Gönderen Konu: Hidrolik Debriyaj alt ve üst merkezlerinin bozulduğunu nasıl anlarız ve...  (Okunma sayısı 27335 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Hidrolik Debriyaj alt ve üst merkezlerinin bozulduğunu nasıl anlarız ve nasıl test edebiliriz ?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Alt merkez kontrolü için siz içerden debriyaja basarken dışardaki kişi alt merkezin hareketini kontrol edecek siz debriyaj bastığınızda merkez tepki vermiyor veya az tepki veriyor veya debriyaja basılı tutunca geri kaçırıyor ise merkez sorunlu demektir . Üst merkezde keza aynı şekilde ama gözle kontrol olmayacağından bunu şu şekilde anlayabilirsiniz özellikle sabahları yani araç 5-6 saat kullanmadan bekledikten sonra hareket ettiniz vites geçişler hayli dişli sanki yarım debriyaj yapıyormuşsunuz gibi oluyor ise bu durumda debriyaj pedalına hızlı şekilde 10-15 defa bas çek yapın ve tekrar kullanın vites geçişleri rahatladı normale döndü ise çok yüksek ihtimal üst merkez arıza yapmış tamir takımı değişimi veya komple merkez değişimi gerekli olur
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Alt merkez kontrolü için siz içerden debriyaja basarken dışardaki kişi alt merkezin hareketini kontrol edecek siz debriyaj bastığınızda merkez tepki vermiyor veya az tepki veriyor veya debriyaja basılı tutunca geri kaçırıyor ise merkez sorunlu demektir . Üst merkezde keza aynı şekilde ama gözle kontrol olmayacağından bunu şu şekilde anlayabilirsiniz özellikle sabahları yani araç 5-6 saat kullanmadan bekledikten sonra hareket ettiniz vites geçişler hayli dişli sanki yarım debriyaj yapıyormuşsunuz gibi oluyor ise bu durumda debriyaj pedalına hızlı şekilde 10-15 defa bas çek yapın ve tekrar kullanın vites geçişleri rahatladı normale döndü ise çok yüksek ihtimal üst merkez arıza yapmış tamir takımı değişimi veya komple merkez değişimi gerekli olur
Teşekkür ederim Yücel deniycem yazdıklarını.6 ay önce debriyaj hidroliğini ve fren hidroliğini değiştirdim dot 4 ile zaten aynı hazneyi paylaşıyor debriyaj hidroliğini 6 ay sonra tekrar değiştirdiğimde yine simsiyah hidrolik geldi debriyajdan sanırım merkezlerin içindeki contalar eriyor ve kaçırıyorlar.Vites geçişleri bazen çok iyi bazen çok sert. (şanzıman yağım 1 yıllık bu sorun ilk başladığında şanzıman yağını değiştirmiştim mobil 75 90 ama ondan değil.Debriyajım kaçırmıyor hızlanma vs güzel zorlamalarda araç stop ediyor tek sorun vites geçişleri sanırım debriyaj çatalını tam ayıramıyor veya salıyor)