
Simdi Porsche gibi ciddi spor otomobil üreticileri aracin performansli kullanimda da nasil gittigini inceliyorlar. Neden?
Bir arac performansli kullanimda, virajlarda, hizlanirken ve yavaslarken cesit kuvvetlere maruz kalirlar. Bunu G kuvveti olarak adlandiriyor ve ölcüyoruz. Arabada birden frene bastiginda sürücü olarak, öne dogru nasil yaslaniyorsan, motorun icindeki yag da motorun ön kismina toplanir. Ayni sekilde, hizlanirken veya viraj dönerken bu olay yasanir.
Simdi motor zorlanirken, uzun süre düzgün miktarlarda yag pompaliyamazsan (basinc düserse), düzgün yaglama yapman mümkün olmaz. Bu da motoru kucaga almana kadar gidebilir. Otomobil üreticileri bu durum icin DRY SUMP LUBRICATION yani KURU KARTER YAGLAMA sistemleri gelistirmistir. Normal araclarin aksine yag karterin icine dönmez. Bunun yerine kücük bir depoya dönerek, daha hizli ve G kuvvetinden minimum etkilenen bir sistemde cevrilir. Normal araclarda bulunan sistemin adi Wet Sump Lubrication'dir.
Porsche bu video`da yaglama sistemini test etmek icin gelistirdigi simulatorü gösteriyor. Bu cihaz asagi, saga, sola, yukari dönerek G kuvvetini simule ediyor. Gercekci olmasi icinde, Nurburing'de tur atmis bir 911'in tur datasini kullaniyor. Adamlar her ayrintiyi test ediyorlar.