0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
2010 Model Corolla 1.4 D 4-D MMT şanzıman aracım var Km 106.940 . Aracımı cuma sabah çalıştırdım vites kolunu E konumuna getirdim fakat araç hareket etmedi. Yetkili servise götürdüm gösterge panelinde vites konumlarının gözükmediği ve şanzıman uyarısının ışığının yanmadığını söylediler. Sorun buradan kaynaklandığını söylediler. Gösterge paneli değişirse (2100 TL) sorun yüksek ihtimal çözülür diyerek kesin çözüm olmayabilir arıza tekrarlanırsa Şanzıman ECU sü ve vites seçici grubu değişecek dediler (5400 TL) Aracın beynini resetlemek bir çözüm olur mu ? Bahsedilen rakamlar çok fazla kolay pratik bir çözüm yolu var mı . Lütfen yardım konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar bana yardım edebilir mi lütfen. Felçli bir hastan var hastane işleri çok oluyor yolda kalmak istemiyorum
Tekin bey araç 71000 km de balata değiştirmiş. Öyle sanıyorum ki baskı balata bitmiş olamaz. Şu soru aklıma geliyor gösterge panelinde yakıt göstergesinin altında vites geçişlerini gösteren ışıklı gösterge ve onun yanında bulunan şanzıman uyarı ışığı çalışmıyor dendi elimde yetkili servisin raporu da var. Sorun bu gösterge ile ilgili olabilir mi ( ben olasılık vermiyorum) fotoğrafta koyacaktım ama nasıl yapacağımı bulamadım.
Semih bey eger istanbulda iseniz direk maslak tem otoya gidin en hizli ve guvenli cozumu ufuk bey size sunacaktir bahsettiginiz rakamlar cok yuksek buyuk ihtimal baski balata hic degismediyse o bitmistir vites gecislerini saglayar aktutator var yada ovarizalanmistir belkide resetle duzelirLG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Emin bey öncelikle ilginize teşekkür ederim. Bipli bir uyarı derken vites geçişlerini mi kasdediyorsunuz anlayamadım ama vites geçişlerde bipli bir uyarı almıyorum. Aracı çalıştırdığımda da bir uyarı sesi gelmiyor. Bu yetkili serviste arada resetledik aracı şimdi vitesler geçiyor dediler ama bu arıza tekrar edebilirde etmeyebilirde diye yuvarlak bir laf ettiler. resetlendikten sonra 77 km de kullandım arabamı
Tekin bey balata araç arızasını tespit için götürdüğüm Ankara Toyan da değişmiş 71000 km deBu arada kalibrasyon ücreti hakkında bilginiz varsa bu ne kadar tutar kesin çözüm olu mu ?Mesaj Birleştirildi: Eylül 26, 2016, 01:05:02Ayrıca araç arıza tespiti için cihaza bağlandı ve balata bitmiş olsa çıkardı diye biliyorum. Balata ile ilgili hiçbir şey söylenmedi
Periyodik bakımlar sürekli aynı yetkilide yapılıyorsa, Kalibrasyon için ücret almamaları gerekiyor, zaten sistemin böyle bir şeye kolay kolay ihtiyacı olmaması gerekir, kalibrasyondan sonra aynı sorun tekrarlarsa yine orada çözüm bulunacağı için ücret almamaları gerekir. Kalibrasyon sadece 1 - 2 dk.lık bir işlem. Arıza check sırasında debriyaj balatasının bittiği görülemez. Sistemin kaç defa kurulduğuna bakılması gerekiyor.
Tekin bey tüm bu anlattıklarınız gerçekten bilgilendirici ama ben hala Vites geçişlerini göstermeyen gösterge ekranıyla bu ve diğer açıklamalarınız ile arasında ilişki kuramadım. Bunun bir açıklaması varsa bana anlatabilirmisiniz.
"Şanzımanda vites geçişi sağlanamıyor, Arıza var, ama gösterge paneli göstermiyor." Gösterge göstermiyor diye bu arıza oluşuyor diyen kişiler biraz kafadan atıyorlar. Aktuatör problemi için Bülten olduğunu ve ücretsiz değişim yapılması gerektiğini söyleyin ve bu konunun üstüne gidin. İşlem sonunda sizden sadece şanzıman yağı değişimi ücreti alınacaktır. Aracın garantisinin olması veya bitmiş olmasının önemi yok.
Tekin bey cihaza bağlanarak yapılan arıza tespitinde akutator sorunu ile ilgili birşey yok. Bilirsiniz ki servisler bu işte zorluk çıkartıyorlar bu bülteni onlara gösterip üzerine gitmem lazım diye düşündüm Bahsettiğiniz bültene nasıl ulaşabilirim.
Birincisi; bugün Ankarada bir yetkili servisi aradım akütatör fiyatının 2700 TL civarında olduğunu söylüyorlar ve garantisi varsa ücret alınmaz diyorlar. Bültenleri olduğunu ücretsiz değişim yapılması gerektiğini söyledim lafı kıvırıyorlar. Ben bu bültene nasıl ulaşabilirim ?Bültene nasıl ulaşabilirsin.? bilmiyorum.. Belki forumdan bir arkadaş fikir verebilir.. İkincisi ; Aracıma kalibrasyon yaptırmak istediğimi söylediğimde de aracında bir kalibrasyon yaptırma sınırı olduğunu daha önce 1-2 kez kalibrasyon yapıldıysa ve gereğinden fazla kalibrasyon yapıldığında zarar vereceğini söyledilerKalibrasyon yapılması hiç bir şeye zarar vermez. 50 defa falan yapılırsa balatanın ömrü yarıya düşer. Senin yeni balatana kalibrasyon yapıldığını sanmıyorum, yanlışmıyım?