Gönderen Konu: Yeni Aldığım 2011 Dizel(1.4 d4d) Otomatik(mmt) Yaris ve Aklımdaki Sorular  (Okunma sayısı 5181 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 125000
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Merhaba Dostlar,

Bu salı günü iş arkadaşımdan aldığım dizel otomatik yaris aracımla beraber aranızdayım. Öncelikle ilk izlenim olarak aracımdan çok memnunum. Ancak aklıma takılan bazı sorular var. Diğer yaris kullanıcıları olarak tecrübelerinizden faydalanmak isterim. Aklımdakileri liste olarak yazarsam sanırım daha düzenli olacak.

1) 2011 1.4 d4d dizel aracın trigeri, zincir midir?

2) Araç 95000km de mmt şanzımanın baskı balatası normal bir kullanımda kaç bin km. de değişmelidir?

3) Aracın vites geçişlerinden genel olarak memnunum lakin 3'den yukarı viteslere geçiş 1'den 2'ye ve 2'den 3'e geçişlere göre çok daha yumuşak ve hissedilmez. Aynı yumuşaklık ve güzel vites geçişleri, 1'den 2'ye ve 2'den 3'e geçişlerde de sağlanabilir mi? Yoksa bu şanzımanın doğası gereği bu şekilde mi çalışıyor?

İlk konum ve tanışma sonrası ikinci mesajımla foruma devam ediyoruz.

Tecrübeleriniz bekliyorum.

Toyota Club Türkiye

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 120000
  • Kan Grubu: 0+
  • 61 kere teşekkür etti
  • 294 kere teşekkür edildi
Merhaba Dostlar,

Bu salı günü iş arkadaşımdan aldığım dizel otomatik yaris aracımla beraber aranızdayım. Öncelikle ilk izlenim olarak aracımdan çok memnunum. Ancak aklıma takılan bazı sorular var. Diğer yaris kullanıcıları olarak tecrübelerinizden faydalanmak isterim. Aklımdakileri liste olarak yazarsam sanırım daha düzenli olacak.

1) 2011 1.4 d4d dizel aracın trigeri, zincir midir?

2) Araç 95000km de mmt şanzımanın baskı balatası normal bir kullanımda kaç bin km. de değişmelidir?

3) Aracın vites geçişlerinden genel olarak memnunum lakin 3'den yukarı viteslere geçiş 1'den 2'ye ve 2'den 3'e geçişlere göre çok daha yumuşak ve hissedilmez. Aynı yumuşaklık ve güzel vites geçişleri, 1'den 2'ye ve 2'den 3'e geçişlerde de sağlanabilir mi? Yoksa bu şanzımanın doğası gereği bu şekilde mi çalışıyor?

İlk konum ve tanışma sonrası ikinci mesajımla foruma devam ediyoruz.

Tecrübeleriniz bekliyorum.
1 -zincirli ses gelmiyorsa omurluk bir parca
2-baski balata daha once degismediyse zamani gelmis
3-baski balataniz bitmediyse aracanizi sanziman kalibrasyonu yaptirmaniz gerekiyor 100tl ucreti var ve vites gecisleri mukemmel oluyor

LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 188000
  • Kan Grubu: ---
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
1- zincir
2-corolla 2009 da 135.000.km de değiştirdim, yetkili servis 160.000km de ilk değişimi yapan var demişti, kullanıma bağlı ama 100/120 bin ortalama gider.
3-aracınız 6 ileri şanzıman ise otomatik olarak kendisi kalibrasyon yapıyor.sadece 5 vites olanlarda kalibrasyon gerekiyor.
vites geçişleri şanzımandan dolayı o şekilde çalışır normaldir.
sabit 100-120 km hızla giderken devirde ani düşüş olup tekrar toparlıyorsa balata kaçırıyor demektir.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 125000
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Çok teşekkürler değerli dostlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 99000
  • Kan Grubu: B+
  • 662 kere teşekkür etti
  • 2067 kere teşekkür edildi
Baskı balata ve şanzıman durumu tamamen kullanıcıya bağlı. Ama Ankarada Yeni Dörtnal Toyotaya giderek kalibrasyon ve gerekli kontrolleri yapabilirsiniz

Aracın daha öncesinde hangi yağ kullanıldığına güvenemiyorsanız, motor iç temizleyici alıp motor yağı değişimi, ayrıca tüm sıvıların değişimi ve tüm filtrelerin değişimini yaptırmanız aracı uzun süre gönül rahatlığıyla kullanmanızı sağlar. birde diskler ve balatalarda var tabi :)

Hayırlı olsun
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 51000
  • Kan Grubu: 0-
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
bende corolla var mmt vites gecisleri dediginiz sekilde bu sanzimanin ozelligi bu tek balata oldugu icin. ama ayaginiz gaz pedalina alistigi zaman 2 ve 3 vites gecisleri biraz daha yumusak oluyor
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 125000
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Baskı balata ve şanzıman durumu tamamen kullanıcıya bağlı. Ama Ankarada Yeni Dörtnal Toyotaya giderek kalibrasyon ve gerekli kontrolleri yapabilirsiniz

Aracın daha öncesinde hangi yağ kullanıldığına güvenemiyorsanız, motor iç temizleyici alıp motor yağı değişimi, ayrıca tüm sıvıların değişimi ve tüm filtrelerin değişimini yaptırmanız aracı uzun süre gönül rahatlığıyla kullanmanızı sağlar. birde diskler ve balatalarda var tabi :)

Hayırlı olsun

Kaan Bey merhabalar,

Dediğiniz gibi dün aracımın bakımlarını yaptırdım. Öncelikle yağını değiştirdik Mobil 1 Esp 5w-30 motor yağı kullandık. Hava, yağ ve polen filtreleri değişti mazot filtresini 100.000km de değiştireceğim.

Fren balataları da kontrol ettirdik onda da şimdilik sıkıntı gözükmüyor.

Bir de nikelaj plakalık yaptırdık nikalajcı dayıda :).

Bu bakım Ankara İvedik Sanayinde kendi tanıdık ustamız vasıtası ile 300₺ tuttu. Normal diye düşünüyorum.

Bir de çakmak çalışmıyordu maşallah sigorta tablasını da resmen gizlemişler bulana kadar canımız çıktı :) sonunda onu da hallettik.

110.000km civarı baskı balatayı değiştirmeyi düşünüyorum yetkili serviste ya da dörtnalda. Acaba bana ne kadar masrafı olur? Bir de orjinal baskı balata sanırım sadece yetkili serviste satılıyor bu konu hakkında bilginiz var mı?

Selamlar.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 01, 2016, 08:40:31
bende corolla var mmt vites gecisleri dediginiz sekilde bu sanzimanin ozelligi bu tek balata oldugu icin. ama ayaginiz gaz pedalina alistigi zaman 2 ve 3 vites gecisleri biraz daha yumusak oluyor

Aynen Eyüp Bey zaten manuel modda 1-2-3 vites geçişleri arasında ayağımı gazdan çekerek ayarladığımda baya iyi geçişler sağlayabiliyorum. Ama bunu her zaman yapacağımı zannetmiyorum. E de kullanmaya devam sıkıntı yok şimdilik 8-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 120000
  • Kan Grubu: 0+
  • 61 kere teşekkür etti
  • 294 kere teşekkür edildi
Kaan Bey merhabalar,

Dediğiniz gibi dün aracımın bakımlarını yaptırdım. Öncelikle yağını değiştirdik Mobil 1 Esp 5w-30 motor yağı kullandık. Hava, yağ ve polen filtreleri değişti mazot filtresini 100.000km de değiştireceğim.

Fren balataları da kontrol ettirdik onda da şimdilik sıkıntı gözükmüyor.

Bir de nikelaj plakalık yaptırdık nikalajcı dayıda :).

Bu bakım Ankara İvedik Sanayinde kendi tanıdık ustamız vasıtası ile 300₺ tuttu. Normal diye düşünüyorum.

Bir de çakmak çalışmıyordu maşallah sigorta tablasını da resmen gizlemişler bulana kadar canımız çıktı :) sonunda onu da hallettik.

110.000km civarı baskı balatayı değiştirmeyi düşünüyorum yetkili serviste ya da dörtnalda. Acaba bana ne kadar masrafı olur? Bir de orjinal baskı balata sanırım sadece yetkili serviste satılıyor bu konu hakkında bilginiz var mı?

Selamlar.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 01, 2016, 08:40:31
Aynen Eyüp Bey zaten manuel modda 1-2-3 vites geçişleri arasında ayağımı gazdan çekerek ayarladığımda baya iyi geçişler sağlayabiliyorum. Ama bunu her zaman yapacağımı zannetmiyorum. E de kullanmaya devam sıkıntı yok şimdilik 8-)
Eray bey baski balata icin direk Ankara dortnala gidin onlar size en iyi sekilde yardimci olacaklar
Forumdan tavsiye ettiler derseniz yeter zaten
Masrafi 1000-1500 arasi cikabilr
Saygilar

LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 51000
  • Kan Grubu: 0-
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
orjinal baski balatanin parca fiyatini ufuktan ogrenin. olmadi sadece iscilik verirsiniz biraz daha uyguna gelir. yada en iyisi parcayida ordan almak herhangi bi sorun sikinti olunca en azindan bahaneleri olmaz.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 125000
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Dostlar az önce servisten orjinal baskı-balata ve yan aksamları dahil 1266TL parça fiyatı aldım. Parçaların parça garantisi varmış.

Ek olarak işçilik sordum. İşçilik fiyatı olarak 800TL söylediler :blink:

İşçilik fiyatı baya tuzlu geldi bana. Sanırım parçayı alıp dörtnalda Sadık ustayla bu işi çözebiliriz. Ama araçta şu an için bir problem yok 110.000 km ye kadar yolu var gibi. Herhangi bir sallama ya da debriyajda kaçırma gibi sıkıntılar yok. Başka ne gibi belirtiler verebilir acaba bilginiz var mı bu konuda?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 33000
  • Kan Grubu: 0+
  • 23 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Araçta  sıkıntı  yoksa neden değiştirmek istiyorsunuz? Biterken haberiniz olur zaten

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 125000
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Araçta  sıkıntı  yoksa neden değiştirmek istiyorsunuz? Biterken haberiniz olur zaten

Yaklaşık bu km lerde bu araçlarda baskı balata değişimi bakımı yapılıyor. Ben de bunun bana ne kadar masraf çıkaracağını öğrenmek için araştırma yapıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 125000
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Bildiğiniz üzere geçen hafta multimode yaris ile aranıza katılmıştım. Aracı kullandıkça bir aklımda bir soru oluştu.

Araç vites değiştirirken lık - lık şeklinde bir ses ile vites değiştiriyor. Aynı ses ben gaza ilk dokunduğum veya gazdan ayağımı çektiğimde de oluyor. Yani araç akslara enerji aktarırken lık diye bir ses hafif vuruntu ile oluşuyor.

Geçen bakımda usta aks ları rot ları vs. Kontrol etmiş herhangi bir boşluk görmemişti.

Sizce bu hafif vuruntu ile oluşan sesin sebebi ne olabilir?

Düşündüğümde vites değiştirirken oluşan aynı sesin sebebi de vites değiştirirken araca itme gücünün kesilmesi ve verilmesi olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 120000
  • Kan Grubu: 0+
  • 61 kere teşekkür etti
  • 294 kere teşekkür edildi
Bildiğiniz üzere geçen hafta multimode yaris ile aranıza katılmıştım. Aracı kullandıkça bir aklımda bir soru oluştu.

Araç vites değiştirirken lık - lık şeklinde bir ses ile vites değiştiriyor. Aynı ses ben gaza ilk dokunduğum veya gazdan ayağımı çektiğimde de oluyor. Yani araç akslara enerji aktarırken lık diye bir ses hafif vuruntu ile oluşuyor.

Geçen bakımda usta aks ları rot ları vs. Kontrol etmiş herhangi bir boşluk görmemişti.

Sizce bu hafif vuruntu ile oluşan sesin sebebi ne olabilir?

Düşündüğümde vites değiştirirken oluşan aynı sesin sebebi de vites değiştirirken araca itme gücünün kesilmesi ve verilmesi olabilir.
Bence kalibrasyon ile alakali aracinizi kalibrasyon yaptirin farki goreceksiniz


LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 120000
  • Kan Grubu: 0+
  • 61 kere teşekkür etti
  • 294 kere teşekkür edildi
Eger baski balataniz bitmeye yakinsada olabilir

LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 125000
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Bence kalibrasyon ile alakali aracinizi kalibrasyon yaptirin farki goreceksiniz


LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Eger baski balataniz bitmeye yakinsada olabilir

LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Servis raporlarına göre kalibrasyon 70.000km de yapılmış  araç şu an 94.000km de ancak baskı balatanın bitip bitmediğinden çok emin değilim. Aracın baskı balatası şu ana kadar hiç değişmemiş. Arkadaşımdan öğrendiğime göre de araç bu kilometreye gelinceye kadar da çok yoğun trafikte de kullanılmamış. Bu yüzden baskı balata biraz daha gider gibi geliyor.

Bu ara çok yoğun bir dönemdeyim. Olmazsa gelecek hafta dörtnal'a uğrayıp aracı bir ustaya göstereyim en sağlıklı o şekilde olacak sanırım.

Cevap için çok teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 120000
  • Kan Grubu: 0+
  • 61 kere teşekkür etti
  • 294 kere teşekkür edildi
Servis raporlarına göre kalibrasyon 70.000km de yapılmış  araç şu an 94.000km de ancak baskı balatanın bitip bitmediğinden çok emin değilim. Aracın baskı balatası şu ana kadar hiç değişmemiş. Arkadaşımdan öğrendiğime göre de araç bu kilometreye gelinceye kadar da çok yoğun trafikte de kullanılmamış. Bu yüzden baskı balata biraz daha gider gibi geliyor.

Bu ara çok yoğun bir dönemdeyim. Olmazsa gelecek hafta dörtnal'a uğrayıp aracı bir ustaya göstereyim en sağlıklı o şekilde olacak sanırım.

Cevap için çok teşekkürler.
Normalde 20000 km de yapilmasi tavsiye ediliyor kalibrasyonun bence siz kalibrasyon yaptirin sorun cozulecektir

LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 70000
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür edildi
Eray bey merhaba , bendede aynı problemler var, nasıl çözdünüz ..
serdarmete

Etiketler: dizel otomatik yaris mmt d4d