Gönderen Konu: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması  (Okunma sayısı 8797 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '10
  • 73 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« : Kasım 04, 2016, 11:43:03 »
Merhabalar Arkadaşlar, Arabamı aldıktan beri rolanti sorunu ile uğraşmaktayım. Klasik sorun olan rolantide titreme ve ibrenin oynaması benim araçta da var. Bir çok yol ve bir çok usta denedim ama halen çözemedim. Buji değişti, Buji kabloları kontrol edildi, okuyucu sensörü, gaz kelebeği iki kez temizlendi, subap ayarına bakıldı ama bir sonuç alamadım.  :(

Kimilerine göre bu durum VVT-İ motorlar için normal ama ben bu durumu kabullenemiyorum. Beni rahatsız ediyor. Çok severek aldığım arabamdan nefret eder duruma geldim. >:(

Bugünlerde ise baş gösteren diğer sorun debriyaj+fren yaptığımda ibre resmen sıfıra gelip 600'e fırlıyor. Hızlı bir şekilde yaptığından araba stop etmiyor. Ama ben bunun önlemini almazsam ilerde stop da eder artık.

Arabama 119.000 Km'de tüp taktım. Arabayı alır almaz tüp taktırdığım için öncesinde bu titreme sorunu varmıydı ne düzeydeydi bilemiyorum. Arabam şuan 123.000 Km'de.

Arabam 2004 Model Corolla Terra (Makyajsız kasa). Bu konu hakkında görüş ve önerilerinizi bekliyorum. Saygılar :saygi:
''Üzülme! Der Mevlana Hazretleri ve Şöyle Devam Eder: ''Kaybettiğin Her Şey Başka Surette Geri Döner''

Toyota Club Türkiye

Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« : Kasım 04, 2016, 11:43:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #1 : Kasım 04, 2016, 14:09:51 »
Naim bende  2006 Corolla kullanıyorum rölanti ile ilgili bir sıkıntı yaşamıyorum açıkçası  sadece yazın çok sıcak havalarda dur kalk trafikte fan sık açtığı için fan devreye girdiği esnada aracım titriyor ve rölanti 0,5 e düşük 2-3 saniye içinde geri yükseliyor onun dışında çok hafif bir titremem var oda çok düşük direksiyon da hissedebileceğiniz düzeyde .Şimdi birçok şeyi denemişsiniz maf sensörü temizliği yapıldımı araca hava filtresi kutusu üzerinde bulunuyor bu parça parçayıo yerinden çıkardığınızda ilk başta görünen tell gibi şeyler ısı ölçümü yapıyor iç kısımda gizli yerde duran teller esas hava basıncını ölçüyor eğer temizleyen kişi sadece alt taraftaki sensörü temizliyor buna dikkat edin .

Birde aracınız lpg bağlantılarından dolayı emme manifoltunun herhangi bir yerinden hava alıyor ise veya fren restanhuse hortumlarından  emme manifolt contasından araç ani frenlemelerde haricen sisteme hava girdiğinden  rölanti bozulacaktır servise veya ustaya bu durumu iletin lpg taktırdığınız yere bağlantıları kontrol etmesini isteyin . Lpg sistemini vakum hortumu emme manifoltuna bağlanıyor yanlış bağlantı size bu sorunu yaşatabilir 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 275
  • Model Yılı: '06
  • 20 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #2 : Kasım 04, 2016, 15:30:08 »
LPG sisteminden sanki, aracın performansını ve yakıtını kıyaslayın, muhtemelen lpg enjektörlerinin yönü hatalıdır. Başka bir LPG ustasına götürün, tüm bağlantılarınızı kontrol etsin.
Corolla 2006 1.6 VVTİ Terra Otm. Sedan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '10
  • 73 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #3 : Kasım 04, 2016, 15:47:47 »
Aslında LPG'yi yeni taktım. Başka bir ustaya göstermek garanti olayını devre dışı bırakır diye korkuyordum. Başka bir ustaya göstermekte yarar var bence de. İlk boş zamanımda uğrayacam başka bir ustaya. Bakalım o ne diyecek.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 04, 2016, 15:51:18
Yücel Bey Maf sensörünü temizlettim. O bahsettiğiniz ısıyı ölçen teli bende gördüm onu usta önümde temizledi ama diğer bahsettiğiniz içerde bulunan düzeneği bilmiyorum. Hiç dikkat etmedik. Ustada öyle bir şey demedi. Bir kaç usta motor hava alıyor demişti ama nerden aldığı bir türlü bulunmadı. Dediğiniz gibi ben ilkin LPG yi takan yere bi gidip şikayetlerimi tekrardan anlatayım. Duruma göre de başka bir yere gösteririm.
''Üzülme! Der Mevlana Hazretleri ve Şöyle Devam Eder: ''Kaybettiğin Her Şey Başka Surette Geri Döner''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #4 : Kasım 04, 2016, 16:07:50 »
MAF sensörünün bahsedilen, doğrudan görülemeyen kısmı resimdeki gibi Naim Bey.

Aynı aracın 2002 modeli bizde var.Şu an titreme çok rahatsız edici değil.Aracı ilk aldığımda rahatsız edici bir titreme vardı,MAF sensörünü resimdeki yerler ile

beraber temizledik gayet iyi olmuştu ama tamamen gitmemişti. LPG ayarlarınızı yol ayarı ile beraber yaptırın .Bence  çok fazla üzülmeyin büyük bir sıkıntı yok

ve o araca benim zamanında yaptığım gibi sinirlenmeyin, gerçekten aracın çok bi kabahati yok.Sıkıntı bu arabalardan anlamayan ve anlıyorum zanneden

ustalarda.Usta olduğu sürece ömürlük araçlar. :)
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #5 : Kasım 04, 2016, 19:24:39 »
Ateşleme bobinlerini kontrol ettirin , lpg ısısı ömürlerini kısaltıyor. Sarsıntı yapar ve stop ettirir.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #6 : Kasım 05, 2016, 09:09:45 »
Mehmet in resmini paylaştığı yerleri yağsız kontak sprey veya saf alkol ile temizlenmesi gerekiyor .Ayrıca gene söylüyorum özellikle frene basıldığı zaman rölanti aşırı düşmesi ve geri toparlaması yüksek ihtimal aracın bir yerden hava alıyor tezini yeniliyor veya lpg enjektör sıralaması hatası olabilir .Özellikle lpg sisteminin vakum yapabilmesi için emme manifoltundan hava hortumu çekilir bunun  yanlış yerden alınması  size rölantide bu tip bir sıkıntı çıkartabilir . Ayrıca lpg enjektör bağlantıları manifolt üzerine delik açılıp nozul takılarak yapılıyor bunun iyi takılmaması veya gevşek takılması yerinden çıkması gibi durumlarda ordan sisteme girecek fazla hava size bu sorunu yaşatır bencer arızayı başka yerde aramayın ya maf sensörünüz çok kirli yada araç hava alıyor ki farklı ustalarda benim söylediğim şeyi söylemiş .

Araç benzinde kullanırken de aynı sorunu yapıyor mu ?
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '10
  • 73 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #7 : Kasım 06, 2016, 11:13:26 »
Öncelikle hepinize cevaplarınız için teşekkür ediyorum. Dediğiniz uygulamaları tek tek yapacam. Bu hafta içi ustaya gider sonucu sizlere yazarım.  Maf Sensörüne özellikle dikkat edeceğim. Artı LPG ustasına gidip bağlantıları baştan aşağı kontrol etmesini isteyeceğim. Arabayı benzine aldığımda ilk başta pek fark olmuyor. Ama geçen hafta arabayı benzinde kullandım yarım depo. Debriyaj Frende bahsettiğim o sıkıntıyı yaşamadım. Titreşim olayı tüpte yaşadığım kadar olmuyordu. ve ibrenin oynaması da tüp kadar değildi. 1 depo benzinde kullansam arabayı sanki her şey düzelecek gibime geldi. Çünkü benzinde arabayı sürdükçe sorunlar her kilometre başına azalıyor gibiydi.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 06, 2016, 11:21:28
MAF sensörünün bahsedilen, doğrudan görülemeyen kısmı resimdeki gibi Naim Bey.

Aynı aracın 2002 modeli bizde var.Şu an titreme çok rahatsız edici değil.Aracı ilk aldığımda rahatsız edici bir titreme vardı,MAF sensörünü resimdeki yerler ile

beraber temizledik gayet iyi olmuştu ama tamamen gitmemişti. LPG ayarlarınızı yol ayarı ile beraber yaptırın .Bence  çok fazla üzülmeyin büyük bir sıkıntı yok

ve o araca benim zamanında yaptığım gibi sinirlenmeyin, gerçekten aracın çok bi kabahati yok.Sıkıntı bu arabalardan anlamayan ve anlıyorum zanneden

ustalarda.Usta olduğu sürece ömürlük araçlar. :)

Gösterdiğiniz kısmın temizlendiğini hiç görmedim. Özellikle söküp bakacam oranın kirlilik durumuna.
Dediğiniz gibi araba ömürlük ve gerçekten arabamı çok çok seviyordum. Bu temizlikte ve güzel bir araba hayalimde bile yoktu. İlk zamanlar her şey o kadar güzelken bu sorunlar çok canımı sıktı. Birazda takıntılı biriyim herkes gibi istiyorum ki her şey dört dörtlük olsun. Bazen elimden çıkarmayı bile düşündüm.
Ben bi dediğiniz uygulamaları yapayım bakalım ne olacak. Düzelir inşallah. Her şeyin hayırlısı  :)
''Üzülme! Der Mevlana Hazretleri ve Şöyle Devam Eder: ''Kaybettiğin Her Şey Başka Surette Geri Döner''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '10
  • 73 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #8 : Kasım 08, 2016, 12:51:54 »
Merhaba Arkadaşlar dün sananiye gittim. Öncelikle LPG'yi taktığım ustanın yanına gittim. Ama bir sonuç alamadım. Her şey gayet iyi yerli yerinde çalışıyormuş.
Farklı bir LPG ustasına gittim gaz kelebeğini normal standartlara getirip öyle gelmemi istedi.(Benim aracın gaz kelebeği telli olduğundan gaz kelebeği vidasını zamanında motor rolantide çok titremesin diye sıktırmıştım)

Gaz kelebeğini düzeltmek için Toyota Özel Servise gittiğimde (Antalya Öztürk) subap ayarımın bozuk olduğunu boşuna gaz kelebeği ve tüp ayarı ile uğraşmamamı söylediler. Subap ayarı için fiyat istedim 1.100 ile 1.300 arası dediler.

Eski aracımı götürdüğüm yine bir özel servis vardı.(Antalya Toyotalya) Oraya gittim ve onlara durumu anlattım. Çok şanslıymışım ki ellerinde benim araca ait bir tane gaz kelebeği varmış temiz. Takıp gaz kelebeği ile ilgili olup olmadığını öğrenmek istediler. Montaj işlemi tamamlandıktan sonra araba ile bir tur attım ama değişen hiç bir şey yok. Araba yine titriyor ve ibre yine oynuyor.

Onlarda subap ayarına bakılması gerekiyor dediler. Fiyat sordum 300-400 arası olur dediler.

Şaşırdım ve biraz da tanıdığım için sordum. O taraf 1100-1300 arası dedi siz nasıl bu kadar uygun diyorsunuz fark ne dedim. Oda başta şaşırdı o kadar yüksek fiyat vermelerine.

Sonradan anlaşıldı olay. İlk gittiğim yer komple üst kapağı söküp taşlama yapıp öyle ayar yapacakmış. Diğeri ise üst kapağı sökmeden ayarına boşluğuna bakıp sorunlu olan şimleri değiştirecekmiş. Bu işten aslında tam bir şey anlamadım.

Normalde olması gereken nasıl olmalı. Hangisi doğruyu yapıyor anlamadım. Sizce ne yapmalıyım. :saygi:
''Üzülme! Der Mevlana Hazretleri ve Şöyle Devam Eder: ''Kaybettiğin Her Şey Başka Surette Geri Döner''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #9 : Kasım 08, 2016, 15:44:55 »
Naim kardeşim sen bu arabayı yeni almışsın benzinli almışsın lpg yeni takılmış .Sibop yanması lpg de bile  - 60- 80 bin gibi km lerde meydana gelen bir arıza  .Bence senin aracında yakıt haritası bozulmasından kaynaklı bir arıza söz konusu . Bunun çözümü basit lpg sisteminin sigortasını çek ve lpg sistemini tamamen devre dışı bırak akü kutup başının oralarda olması lazım .Aracın akü eksi kutup başını çıkar  15 dakika bekle geri tak , zaten lpg sigortasını da çıkartacaksın . Aracını benzinde  1 depo benzin bitirene kadar kullan aracın yakıt haritası düzelsin çok yüksek ihtimal sorunların hiçbiri kalmayacak .Daha sonra adam gibi bir lpg servisine git aracın başına geleni söyle ne yaptığını söyle yakıt haritası düzelmiş şekilde iken lpg ayarlarını yeniden yaptır mutlaka yol ayarı ince ayar yaptır yol ayarı yaptırmazsan  düzensiz ayarlanan lpg aracın yakıt haritasını bozacağından gene sorunlar yaşamaya devam edersin .Umarım dediğim şekilde de aracın düzelir . Bu arada akü kutup başını çıkartınca radyı ayarların ve camların otomatik inip çıkma özelliği devre dışı kalır cam düğmelerine sırası ile tam kapatma butununda beklettiğinde tık diye bir ses duyacaksın bu sesten sonra ayarlanmış oluyor .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '10
  • 73 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #10 : Kasım 08, 2016, 15:56:19 »
Naim kardeşim sen bu arabayı yeni almışsın benzinli almışsın lpg yeni takılmış .Sibop yanması lpg de bile  - 60- 80 bin gibi km lerde meydana gelen bir arıza  .Bence senin aracında yakıt haritası bozulmasından kaynaklı bir arıza söz konusu . Bunun çözümü basit lpg sisteminin sigortasını çek ve lpg sistemini tamamen devre dışı bırak akü kutup başının oralarda olması lazım .Aracın akü eksi kutup başını çıkar  15 dakika bekle geri tak , zaten lpg sigortasını da çıkartacaksın . Aracını benzinde  1 depo benzin bitirene kadar kullan aracın yakıt haritası düzelsin çok yüksek ihtimal sorunların hiçbiri kalmayacak .Daha sonra adam gibi bir lpg servisine git aracın başına geleni söyle ne yaptığını söyle yakıt haritası düzelmiş şekilde iken lpg ayarlarını yeniden yaptır mutlaka yol ayarı ince ayar yaptır yol ayarı yaptırmazsan  düzensiz ayarlanan lpg aracın yakıt haritasını bozacağından gene sorunlar yaşamaya devam edersin .Umarım dediğim şekilde de aracın düzelir . Bu arada akü kutup başını çıkartınca radyı ayarların ve camların otomatik inip çıkma özelliği devre dışı kalır cam düğmelerine sırası ile tam kapatma butununda beklettiğinde tık diye bir ses duyacaksın bu sesten sonra ayarlanmış oluyor .

Yücel hocam teşekkürler önerilerin için.
Ben geçen hafta arabayı bir hafta benzinde kullanmıştım. Göz ile görülür düzeyde araba düzelmişti.  Aslında haklı olabilirsiniz. Bu dediğinizi mutlaka deneyeceğim.

LPG taktığım ustaya bir daha gitmeyi düşünmüyorum. Atiker Marka takmıştım. Garantisi devam ediyor. Farklı bir LPG ciye gidip ayar yaptırmam garanti olayında bir sıkıntı çıkarmaz değil mi? Tabi gideceğim yer de Atiker Servisi olacak.

Dediğiniz gibi ben arabaya tüp takalı daha 4 bin Km olmadı. Nasıl bu kadar çabuk yanıyor bende anlamadım. Dediğinizi bugün mesai çıkışı mutlaka yapacam. Çok teşekkürler hocam.

''Üzülme! Der Mevlana Hazretleri ve Şöyle Devam Eder: ''Kaybettiğin Her Şey Başka Surette Geri Döner''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #11 : Kasım 08, 2016, 16:25:36 »
Atiker sebebi ile  2 defa araç sattım sizi çok iyi anlıyorum birde Lpg takan kişi adam gibi işçilik yapmadı ise kesin ilk lafı araçta başka sıkıntı vardır lpg ile ilgili sorun yok demek  olmuştur .Zaten hiç daha kendi yaptığı işe kusur bulan usta görmedim ben hata yapmışın yanlış montaj yapmışım veya lpg sistemi sıkıntılı mümkün değil duyamazsın . Kardeş sorunun kesinlikle benim bahsettiğim kimseye para kaptırma 4 bin km re lpg kullanılan bir araçta mümkün değil sibop yakması . sen benim dediğimi yap ortada sorun falan kalmaz aracını da kurcalatma . Garanti durumunu kafana takma Atiker in sayfasına gir bölge servisi veya bölge bayisi vardır Antalya için oraya git hatta atiker in kendisi ile irtibata geç garanti belgesinde ismi olan herkes hizmet vermek zorunda dır . Eğer hizmet vermiyorsa bayiden hizmet vermediğine veya vermeyeceğine istinaden belge isteyin .İlk önce aracın yakıt haritasını normale çevirin daha sonra durumu götürdüğünüz servise durumu anlatarak yol ayarı yapmasını isteyin eğer araç sabit yerinde iken gaz vererek ayar yapıyorlarsa bilin ki aynı şeyler gene başınıza gelecek demektir . Çünkü güç altında kullanılan aracın yakıt değerleri ile boşta dururken gaz verilen aracın harcadığı yakıt değeri farklıdır bu yüzden araç ya çok fakir yada çok zengin kalıyordur buda yakıt ayarlarını bozduğundan araç bir süre sonra benzinde de titremeye gitmemeye rölantide gariplik yapmaya başlıyor .

1 - Akü   ( - ) eksi kutup başı çıkarılacak  15 dakika beklenecek
2 - LPG sisteminin sigortası sökülecek  ( benzinde kullanıldığı dönem boyunca takılmayacak  500km )
3 - Bu süre sonunda aracın yakıt haritası düzelecektir .İyi bir lpg servisi bulup araca yol ayarı yapılacak montaj ve montaj ekipmanları kontrol edilecek .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '10
  • 73 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #12 : Kasım 08, 2016, 16:43:58 »
Atiker sebebi ile  2 defa araç sattım sizi çok iyi anlıyorum birde Lpg takan kişi adam gibi işçilik yapmadı ise kesin ilk lafı araçta başka sıkıntı vardır lpg ile ilgili sorun yok demek  olmuştur .Zaten hiç daha kendi yaptığı işe kusur bulan usta görmedim ben hata yapmışın yanlış montaj yapmışım veya lpg sistemi sıkıntılı mümkün değil duyamazsın . Kardeş sorunun kesinlikle benim bahsettiğim kimseye para kaptırma 4 bin km re lpg kullanılan bir araçta mümkün değil sibop yakması . sen benim dediğimi yap ortada sorun falan kalmaz aracını da kurcalatma . Garanti durumunu kafana takma Atiker in sayfasına gir bölge servisi veya bölge bayisi vardır Antalya için oraya git hatta atiker in kendisi ile irtibata geç garanti belgesinde ismi olan herkes hizmet vermek zorunda dır . Eğer hizmet vermiyorsa bayiden hizmet vermediğine veya vermeyeceğine istinaden belge isteyin .İlk önce aracın yakıt haritasını normale çevirin daha sonra durumu götürdüğünüz servise durumu anlatarak yol ayarı yapmasını isteyin eğer araç sabit yerinde iken gaz vererek ayar yapıyorlarsa bilin ki aynı şeyler gene başınıza gelecek demektir . Çünkü güç altında kullanılan aracın yakıt değerleri ile boşta dururken gaz verilen aracın harcadığı yakıt değeri farklıdır bu yüzden araç ya çok fakir yada çok zengin kalıyordur buda yakıt ayarlarını bozduğundan araç bir süre sonra benzinde de titremeye gitmemeye rölantide gariplik yapmaya başlıyor .

1 - Akü   ( - ) eksi kutup başı çıkarılacak  15 dakika beklenecek
2 - LPG sisteminin sigortası sökülecek  ( benzinde kullanıldığı dönem boyunca takılmayacak  500km )
3 - Bu süre sonunda aracın yakıt haritası düzelecektir .İyi bir lpg servisi bulup araca yol ayarı yapılacak montaj ve montaj ekipmanları kontrol edilecek .

Çok haklısınız Yücel Bey, zaten gittiğinde asık bir surat ile karşılanırsın hep. Adama sorun var dediğinde sanki hakaret ediyorsun. İşin ilginç tarafı benim arabaya gaz verilerek ayar yapıldığını hiç görmedim. Sadece rolantide ayar yapılıyor. Hatta bir sefer sordum gaz vermeyecek misiniz dedim (önceki arabamda başka bir usta defalarca gaz vererek yapmıştı) bana gerek yok bunların beyni onu otomatik ayarlıyor gibi bir şeyler demişti. Her neyse bir daha oraya gitmeyeceğim kesin.

Dediğinizi mutlaka yapacağım bugünden itibaren ve size bilgi verecem. Tekrar teşekkürler

 
''Üzülme! Der Mevlana Hazretleri ve Şöyle Devam Eder: ''Kaybettiğin Her Şey Başka Surette Geri Döner''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #13 : Kasım 08, 2016, 17:48:50 »
O zaman 100/100 sorun belli oldu sen dediğimi yap gelişmeleri mutlaka yaz Antalya da ikamet eden arkadaşlar var mutlaka iyi bir lpg servisi önerecektir ama ilk önce aracı normal değerlerine getirelim sorunlar kaybolsun lpg işi  2 nci aşama .Takıldığın yer olursa özelden mesaj atabilirsin ara ara foruma bakıyorum cevaplarım   
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #14 : Kasım 08, 2016, 22:58:28 »
Naim Bey ateşleme bobinlerin tam çalıştığından emin misin?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '10
  • 73 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #15 : Kasım 09, 2016, 08:43:53 »
Naim Bey ateşleme bobinlerin tam çalıştığından emin misin?

Evet Hocam bujileri yeni değişmiştim. Bobinler ise sökülüp o ''çıt çıt'' seslerine tek tek bakıldı. Hepsi sağlamdı
''Üzülme! Der Mevlana Hazretleri ve Şöyle Devam Eder: ''Kaybettiğin Her Şey Başka Surette Geri Döner''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #16 : Kasım 11, 2016, 14:59:50 »
düzelmez zor tr de  ustalar bi haber ilgisiz yapamayacagını anladılmı basından savarlar.. lpg de etken .. sekman sonta piston subab lar degişince düzelir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '10
  • 73 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #17 : Kasım 14, 2016, 11:14:19 »
Merhaba Arkadaşlar;
Arabam ile ilgili gelişmeyi aktarmak istedim.
Öncelikle Mehmet Bey'in bahsettiği okuyucunun temizliğinden başlamıştım. Okuyucuyu kontrol ettiğimde içi de dışı da gayet temizdi. Meğer önceden temizlenmiş.

Daha sonra Yücel Bey'in önerisini yerine getirmek için LPG'nin sigortasını çıkardım ve aracı benzinde kullandım. İlk 50 KM'den sonra araba artık ibre oynamıyordu ve rolantiside 800 de sabit kalıyordu. Titreşim de yoktu. 250 KM ye yakın kullandım arabayı.

Daha sonra forum aracılığı ile İlker İbrahim AYHAN Bey ile tanıştım ve sağolsun beni bir LPG ustasına yönlendirdi. Bahsettiği yere Antalya Önder Otogaza Ali ustanın yanına gittim. Sağolsun gayet iyi ilgilendi ve yardımcı oldu.

Şikayetimi anlattım. Arabayı bilgisayara takıp değerlerine baktı. Gaz verdikten sonra fark etti ki devir son noktada 1 veya 2 saniye takılı kalıyor. Yani arabaya gaz verirken devir yükseliyor 5.000'e, gazı bıraktığında devir bir iki saniye 5.000'de takılı kalıp öyle düşüyordu. (5.000 i örnek olarak yazdım. Her devirde bunu yapıyordu) Bağlantıları kontrol ettiğin de bir kablonun boşta olduğunu gördü ve o kabloyu buji bobinlerine giden bir kabloyu sıyırarak ona bağladı ve bantladı. Daha sonra gaz verme olayını tekrar denedi ve bu sefer fark ettik ki devir sabit kalmıyor. Gazı kestiğin an devir de düşüyordu.

Daha sonra kalibrasyon ve diğer ayarların tamamını yaptı. O an kaput açıkken arabamın motorunun sesinin değiştiğini hissediyordum. Ayarı cumartesi yaptım ve iki gündür arabamı kullanıyorum. Şuana kadar hiç bir sıkıntı yaşamadım. İnşallah da yaşamam bundan sonra. Arabam şuan 750 ile 800 devir arasında bir rolanti devri ile çalışıyor. Titreşim yok denecek kadar az. İbre oynaması yok. Debriyaj fren yapınca ibrenin sıfıra gelip yükselmesini daha görmedim. Arabamı yeniden sevmeye başladım.

Arabam düzeldiği için gidip ona yeni 4 adet papuç aldım   :rofl:  Lastikleri artık iyice eskimişti.  :D

Hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar.  :alkis: İyiki varsınız iyiki bu forum var  :D :saygi:

İlker Bey'e de özellikle teşekkür ediyorum. Benim için bir kaç kez telefon görüşmeleri yaparak iyi bir ustanın yanına gitmeme vesile oldu.  :saygi:

''Üzülme! Der Mevlana Hazretleri ve Şöyle Devam Eder: ''Kaybettiğin Her Şey Başka Surette Geri Döner''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #18 : Kasım 14, 2016, 11:58:21 »
Naim aracının düzelmesine sevindim ülkemizde ki ustacıklar bazen kullanıcılar kadar tamir ettikleri araçların dilinden anlamıyor kullanıcıyı araçtan soğutuyorlar . Artık taktiği öğrendin sorun olursa aynen uygularsın forumda sorun yaşayan olursa anlatırsın .Tekrardan geçmiş olsun .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '10
  • 73 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj+Fren Yapınca Devir Çubuğunun Çakılması
« Yanıtla #19 : Kasım 14, 2016, 15:45:28 »
Naim aracının düzelmesine sevindim ülkemizde ki ustacıklar bazen kullanıcılar kadar tamir ettikleri araçların dilinden anlamıyor kullanıcıyı araçtan soğutuyorlar . Artık taktiği öğrendin sorun olursa aynen uygularsın forumda sorun yaşayan olursa anlatırsın .Tekrardan geçmiş olsun .

Teşekkür ederim Yücel Bey. Sizin de katkınız büyük. Umarım kimse arabası ile ilgili sorun yaşamaz ama benim yaşadıklarımı yaşayanlara elbet yardımcı otlacam. Tekrar teşekkürler
''Üzülme! Der Mevlana Hazretleri ve Şöyle Devam Eder: ''Kaybettiğin Her Şey Başka Surette Geri Döner''