Gönderen Konu: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı  (Okunma sayısı 11952 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #40 : Ekim 27, 2016, 22:38:48 »
Geyik testlerinde başarısız olan ilk aklıma gelen diğer araçlar;

- ESP'siz Mercedes A Class


- ESP'siz Citroen Nemo

- ESP'li Renault Kangoo


Bence bu gibi testlerde rakiplerine göre başarısız olan araçlarda açıkça mühendislik hatası vardır ve gereği yapılmalıdır.

Örneğin, aynı platforma sahip olan Fiat Fiorino'da ESP var ve taklaya gelmiyor fakat şunu da akıldan çıkartmayalım; "muhterem aks kafasi" mesafesi kısa ve ağırlık merkezi yüksek bir ESP'li araç yine de geyik testinde pek başarılı olamaz.


Aşağıdaki link sadece bir karşılaştırmadır. Ağırlığı ve ağırlık merkezi yükselen aracın geyik testinde verdiği fiziksel tepkiyi görmek için paylaştım. Yine de başarılı denebilir...


Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #40 : Ekim 27, 2016, 22:38:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #41 : Ekim 27, 2016, 23:41:49 »
Kesinlikle fiyasko bu Toyota için.  Tamam araç mekanik olarak çok sağlam ve uzun ömürlü ama düşünün 70 km hızda önünüze bir şey firladigini ve ani kacış manevrası yaptığınızi. Araç direkt yan yatacak. Bence bu konu üzerine ciddi eğilmeli Toyota. Belki bizim ülkemizde ciddiye alınmaz bu test ama Avrupalı ve Amerikalı affetmez.
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 45 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #42 : Ekim 28, 2016, 00:37:15 »
Arkadaş citroen nemodan indikten sonra adam ne küfretmiştir arabayı yapan mühendislere.
Azrail son noktayı koyana kadar, virgülle yaşamaya devam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #43 : Ekim 28, 2016, 01:36:30 »
Bu olayın sebebi Hilux un arazi koşulları öncelik alınarak hazırlanmış bir pick-up olmasındır. Zira Hilux Challange etkinliklerine rast geldiyseniz kendiniz de test etmiş olurdunuz. O imkanınız yoksa reklamında bile farkedebileceğiniz bir nokta var. Açılı olarak tümseğe çıkarken arka lastiğin yeri bıraktığı yüksekliği bir gözünüzle kestirin? O imkanı verdiğin altyapı böyle bir slalom durumunda bu kadar yatabilir.

Bir not daha düşeyim. Testteki koşulları günlük hayatta pek bulamayız bence. Testte 3-4 mt içinde kendi şeridine girmeye çalışıyor. Biz onu en az 10 mt de yaparız. Risk oluşturmaz bence. Hilux ve Toyota'yı körü körüne savunmakla eleştirilebilirim belki ama Hilux un bu segmentte rakipsiz olduğunu canlı olarak defalarca gördüğüm için bu yorumları yapıyorum.

Saygılar..
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #44 : Ekim 28, 2016, 01:41:21 »

Demek ki tüketiciyi aldatma var  :asikadam:
reklamda geyik testi - ani manevra ya atıfta bulunulmamış demekki kendileri de farkında.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux\'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #45 : Ekim 28, 2016, 07:37:02 »
reklamda geyik testi - ani manevra ya atıfta bulunulmamış demekki kendileri de farkında.

Arabayı kullanacak dublör yada önüne atlayacak cesarette 2 yada 4 ayaklı bulamamışlardır da ondan hocam  :rofl:

Ne güzel ya adamlar korkusuzca böyle bir test yapıp dünya devlerini karşılarına alabiliyorlar. Adam açık açık demiş şu arabayı ailenizi ve kendinizi seviyorsanız almayın diye, ve milyonlarca sadece youtube tan izlenmiş.  :alkis:

Toyota Türkiye işte şu sorunla ilgilenmedi falan diyoruz ya forumda bazı konularda, konuyu okudukça neden ilgilenmediklerini çok iyi anladım.  :tamam:

Mesaj Birleştirildi: Ekim 28, 2016, 07:42:43
Kesinlikle fiyasko bu Toyota için.  Tamam araç mekanik olarak çok sağlam ve uzun ömürlü ama düşünün 70 km hızda önünüze bir şey firladigini ve ani kacış manevrası yaptığınızi. Araç direkt yan yatacak. Bence bu konu üzerine ciddi eğilmeli Toyota. Belki bizim ülkemizde ciddiye alınmaz bu test ama Avrupalı ve Amerikalı affetmez.

Allah'tan ki affetmeyen ülkeler var yoksa halimiz hepten duman olurdu  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #46 : Ekim 28, 2016, 07:43:08 »
Bazı araçlar arazi yanında yük de öncelikli üretiliyor. Araca belli oranda yük yüklendiğinde, süspansiyon strokunun da etkisi ile yere yaklaşıyor, teker açıları olması gerekene geliyor (bu da ayrı bir konu, ilgilenen varsa fark anlatılabilir, sürücüsü yokken sürücü tarafı nispeten yüksek araçlar dersek, süspansiyon konusunda farklı yaklaşımlar ortaya konur, Ufuk ile bir konuda bahsetmiştik, bunu bilmeyene araç yamuk gelebilir) ve yol tutuşu iyileşiyor, bazı minibüsler için de bu geçerli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #47 : Ekim 28, 2016, 10:54:18 »
Günümüzde artık sadece Kamyon yada klasik Tır'larda değil hatta remorklu Tırlarda bile ESP sistemleri mükemmel çalışmakta.

Sanırım Toyota karar vericileri, HiLux'de istatistikleri yada maliyeti güvenliğin önünde tuttular.

Aynı, otomatik far yükseklik ayarının da güvenliği pek etkilemediğine ve gereksiz bulduklarına karar verdikleri gibi.

Ve hepimizin bildiği gibi Mercedes'te aynı şekilde düşünüp aynı sebeplerle karar verip sattığı A serisinde, bağımsız çalışan bu insanlara yakalanmış ve tarihe 1. sırada yerleşmişti..


https://www.youtube.com/watch?v=rZOAb14ZWEU
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #48 : Ocak 01, 2017, 22:06:54 »
Selam arkadaşlar...Ben de hilux sahibiyim daha önce skystar kullandım 2. aracıydı evimizin...Şimdi ben de ilk çıktığında kafaya takmıştım bu videoyu fazlaca...Olamaz dı kötü görüntüydü...Biraz araştırınca o dilimize çevrilen makaleyi buldum...O testteki araçlar 1 ton yük ile yüklüyken test ediliyormuş (bunu duyunca rahatlamıştım ben ne yükleyeceğim o kadar diye:)) Gerçi hilux 800 kg dolaylarında yüklü imiş testte.Yine de diğerlerinde kötü görüntüsü var...Bildiğiniz üzere 17" jant ile bir nebze azaltmış ama yine sorunlu denmiş...Sonuç olarak lastik jant kombinasyonu ile ilgili sıkıntı dışında güvenlikle ilgili bir sorunun olmadığını yazmışlar.Benim görüşüm şu ki milimetrik bir sorun olsa ki (usa pazarında falan affı yok böyle durumların) toyota geri çağırır toplatır vs bir durum oluşur diye düşünüyorum.

Bu testten önce aracımla 1500 km durmadan kadar yol yaptım.Aracım yeniydi limitlerini zorlayayım nedir ne değildir bakayım diye yol izin verdiği ölçüde baya zorladım normal bagaj yükümüz ile viraj vs neredeyse otomobil gibi gittik geldik 1 gram tedirginlik yaşamadık...Bu videoyu izledikten sonra her gün kullandığım önceleri çok haşin girdiğim viyadük içinde nedense biraz duygum değişiyor(korkuyorum yazmadım erkek adam korkmaz! :lol: )...Belki manasız ama nedense azıcık sert girince yavaşlama gereği duyuyorum artık...Zaten iki tekere kalkan adam demiş o kadar rahattım ki neredeyse devrilirken arabanın iki tekere kalktığını anladım demiş.Neyse araçların yüklü olması bana teselli verse de resmi açıklama yapar toyota derim...Artık süspansiyon mu ayarlar jant lastik mi değişir bilmem...Bu arada aracı kullanmamış olan varsa bir kere deneyimlemesini tavsiye ederim...Araba değiştirmek niyetinde değildim corollamı servise götürdüm bana şahsi test yaptırdılar:)Corolla+skystarı verdim bunla eve döndim :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #49 : Ocak 02, 2017, 14:07:08 »
yere ne kadar yakın o kadar güvenli yol tutuş :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #50 : Mart 02, 2017, 21:07:04 »
 https://www.youtube.com/watch?v=o0Ky7saE0Qk&feature=em-uploademail

Teknikens Varld yeni bir video yayınlamış. Toyota bunlarla görüşmüş ve yeni modelde bir düzeltme paketi kullanacaklarını açıklamış.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #51 : Nisan 22, 2017, 17:22:26 »
https://www.youtube.com/watch?v=y2QSogJj3ec&feature=em-uploademail

Toyota geçen seneki başarısızlıktan sonra moose testleri yapan şirketle iletişime geçmişlerdi ve düzeltme yapacaklarının sözünü vermişlerdi. Ve sonuç.  :alkis:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #52 : Nisan 22, 2017, 20:56:10 »
https://www.youtube.com/watch?v=y2QSogJj3ec&feature=em-uploademail

Toyota geçen seneki başarısızlıktan sonra moose testleri yapan şirketle iletişime geçmişlerdi ve düzeltme yapacaklarının sözünü vermişlerdi. Ve sonuç.  :alkis:

Abi geçen seneki test aracın önünde ve arkasındaki çubuklar yoktu sonuçları karşılaştırabilmek için şartların aynı olması gerekmez mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #53 : Nisan 22, 2017, 20:59:22 »
Abi geçen seneki test aracın önünde ve arkasındaki çubuklar yoktu sonuçları karşılaştırabilmek için şartların aynı olması gerekmez mi?

Çubuklar güvenlik amaçlı, olası bir devrilmeyi engellemek için. Şartlar aynı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #54 : Nisan 23, 2017, 00:52:40 »
arkadaşlar arabanın altı ne kadar alçaksa bu testte başarılı olur, hilux üretim amacı dağda bayırda arazide iş sahiplerine para kazandırmak olan bir araç, UNİMOG gibi bir efsane bu testin daha başında takla atardı çünkü üretim amacı değişik. Toyota dünyadaki bir nolu üretici olduğundan her milletten kıskançlık oklarını üstüne çekiyor hiç aldırmayın benim 98 model ravım bile bugünün yepyeni arabaların çoğundan üstündür.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Hilux'un sınıfta kalan geyik testi başarısızlığı
« Yanıtla #55 : Nisan 23, 2017, 09:17:10 »
Tamam güzel diyorsunuz  Hilux arazi aracı.. Reklamda araziden çamurdan partiye katılıyor, Toyota böyle izlenim veriyor. Hız sabitleyicide Arazide kullanın diye mi takıyor. Arazi aracına CC Takılması çok gereksiz şehire inmeyecekse.SUV araç satışları niye arttı, Arazi görmeyen adamların altında Suv var. Güvenlik zafiyeti olduğu kesin..
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)