilginç... Vaziyet bu şekilde.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 10, 2016, 13:40:46
araciniz ile yillik 15bin km ve ustu yapiyorsaniz sizin cok acil lpg taktirmaniz lazim. benzin fiyatlari cok yukseldi bu yakit ortalamasi insani arabadan sogutur.

trc ve vsc ikaz isiginin yanmasi sanziman ile bir alakasi olacagini sanmiyorum bence  servise kontrol ettirin. ariza tespitine ucret alinmiyor.

LPG taktırmayı düşündük aslında düşünmedik değil. Fakat ülkede her şeyde olduğu gibi bu mevzuda da Prins ve BRC kullanıcılarının rijid bir tutuculuğu söz konusu. Sırf bu yüzden vaz geçtik sayılırız. Prins ekibi "yağlama kiti olmazsa olmaz" diyor; BRC ekibi ise "tam bir saçmalık, aksine yağlama kiti daha zararlı; zira kurum bağlıyor borular" falan diyor. Tam bir öznellik yumağı. Bilim denilen şey, en azından Newton mekaniğinden sonra nesnellik ve ispatlanabilirlik üzerinden yol katediyor. 2+2=4 ise bunun dışındaki sonuçlar doğrudan yanlış olmalı. Yani Prins mekanikçileri nasıl oluyor da BRC mekanikçileriyle böylesine ince bir konuda 180 derece zıt düşünebiliyor. Anlaşılması güç.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: multidrive s sarsinti
« Yanıtla #18 : Kasım 12, 2016, 06:34:25 »
lpg de markadan daha cok montaj yapan ustanin isciligi daha onemli. lpg kitlerinde kendine gore siniflandirma var odbli olan yaglamali olan vs. bence markadan cok lpg montaji yapan ustanin isciligine  ve fiyat performans olarak uygun kitlere yonelmenizi tavsiye ederim.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu