Gönderen Konu: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)  (Okunma sayısı 17428 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #20 : Aralık 05, 2016, 17:25:21 »
Ses olayı şöyle gürültü noktasında bir değişiklik yok ama benzinde iken araç daha hoş bir motor sesi veriyor . Yada ban öyle geliyor psikolojik de olabilir bu durum
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #20 : Aralık 05, 2016, 17:25:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.6 HB Corolla (Terra)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #21 : Aralık 05, 2016, 20:12:02 »
Ben yıllarca Lpg taktırmamak için işte bu sebeplerden dolayı direndim .8-9 aydır kullanıyorum hani ele alınacak bir sorunda yaşamadım şükür fakat aracımın motor sesinin yavaş yavaş değiştiğini gözlemlemeye başladım .Lpg motora zarar vermiyor diyenler kendini kandırıyor başka bir şey değil .Talha bey geçenler forumda bir arkadaşında aracında lpg kaynaklı sizinki gibi bir sorun vardı . Lpg ayarı aracın yakıt haritasını bozduğu için aracın çekişi gidişi düşüktü rölanti sorunu yaşıyordu . Tabi aracı benzine alınca da harita pat diye düzelmeyeceğinden birçok gittiği servis sizin ki gibi sipap değişimi motor yapma gibi önerilerde bulunmuştu .Size de söylüyorum aynı yöntemi siste uygulayın . Aracın lpg sisteminin sigortasını çıkartıp sistemi iptal edin .Aracın akü eksi kutup başını çıkartıp  15 dakika bekleyin . dah sonrasında geri takın . Aracınıza 1 depo benzin alarak 300-400 km benzinde kullanın ilk 50-100 km de bir değişikli görmeye bilirsiniz . 300-400 km kullanımdan sonra aracınız normale döndü ise iyi bir lpg ustasına gidin ve araca yol ayarı yapmasını isteyin . Araç düzelmedi sorunlar hala devam ediyor ise yapılacak bir şey yok sipap sisteminde sorun var demektir birde . Aracın hava filtresi kutusu üzerinde MAF sensörü var bunu mutlaka temizletin aracın kelebek boğazını mutlaka temizletin . Bunlar aracın yakıtını çekişini çok etkileyen parçalardır .Ama bu söylediğimi yapmadan motorunuzu açtırmayın .


LPG ayarı ile ilgili bir sorun olduğunu sanmıyorum, sürekli LPG'de kullanan birisi değilim, yakıt aldığım Opet istasyonu ters tarafta kaldığı için bazen bir ayın tamamı bile benzinle bindiğim oluyor, araç yaklaşık 4 yıldır bende ve aldığım ilk günden beri LPG ve Benzin'de verdiği tepkiler hep aynı,


Geçen gün farklı bir konu denk gelmişti oradan paylaşmıştım (92-98 konusu sanırım) ama buradan da tekrar yinelemekte fayda var,


2 hafta önce sanayiye gittim, tanıdık ustam olmadığı için tanıdığım bir elektrikçiyi yanıma alarak onun refaransı ile bir motor ustasına gittik, önce bobinleri kontrol ettik, bobinlerde sıkıntı yok, bujileri söküp baktık tertemiz, kompresyon değerlerini ölçtük, 2.3. ve  4.'nün değerleri çok düşük çıktı,

Motor çok dengesiz çalışıyordu, tam stop edecek tekrar devir yükseltip stop etmekten kendini kurtarıyor ama hemen anında tekrar düşüyordu, yani bir saniye içerisinde devir saatim 200 devir ile 1600-2000 devir arasında gidip geliyordu, kesinlikle sabitlenme yoktu,

Aynı usta bunları bir nebzede olsa düzeltmek adına boğaz kelebeği ile hava sensörünü temizledi ve depona benzin katkısı koyup bir müddet bu şekilde kullan dedi, daha sonra istediğin zaman gel subap değişimi yapar iki günde teslim ederim sana da 900 TL 'ye yaparız dedi. Subaplar orjinal mi abi dedim, zaten bunların yan sanayisi yok kardeş dedi, ee servisin bana subaplar için verdiği fiyatlar ile ufuk beyin japon menşeili ürünler hakkında verdiği fiyatlar belli iken bu adam bana nasıl 900 TL'ye subap tamiri yapacak, kafamda deli sorular,

neyse elektrikçiye tekrar geri döndüm, bizde benzin katkısı var vereyim dedi, 80 TL'ye benzin katkısı aldım, sonra internetten baktım aynı katkı hepsiburada'da 29,90 TL. :D Gülermisin ağlarmısın, bide tanıdık olacak.

Yaklaşık 2 haftadır aracımı benzinle kullanıyorum (içinde benzin katkısı olduğu halde) değişiklik yok, yine dengesiz motor çalışması, ronaltide stop etme ve çekiş gücü kaybı,

1500-2000 TL arası bir rakamı gözden çıkardım ama kime yaptırabilirim bilmiyorum, herkes sahtekar olmuş, servis 3500 Fiyat verdi serviste yaptıramam ama saniyideki ustalara da güvenemiyorum, nasıl parçalar kullanacak, arabanın başında ben yokken içine binip sigara içecek mi, diğer bir arabadan çıkardığı parçayı o anlık benim arabanın kaput yada tavanına koyup arabamı çizecek mi vs vs vs

2006 1.6 HB Corolla (Terra)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #22 : Aralık 05, 2016, 21:13:42 »
Memleket nere Talha Bey?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.6 HB Corolla (Terra)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #23 : Aralık 06, 2016, 14:48:52 »
Memleket nere Talha Bey?


Memleket başka yer, bu bahsettiğim yer Batman
2006 1.6 HB Corolla (Terra)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #24 : Aralık 06, 2016, 22:39:59 »

Memleket başka yer, bu bahsettiğim yer Batman

İdare edip kendi memleketinizde veya başka bir yerde zamanınız olduğunda yaptırın.Çok çok sıkıntılı eğilse tabi.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #25 : Aralık 09, 2016, 02:50:42 »
Sübap sorunu yaşayanlara bir soru sormak istiyorum izninizle. 1300-1800 devir arası luk luk ses alıyor ve motor sesi ile orantılı sonra bi anda kesiliyor sizlerde böyle bir ses aldınız mı ? Araçta lpgde yok işin ilginç kısmıda bu 1.6 vvt-i

Kimse var mı acaba ufak bir soruydu sadece :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.6 HB Corolla (Terra)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #26 : Aralık 12, 2016, 12:57:25 »
Kimse var mı acaba ufak bir soruydu sadece :)


Bende bu tarz bir sorun yok, 3000 devirden sonra normalden kat kat fazla bi bağırma var sadece
2006 1.6 HB Corolla (Terra)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '22
  • 4 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #27 : Aralık 12, 2016, 13:25:14 »
Talha bey en yakın il Diyarbakırda Japon Oto Abdürrahim ustaya bir göster istersen kendisi Toyota dan ayrılma iyi bir ustadır. Urfa Yolu Şehirler arası otogar yanında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #28 : Aralık 13, 2016, 08:46:03 »
subap değişiminde orjinal subap yerine supsan falan kullanmanızı tavsiye ederim.
subap değişimi kapak taşlaması falan zaten max 1000 tl tutan iştir.
2000 tl nasıl oluyorda sadece parçalar tutuyor ?
subaplar 200 tl desek takımına
subap lastikleri 30 - 50 tl arası
subap gaydı 50 -70 tl arası
fincanlar değiştirmeye gerek kalacağını düşünmüyorum zaten değişse bile usta en fazla 1 2 tanesini değiştirir ki oda zaten şuan bile arızalıysa anlaşılır.
alt üst motor motor conta , silindir kapak contasıda 200 tl olsa
250 rektefiyeci alsa geri kalanı tamircinin işçiliğidir.
1000 tl üstü vermeyin. subap değişimine. parayıda işiniz bitince verin...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 81 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #29 : Aralık 13, 2016, 16:34:14 »
kardeşim gavurdağı yokuşu falan demişsin anlaşılan osmaniye-maraş-antep civarı bi memlekettensin. ben de Bahçeliyim (bizzat gavurdağlıyım)
öncelikle bahsettiğin belirtiler subap arızasından ziyade baskı-balata ömrü tamamlanan araçlarınkine benziyor. aracın tepkilerini iyi gözlemlemekte yarar var
sübap arızaları öncelikle egzostan beyaz duman çıkışı şeklinde başlar bunun sebebi aşınan sübapların manifolda yağ sızmasını engelleyememesidir yani kısaca aracınız yağ yakar bu en bariz başlangıç belirtisidir. sonraki aşama motor sesidir sübaplardaki aşınma büyüdükçe motordan "şakırtılı şukurtulu" sesler gelmeye ve araç titreşimli, düzensiz devirle çalışmaya başlar, devir göstergesi bir düşer-bir toparlanır çok can sıkıcı çalişir. (bu arada aracın verimi iyice düşmüştür ve ters orantıyla yakıt sarfiyatı iyice artmıştır.) daha sonraki aşamada sübaplar artık hiç kapanamadığı için ateşleme taa emme manifoldunda gerçekleşir gaz tepkisi olarak "paff" sesi alırsınız veya egzos sübapları kapanamadığından egzos manifoldunda sıkışan yanmamış karışım patlama yapar. egsoz çıkışında mavi alev bile görülebilir bu seviye artık araca müdahale edilmesi gerektiğinin göstergesidir şayet müdahale edilmezse yolda bırakıp büyük masraf açma ihtimali çok yüksektir. bu belirtiler keskin olarak bu sırayı takip eder yani siz bu senaryonun neresindesiniz iyi inceleyin.
bitmiş baskı balata tepkisi ise şu şekilde olur; kalkışlarda araç devri yükseltir ancak kavrama çok uzun sürer veya tam kavrama gerçekleşemez, en ufak rampada çekiş düşer devir düşmez araç bağırarak yavaş gider bu durumda araç kullanılmaya devam edilirse volan yüzeyi yanar taşlama yapmak veya değiştirmek gerekebilir.
baskı balata durumunu şu şekilde test etmeni öneririm; 
araç çalışırken el frenini çekikken, vitesi 4'e al, ayağını yavaşça debriyajdan kadır ve dikkatli gözlemle eğer aracın kavrama noktasını hissedemiyorsan ve araç ileriye doğru gitme eğilimine başlamıyorsa debriyaj balatan ömrünü tamamlamıştır (baskı ve debriyaj rulmanıyla beraber takım halinde değiştirildiğinden baskı-balata diye anılır aslında biten debriyaj balatasıdır.)
yok herşey normal ise yani kavrama hissediliyor, araç ileriye gitme eğilimi gösteriyorsa maalesef yukarıdaki senaryoda bir yerlerdesindir.
Allah kolaylılar versin inşaAllah iyi bir usta denk gelir de bir defada çözersin. buralarda olsan daha fazla yardımcı olmak isterdim ama ne yazık ki çok uzun zamandır memleketimden uzaktayım ve orada hiç tanıdığım usta yok.
Bir Türk son nefesini vermeden son söz söylenmemiştir!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.6 HB Corolla (Terra)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #30 : Aralık 15, 2016, 22:57:30 »
Talha bey en yakın il Diyarbakırda Japon Oto Abdürrahim ustaya bir göster istersen kendisi Toyota dan ayrılma iyi bir ustadır. Urfa Yolu Şehirler arası otogar yanında.

Tavsiye için Allah razı olsun, Diyarbakır'da yaptırmaktansa Batman'da yaptırmak daha mantıklı olur, enazından sonra farklı bir sıkıntı olursa git gel sorun olmaz.

subap değişiminde orjinal subap yerine supsan falan kullanmanızı tavsiye ederim.
subap değişimi kapak taşlaması falan zaten max 1000 tl tutan iştir.
2000 tl nasıl oluyorda sadece parçalar tutuyor ?
subaplar 200 tl desek takımına
subap lastikleri 30 - 50 tl arası
subap gaydı 50 -70 tl arası
fincanlar değiştirmeye gerek kalacağını düşünmüyorum zaten değişse bile usta en fazla 1 2 tanesini değiştirir ki oda zaten şuan bile arızalıysa anlaşılır.
alt üst motor motor conta , silindir kapak contasıda 200 tl olsa
250 rektefiyeci alsa geri kalanı tamircinin işçiliğidir.
1000 tl üstü vermeyin. subap değişimine. parayıda işiniz bitince verin...

Abi servisin verdiği fiyatları yuvarlayarak yazayım,
motor yarım conta,    400
subap klavuzu,         370
emme subabı           380
egzoz subabı            450

geri kalan yağ, yağ filtresi, antifriz, buji vs gibi küçük ufak tefek kalemleri yazmıyorum. 2000 TL sadece parça tutuyor, listeyi aldım rica ederek, toplam fiyat 3.500. Yani 1.500 TL işçilik alacaklar,

Sanayide ki usta da 900 TL fiyat verdi herşey dahil.




kardeşim gavurdağı yokuşu falan demişsin anlaşılan osmaniye-maraş-antep civarı bi memlekettensin. ben de Bahçeliyim (bizzat gavurdağlıyım)
öncelikle bahsettiğin belirtiler subap arızasından ziyade baskı-balata ömrü tamamlanan araçlarınkine benziyor. aracın tepkilerini iyi gözlemlemekte yarar var
sübap arızaları öncelikle egzostan beyaz duman çıkışı şeklinde başlar bunun sebebi aşınan sübapların manifolda yağ sızmasını engelleyememesidir yani kısaca aracınız yağ yakar bu en bariz başlangıç belirtisidir. sonraki aşama motor sesidir sübaplardaki aşınma büyüdükçe motordan "şakırtılı şukurtulu" sesler gelmeye ve araç titreşimli, düzensiz devirle çalışmaya başlar, devir göstergesi bir düşer-bir toparlanır çok can sıkıcı çalişir. (bu arada aracın verimi iyice düşmüştür ve ters orantıyla yakıt sarfiyatı iyice artmıştır.) daha sonraki aşamada sübaplar artık hiç kapanamadığı için ateşleme taa emme manifoldunda gerçekleşir gaz tepkisi olarak "paff" sesi alırsınız veya egzos sübapları kapanamadığından egzos manifoldunda sıkışan yanmamış karışım patlama yapar. egsoz çıkışında mavi alev bile görülebilir bu seviye artık araca müdahale edilmesi gerektiğinin göstergesidir şayet müdahale edilmezse yolda bırakıp büyük masraf açma ihtimali çok yüksektir. bu belirtiler keskin olarak bu sırayı takip eder yani siz bu senaryonun neresindesiniz iyi inceleyin.
bitmiş baskı balata tepkisi ise şu şekilde olur; kalkışlarda araç devri yükseltir ancak kavrama çok uzun sürer veya tam kavrama gerçekleşemez, en ufak rampada çekiş düşer devir düşmez araç bağırarak yavaş gider bu durumda araç kullanılmaya devam edilirse volan yüzeyi yanar taşlama yapmak veya değiştirmek gerekebilir.
baskı balata durumunu şu şekilde test etmeni öneririm; 
araç çalışırken el frenini çekikken, vitesi 4'e al, ayağını yavaşça debriyajdan kadır ve dikkatli gözlemle eğer aracın kavrama noktasını hissedemiyorsan ve araç ileriye doğru gitme eğilimine başlamıyorsa debriyaj balatan ömrünü tamamlamıştır (baskı ve debriyaj rulmanıyla beraber takım halinde değiştirildiğinden baskı-balata diye anılır aslında biten debriyaj balatasıdır.)
yok herşey normal ise yani kavrama hissediliyor, araç ileriye gitme eğilimi gösteriyorsa maalesef yukarıdaki senaryoda bir yerlerdesindir.
Allah kolaylılar versin inşaAllah iyi bir usta denk gelir de bir defada çözersin. buralarda olsan daha fazla yardımcı olmak isterdim ama ne yazık ki çok uzun zamandır memleketimden uzaktayım ve orada hiç tanıdığım usta yok.


Öncelikle Allah razı olsun ilgilenip cevap verdiğiniz için, bahsetmiş olduğunuz subap arızası senaryosunu sanki ben bir uzmana anlatmışım o da bu metini yazmış gibi olmuş ancak bu kadar olur, bahsettiğiniz tüm senaryo birebir şuan yaşıyorum, belki egzozda mavi alev bile oluyordur kim bilir.

Debriyaj balatasında sıkıntı yok gözlemlediğim kadarı ile, verdiğiniz bilgilerle örtüşüyor, en son usta ile yaptığımız kontrollerde 2. 3. ve 4. subapların değerlerinin çok düşük çıkmasıda zaten baskı balata ile ilgili olmadığını kanıtladı.

Kafamı kurcalayan şey şu aslında;

Sanayide ki ustaya ben bu işi yaptırsam, sonradan bu çıktı, şu çıktı, olmadı bidaha indir kaldır topla sorunları çıkartıp bu fiyat olurmu bana 900'den 1.900. Bide olmadığı, arabamı mahvettiğim ile kalırmıyım.

Yoksa servise 3.500 verip bişey olursa gidip çökeyim mi kafalarına.
2006 1.6 HB Corolla (Terra)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 81 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #31 : Aralık 16, 2016, 00:15:02 »
Sübap değişimi öyle korkulacak kadar ağır ve çetrefilli bir iş değil. Ehil bir ustanın 2-3 saatini alır (belki daha az) üst kapak zarar görmüşse bi de taşlanma işi çıkar en fazla. Hatta bana sorarsan ihtiyac yok denilse bile taşlattır conta kalintilari vs de temizlensin. Senin tercihin ama ben olsam servise o kadar para bayilmazdim.çok fazla istemişler hocam insafi yok bunlarin. Gecen yil arkadaşın astrasını özel serviste 700 liraya degistirtmiştik. Neticede onarimi insan yapacak yetkili servise de gitsen durum bu. Ikinci bi sorun yaşanma ihtimali yetkili servis işinde bile var.hatta yetkili servislere hata kabul ettirmek deveye hendek atlatmaktan beter. Oralarda özel toyota servisi varsa degerlendirebilirsin. Yani toyotaya aşina olmasi tercih sebebin olsun. tabi Usta işi şans işidir ama yine de işinin garantisini iste. Şifaeb 1 yila kadar garanti verirler genelde.bi de aracın onarımı esnasında başında bekle. Kafana fazla takma düzelir dedigim gibi subap işi karmaşık degil fazla.
Bir Türk son nefesini vermeden son söz söylenmemiştir!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.6 HB Corolla (Terra)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #32 : Aralık 16, 2016, 14:52:17 »
Sübap değişimi öyle korkulacak kadar ağır ve çetrefilli bir iş değil. Ehil bir ustanın 2-3 saatini alır (belki daha az) üst kapak zarar görmüşse bi de taşlanma işi çıkar en fazla. Hatta bana sorarsan ihtiyac yok denilse bile taşlattır conta kalintilari vs de temizlensin. Senin tercihin ama ben olsam servise o kadar para bayilmazdim.çok fazla istemişler hocam insafi yok bunlarin. Gecen yil arkadaşın astrasını özel serviste 700 liraya degistirtmiştik. Neticede onarimi insan yapacak yetkili servise de gitsen durum bu. Ikinci bi sorun yaşanma ihtimali yetkili servis işinde bile var.hatta yetkili servislere hata kabul ettirmek deveye hendek atlatmaktan beter. Oralarda özel toyota servisi varsa degerlendirebilirsin. Yani toyotaya aşina olmasi tercih sebebin olsun. tabi Usta işi şans işidir ama yine de işinin garantisini iste. Şifaeb 1 yila kadar garanti verirler genelde.bi de aracın onarımı esnasında başında bekle. Kafana fazla takma düzelir dedigim gibi subap işi karmaşık degil fazla.


Allah razı olsun abicim vallahi içimi rahatlattın,

bizim usta bir gün vermişti, yani bir akşam bırakıp diğer gün akşam alacaksın demişti, bakalım inşallah herşey güzel olur,


Tamir sonrası gelişmeleri mutlaka yine buradan paylaşacağım


Yardımcı olmaya çalışan herkesten Allah razı olsun
2006 1.6 HB Corolla (Terra)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.6 HB Corolla (Terra)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #33 : Şubat 01, 2017, 22:57:09 »
Aracımın subap değişimini yaklaşık 20 gün önce sanayide (serviste değil) yaptırmış bulunuyorum, hemen yazmak yerine biraz kullandıktan sonra iyi-kötü birşey varsa hepsini tek kalemde yazmak istedim.


Toplam masrafım 1300 TL. (Subap takımı, contalar, taşlama, işçilik, yağ, antifriz, bujiler, vs) Subap markası olarak da "Güneş" marka subap kullanıldı.


İyi Kısmı;

Yapılan tamirat sonrası yaklaşık 20 gündür aracımı kullanıyorum, konuda ki daha önce yazdığım mesajlarımı okuyan arkadaşlar şikayetlerimi biliyorlardır, bu süreçte aracımda kesinlikle bir kerede olsa stop etme olayı olmadı, yakıtta çok ciddi tasarruf söz konusu, şuan bulunduğum ilde iniş çıkışlı yollar mevcut değil ancak hafif bir rampada deneme yaptım kendimce, rampaya 4 ile ve yaklaşık 2500-3000 devir ile girip 5'e attıp gaza yüklendiğimde aracım eskisi gibi yığılmak yerine deviri yükselmeye başladı, düz yolda denedim 160-170'e çıkıyor fazlası ne ihtiyacım nede aracı yormak istemediğim için denemedim, rölantide ışıklarda beklerken devir saatim gezinmiyor artık, olsa bile küçük kıpırdanmalar oluyor, bu süreçten önce ilk çalışmada yüksek devirde çalışıp sonra düşerken şimdi devirin düşmesi biraz daha hatta baya geç düşüyor, bunu da havaların çok soğuk olmasına yoruyorum, bakalım zamanla düzeleceğini tahmin ediyorum.

Kötü Kısım;

Usta ile işlem sonrası yaptığım görüşmede motorun ilk defa açıldığı söyledi, daha önce hiç işlem görmemiş, bunu duyunca içim cız etti, çok üzüldüm aracım için keşke hiç açılmasaydı motoru, yukarıda yazdığım tüm iyi gelişmelere rağmen aracı almış olduğum 3 yıl önceki hali ile şuan arasında yine fark var, aracım o zamanlar yeni nesil dizel araç gibiydi bastığımda hissediyordum gücünü ama şuan onu hissedemiyorum, işlem sonrası usta ile yaklaşık 3-4 km yol yaptıktan sonra (ustanın şoförlüğünde) aracımı teslim alıp o gün kullanmadım, ertesi gün seyir halinde iken yağ lambası yanınca hemen yağ durumunu kontrol ettim herhangi bir sızıntı olmamasına rağmen yağ lambası sönmeyince hemen sanayinin yolunu tutup aynı ustama geldim, usta kaçak yok ama yağın basıncı çok düşük açıp bakacağız dedi, kartel sökülüp kartel içindeki yağ filtresi kontrol edilince buradan yaklaşık bir avuç dolusu balçık çıkartıldı, zamanında kalitesiz yağ mı kullanılmış yoksa üstüpü parçalarımı çözemedim, yani nereye bağlayacağım kartelde açıldı, üstelik çıkartırken birazda zedelediler ve bu işlem içinde 100 lira ödeme yaptım, aracımın ellenmedik yeri kalmadı, resmen soğudum araçtan.


Sonuç;

Bu tarz bir işlem yaptıracak arkadaşım varsa kesinlikle aracını sanayiye teslim edip hemen oradan ayrılsın, hiç bir anı görmesin, göz görmeyince gönül katlanıyor, yoksa içiniz kan ağlar benim gibi, günlerce Ufuk bey den fiyat alıp parça-kalite araştırması yaptım ama evdeki hesap çarşıya uymuyor, tanıdık birisi değilse ustanız eliniz mahkum ne derse kabul ediyorsunuz, yok ben parça getireyim sen sadece montajını yap felan deme şansınız yok, ben dedim, kaliteli japon parçalar getireyim sen sadece işçilik yap ağabey dedim, yaparım ama şu kapıdan çıktığın an sorumluluk kabul etmem ama ben kendi parçalarımı kullanarak yaparsam ne zaman sıkıntı yaşarsan gel yardımcı olurum deyince yapacak birşey kalmıyor. Ayın yarısından fazlasını benzin ile kullanıyordum aracım daha sağlıklı olsun diye, ama boşmuş, hiç acımayacağım sürekli lpg ile kullanacağım bundan sonra zaten olacağı varsa oluyor, sizede bunu tavsiye ederim. Sakınan göze çöp batarmış, bu kardeşiniz tecrübe etti tüm bunları.


Elimden geldiğince süreci paylaştım başka arkadaşlara yardımcı olması umuduyla.


Rabbim cümlemize kazasız belasız hayırlı sürüşler nasip etsin.
2006 1.6 HB Corolla (Terra)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006 Corolla Subap Değişimi (Çekiş Gücü Kaybı)
« Yanıtla #34 : Şubat 02, 2017, 10:33:58 »
motor açılınca ne farkediyor. sonuçta mekanik aksam. bence psikolojik olarak araç size eskisi gibi tat vermiyor. yoksa sanmıyorum düzgün işçilikle sıkıntı yaşamazsınız.