Gönderen Konu: Lastik aşınması  (Okunma sayısı 4605 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #20 : Şubat 04, 2009, 12:55:30 »
Şimdi 195 tabanı 205 yapacağım inşallah. Jantları da nasipse alüminyum alaşımlı yapmayı düşünüyorum. Şimdi 5 lastik 5 jant mı almalı yoksa istepneyi kullanılmış mı almalı?

Genel cap degismeyecekse 4 jant ve lastik yeterli olur.
Ama cap degisecekse o zaman baska bir iyilik düsünmek lazim.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Toyota Club Türkiye

Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #20 : Şubat 04, 2009, 12:55:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #21 : Şubat 04, 2009, 13:15:11 »
195/65/15R   205/55/16R olacak  Murat Bey... Parayı denkleştirdiğim an olacak...

2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #22 : Şubat 04, 2009, 13:25:05 »
195/65/15R   205/55/16R olacak  Murat Bey... Parayı denkleştirdiğim an olacak...



sizin araba yeni kasa Corolla degil mi?
Yenisi ise 205/55/16R olmasi lazim.

eger öyle ise siz normalden fazla yakit tüketiyorsunuz.
Cünkü araba ayni devirde daha yavas gidiyor. %5 civari bu lastik daha kücük.

NOT: Alinti yapacagim diye sizin mesajin edit tusuna basmisim.
Mesajinizi eski haline getirdim. Kusura bakmayin.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #23 : Şubat 04, 2009, 14:00:50 »
patinaj, el freni, sert virajlar, yüksek süret, sportif kullanım,Rallyci ruhu,artislik yapmak kısacası..
Ayrıca ßurda eminimki lastık Konusunda Çok prof üyelerımızde vardır Fakat..20-yada 30ßınde lastık değişen birinin şöfölüğünde kusur ararım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #24 : Şubat 04, 2009, 14:09:19 »
patinaj, el freni, sert virajlar, yüksek süret, sportif kullanım,Rallyci ruhu,artislik yapmak kısacası..
Ayrıca ßurda eminimki lastık Konusunda Çok prof üyelerımızde vardır Fakat..20-yada 30ßınde lastık değişen birinin şöfölüğünde kusur ararım..

Arabaya göre degisir.
Alfa 145`de yaklasik 50-55 binde lastik degistiriyorum. 195/50 R 15 ölcüleri.

Diger arabamda lastikler en cok 20-25bin km dayaniyor.
önler 235/40 r18, arkalar 265/40 r 18. Lastikler yüksek performans lastigi ve cabuk bitiyor.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #25 : Şubat 04, 2009, 14:53:53 »
sizin araba yeni kasa Corolla degil mi?
Yenisi ise 205/55/16R olmasi lazim.

eger öyle ise siz normalden fazla yakit tüketiyorsunuz.
Cünkü araba ayni devirde daha yavas gidiyor. %5 civari bu lastik daha kücük.

NOT: Alinti yapacagim diye sizin mesajin edit tusuna basmisim.
Mesajinizi eski haline getirdim. Kusura bakmayin.

Toyota sadece Corolla D4D Class'ta 195/65/15R kullanıyor. Benzinlilerin hepsinde ve comfort ve elegant D4D lerde 205/55/16R kullanıyor. Ben de benim Classıma yakışmıyor diye zaten 205/55/16R alacam canım arabama. :)
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #26 : Şubat 04, 2009, 20:01:29 »
Turbo Dizel araclarin güc ve tork üretme egrileri benzinliden farklidir.
Benzinlilerde lastik daha uzun dayanabilir cünkü tork daha sakin bir egri ile yükseliyor.
Gaza bastiginizdaki koltuga yapistirma hissi ayni zamanda lastikleri de eskimesine yardimci olur.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #27 : Şubat 04, 2009, 21:10:57 »
Bence Ali Rıza hocam lastik havalarından kaynaklanan bir şey de olabilir.Benzin istasyonun da aracımı temizlerken çok görüyorum.13-14 yda 15 inç lastiklere 36-38-42 hava basanları.Adamları uyarıyorum bazen yanlış yaptıklarına dair.Aracınızın Kamber açısı bozulmuş yada tabla fişekleri yada fişek lastiklerinizde hasar görmüş olabilir.Bunu en iyi bir Rot ustasına göstermeniz gerekecektir.Benim lastikler parçalandıktan sonra Jantları bakıma verdim tamir falan.Balansı yapılmasına çoğu zaman sağa ama bazen de sola çekiyordu.Dün Passat'ı  rot ayarına götürdüğümde ustaya bunu söylediğimde "ya sağa yada sola çeker.bazen sol bazende sağ olmaz" dedi.Ama gördük ki Rot ile ilgili tüm ayarlar tam iken "ön tabla arka fişeklerde" yırtık tespit edildi ve daha 2000 km önce taktığım lastiklerin iç kısmından zarar görmeye başlamış.25 TL ye iki fişek değişecek+20 TL de Rot ayarı yapılacak ve problem kalmayacak...Siz müsait bir zamanda Rot ustasına bir gösterin ne olur ne olmaz....Aracın altına girer sizde bakar görürsünüz..
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #28 : Şubat 04, 2009, 21:15:45 »
   Ayrıca lastiklerinizi değişeceğiniz zaman Stepne'yi değiştirmenize gerek yok.Kendinize bosuna sıkıntı çıkartmayın.Çünkü çoğu araç üreticisi artık maliyetten kısmak adına daha küçük çap ve ebatta Stepne kullanıyorlar.Bunlarla beraber araç hızınız maksimum 80 civarı olması gerekiyor.Bundan yola çıkarsak eğer Stepne değişimine gerek yok.Sanırım bu hoşunuza gidecektir.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #29 : Şubat 04, 2009, 23:29:12 »
Gitmezmi Özcan Bey, 4 lastik 4 jant nerden baksanız 2000 YTL'ye yakın tutar. Bir de istepne ile uğraşmasam iyi olur.
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #30 : Şubat 04, 2009, 23:48:56 »
Alasim janta bence gerek yok. Cikma 50 lira falan sac jantlar.
lastikler de o ebatta sanirim iyi markalar 200-250lira arasi.
Kumho, Hankook falan alirsaniz da 120-140 lira arasidir lastikler.

Ben olsam ekcok masraf yapmadan hallederim. Zaman iyi degil.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #31 : Şubat 05, 2009, 01:09:47 »
Ekonomik olarak şu sıralar fazlaca açıldık. Eğer istediğim şartları bulamazsam zaten alaşım jant olayını bir başka bahara bırakacağım. Ama arabayı da güzel gösteriyor ayrıca güvenlik unsuru olarak da önemli bir parça diye biliyorum alaşım jantları...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #32 : Şubat 05, 2009, 08:32:08 »
  Alaşım jantların kalitelileri (üretim tekniğine göre farklılaşan ve dolayısı ile sağlam ama aynı zamanda hafif olanları) daha güvenilir olabilir yoksa her alaşım jant daha performanslı ve sağlam değildir. Bu araca iyi bir 16' jant ise 4lü olarak sanırım 1.500Tl. dolaylarındadır ve o bijon aralığında her markadan bulamazsınız. (yanılmıyorsam 5x114,3mm idi) Ama Avus'a bir bakın derim kaliteli olarak. Tabi servis aksesuarlarının jantları ansıl onuda araştırmak lazım. Murat'ın söylediği gibi iyi denebilecek lastiklerde sizin araca uygun olarak 220-250Tl. dolaylarındadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #33 : Şubat 05, 2009, 14:04:45 »
Demin servise sordum, ellerindeki jantların en iyisi için 1270 TL fiyat verdiler. Ama jant konusunda bilgisiz olduğum için nasip olur da alacağım zaman geldiğinde buradan o değerli tavsiyelerinizi almadan jant falan almam. :)
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #34 : Şubat 05, 2009, 15:45:44 »
  Birde şu var diye biliyorum, sac janta olan lastik, alaşım janta uymayabilir, kenetlenme yerlerindeki farklılıktan dolayı. Bunu iyi bilen bir arkadaş var ise, onunda bilgisini almak lazım.
 Ama servisin verdiği fiyat eğer jant kaliteli tabir edilen sınıfta ise bence oldukça iyi ve üstelik garanti durumuda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik aşınması
« Yanıtla #35 : Şubat 05, 2009, 17:48:16 »
Demin servise sordum, ellerindeki jantların en iyisi için 1270 TL fiyat verdiler. Ama jant konusunda bilgisiz olduğum için nasip olur da alacağım zaman geldiğinde buradan o değerli tavsiyelerinizi almadan jant falan almam. :)

Toyota jantlarini düzgün yerlere ürettiriyor.
2000 yilinda vvti icin almistik ve farkettik ki OZ racing üretimi jantlar. Ic kisminda yazar.

Ama bence degmez. Disaridan bir OZ alirim. 2.el de degeri falan daha iyi o jantlari. Satarken araci sökersin ve satarsin jantlari.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante