Gönderen Konu: Porsche Motor Yaglama testi  (Okunma sayısı 1223 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Toyota Club Türkiye

Porsche Motor Yaglama testi
« : Şubat 03, 2009, 22:00:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Porsche Motor Yaglama testi
« Yanıtla #1 : Şubat 03, 2009, 22:33:02 »
abi biraz da açıklama yapsan..:)
pek bişi ifade etmedi de konuya yabancı olduğumdan..
arabanın eğimi değiştikçe, devir değiştikçe motorda dönüş mü oluyor nedir? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Porsche Motor Yaglama testi
« Yanıtla #2 : Şubat 03, 2009, 22:48:10 »
:)

Simdi Porsche gibi ciddi spor otomobil üreticileri aracin performansli kullanimda da nasil gittigini inceliyorlar. Neden?

Bir arac performansli kullanimda, virajlarda, hizlanirken ve yavaslarken cesit kuvvetlere maruz kalirlar. Bunu G kuvveti olarak adlandiriyor ve ölcüyoruz. Arabada birden frene bastiginda sürücü olarak, öne dogru nasil yaslaniyorsan, motorun icindeki yag da motorun ön kismina toplanir. Ayni sekilde, hizlanirken veya viraj dönerken bu olay yasanir.

Simdi motor zorlanirken, uzun süre düzgün miktarlarda yag pompaliyamazsan (basinc düserse), düzgün yaglama yapman mümkün olmaz. Bu da motoru kucaga almana kadar gidebilir. Otomobil üreticileri bu durum icin DRY SUMP LUBRICATION yani KURU KARTER YAGLAMA sistemleri gelistirmistir. Normal araclarin aksine yag karterin icine dönmez. Bunun yerine kücük bir depoya dönerek, daha hizli ve G kuvvetinden minimum etkilenen bir sistemde cevrilir. Normal araclarda bulunan sistemin adi Wet Sump Lubrication'dir.

Porsche bu video`da yaglama sistemini test etmek icin gelistirdigi simulatorü gösteriyor. Bu cihaz asagi, saga, sola, yukari dönerek G kuvvetini simule ediyor. Gercekci olmasi icinde, Nurburing'de tur atmis bir 911'in tur datasini kullaniyor. Adamlar her ayrintiyi test ediyorlar.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Porsche Motor Yaglama testi
« Yanıtla #3 : Şubat 04, 2009, 08:21:54 »
  Mühendislik bu işte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Porsche Motor Yaglama testi
« Yanıtla #4 : Şubat 04, 2009, 09:09:53 »
Evet, mühendislik bu gibi ayrıntıları hesap edebilmektir. Bilgisayar teknolojisinin gelişmesiyle simülasyon olanaklarının artması da mühendislere bu konuda büyük kolaylıklar sağlıyor. Örneğin, kuzenimin kurucusu ve ortağı olduğu firma, çok özel yazılımlar sayesinde otomotiv ve diğer mekanik parçaları bilgisayar ortamında modelleyerek ve yine tüm şartları bilgisayar ortamında oluşturarak test edebiliyor. Yüzbinlerce kilometrelik test tek bir tuşla bir kaç saniyede gerçekleştirilebiliyor :)
Folgsamkeit macht frei...