0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba ben çok anlamam ama başımdan geçen olayı anlatayım. Honda crv ivtec 2.0 aracim lpg var bu yağlama sistemi çıkmış gittim log bayisine bu sistemden taktirmak istiyorum dedim.Cevabı Senin araca gerek yok dedi.Dedkm motoru korusun felan filan toyota honda araçlara yağlı sisteme gerek yok avrupa araçları olsaydı takardik dedi.Paran çoksa tak dersen takarim dedi.Ara sıra benzine katki koy yeter dedi.Yani takdir sizin çok anlamam ama takdirmadim.Normal brc takin bence takdir sizindir.SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arkadaşın dediği sistem farklı hocam
Dostlar merhaba;Öncelikle kendimi ifade etmek isterim. Toyotacı bir ailenin toyotacı çocuğu olarak büyüdüm. '95 XEİ corollamız vardı, sıfır almıştık ve 20 yaşındayken arabayı yenisini almak için ben sattım. 2015 Corolla Advance aldım. "Neden sıvı lpg düşünüyorsun, motorun atmosferik, her sisteme uyumlu, git herhangi bir marka lpg sistemi taktır" diyenler için de bir notum var: Arkadaşlarım ben '95 corollama lpg'yi araç 17 yaşına ve 135.000 km'ye gelince lpg taktırmış biriyim. Yine taktırmazdım ancak benzin 5 TL olmuştu o zamanlar ve artık yeter dedim, gittim Tartarini lpg taktırdım. Çok da memnun kaldım lakin kim ne derse desin LPG gaz olarak motora girdiği sürece motora zarar verir, ömrünü kısaltır. Gördüğünüz gibi ben araba alıp 20 sene binmiş bir aileden geliyorum. Kafama esti diye arabamı değiştirmem ve nasılsa satacağım diyerek arabama zarar vermem. Benim mantığım şudur: Sen Corollana ne kadar iyi bakarsan o da sana o kadar iyi bakar.Şimdi mevzuya dönecek olursak, atmosferik motora sıvı lpg sistemi takılıyor mu? Takılıyorsa bu işi kim, nerede, kaç, paraya yapıyor? Hangi marka sıvı lpg sistemi önerirsiniz? Kendi corollasına taktıran var mı?Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
Yeni nesil araçları EFSANE Corolla ile karşılaştırmayın. Bunlarda 20 yıl sorunsuz binmek hayal. Hiç bir şey olmazsa direksiyon sistemi çöker. Bu sebeple 20 yıl sorunsuz binerim sözü , fazla fazla iddialı. Ha 20 yıl sonra çalışır ama sanayi ile ortak olarak aracı kullanırsınız. Efsaneler gibi dimdik ayakta kalmaz. Eskiden araçları demirden yaparlardı , gereken yerlere de kaliteli plastik kullanırlardı. Şimdi aracı ucuz plastikten yapıyorlar, gereken yerlere demir kullanıyorlar. ( Hafif, ekonomik olması gibi haklı da sayabileceğimiz gerekçelerle) Eee malum plastik belirli bir süre sonra , zaman aşımına uğrayarak özelliğini kaybediyor. Siz ne kadar iyi bakarsanız bakın. Bu arada sizin araca yağlamalı kite gerek yok. O daha çok alüminyum gibi hafif metalden motor ve motor bloku kullanan araçlar için.GDI motorlarda kullanılan sistemlerde de yakıt tasarrufu daha az. O vakit benzinden binin daha iyi gibi bir durumda var.
Yeni nesil araçları EFSANE Corolla ile karşılaştırmayın. Bunlarda 20 yıl sorunsuz binmek hayal. Hiç bir şey olmazsa direksiyon sistemi çöker. Bu sebeple 20 yıl sorunsuz binerim sözü , fazla fazla iddialı. Ha 20 yıl sonra çalışır ama sanayi ile ortak olarak aracı kullanırsınız. Efsaneler gibi dimdik ayakta kalmaz. Eskiden araçları demirden yaparlardı , gereken yerlere de kaliteli plastik kullanırlardı. Şimdi aracı ucuz plastikten yapıyorlar, gereken yerlere demir kullanıyorlar. ( Hafif, ekonomik olması gibi haklı da sayabileceğimiz gerekçelerle) Eee malum plastik belirli bir süre sonra , zaman aşımına uğrayarak özelliğini kaybediyor. Siz ne kadar iyi bakarsanız bakın. Bu arada sizin araca yağlamalı kite gerek yok. O daha çok alüminyum gibi hafif metalden motor ve motor bloku kullanan araçlar için. Mesaj Birleştirildi: Eylül 11, 2016, 18:35:42
Yıllık yaptığınız yada yapmayı planladığınız kilometre ne kadar? @Hasan Çelik (38863)
Sıvı lpg sistemi okuduğum kadarıyla son çıkan sistem ve turbolu motorlar için uyumluluk sağlayan bir sistem. Malum Gdi Tsi turbolu yağlama sistemi kullanıldığı için benzin takviyeli püskürtme yapılıyor. Ancak direk sıvı lpg sistemi benzin takviyesi yapmadan çalışıyor..Piyasa fiyatı Brc 7000tl Prins daha pahalı .. Euro endeksli fiyatları sabit. Turbolu Passat ve Tsi motor için dizel farkının 15bin lira olduğunu düşünürsek , 7bin liraya taktırılır mı diye düşünürsün. Ancak atmosferik motorun OBD kitlerle uyumu ortadayken bu aracın satılma sebebi Lpg uyumuyken bu kadar evhama gerek yok. Kendini ispatlamış markalara hatta Atiker Gold taktırın motorunuz %100uyumlu....
Merhaba, yeni aracınız hayırlı olsun. Sıvı lpg özellikle direk enjeksiyon motorlar için sanıyorum. İlla buna da uygulanırsa avantaj ne kadar olur bilmiyorum ama baştan iki kat çıkar, ki tasarruf için yapılan bir şeyde amortisman uzar, büyük dezavantaj. 20 yıl kullanılabilse belki mantıklı olabilir ama bu konuda arkadaş yazmış, zaten Toyota mühendisleri de aracın ekonomik ömrünü kitabında 10 yıl belirtmişler. Tabii kazasız belasız kullanın ama yine de çok yatırıma gerek yok kanaatindeyim. Hele ki, şahsen sokakta bıraktığım demirden yapılmış birşey için aşırı değer vermiyorum. Kapalı otoparkta dururken çarptılar, çok tınmadım. Ayrıca, belirttiğiniz gibi bu işlerde işçilik, yani deneyim çok önemli. Sıvı lpg ustasını nerden bulacaksınız, bi yerlerde bozulsa kim anlar... Hülasa, hayırlısı olsun
Hasan hocam sizin dediğiniz sistem direk enjeksiyon diye geçiyor, gaz buhar haline geçmeden sıvı halde püskürtülüyor. Lovato da 2800-3000 tl arasında peşin ve taksitli olarak. Kimse bağlamam demez sadece gerek yok der. Para sizin değilmi nede olsa ama konu tasarruf ise zaten ilk baştan tasarrufa uymak lazım. Normal sistemlerde bile lpg firmalarının durumu ortada hele ki böyle daha yeni bir sistemde nasıl tecrübeleriniz olur merak ediyorum
Hocam senede 10bin km'yi zor dolduruyorum. Sadece uzun yolda (Hatay - Zonguldak arası) kullanıyorum desem yeridir. Malum 3 vardiya çalışınca pek arabaya binecek vakit bulamıyor insan.Mesaj Birleştirildi: Eylül 11, 2016, 19:29:55Yorumlar için teşekkür ederim arkadaşlar. Herkesin yorumunu değerli buluyor ve inanın hesaba katıyorum.Şimdi bugün adam gibi bir marka LPG sistemi taktırmaya kalksak, en az 2bin tl para vermek gerekiyor. Bunlar çalışırken benzinde çalışıyor ve motor ısındıktan sonra LPG'ye geçiyor. Sıvı LPG sistemi direkt olarak LPG'de çalışıyor benzine ihtiyaç duymuyor. Ayrıca LPG'nin yanma sıcaklığı daha yüksek diye biliyorum. Bu da oda içerisinde (silindir içerisinde) daha kuvvetli bir patlama yaşatıyor ve verimi azaltıyor. Gaz LPG benzine oranla (miktar olarak bakarsanız) daha fazla harcanır. 100 km'de atıyorum 6 LT benzin yakan araç, 100 km'de 7.5 LT LPG yakar. Tabi LPG fiyatı daha ucuz olduğu için göze görünmez ama netice budur. Sıvı LPG sisteminde aracın kendi enjektörleri (benzin enjektörleri) kullanıldığı için benzinle aynı miktarda LPG yakacaktır. Bu bilgiler ışığında normal bir LPG sistemi 2000 TL'ye takılıyor ve sıvı LPG sistemi 3000 TL'ye takılıyorsa, ben sıvı LPG'yi tercih ederim. (Fiyatları ve rakamları uydurdum kusura bakmayın, kimseyi yanıltmış olmayayım)
10.000 km için bence hiç birini düşünmeyin. Lpg taktırıp daha çok km yapma durumunuz olsa ona da tamam ama vaktiniz olmadığını yazmışsınız. Yapacağınız yatırımın büyüklüğüne göre en erken 1.5-2 yıldan önce size dönmeyeceğini unutmayın.
Beyler direkt Sıvı sistem fiyatları şöyle,VİALLE SİSTEM 2250 € (7500TL)PRİNS SİSTEM 2250 € (7500TL)BRC SİSTEM 2000€(7000TL) Velev ki benzin takviyesi olmadı 1 litre lpg tasarruf ettiniz. 7000 tlyi çıkaramazsınız arada uçurum var...Turbolu araçlar için bir ihtimal...
Baris bey sizin paylasmis oldugunuz fiyatlar vw tsi motor ve benzerleri calisma prensibine ait motorlar icin gecerli olan fiyat listesi. Bu motorlarin calisma prensipleri farkli oldugu icin daha farkli sistemler kullaniliyor. Arkadasin istedigi sivi lpg kiti sistemi atmosferik ve bazi turbo beslemeli motorlar icin kullaniliyo 3000 tl civari. Atmosferik Opel Astrasi olan bir arkadas taktirmisti gayet memnundu. Arkadasinda dedigi gibi bu sistem direk lpg de calisiyor. Normal kite gore farkli parcalara sahip. Eger kendisinin belirttigi gibi 20 sene kullanacaksa mantikli.GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim yorum için azizim. Ama sadece 20 sene kullanmak için ideal bir sistem diye düşünmüyorum ben. Zira normal bir LPG sisteminden sadece 1000 tl fiyat farkı var. Ee benzin tüketimini sıfırlıyor ve LPG yakıtını da düşürüyor. Bence fiyat/performans oranı gayet başarılı bir ürün. (Atmosferik motor için konuşuyorum)Bu sistemi taktıran arkadaşınız hangi marka ürünü nerede taktırmıştı, hatırlıyor musunuz?
konu hakkında yazılcak bişey kalmamış üstadlar döktürmüş gene konuyu inceledim "2,000 tl'ye normal kit taktıracağıma 3,000tl'ye sıvı LPG sistemi taktırırım" kısmı beni yakaladı gibi eğer dediğiniz gibi 7,000 tl yerine bu kiti 3,000 tl ye mâl edecekseniz bence gayet mantıklı hem sıralı sistemin kullandığı (kışın artan) benzin masrafından kurtulunacak hemde performans kaybı yaşanmayacak +LPG den kaynaklı subab aşınması vs bi nebze azalacaksa makul gibi
Ankara da Opel Asta 1.6 araca Vaile marka olmasi lazim. Opel forumdan ulasabilirsem. Kendisine son yorumlarini alirim.GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi