Gönderen Konu: Toyota 1.2 Turbo ve Atkinson Motorlar Hakkında  (Okunma sayısı 2206 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Toyota 1.2 Turbo ve Atkinson Motorlar Hakkında
« : Kasım 06, 2016, 09:55:15 »
Şöyle bir video bulduğum için konuyu açmak istedim;

! No longer available

Yeni gelecek olan 1.2 turbo motorların nasıl çalıştığı gösteriliyor.

Bu videoda ise daha açıkça anlatılmış verim artışının nasıl olduğu:

! No longer available
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Toyota Club Türkiye

Toyota 1.2 Turbo ve Atkinson Motorlar Hakkında
« : Kasım 06, 2016, 09:55:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 1.2 Turbo ve Atkinson Motorlar Hakkında
« Yanıtla #1 : Kasım 06, 2016, 10:21:10 »
Birşeyi düzeltmek isterim. Turbocharger olursa o çevrim Miller çevrimi oluyor. Atkinson atmosferik motorlar için kullanılan bir çevrim ismi. Bu iki çevrimin ortak özelliği ise mekanik sıkıştırma yüksek olmasına rağmen emme subapları piston alt ölü noktada kapatılmıyor ve piston yukarı çıktığı esnasında da bir müddet açık bırakılıyor. Ve bu nedenle efektif sıkıştırma oranı mekanik sıkıştırma oranına göre düşük kalıyor.
Otto çevriminde sıkıştırma alt ölü noktada subaplar kapatılıp başlarken, Atkinson ve Miller'da pistonlar aön dan yukarı doğru hareket ederken subaplar kapandıktan sonra başlıyor.
Bunun avantajı gaz kelebeği az açıldığında içeride oluşan vakum etkisi motorun gücünden yerken, Atkinson ve miller da kelebek açık bırakıldığı için bir vakum kuvveti oluşmuyor, bu nedenle atkinson da yakıt tasarrufu daha fazla oluyor.

Öte yandan değişken sıkıştırma oranları da bu çevrimler sayesinde sadece subapları kontrol ederek de sağlanabiliyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 1.2 Turbo ve Atkinson Motorlar Hakkında
« Yanıtla #2 : Kasım 06, 2016, 10:45:38 »
Evet, aşırı beslemede Miller çevrimi olarak geçiyor, silindir hacmini sıkıştırmada, genleşmeye göre farklılaştırmayı. Aşırı besleme sayesinde Otto'ya göre düşen güç bertaraf edilmiş oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 1.2 Turbo ve Atkinson Motorlar Hakkında
« Yanıtla #3 : Kasım 06, 2016, 15:38:38 »
Buna Toyota da Atkinson diyor, zaten videolarda da o şekilde yazılmış, hatta yorumlarda tartışması da olmuş. Nedeni Miller'ın aslında supercharger kullanarak aşırı besleme yapması. Mantık aynı ama.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 1.2 Turbo ve Atkinson Motorlar Hakkında
« Yanıtla #4 : Kasım 06, 2016, 19:00:50 »
Aslında kam ile değil, ileride manyetik olarak supaplara müdahale edilince supap zamanlaması tam elektromekanik olacak ve çok daha fazla esneklik sağlanacak devire göre. Ecu supap zamanlama programı daha efektif olacak diye düşünüyorum. Distribütör ile bobinli sistem arasındaki fark gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 1.2 Turbo ve Atkinson Motorlar Hakkında
« Yanıtla #5 : Kasım 06, 2016, 19:21:11 »
Aslında kam ile değil, ileride manyetik olarak supaplara müdahale edilince supap zamanlaması tam elektromekanik olacak ve çok daha fazla esneklik sağlanacak devire göre. Ecu supap zamanlama programı daha efektif olacak diye düşünüyorum. Distribütör ile bobinli sistem arasındaki fark gibi.

Tork ve gücün artacak olması da cabası. Keşke geçilse şu elektromekanik subaplara
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 1.2 Turbo ve Atkinson Motorlar Hakkında
« Yanıtla #6 : Kasım 07, 2016, 08:18:34 »
Tork ve gücün artacak olması da cabası. Keşke geçilse şu elektromekanik subaplara
Tabi, hem verim artacak (sürtünme azalacak, mekanik çekilen güç azalacak) her devire uygun supap kapanma ve açılmazamanı (emme, egzoz) ve stroku ayarlanabilecek. Sanırım 12V yerine artık 24V da düşünülebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 76 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 1.2 Turbo ve Atkinson Motorlar Hakkında
« Yanıtla #7 : Kasım 07, 2016, 10:41:43 »
Dikkat!! İleri düzey mekanik bilgisiz gerektirir notu düşülse fena olmaz :)

Gerekli açıklamalar yapılmış yoksa pek bir şey anlamamıştım.

Teşekkürler.