0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba Dostlar,Bu salı günü iş arkadaşımdan aldığım dizel otomatik yaris aracımla beraber aranızdayım. Öncelikle ilk izlenim olarak aracımdan çok memnunum. Ancak aklıma takılan bazı sorular var. Diğer yaris kullanıcıları olarak tecrübelerinizden faydalanmak isterim. Aklımdakileri liste olarak yazarsam sanırım daha düzenli olacak.1) 2011 1.4 d4d dizel aracın trigeri, zincir midir?2) Araç 95000km de mmt şanzımanın baskı balatası normal bir kullanımda kaç bin km. de değişmelidir?3) Aracın vites geçişlerinden genel olarak memnunum lakin 3'den yukarı viteslere geçiş 1'den 2'ye ve 2'den 3'e geçişlere göre çok daha yumuşak ve hissedilmez. Aynı yumuşaklık ve güzel vites geçişleri, 1'den 2'ye ve 2'den 3'e geçişlerde de sağlanabilir mi? Yoksa bu şanzımanın doğası gereği bu şekilde mi çalışıyor?İlk konum ve tanışma sonrası ikinci mesajımla foruma devam ediyoruz.Tecrübeleriniz bekliyorum.
Baskı balata ve şanzıman durumu tamamen kullanıcıya bağlı. Ama Ankarada Yeni Dörtnal Toyotaya giderek kalibrasyon ve gerekli kontrolleri yapabilirsinizAracın daha öncesinde hangi yağ kullanıldığına güvenemiyorsanız, motor iç temizleyici alıp motor yağı değişimi, ayrıca tüm sıvıların değişimi ve tüm filtrelerin değişimini yaptırmanız aracı uzun süre gönül rahatlığıyla kullanmanızı sağlar. birde diskler ve balatalarda var tabi Hayırlı olsun
bende corolla var mmt vites gecisleri dediginiz sekilde bu sanzimanin ozelligi bu tek balata oldugu icin. ama ayaginiz gaz pedalina alistigi zaman 2 ve 3 vites gecisleri biraz daha yumusak oluyor
Kaan Bey merhabalar,Dediğiniz gibi dün aracımın bakımlarını yaptırdım. Öncelikle yağını değiştirdik Mobil 1 Esp 5w-30 motor yağı kullandık. Hava, yağ ve polen filtreleri değişti mazot filtresini 100.000km de değiştireceğim.Fren balataları da kontrol ettirdik onda da şimdilik sıkıntı gözükmüyor.Bir de nikelaj plakalık yaptırdık nikalajcı dayıda .Bu bakım Ankara İvedik Sanayinde kendi tanıdık ustamız vasıtası ile 300₺ tuttu. Normal diye düşünüyorum.Bir de çakmak çalışmıyordu maşallah sigorta tablasını da resmen gizlemişler bulana kadar canımız çıktı sonunda onu da hallettik.110.000km civarı baskı balatayı değiştirmeyi düşünüyorum yetkili serviste ya da dörtnalda. Acaba bana ne kadar masrafı olur? Bir de orjinal baskı balata sanırım sadece yetkili serviste satılıyor bu konu hakkında bilginiz var mı?Selamlar.Mesaj Birleştirildi: Ekim 01, 2016, 08:40:31Aynen Eyüp Bey zaten manuel modda 1-2-3 vites geçişleri arasında ayağımı gazdan çekerek ayarladığımda baya iyi geçişler sağlayabiliyorum. Ama bunu her zaman yapacağımı zannetmiyorum. E de kullanmaya devam sıkıntı yok şimdilik
Araçta sıkıntı yoksa neden değiştirmek istiyorsunuz? Biterken haberiniz olur zaten
Bildiğiniz üzere geçen hafta multimode yaris ile aranıza katılmıştım. Aracı kullandıkça bir aklımda bir soru oluştu.Araç vites değiştirirken lık - lık şeklinde bir ses ile vites değiştiriyor. Aynı ses ben gaza ilk dokunduğum veya gazdan ayağımı çektiğimde de oluyor. Yani araç akslara enerji aktarırken lık diye bir ses hafif vuruntu ile oluşuyor.Geçen bakımda usta aks ları rot ları vs. Kontrol etmiş herhangi bir boşluk görmemişti.Sizce bu hafif vuruntu ile oluşan sesin sebebi ne olabilir?Düşündüğümde vites değiştirirken oluşan aynı sesin sebebi de vites değiştirirken araca itme gücünün kesilmesi ve verilmesi olabilir.
Bence kalibrasyon ile alakali aracinizi kalibrasyon yaptirin farki goreceksinizLG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Eger baski balataniz bitmeye yakinsada olabilir LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Servis raporlarına göre kalibrasyon 70.000km de yapılmış araç şu an 94.000km de ancak baskı balatanın bitip bitmediğinden çok emin değilim. Aracın baskı balatası şu ana kadar hiç değişmemiş. Arkadaşımdan öğrendiğime göre de araç bu kilometreye gelinceye kadar da çok yoğun trafikte de kullanılmamış. Bu yüzden baskı balata biraz daha gider gibi geliyor.Bu ara çok yoğun bir dönemdeyim. Olmazsa gelecek hafta dörtnal'a uğrayıp aracı bir ustaya göstereyim en sağlıklı o şekilde olacak sanırım.Cevap için çok teşekkürler.